اخترشهر، ع. (1402). آثار و نتایج فرهنگ انتظار در کلام امام علی علیهالسلام و نهجالبلاغه. مهدویت، 44(11)، 105-127. https://pajmahdavi.sinaweb.net/article_178495.html
ابراهیمی، ش.، پیشقدم، ر.، استاجی، ا. و امینیزدی، س. ا.. (1397). بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان غیرفارسیزبان زن در ایران. جستارهای زبانی، 9(3)، 63-97. http://lrr.modares.ac.ir/article-14-102-fa.html
ابراهیمی، ش. و جهانی، ز. (1402). بررسی زباهنگ کارگریزی مدرسان در پرتو الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ. زبانشناسی اجتماعی، 6(3)، 29-43. https://doi.org/10.30473/il.2023.67460.1594
الهینژاد، ح. (1400). تحلیل کارکردگرایانۀ انتظار در تقویت روحیۀ مقاومت و پرهیز از روحیۀ شتابزدگی. جامعۀ مهدوی، 2(1)، 37-56. https://doi.org/10.22081/jm.2021.61113.1028
پیشقدم، ر. (1391). معرفی «زباهنگ» بهعنوان ابزاری تحوّلگرا در فرهنگکاوی زبان. مطالعات زبان و ترجمه، 45(4)، 47-62.
پیشقدم، ر. و ابراهیمی، ش. (1403). بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی. زبانپژوهی، 16(51)، 41-75. https://doi.org/10.22051/jlr.2023.40927.2203
پیشقدم، ر.، ابراهیمی، ش.، و العبدوانی، ت. (1402). طرّاحی وهنجاریابی پرسشنامۀ انرژی ّمعلم: گامی به سوی فرادلی. مطالعات زبان و ترجمه، 56(1)، 1-38. https://doi.org/10.22067/lts.2022.78969.1160
پیشقدم، ر.، ابراهیمی، ش. و طباطبائیان، م. س. (1398). رویکردی نوین به روانشناسی آموزش زبان. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
پیشقدم، ر. و نوروزکرمانشاهی، پ. (1394). ارتباط میان زبان، مذهب و فرهنگ: تحقیق و تدقیقی در کارکردهای لقب «حاجی» و واژههای وابسته در زبان فارسی. زبانپژوهی، 8(20)، 27- 51. https://doi.org/10.22051/jlr.2015.1859
پیشقدم، ر. و وحیدنیا، ف. (1394). کاربردهای «دعا» در فیلمهای فارسی و انگلیسی در پرتو الگوی هایمز. جستارهای زبانی، 6(7)، 53-72. http://lrr.modares.ac.ir/article-14-4402-fa.html
پیشقدم، ر.، وحیدنیا، ف. و فیروزیان پوراصفهانی، آ (1393). نگاهی جامعهشناختی به کنش گفتاری نفرین: مقایسۀ زبانهای فارسی و انگلیسی. مطالعات زبان و ترجمه، 47(2)، 45-72. https://doi.org/10.22067/lts.v47i2.35404
جوادیان، س. ر.، فتحی، پ.، بابائیان، ن. و فرهمند، م. (1399). مطالعۀ تطبیقی تقدیرگرایی در افراد دارای معلولیت و افراد غیرمعلول در شهر یزد. پژوهشنامۀ مددکاری اجتماعی، 7(25)، 71-100. https://doi.org/10.22054/rjsw.2021.63387.527
دارایی، س.، امینیفرد، ت. و نودهی، ک. (1401). بررسی تصویر عاشق در غزلیات سعدی. سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، 15(79)، 133-146. https://bahareadab.com/article_id/1357
درخشان، ع. (1399). بررسی تطبیقی مطالعات انجام شده در حوزۀ زباهنگ. مطالعات زبان و ترجمه، 53(4)، 1-29. https://doi.org/10.22067/lts.v53i4.88721
دهخدا، ع. ا. (1377). لغتنامۀ دهخدا. مؤسسۀ انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
زارعشاهآبادی، ا.، حاجیزاده میمندی، م. و کرمپور، ع. (1391). عوامل مؤثر بر نوگرایی در بین جوانان شهر شوشتر. مطالعات جامعهشناختی جوانان. 3(8)، 99-120. http://noo.rs/T8XR2
سعادتی، م.، روزبه، م. ر.، مرادخانی، ص. و نوری، ع. (1402). بررسی سیر تحول محتوای شعر فارسی انتظار در قرن معاصر. سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، 16(86)، 221-242. https://www.bahareadab.com/pdf/1466.pdf
صدرالحفاظی، س. م. (1394). بررسی شعر انتظار در ادبیات فارسی و جایگاه اشعار انتظار آیتالله غروی اصفهانی. سبکشناسی نظم و نثر زبان فارسی (بهار ادب)، 8(2)، 303-313. https://www.magiran.com/p1442095
صمدی، ق. ع. (1388). عرصههای تأثیرگذاری اعتقاد به مهدویت در اصلاح فرد از دیدگاه قرآن و حدیث. آموزش معارف اسلامی، 33(4)، 44-51.
