You can copy/paste HTML codes anywhere you like, for example in homepage, or even other sites

XML بررسی رده‌شناختی تطبیقی حرکت پرسش‌واژه‌ها در زبان-های فارسی و عربی
بسام رحمه، نجمه دری *، حیات عامری، غلامحسین غلامحسین زاده، عیسی متقی زاده
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی تغییرات معنایی واژه‌ها و اصطلاحات رایج در زبان زندان با توجه به متغیرهای اجتماعی جنسیت، سن، تحصیلات، موقعیت اجتماعی
بهزاد رهبر *، آمنه مسن آبادی، محمدرضا اروجی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML تجربۀ زیستۀ منظره و نمود بلاغی آن در توصیف‌های ژولین گراک
ارمغان زارع کاریزی، مرتضی معین *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML نگاشت حوزه‌ای یا نگاشت طرح‌واره‌ای؟! چگونگی فرافکنی حوزۀ مبدأ استعاره‌ بر حوزۀ مقصد: بازشناسی کوتاه‌مدت دیداری و شنیداری
فاطمه شفیعی، حبیب‌الله قاسم‌زاده *، حسن عشایری، فرزانه صفوی‌منش، مهدی پورمحمّد
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML کاربرد متن ادبی در آموزش زبان‌های خارجی در دانشگاه «استفاده از رویکرد کار ـ محور در کلاس ترجمۀ متون نظم و نثر، مقطع کارشناسی زبان فرانسه»
لیلا شوبیری *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML اجراگری و بازتاب گفتمانی آن در روایت «مرد» اثر محمود دولت‌آبادی
شبنم مهدی زاده خدایاری *، امیرعلی نجومیان
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمانی داستان ابراهیم؛ بارویکرد نشانه ـ معناشناختی
روح اله نصیری *، مهدی مطیع، مهناز امیری
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی تأثیر آموزش صریح و ضمنی بر پردازش نحو زبان خارجی: آزمون قضاوت گرامری زمان‌دار
سهیلا ویسی، رضا غفارثمر *، غلامرضا کیانی، محمد مؤمنیان
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML سازوکار «بازی زبانی» ویتگنشتاین به‌مثابۀ نقد اجتماعی قدرت در نمایش آیینی – سنتی سیاه‌بازی
رامتین شهبازی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML نظریه بهینگی لایه‌ای و کاربرد آن در زبان فارسی
فرشته مهدوی *، بتول علی نژاد
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML خودآرمان ، خودباید ، انگیزه یکپارچه و انگیزه‌های ابزاری در میان فارسی‌‌آموزان غیرایرانی: بررسی موردی زبان-آموزان چینی و کره‌ای
شراره خالقی زاده، محمد رضا پهلوان نژاد *، امیررضا وکیلی فرد، عطیه کامیابی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML جهان‌های ممکن ساخت شرطی در زبان فارسی معاصر
سیده عاطفه بقایی *، مهرداد نغزگوی کهن
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی درزمانی)
فرزاد قائمی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML اثربخشی آموزش مبتنی بر بازی بر میزان یادگیری و انگیزۀ دانش‌آموزان در زبان عربی
عبدالله حسینی *، عدنان اشکوری، نفیسه مجیدی
چکیده -   متن کامل (PDF)
Back to Original Issue