. مراجع
• آقائی, خدیجه و همکاران (2020). تحلیل گفتمان انتقادی کتب انگلیسی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با رویکرد لاکلاو و موفه (مطالعۀ موردی: کتب انگلیسی دورۀ اول متوسطه پیشحرفهای). دوماهنامه جستارهای زبانی, 11(1), 329-358.
• دانیالی، عارف ( 1393). میشل فوکو، زهد زیبایی شناسانه به مثابه گفتمان ضد دیداری. تهران: انتشارات تیسا.
• دلوز، ژیل. (1386). میشل فوکو. ترجمه سرخوش، نیکو و افشین جهاندیده. تهران: نشرنی.
• سند برنامه درسی ملی(1391)، تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش.
• رضائی، طاهره وفرزان سجودی (1394)، بازنمایی جنسیت در متون دیداری کتاب های آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان از منظر نشانه شناسی اجتماعی تصویر: مطالعه موردی American English Files (2)، Four Corners (2)، Interchange (2)، دو ماهنامه جستارهای زبانی، ر6.ش3(پیاپی24)، صص 115-140.
• فروتن, یعقوب (2011). زنان و زبان: بازنمایی هویت جنسیتی در کتاب های زبان های فارسی، عربی و انگلیسی مدارس ایران. مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان. 9(2), 161-181.
• لاکلاو، ارنستو و موفه، شانتال(1393)، هژمونی و استراتژی سوسیالیستی، ترجمۀ محمد رضایی، تهران: نشر ثالث.
• ناییی، هوشنگ و ترزال بیکر (1368). روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی (رشته علوم اجتماعی. انتشارات دانشگاه پیام نور.
• یورگنسن، ماریان و لوئیز فیلیپس (1393). نظریه و روش در تحلیل گفتمان. ترجمه هادی جلیلی.تهران:نی.
References
• Allport, G.W. (1954). The nature of prejudice. Reading, MA: Addison-Wesley.
• Ayalon, L., & Tesch-Römer, C. (2017). Taking a closer look at ageism: self-and other-directed ageist attitudes and discrimination, European Journal of Ageing, 14(1), pp 1-4.
• Cuddy, A. J. C., & Fiske, S. T. (2002). Doddering but Dear: Process, Content, and Function in Stereotyping of Older Persons. In T.D. Nelson (Ed.), Ageism: Stereotyping and Prejudice against Older Persons (pp. 3-26). Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
• Foucault, M .(1991). The History of Madness. translated by Alan Sheridan, Vintage Books.
• ---------------. (2003). Madness and civilization. Routledge.
• Gendron, T. L., Inker, J., & Welleford, A. (2017). “How Old Do You Feel?” The Difficulties and Ethics of Operationalizing Subjective Age. The Gerontologist, 58(4), 618-624.
• Greenberg, L. S. (2002). Integrating an emotion-focused approach to treatment into psychotherapy integration. Journal of Psychotherapy integration, 12(2), 154.
• Hodkinson, A.; Ghajarieh, A. & Salami, A. (2016). “Analyzing cultural representation of disability in school textbooks in Iran and England”. Education. 3, p. 13.
• Jørgensen, M. W., & Phillips, L. J. (2002). Discourse analysis as theory and method. Sage.
• Laclau, E. (1996). Deconstruction, pragmatism, hegemony. In Simon Critchley & Chantal Mouffe (eds.), Deconstruction and Pragmatism. Routledge. pp. 47-68.
• Laclau, E., & Mouffe, C. (2014). Hegemony and socialist strategy: Towards a radical democratic politics. Verso Trade.
• Nelson, A. (2002). Unequal treatment: confronting racial and ethnic disparities in health care. Journal of the National Medical Association, 94(8), 666.
• Norbert, E. (2006). The Loneliness of the Dying, translated by Mehrgan, O, and Najafi, S, Tehran Press.
• Táboas-Pais, M. I., & Rey-Cao, A. (2012). Gender differences in physical education textbooks in Spain: A content analysis of photographs. Sex roles, 67(7), 389-402.