عباسی، ط.، مقیمی، ب. و دستیگردی، ز. (1394). تبیین رابطه بین تقدیرگرایی و بهرهوری نیروی انسانی. مطالعات منابع انسانی، 5(3)، 117-134. https://www.jhrs.ir/article_65714.html
علویمقدم، م. و بهرامیان، ز. (1389). بررسی واژهشناختی زبان شعر انتظار. ادبیات پایداری، 1(2)، 219-237. https://sid.ir/paper/177294/fa
علیجانی، ر. (1385). زمان و زمینی برای تمرین. کانون آرمان شریعتی، 1002، 1- 13.
علیجباری، ح. (1398). تأملی جامع از مفهوم انتظار فرج و جایگاه آن اندیشۀ اسلامی. مطالعات مهدوی، 10(44)، 45-60. https://www.mahdimag.ir/article_198711.html
عمید، ح. (1389). فرهنگ فارسی عمید. فرهنگنما.
لزگی، ع.، میناییپور، م. و کرمینیا، م. (1402). بررسی تأثیر ایمان و باور قلبی به فلسفۀ ظهور و غیبت بر فرهنگ انتظار دانششجویان دانشگاه تهران. مهدویت، 17(67)، 199-211. https://mashreqmag.sinaweb.net/article_185611.html
لگزیان، م. و یغما، س. (1389). شناسایی و تعیین میزان تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک از دیدگاه مشتریان. دانش و توسعه، 17(34)، 1360169. https://doi.org/10.22067/pm.v17i34.27354
محمدی، ب. (1373). الگوهای فرهنگی خاموش. نامۀ علوم اجتماعی، 7(7)، 303-311. https://jnoe.ut.ac.ir/article_15619.html
مکارم شیرازی، ن. (1386). حکومت جهانی مهدی (عج). انتشارات نسل جوان.
مرزوقی، ر. و راضی، ا. (1398). فلسفۀ تربیتی انتظار: رویکردی به نقش مدارس در تربیت نسل منتظر. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 27(43)، 97-112. https://iej.ihu.ac.ir/article_204634.html
نصیری، ف، ایزدیمعز، ش، فلاحی، ا. ح. و شمخانی، ا. (1390) . درونیکردن ارزشهای اسلامی در میان دانشآموزان از دیدگاه مربیان تربیتی. مهندسی فرهنگی، 6(57)، 74- 85. https://www.magiran.com/p979244
Ebrahimi, S., Tabatabaian, M., & Al Abdwani, T. (2022). Enhancing the communicative skills of normal and mentally-challenged learners through emo-sensory textbooks. Journal of Business, Communication and Technology, 1(2), 1-12. http://dx.doi.org/10.56632/bct.2022.1201
Denissen, J. J. A., Luhmann, M., Chung, J. M., & Bleidorn, W. (2019). Transactions between life events and personality traits across the adult lifespan. Journal of Personality and Social Psychology, 116(4), 612-633. https://doi.org/10.1037/pspp0000196
Halliday, M. A. K. (2003). On language and linguistics. Continuum.
Hasanzadeh, S., & Shakeebaee, G. (2023). Use of cultulings in business communication: A case of flattery. Journal of Business, Communication & Technology, 2(1), 51-63. https://doi.org/10.56632/bct.2023.2105
Hofstede, G., Hofstede, G. J., & Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: Software of the mind. McGraw-Hill.
Hymes, D. (1962). The ethnography of speaking. In T. Gladwin and W. C. Sturtevant (Eds.), Anthropology and human behavior (pp.15-53). Anthropological Society of Washington.
