· افراشی، آ.، و صامت جوکندان، س. (1393). تحلیل چند معنایی فعل حسی «شنیدن» در زبان فارسی. ادب پژوهی، 30، 29ـ 59.
· افراشی، آ.، و عسگری، س. (1396). چندمعنایی فعل حسی دیدن در زبان فارسی. پژوهشهای زبان شناسی تطبیقی، 7 (14)، 61ـ 73.
· دهقان، م.، و افشاری، ب. (1397). بررسی کاربردی-معنایی /ʔ
ra/ در کردی از دیدگاه شناختی. زبان و زبانشناسی، 27، 147ـ 165.
· عباسی، ن.، اروجی، م.ر.، و رهبر، ب. (1399). بررسی چندمعنایی واژگان در صفات سادۀ ترکی آذربایجانی: رویکردی شناختی. مطالعات زبانها و گویش های غرب ایران، 1، 51ـ 71.
· رحمتینژاد، ل.، عاصی، م.، قلی فامیان، ع.ر.، و ، م. (1398). تحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی. جستارهای زبانی، 52، 55-89.
· رضویان، ح.، و خانزاده، م. (1393). چندمعنایی حرف اضافۀ "به" در زبان فارسی با رویکرد معنیشناسی شناختی. مطالعات زبان و گویش های غرب ایران، 7، 57ـ 79.
· عموزاده، م.، کریمی دوستان، غ.، و شریف، ب. (1395). شبکۀ معنایی فعل گرفتن براساس انگارۀ چندمعنایی اصولمند. پژوهشهای زبانی، 1، 117ـ 136.
· قادری، م.، یوسفی راد، ف.، افراشی، آ.، و روشن، ب. (1398). تحلیل چند معنایی فعل حسی دیدن در زبان فارسی. مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران، 40، 73ـ91.
· Afrashi, A., & Asgari, S. (2017). Polysemic analysis of the verb "see" in Persian. Journal of Comparative Linguistics Researches, 7(14), 61–73. [In Persian]
· Afrashi, A., & Joukandan, S. S. (2014). Polysemic analysis of the verb (hear) in Persian. Adab Pazhuhi, 30, 29–59. [In Persian]
· Amozadeh, M., Karimi Doostan, Gh., & Sharif, B. (2016). The semantic network of the verb “Gereftan” Based on principled–polysemy model. Language Researches, 7(1), 117–136. [In Persian]
· Antunano, I. L. (1999). Polysemy and metaphor in perception verbs: A cross–linguistic study [Doctoral dissertation, University of Edinburgh].
· Antunano, I. L. (2002). Mind–as-body as a cross–linguistic conceptual metaphor. Journal of English and American Studies, 25, 93–119.
· Bateni, M. R. (2006). Language and thought (8th ed.). Agah. [In Persian]
· Brugman, C. (2001). Light verbs and polysemy. Language Sciences, 23(4), 551–578.
· Brugman, C., & Lakoff, G. (2003). Cognitive topology and lexical networks. In D. Geeraerts (Ed.), Cognitive linguistics: Basic readings (pp. 109–139). Mouton de Gruyter.
· Dehghan, M., & Afshari, B. (2018). A semantic-pragmatic study of /ʔæra/ in Kurdish: A cognitive perspective. Journal of Language and Linguistics, 14(27), 147–165. [In Persian]
· Evans, V., & Green, M. (2006). Cognitive linguistics: An introduction. Edinburgh University Press.
· Evans, V., & Tyler, A. (2004a). Rethinking English prepositions of movement: The case of to and through. Belgian Journal of Linguistics, 18, 247–270.
· Geeraerts, D., & Cuyckens, H. (Eds.). (2007). The Oxford handbook of cognitive linguistics. Oxford University Press.
· Ghaderi, M., Yoosefi Rad, F., Afrashi, A., & Roushan, B. (2019). Systematic polysemy in cognitive approach: Studying the polysemy of "see" in Persian. Journal of Western Iranian Languages and Dialects, 7(40), 73–91. [In Persian]
· Kroeger, P. R. (2018). Analyzing meaning: An introduction to semantics and pragmatics. Language Science Press.
· Lakoff, G. (1987). Women, fire, and dangerous things: What categories reveal about the mind. University of Chicago Press.
· Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. University of Chicago Press.
· Lee, D. (2001). Cognitive linguistics: An introduction. Oxford University Press.
· Newman, J., & Rice, S. (2004). Patterns of usage for English SIT, STAND, and LIE: A cognitively inspired exploration in corpus linguistics. Cognitive Linguistics, 15(3), 351–396.
· Orouji, R., Abasi, N., & Rahbar, B. (2020). Cognitive study of polysemy in simple adjectives of Azerbaijani Turkish: Cognitive approach. Journal of Western Iranian Languages and Dialects, 8(1), 51–71. [In Persian]
· Rahmati Nezhad, L., Asi, M., Gholi Famiyan, A. R., & Ghayomi, M. (2019). Semantic study of the verb “say": Within mold semantic framework. Journal of Language Related Research, 11(4), 55–89. [In Persian]
· Razaviyan, H., & Khanzade, M. (2014). The polysemic study of the preposition /be/ in Persian in cognitive approach. Journal of Western Iranian Languages and Dialects, 2(7), 57–79. [In Persian]
· Tyler, A., & Evans, V. (2003). Reconsidering prepositional polysemy network: The case of over. In B. Nerlich, Z. Todd, V. Herman, & D. D. Clark (Eds.), Polysemy: Flexible patterns of meaning in mind and language (pp. 95–160). Mouton de Gruyter.
· Ungerer, F., & Schmid, H. J. (1996). An introduction to cognitive linguistics. Longman.
· Vandergucht, F., Willem, K., & Guypere, L. D. (2007). The iconicity of embodied meaning: Polysemy of spatial prepositions in the cognitive framework. Language Sciences, 29, 733–754.