ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
سبد خرید
آیتمی وجود ندارد
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
انتشارات دانشگاه تربیت مدرس
جستارهای زبانی
دوره 12، شماره 5 - ( 1400 )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(318 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(158 دریافت)
Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture
ص. 25-1
10.52547/LRR.12.5.1
Reza Pishghadam
،
Ali Derakhshan
،
Shima Ebrahimi
*
چکیده
(678 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(298 دریافت)
L2 Motivation within the Ecology of Language Learning in Rural Settings
ص. 52-27
10.52547/LRR.12.5.2
Cuong Huy Pham
*
چکیده
(564 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(211 دریافت)
Self-identity Changes among Chinese EFL Undergraduate Students
ص. 79-53
10.52547/LRR.12.5.3
Matthew Wallace
*
،
Wanlu Chen
،
Siyang Zhou
،
Shiyi Fu
چکیده
(530 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(296 دریافت)
Cross-Cultural Study of Compliment Responses: A Pragmatic Analysis of a Persian and English Speech Act
ص. 109-81
10.52547/LRR.12.5.5
Alireza Jalilifar
*
،
Mohammad Hoseini
چکیده
(604 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(261 دریافت)
Harnessing Conversation Analysis-(CA) Informed Language-in-talk Log Assignments to Improve Conversation Skills of EFL Learners
ص. 142-111
10.52547/LRR.12.5.6
Chimi Dema
*
،
Kemtong Sinwongsuwat
چکیده
(562 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(200 دریافت)
Pre-service L2 Teachers’ Professional Knowledge, Academic Self-Concept and Instructional Practice
ص. 173-143
10.52547/LRR.12.5.7
Ebrahim Zangani
*
،
Mohammad Nabi Karimi
،
Mahmood Reza Atai
چکیده
(689 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(149 دریافت)
Exploring Teaching Demonstrations in the Teaching Journals: A Case of Filipino Pre-Service Teachers
ص. 203-175
10.52547/LRR.12.5.8
William Magday
*
،
Issra Pramoolsook
چکیده
(991 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(477 دریافت)
A Pragmalinguistic and Sociopolitical Analysis of Vague Language in Two Iranian Presidents’ International Interviews
ص. 237-205
10.52547/LRR.12.5.9
Hamid Allami
*
،
Mohammd Ghasemi
،
Najmeh Barzegar
چکیده
(621 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(161 دریافت)
Metaphors about Balinese Women: From Semantic Analysis to Cultural Pragmatic Interpretations
ص. 277-239
10.52547/LRR.12.5.10
Nengah Arnawa
*
،
I Wayan Winaja
،
I Made Rai Jaya Widanta
چکیده
(536 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(258 دریافت)
On the Effects of Linguistic, Verbal, and Visual Mnemonics on Idioms Learning
ص. 303-279
10.52547/LRR.12.5.11
Maryam Ahmadi
،
Abbas Ali Zarei
*
چکیده
(737 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(165 دریافت)
An Investigation into Pronunciation Representation in an EFL Textbook Series Utilized in a Turkish State University
ص. 331-305
10.52547/LRR.12.5.12
Ibrahim Halil Topal
*
چکیده
(520 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(316 دریافت)
The Effect of Collaborative Writing Using Google Docs on EFL Learners’ Writing Performance and Writing Self-regulation
ص. 359-333
10.52547/LRR.12.5.13
Jalil Fathi
*
،
Arash Saharkhiz Arabani
،
Peiman Mohamadi
چکیده
(548 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(771 دریافت)
Interpersonal Meaning Analysis of Donald Trump’s Remarks on COVID-19 Outbreak
ص. 384-361
10.52547/LRR.12.5.14
Slamet Setiawan
*
،
Ika Wulandari
،
Achmad Fanani
،
Yudhi Arifani
چکیده
(787 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(278 دریافت)
Power Dominance and Interaction Features in Iranian EFL Teachers’ Classroom Discourse
