آقاگلزاده، فردوس. و رضویزاده، اکرم. (1391). «ویژگیهای واژگانی ادبیات داستانی کودکان (گروههای سنی الف، ب، ج) در زبان فارسی از دیدگاه زبانشناسی». در مجموعه مقالات اولین همایش میانرشتهای آموزش و یادگیری زبان. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد. صص 301-312.
ثمره، یدالله. (1384آ). آموزش زبان فارسی دورهی مقدماتی. چ 4. تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
ثمره، یدالله. (1384ب). آموزش زبان فارسی دورهی مقدماتی. چ 4. تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
ثمره، یدالله. (1372آ). آموزش زبان فارسی (آزفا)، کتاب سوم، دورهی متوسطه. چ 3. تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
ثمره، یدالله. (1372ب). آموزش زبان فارسی (آزفا)، کتاب چهارم، دورهی پیشرفته. چ 3. تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
جعفری، فاطمه. نوابی، اعظمالسادات. و ابراهیمی، حمید. (1397). خواندن و درک مطلب فارسی برای زبانآموزان غیرایرانی (دورهی پایه). چ 4. تهران: موسسهی لغتنامهی دهخدا و مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی.
جعفری، فاطمه. و نوابی، اعظمالسادات. (1393). خواندن و درک مطلب فارسی: ویژهی زبانآموزان غیرایرانی (دورهی میانی). چ 4. تهران: موسسهی لغتنامهی دهخدا و مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی.
ذکاء اسدی، محسن. و شریفنسب، مریم. (1397). «ادبیات کودک و نوجوان فارسی مادهای برای آموزش زبان فارسی به فارسیآموزان غیرفارسیزبان بزرگسال: طرح مسئله، چرایی و چگونگی». ادب فارسی. د 8. ش 1 (پیاپی 21). صص 115-134.
صحرایی، رضامراد. و مرصوص، فائزه. (1396). استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی در جهان. تهران: انتشارات دانشگاه علامهطباطبایی.
صحرایی، رضامراد. غریبی، افسانه. ملکلو، داود. صادقی، سمانه. شهباز، منیره. و سلطانی، مریم. (1398آ). مینا (1) برای فارسیآموزان سطح مقدماتی و سطح پیشمیانی. تهران: بنیاد سعدی، انتشارات آزفا.
صحرایی، رضامراد. غریبی، افسانه. ملکلو، داود. صادقی، سمانه. شهباز، منیره. و سلطانی، مریم. (1398ب). مینا (2) برای فارسیآموزان سطح پیشمیانی و سطح میانی. تهران: بنیاد سعدی، انتشارات آزفا.
صحرایی، رضامراد. غریبی، افسانه. شهباز، منیره. سلطانی، مریم. و طالبی، مروارید. (1399). مینا (3) برای فارسیآموزان سطح میانی و سطح فوق میانی. تهران: بنیاد سعدی، انتشارات آزفا.
صفارمقدم، احمد. (1386). زبان فارسی. ج 1 (درسهای پایه). تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
صفارمقدم، احمد. (1386). زبان فارسی. ج 2 (پایتخت ایران). تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
صفارمقدم، احمد. (1386). زبان فارسی. ج 3 (ایران امروز). تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
صفارمقدم، احمد. (1386). زبان فارسی. ج 4 (تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران). تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
عسگری، مهناز. (1384). واژهآموزی زبان فارسی (سطح مقدماتی). تهران: کانون زبان ایران.
عسگری، مهناز. (1385آ). واژهآموزی زبان فارسی (سطح متوسط). تهران: کانون زبان ایران.
عسگری، مهناز. (1385ب). واژهآموزی زبان فارسی (سطح پیشرفته). تهران: کانون زبان ایران.
فرجامی، هادی. (1395). «ادبیات کودک در برنامهی درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاههای ایران». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. ش 39. صص 64-81.
فرخنده کلات، علی. نظری خباز، مریم. و حیدریان، مهدی. (1393). «تاثیر و چگونگی استفاده از ادبیات کودکان برای آموزش زبان فارسی به کودکان غیرفارسیزبان». در مجموعه مقالات نخستین همایش آموزش زبان فارسی. تهران: دانشگاه تربیت مدرس. صص 485-495.
