حقشناس، م. (1392). نگاهی انتقادی و تحلیل بر سیر تاریخ ادبیات در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان از سال 1357 تا 1390. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
دبیرمقدم، م.، قرهگزی، م.، و اصغرپور ماسوله، م. (1396). کتابشناسی توصیفی آزفا (آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
سارلی، ن. (1391). مفهوم دوره در مطالعات ادبی. نقد ادبی، 5 (19)، 27-58.
سارلی، ن. (1392). رویکردها و شیوههای دورهبندی در تاریخ ادبی. فنون ادبی، 5 (9)، 89-108.
سارلی، ن. (1397). دورهبندی در تاریخ ادبی. تهران: نشر خاموش.
شوبیری، ل. (1398). کاربرد متن ادبی در آموزش زبانهای خارجی در دانشگاه «استفاده از رویکرد کار-محور در کلاس ترجمۀ متون نظم و نثر، مقطع کارشناسی زبان فرانسه». جستارهای زبانی، 2 (56)، 115-149.
صحرایی، ر.، شمسالدیننژاد، م. و سلطانی، م. (1396). درخت زنده. تهران: نشر خاموش.
صحرایی، ر.، مرصوص، ف. (1395). استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
فتوحی، م. (1387). نظریۀ تاریخ ادبیات: با بررسی انتقادی تاریخادبیاتنگاری در ایران. تهران: سخن.
میردهقان، م.، وکیلیفرد، ا.، منتظریراد، ز.، و باقری، ف. (1395). چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان: حوزههای دستور، واژه و کارکرد برای سطوح پایه، میانی و پیشرفته. تهران: نشر خاموش.
Brumfit, C. & Carter, R. (1997). Literature and Language Teaching. London: Oxford University Press.
Crandall, J. (1995). The why, what and how of ESL reading instruction: some guidelines for writers of ESL reading textbooks. In P. Byrd (Ed.), Material writer's guide (pp. 79-94). New York : Heinle & Heinle.
Carter, R. (2007). Literature and language teaching 1986–2006: A review. International Journal of Applied Linguistics, 17(1), 3-13.
Dabirmoghaddam, M., Gharegazi, M., & Asgharpour masouleh, M. (2017). Azfa descriptive bibliography (teaching Persian to non-Persian speakers). Tehran: Allameh Tabataba’i University.
De Bruijn, J. T. P. (1997). Iran: Periodization of Persian Literary History. The Encyclopedia of Islam. E. Van Donzel, B. Lewis & Ch. Pellat. (Eds.). Vol. 4, Third Impression. Leiden: E.J. Brill.
Fotouhi, M. (2008). Theory of literary history: A critical study of the history of literature in Iran. Tehran: sokhan.
Grellet, F. (1986). Developing Reading Skills: A practical guide to reading comprehension exercises. Ernst Klett Sprachen.
Haghshenas, M. (2013). A critical approach and analysis on the history of literature in elementary, middle, and high schools from 1978 to 2011. MA dissertation. Allameh Tabataba’i University.
Hemalatha, V., & Kumari, D. S. D. (2020). Facilitating language teaching through literature: a pedagogical approach to English language teaching and learning process. PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17(7), 9067-9073.
Kelly, L. (1969). 25 Centuries of Language Teaching. Rowley, Mass: Newbury House.
Khatib, M., Rezaei, S., & Derakhshan, A. (2011). Literature in EFL/ESL Classroom. English Language Teaching, 4 (1), 201-208.
Linkon, S. L. (2011). Literary learning: Teaching the English major. Indiana University Press.
Mirdehghan, M., Vakilifard, A., & Bagheri, F. (2016). Teaching Persian to non-Persian speakers reference framework: Grammar, vocabulary and functions for basic, intermediate and advanced levels. Tehran: Khamoosh publication.
Murphy, R. S. (2018). The concept of syllabus design and curriculum development: A look at five major syllabus designs. Issues in syllabus design, 1-23.
Richard, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Sahraee, R., & Marsous, F. (2016).Persian Teaching Standard Reference (PTSR). Tehran: Allameh Tabataba’i University.
Sahraee, R., Shamseddinnejad, M., & Soltani, M. (2017). The living tree. Tehran: Khamoosh publication.
Sarli, N. (2012). The concept of period in literary studies. Literary Criticism, 5 (19), 27-58.
Sarli, N. (2013). Approaches and methods of periodization in literary history, 5 (9), 89-108.
Sarli, N. (2018). Periodization in literary history. Tehran: Khamoosh publication.
Stern, H. H. (1983). Fundamental Concepts of Languages. London: oxford University Press.
Violetta-Irene, K. (2015). The use of literature in the language classroom: Methods and aims. International journal of information and education technology, 5(1), 74.
Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge University Press.