انوری، ح.، و احمدیگیوی، ح. (1377). دستورزبان فارسی 2. ویرایش دوم. تهران: انتشارات فاطمی.
آهنگر، ع.، و مجاهدی رضاییان، س. (1396). بررسیزمینهسازی نمود و صیغۀ فعل در گفتمان روایی کودکان فارسیزبان. جستارهای زبانی، ۸ (۱)، ۱۵۵-۱۷۷.
باطنی، م. (1372). توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی. تهران: امیرکبیر.
پاکروان، ح. (1381). نگرشی ویژه به نمود مجهول در زبان فارسی. مجلۀ علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 35 ، ۳۵-۵۲.
دبیرمقدم، م. (1393). مجهول در زبان فارسی، پژوهشهای زبانشناختی فارسی (مجموعه مقالات). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
رضایی، و. (1389). نگاهی تازه به ساخت مجهول در زبان فارسی. مجله پژوهشهای زبانشناسی. 2 (1)، 19-34.
رمضانی، ن.، و عباسی، آ. (1397). بررسی مقایسهای میزان درک و تولید جملههای مجهول در کودکان یکزبانۀ فارسیزبان با کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسیزبان. جستارهای زبانی. ۹ (۵)، ۹-۱۴۵.
ضیاءحسینی، م.، و نوربخش، م. (1386). فراگیری نحو زبانفارسی (یک تحقیق موردی: 36 تا 50 ماهگی). مجله زبان و زبانشناسی. (5)، 7-17.
فتوحی رود معجنی، م. (1395). سبکشناسی: نظریهها، رویکردها و روشها. تهران: سخن.
گلفام، ا. (1383). پدیده جانداری در زبان فارسی. مجله دستور (ویژهنامه فرهنگستان). (1) 79-92.
مشکوهالدینی، م. (1380). گفتار و دستور زبان آغازی با توجه به کودکان فارسیزبان. مجلۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد. (3-4)، 202-226.
وحیدیان کامیار، ت. (1382). دستور زبان فارسی 1. تهران: انتشارات سمت.
Abbot-Smith, K., & Chang, F., & Rowland, C., & Ferguson, H., & Pine, J. (2017). Do two and three years old children use an incremental first-NP-as-agent bias to process active transitive and passive sentences? A permutation analysis. PLOS ONE. 12(10),
Ahangar, A., & Mojahedi Rezaeian, S. (2017). The Study of Grounding of Aspect and Voice of Verb in Persian-Speaking Children’s Narrative Discourse. LRR. 8(1), 155-177.
Anvari, H., & Ahmadi Givi, H. (1998). Persian grammar. Tehran. Fatemi. [In Persian].
Bateni, M. (1969). A Description of Persian Language Structure. Tehran. Amirkabir. [In Persian]
Bever, T. (1970). The cognitive basis for linguistic structures, in J. R. Hayes, (eds.). Cognition and the Development of Language. 279-362.
Budwing, N. (1990). The linguistic Mrking of nonprototypical agency: an exploration into children’s use of passives. Linguistics. 28, 1221-1252.
Crain, S., et al. (1987). Capturing the evasive passive. In Paper presented at 12th annual Boston university conference on Language development. Boston, M.A.
Cychosz, M., & Salazar, M. (2016). Acquisition of the passive in Spanish-speaking children. UC Berkeley Phon Lab Annual Report. 12.
Dabir-Moghaddam, M. (2013). Passive in Farsi. Researches in Persian Linguistics: selected articles. Tehran. Markaz Nashr Daneshgahi. [In Persian]
Fotohi Roodmajani, M. (2003). Stylistics: theories, attitudes and methods. Tehran. Sokhan.
Golfam, A. (2004). Animating in Persian. Dastoor (Farhangestan). (1)- 79-92.
Harris, M. (1976). The Influence of reversibility and truncation on the interpretation of the passive voice by young children. British Journal of Psychology. 67(3), 419-427.
Maratsos, M., et al. (1985). Semantic restrictions on children’s passives. Cognition. 19, 167-191.
Meshkot- Aldini, M. (2001). Initiatiive speech and grammar of Persian children. Journal of the Faculty of Letters and Humanities, Ferdowsi University of Mashhad. (3-4). 202-226
Messenger, K. (2010). English-speaking children's early passive: Evidence fro syntactic priming. Language Acquisition. 17(1-2), 121-133.
Messenger, K., et al (2011). Evidence for (shared) abstract structure underlying children's short and full passives. Cognition. 121, 268-274.
Pakravan, H. (2002). A study of passive voice in Persian language. Journal of Human and Social Sciences of Shiraz University. 35. Pp. 35-52. [In Persian]
Pinker, S., et al. (1978). Productivity and constraints in the acquisition of the passive. Cognition. 26, 195- 267.
Ramezani, N., & Abbasi, A. (2018). A Comparative Study of the Comprehension and Production of Passive Verbs in Persian Monolingual Children with Turkish-Persian Bilingual Children. LRR. 9(5), 119-145.
Rezai, V. (2010). Passive constructions in Persian: a new perspective. Researches in Linguistics. 2(2), 19-34.
Slobin, D. (1996). Grammatical transformations and sentence comprehension in childhood and adulthood. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior. 5, 219-227.
Tomasello, M., et.al. (1998). Learning to produce passive utterance through discourse. First language. 18, 223-237.
Turner, E., & Rommetveit, R. (1967). The acquisition of sentence and voice and reversibility. Child Development. 38 (3), 649-660.
Vahidian kamyar, T. (2003). Persian grammar 1. Tehran. SAMT. [In Persian]
ZiaHosseini, M., & Nourbakhsh, M. (2007). Acquisition of Persian Syntax (A Case Study: 36-50 Months of Age). Language and Linguistics. 3(5), 103-113.