Hymes, D. (1967). Models of the interaction of language and social setting. Journal of Social Issues, 23(2), 8-28. https://doi.org/10.1111/j.1540-4560.1967.tb00572.x
Hymes, D. (1972). Models of the interaction of language and social life. In J. J. Gumperz and D. Hymes (Eds.) Directions in sociolinguistics: The ethnography of communication (pp. 35-71), Rinehart & Winston.
Hymes, D. (2003). The interaction of language and social life. In C. B. Paulston, and R. G. Tucker (Eds.). Sociolinguistics: The essential readings (pp.30-47). Blackwell.
Hymes, D., & Gumperz, J. J. (1972). Directions in sociolinguistics: The ethnography of communication. Rinehart and Winston.
Jajarmi, H. (2019). The effect of word repetition on language comprehension and retention in light of emotioncy-based language instruction (EBLI): An event-related brain potential (ERP) study on semantic processing of a sentence (Unpublished doctoral dissertation). Ferdowsi University of Mashhad.
Kay, P., & Kempton, W. (1984). What is the Sapir‐Whorf hypothesis?. American Anthropologist, 86(1), 65-79. https://psycnet.apa.org/doi/10.1525/aa.1984.86.1.02a00050
Kovalenko, A., Traverse, T., & Hryshchuk, E. (2019). Images of own future of mothers having children with disabilities. Social Welfare: Interdisciplinary Approach, 8(2), 106-116. https://www.journals.vu.lt/social-welfare/article/view/28338
Laitinen P. (1994). Elderly patients' and their informal caregivers' perceptions of care given: the study-control ward design. Journal of Advanced Nursing, 20(1), 71–76. https://doi.org/10.1046/j.1365-2648.1994.20010071.x
Little, D. (2000). Learner autonomy and human interdependence: some theoretical and practical consequences of a social-interactive view of cognition, learning and language. In B. Sinclair, I. McGrath and T. Lamb (eds), Learner autonomy, teacher autonomy: future directions (pp. 15-23), Longman/Pearson Education.
Neissi, S., & Hussin, H. (2017). Beyond expectations: Autonomy and the Iranian postgraduate students in Malaysian public universities. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 6(7), 353-357. https://doi.org/10.7575/aiac.ijalel.v.6n.7p.353
Pishghadam, R. (2015, October). Emotioncy in language education: From exvolvement to involvement. The 2nd Conference of Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Literature, and Translation Studies. Mashhad, Iran.
Pishghadam, R. (2024). Emotional-cognitive dynamics of “waitance”: Unraveling its relationship with teaching burnout. Journal of Cognition, Emotion and Education, 2(1), 66–75. https://doi.org/10.22034/cee.2024.189873
Pishghadam, R., & Ebrahimi, S. (2024). Cultuling: A novel approach to examining Iranians' cultural memes (Second edition). Lulu Press.
Pishghadam, R., Ebrahimi, S., & Derakhshan, A. (2020a). Cultuling analysis: A new methodology for discovering cultural memes. International Journal of Society, Culture and Language, 8(2), 17-34. https://www.ijscl.com/article_43256.html
Pishghadam, R., Ebrahimi, S., Naji Meidani, E., & Derakhshan, A. (2020b). An introduction to cultuling analysis in light of variational pragmatics: A step toward euculturing. Journal of Research in Applied Linguistics, 11(2), 44-56. https://doi.org/10.22055/rals.2020.15945
Pishghadam, R., Ebrahimi, S., Rajabi Estarabadi, A., & Parsae, A. (2023). Emotions and success in education: From apathy to transpathy. Journal of Cognition, Emotion and Education, 1(1), 1-16. https://doi.org/10.22034/cee.2023.172495
Pishghadam, R., Jajarmi, H., & Shayesteh, S. (2016). Conceptualizing sensory relativism in light of emotioncy: A movement beyond linguistic relativism. International Journal of Society, Culture & Language, 4(2), 11-21. https://www.ijscl.com/article_17611.html
Smith, R. C. (2008). Learner autonomy (Key concepts in ELT). ELT Journal, 62(4),395-397. https://doi.org/10.1093/elt/ccn038
Trompenaars, F., & Hampden-Turner, C. (2011). Riding the waves of culture: Understanding cultural diversity in business. Nicholas Brealey Publishing.
Vygotsky, L. (1978). Mind in society. Presidents and Fellows of Harvard College.
Vygotsky, L. (1986). Thought and language. MIT Press.