منابع
• رحمتیان، روحالله و مرضیه زهرهوندی (1390). بررسی میزان استفاده از استراتژیهای شناختی و ارتباط آن با استقلال دانشجویان زبان. پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی. دوره 2، شماره 3 (پیاپی 7)، صص 190-173.
• سراجی، فرهاد و محمد عطاران (1400). کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامهی درسی. تهران: انتشارات سمت.
• سیر، پل. (1998). راهبردهای یادگیری، ترجمه اکبر عبداللهی و س.ی. سجادی، (1397) تهران: انتشارات سمت.
• صدیقیفر، زهره و شراره خالقیزاده (1397). راهبردهای حافظهای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین بهکارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسیآموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن. جستارهای زبانی. ش 1، (پیاپی 43)، صص. 138-113.
•محمدی، مجتبی (1388). ارتباط بهکارگیری راهبردهای یادگیری و سطح مهارت فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان یک زبان خارجی. نوآوری های مدیریت آموزشی. سال چهارم، شماره 3، صص. 115-103
• وکیلیفرد، امیررضا و شراره خالقیزاده (1393). راهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با بهکارگیری راهبردها در میان زبانآموزان غیر ایرانی. جستارهای زبانی. ش 2، (پیاپی 18)، صص. 286-261.
References
• ACTFL (1994). L'entrevue d'évaluation de la compétence fonctionnelle. Manuel de formation des évaluateurs. Montréal, Université McGill.
• ALBERO, B. (2000). L’autoformation en contexte institutionnel. Du paradigme de l’instruction au paradigme de l’autonomie. Paris: L’Harmattan.
• Barbot, Marie-José (1998). Présentation : évolutions didactiques et diversification des ressources. Etudes de linguistique appliquée 112, Paris, Didier érudition, pp. 389-395.
• Barbot, Marie-José (2000). Les auto-apprentissages. Collection Didactique des Langues Étrangères. CLE International.
• Barthélémy, F., Groux, D., & Porcher, L. (2011). Le français langue étrangère. L’Harmattan.
• Carroll, J. B. et S. M. Sapon (1959). Modem Language Aptitude Test (MLAT). New York, Psychological Corporation.
• Carton, François (1994). Enseignement et apprentissage des langues vivantes. L’innovation, on sait faire. Rénovation à l’école, au collège, au lycée. Les modules en Seconde. Didactiques. Clés à venir No 1. Nancy-Metz, CRDP de Lorraine.
• Council of Europe (2001). Common European Framework of Reference for Languages, Paris: Didier.
• Cuq, J.-P. (Dir.) (2003). Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris. CLE International.
• Cyr, P. (1998). Les stratégies d’apprentissage, Paris, CLE International.
• Holec, H. (1981). Autonomy and Foreign Language Learning. Oxford/New York: Pergamon Press.
• Holec, H. (1991). Autonomie de l’apprenant de l’enseignement à l’apprentissage. La formation aux langues étrangères. Éducation permanente n° 107, Paris, pp.59-66
• Holec, H. (1992). Apprendre à Apprendre et apprentissage hétéro-dirigé. Le français dans le monde. Recherches et applications.
• Little, D. (1991). Learner Autonomy 1: Definitions, Issues and Problems, Authentik, Dublin.
• Neger, G. (2003). Une approche sociocognitive de motivation. ALSIC. Vol. 5, No. 2.
• Nunan, D. (1997). Designing and Adapting Materials to Encourage Learner Autonomy. In P. Benson, & P. Voller (Eds.). Autonomy and Independence in Language Learning. London: Longman, pp. 192-203.
• O’Malley, J. M., A. U. Chamot. (1990). Learning strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
• -----------. (1985a). Learning strategies used by beginning and intermediate ESL students. Language Learning. Vol 35, Issue 1.
• -----------. (1985b). Learning strategy application with students of English as a second language. TESOL Quarterly. Vol 19, No 3.
• Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston: Heinle & Heinle.
• ------------ (1996). Language Learner Strategies Around the world: Cross Cultural Perspectives (Technical Report #13). Honolulu: Second language Teaching and Curriculum Center. Hawai: University of Hawai’i.
• --------------- (1988). Styles, Strategies and Aptitude: Connections for Language learning. In T.S. Parry & C.W. Stansfield (Eds.). Language Aptitude Reconsidered. (pp. 67- 127). Englewood Cliffs. NJ: Prentice Hall.
• -------------- (1992). Language Learning Strategies in a Nutshell: Update and ESL Suggestions. Tesol journal. Vol. 2. No. 2. pp. 18-22.
• Politzer, R. L. et M. Mcgroarty (1985). An exploratory study of learning behavior and their relationship to gains in linguistic and communicative competence. TESOL Quarterly, 19.1. pp.103-123
• Porcher, L. (1992). Omniprésence et diversité des auto-apprentissages. Les auto-apprentissages, Le français dans le monde. Recherches et applications, pp.6-14.
• -------------- (1995). Le français langue étrangère. CNDP : Hachette éducation.
• -------------- (2004) L’enseignement des langues étrangères. Collection Langues vivantes, Français langue étrangère. HACHETTE Éducation.
• Tardif, J. (1992) Pour un enseignement stratégique : l’apport de la psychologie cognitive, Montréal, Les Editions Logiques.
• Vanderlinde, R., S. Dexter & J. van Braak (2012), School-based ICT policy plans in primary education: Elements, typologies and underlying processes. British Journal of Educational Technology, 43(3), 505-519.
• Wenden, A. (1983). A Literature Review: The Process of intervention. Language Learning, 33(1), 103-21.
• Wenden, A. L. (1986). What do second language learners know about their language learning? Applied Linguistics, 7(2), 186-205.
• Willing, K. (1988). Learning Styles in Adult Migrant Education. Adelaide, South Australia, National Curriculum Resource Centre.