قبول، احسان. (1394آ). آموزش نوین زبان فارسی. ج 1. چ 5. مشهد: احسان قبول.
قبول، احسان. (1394ب). آموزش نوین زبان فارسی 2. چ 4. مشهد: احسان قبول.
قبول، احسان. (1394پ). آموزش نوین زبان فارسی 3. چ 3. مشهد: احسان قبول.
قبول، احسان. (1395). آموزش نوین زبان فارسی 4. چ 3. مشهد: احسان قبول.
قبول، احسان. (1394ت). آموزش نوین زبان فارسی (5). مشهد: احسان قبول.
قرشی، محمدحسین. و امینزاده، سیروان. (1391). «مفهوم خوانایی در ترجمهی ادبیات کودکان و نوجوانان و شیوهی ارزیابی آن». مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز. ش 2 (پیاپی 6). صص 75-90.
کیانی، حسین. و حسنشاهی، سعیده. (1391). «بررسی تطبیقی ساختار و درونمایهی لالاییهای فارسی و عربی». مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز. س 3، ش 2 (پیاپی 6). صص 91-114.
گلهداری، منیژه. (1390). آموزش واژگان زبان فارسی ویژهی زبانآموزان غیرایرانی. قزوین: دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره).
گلهداری، منیژه. (1387). درک مطلب شنیداری ویژهی زبانآموزان غیرایرانی، کتاب تمرین سطح مبتدی تا پیشرفته. تهران: مهرآرمین.
لازار، گیلیان. (1380). ادبیات و آموزش زبان. ترجمهی محمد غضنفری. تهران: سمت.
محمودی بختیاری، بهروز. شاهحسینی، فائقه. و حسینی، زهراسادات. (1396). پند پارسی 1 (مهارتهای شنیداری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی). تهران: رویانپژوه.
محمودی بختیاری، بهروز. شاهحسینی، فائقه. و حسینی، زهراسادات. (1396). پند پارسی 2 (مهارتهای شنیداری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی). تهران: رویانپژوه.
مرادی، محمد. (1394). بررسی ویژگیهای قالبی- ساختاری در ترانههای کودکانهی رایج در فارسی. ادبیات و زبانهای محلی ایرانزمین. س 5، ش 3: 83-102.
میرزایی حصاریان، محمدباقر. (1395). خواندن و درک مطلب متون فارسی برای فارسیآموزان (سطح میانی). چ 2. قزوین: دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره).
میرزایی حصاریان، محمدباقر. (1390). خواندن و درک مطلب متون فارسی برای فارسیآموزان (سطح پیشرفته). قزوین: دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره).
ناجی، سیدعباس. نادرنژاد، گراناز. و گودرزی، طیبه. (1398). صدای فارسی. مشهد: دستور.
هدایی، محمد. (1383). «ادبیات ما و ادبیات بچهها، گفتاری در محدودیتهای ادبیات کودکان». در مجموعه مقالات همایش ادبیات کودکان و نوجوانان به اهتمام محمد حسین قرشی. صص 281-292.
Abu Rass, R. & Holzman, S. (2010). “Children’s literature in traditional Arab schools for teaching English as a foreign language”. English Language Teaching. 3 (1). pp: 64-70.
Amer, Aly Anwar .(2012). “Using Literature in Reading English as Second/Foreign Language”. Unpublished doctoral dissertation. Egypt: Tanta University.
Cheetham, D. (2015). “Extensive reading of children’s literature in first, second, and foreign language vocabulary acquisition”. Children’s Literature in English Language Education. 3(2). pp: 1-23.
Dimitrova-Gjuzeleva, S. (2015). “Getting Students Lit Up: Teaching English Through Literature”. Yearbook of Department of English Studies of New Bulgarian University. by Stan Bogdanov.
Ellis, R. (2000). “Task-based research and language pedagogy”. Language Teaching Research. 4. pp: 193-220.
Hitosugi, C., & Day, R. R. (2004). Extensive reading in Japanese. Reading in a Foreign Language. 16(1), 91–110.
Tabata-Sandom, M. & Macalister, J. (2009). “That ‘eureka feeling’: A case study of extensive reading in Japanese”. New Zealand Studies in Applied Linguistics. 15. pp: 41–60.
Webb, S., & Macalister, J. (2012). Is text written for children useful for L2 extensive reading? TESOL Quarterly. 47(2), 300-322.