ص. 404-385
10.52547/LRR.12.5.15
Azizeh Chalak
*
چکیده
(494 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(190 دریافت)
Students' perceptions of teachers' written feedback on EFL writing in a Vietnamese tertiary context
ص. 431-405
10.52547/LRR.12.5.16
Nhat Ly Thi Nguyen
،
Bao Trang Thi Nguyen
*
،
Giang Thi Linh Hoang
چکیده
(791 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(618 دریافت)
Exploring Cognitive Activation Writing Strategies among Iranian English Language Teachers
ص. 462-433
10.52547/LRR.12.5.17
Mahnaz Mostafaei Alaei
،
Mohammad Hassanzadeh
*
،
Masoomeh Masoudi
چکیده
(724 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(212 دریافت)
The relationship between L1 and L2 reading attitudes in EFL primary school learners: The role of gender, age, and L2 proficiency
ص. 487-463
10.52547/LRR.12.5.18
Marco Cancino
*
،
Katherine Ubilla
چکیده
(476 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(252 دریافت)
Communicative Moves in English Conceptual Review Article Abstracts: A Genre-based Corpus-driven Discourse Analytic Approach
ص. 520-489
10.52547/LRR.12.5.19
Javad Zare
*
،
Zohreh Sadat Naseri
چکیده
(582 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(158 دریافت)
Academic Major Change: Exploring the Experiences and Views of MA TEFL Major-Changers and University Instructors
ص. 549-521
10.52547/LRR.12.5.20
Seyyedeh Fahimeh Parsaiyan
*
،
Vahidreza Mirzaeian
،
Hamideh Aghamohammad Sadegh
چکیده
(519 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(319 دریافت)
Impact of Dynamic Assessment Principles on Learning and Retention of Conditional Sentences among Iranian Intermediate EFL Learners
ص. 577-551
10.52547/LRR.12.5.21
Sara Zohoor
*
،
Zohreh R. Eslami
چکیده
(397 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(180 دریافت)
Compréhension de Texte en Langue Maternelle et en Langue Étrangère: Élaboration d’un Modèle de Différences entre Processus, Lecteurs et Contextes
ص. 604-579
10.52547/LRR.12.5.22
Amirreza Vakilifard
*
چکیده
(541 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(223 دریافت)
Les traits identitaires et l’ethos dans les discours d’Atatürk, un leader exceptionnel
ص. 622-605
10.52547/LRR.12.5.23
Ece Korkut
*
چکیده
(716 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(367 دریافت)
On the Accuracy of English Language Teachers’ Writing Assessment
ص. 652-623
https://doi.org/10.29252/LRR.12.5.24
Masoud Azizi
*
چکیده
(185 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(556 دریافت)
L’énigmatique singularité de l’œuvre dans la peinture de Mehdi Sahabi. Pour une sémiotique de l’ « effet de l’art »
ص. 675-653
https://doi.org/10.29252/LRR.12.5.25
Jacques Fontanille
*
چکیده
(206 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(113 دریافت)
À PROPOS DE LA NON-GÉNÉRICITÉ, concept fondant un invariant de la lisibilité de l’œuvre picturale Analyse d’une série de Mehdi Sahabi : «Junkyard Cars»
ص. 690-677
https://doi.org/10.29252/LRR.12.5.26
Ivan Darrault-Harris
*
چکیده
(159 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(105 دریافت)
Visage et visagéité Hantise figurative chez Mehdi Sahabi
ص. 709-691
https://doi.org/10.29252/LRR.12.5.27
Denis Bertrand
*
چکیده
(189 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(96 دریافت)
Étude de l’élasticité dans les vers narratifs de Hafez: De la sémiosphère à l’espace condensé
ص. 733-711
https://doi.org/10.29252/LRR.12.5.28
Mansoor Pirani
*
،
Marzieh Athari Nikazm
چکیده
(168 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(103 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS