امینی، د. (1398). «توسعۀ اخلاق هیجانمدار از طریق ادبیات داستانی». اخلاق در علوم و فناوری، 14(1)، 12-18.
امینیان، ب. و مشهدی، س. (1391). «نقش اسطورهها در هویت ملی و ملتسازی: مورد ایران». ادبیات پایداری، 5، 27-46.
برک، ل. (1399). روانشناسی رشد، از نوجوانی تا پایان زندگی. ترجمۀ یحیی سیدمحمدی. تهران: نشر ارسباران.
پناهی توانا، ص. و معروفی، ی. (1395). جایگاه مؤلفههای هویت فرهنگی در کتابهای ادبیات فارسی (تحلیل محتوا). پژوهش در برنامهریزی درسی، 13(23)، 89-101.
پیشقدم، ر. (1391مهرماه). «نگاهی انتقادی به نقشۀ هوش در ایران: نخبگی یا مخبگی؟. نخستین هماندیشی ملی در امور نخبگان کشور»، ایران: تهران.
پیشقدم، ر. و ابراهیمی، ش. (در حال چاپ). معرفی «زینتگری زبانی: رویکردی نوین فراتر از توانش ارتباطی». جستارهای زبانی.
پیشقدم، ر.، ابراهیمی، ش.، شعیری، ح. ر. و درخشان، ع. (1400). «معرفی زباهیجان بهعنوان حلقۀ مفقودۀ قومنگاری ارتباط: مکمل الگوی SPEAKING هایمز». جستارهای زبانی، 12(1)، 1-41.
پیشقدم، ر.، ابراهیمی، ش. و شکیبائی، گ. (1397). «معرفی سرمایۀ حسیهیجانی و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم»، مطالعات زبان و ترجمه، 51(2)، 1-26.
جعفری معطر،ف. (1387). مهاجرت نخبگان. تهران: مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی.
جوکار، م. و ساکی، ب. (1392). «بررسی عناصر و مضامین دینی و میهنی در اشعار کتابهای فارسی دورۀ راهنمایی». مطالعات ادبیات کودک، 4(1)، 21-48.
داوری اردکانی، ن. (۱۳۸۶). «نمادهای هویت ملی ایرانی و زبانفارسی». فصلنامۀ مطالعات ملی، 5، ۴۵- ۲۹.
خدایار، ا. و فتحی، ا. (۱۳۷۸). «هویت ملی در کتابهای درسی و برنامهریزان آموزش و پرورش، مطالعۀ موردی دورۀ متوسطه». پژوهشکدۀ مطالعات ملی، ۹(۳۵)، ۵۲ -۲۷.
صفرزاده، ح. (1397). واکاوی علل ماندگاری نخبگان در کشور (پایان نامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد)، تهران، ایران: دانشگاه خوارزمی.
عربمقدم، ن.، گرگی، ع.، جمشیدی، ب. و شیخ الاسلامی،ر. (1394). «شناسایی الگوهای جوانان و نوجوانان و عوامل زمینهای مؤثر بر آن (مورد مطالعه: شهر شیراز)». مطالعات راهبردی ورزش و جوانان. 14(28)، 22-1.
عظیمی، س. و لعل شاطری، م. (1397). «نمادهای هویت ملّی ایران و افغانستان در کتابهای تاریخ دهم و یازدهم». پژوهشنامۀ خراسان بزرگ، 31، 85-96.
قاِئمی، ع. (1393). دنیای نوجوانی. تهران: مؤسسه چاپ و نشر بینالملل.
مرادی، ع. (1390). «نقش میراث فرهنگی در تقویت هویت فرهنگی». ماهنامۀ مهندسی فرهنگی، 86(53)، 60-66.
مزینانی، م. (1387). «دختران شیعه و تهاجم فرهنگی». بانوان شیعه، 15، 37-58.
مجتهدی، ح. (1384). سازههای پایا و پویایی هویت ملی در ایران. مجموعه مقالات کنگرۀ فراق. ارومیه، ایران.
Bandura, A., & Walters, R. H. (1964). Social learning and personality development. New Jersey, Prentice-Hall: Englewood Cliffs.
Bourdieu, P. (1986). The forms of capital. In J. Richardson (Ed.), Handbook of theory and research for the sociology of education (pp. 241-258). New York: Greenwood Press
Canale, G. (2016). "(Re)searching culture in foreign language textbooks, or the politics of hide and seek". Language, Culture and Curriculum, 29(2), 225-243.
Dang, T. C. T., & Seals, C. (2016). "An evaluation of primary English textbooks in Vietnam: A sociolinguistic perspective". Asian Englishes, 9(1), 1-21.
Edgerton, J. D., & Robert, L. W. (2014). Cultural capital or habitus? Bourdieu and beyond in the explanation of enduring educational inequality. Theory and Research in Education, 12(2), 193-220.
Gardner, H. (1999). Intelligence reframed. multiple intelligences for the 21st century. New York: Basic Books.
Gohm, C. L. (2003). "Mood regulation and emotional intelligence: Individual differences". Journal of Personality and Social Psychology, 84(3), 594-607.
Gómez Rodríguez, L. F. (2015). "The cultural content in EFL textbooks and what teachers need to do
about it". PROFILE Issues in Teachers’ Professional Development, 17(2), 167-187.
Lee, K.Y. (2009). "Treating culture: What 11 high school EFL conversation textbooks in South Korea do?" English Teaching: Practice and Critique, 8(1), 76-99.
Lee, J. F. K., & Li, X. (2019). "Cultural representation in English language textbooks: A comparison of textbooks used in mainland China and Hong Kong". Pedagogy, Culture & Society. https://doi.org/10.1080/14681366 .2019.1681495.
Pishghadam, R. (2021). 102 educational concepts. Morrisville, North Carolina: Lulu Press.
Pishghadam, R., Ebrahimi, S., Miri, M.A., & Shayesteh, S. (2021). "Sapioemotionality as a new attribute in socio-cultural studies". International Journal of Society, Culture & Language, 9(3), 16-27.
Sadeghi, K., & Sepahi, Z. (2017). "Cultural content of three EFL textbooks: Teachers’ and learners’ cultural preferences and cultural themes of textbooks". Pedagogies: An International Journal, 13(3), 222-245.
Sternberg, R. J. (1988). The triarchic mind: A new theory of human intelligence. New York: Viking Penguin.