ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره 13، شماره 3 - ( 1401 )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(1635 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1260 دریافت)
Exploring Cultural Schemas in Foreign Language Education Policy (FLEP) Documents of Iran
ص. 29-1
10.52547/LRR.13.3.2
Ali Dabbagh
،
Esmat Babaii
*
،
Mahmood Reza Atai
چکیده
(3347 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1710 دریافت)
Investigating the Anxiety Factors among English for Specific Purposes Students in a Vocational Education setting
ص. 54-31
10.52547/LRR.13.3.3
Pratika Ayuningtyas
،
Lutfi Ashar Mauludin
*
،
Gatot Prasetyo
چکیده
(3620 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2362 دریافت)
Cognitive and Metacognitive Strategy Use in Reading: The Case of Iranian EFL Students’ Test Performance
ص. 85-55
10.52547/LRR.13.3.4
Zahra Mosalli
،
Seyyedeh Susan Marandi
*
،
Leila Tajik
چکیده
(2848 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2257 دریافت)
L2 ASD Learners’ Scaffolding Development after Long Interaction with The Mobile Story-Sharing Application
ص. 110-87
10.52547/LRR.13.3.5
Trishna Nanda Barianty
*
،
Yudhi Arifani
،
Nirwanto Maruf
،
Slamet Setiawan
چکیده
(3252 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(3474 دریافت)
Effect of Emotional Valence, Frequency and Gender on L2 Word Recognition Time: An Eye Tracking Study
ص. 138-111
10.52547/LRR.13.3.6
Davoud Amini
*
،
Mahdieh Mamizadeh
،
Kazem Pouralvar
چکیده
(2991 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1510 دریافت)
A Corpus-based Analysis of Noun Phrase Complexity in Research Article Part-genres in Applied Linguistics and Clinical Medicine
ص. 173-139
10.52547/LRR.13.3.7
Rajab Esfandiari
*
،
Mohammad Ahmadi
چکیده
(2882 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1764 دریافت)
Iranian EFL Students’ L2 Engagement: The Impact of Teacher Support and Teacher-student Rapport
ص. 198-175
10.52547/LRR.13.3.8
Farzaneh Shakki
*
چکیده
(5394 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2774 دریافت)
A Small-Scale Corpus-Based Study for The Varietal Differences in American and British English: Implications for Language Education
ص. 226-199
10.52547/LRR.13.3.9
Ibrahim Halil Topal
*
چکیده
(2741 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1599 دریافت)
EFL Teachers’ Use of Coping Strategies in the Face of Identity Tensions
ص. 254-227
10.52547/LRR.13.3.10
Mohammad Mahdi Hajmalek
*
،
Nafise Basiri
چکیده
(3171 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1704 دریافت)
Source Use by EFL Undergraduate Students: Challenges and Success in Process-based Writing
ص. 284-255
10.52547/LRR.13.3.11
Liliya Makovskaya
،
Saida Radjabzade
*
چکیده
(3112 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1843 دریافت)
Iranian EFL Learners' Narratives in a Pandemic Pedagogy: Appreciative Inquiry-Based Approach
ص. 314-285
10.52547/LRR.13.3.12
Khadijeh Aghaei
،
Behrooz Ghoorchaei
*
،
Mojtaba Rajabi
،
Mohammad Ali Ayatollahi
چکیده
(3487 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1639 دریافت)
Grammar Instruction to Young Adolescents at Lower Proficiency Levels Through Metacognitive Intervention
ص. 344-315
10.52547/LRR.13.3.13
Hossein Bozorgian
،
Sediqeh Fallahpour
،
Meysam Muhammadpour
*
چکیده
(2960 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1568 دریافت)
Intergenerational Transmission of Chinese Foochow: Exploring a Connection between Family Language Policy and Language-Ethnicity Dimensions
ص. 374-345
10.52547/LRR.13.3.14
Teresa Ong
*
،
Su-Hie Ting
چکیده
(2974 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1727 دریافت)
The Path in Behind and the Challenges in Front: A Methodological Synthesis of Iranian L2 Papers
ص. 401-375
10.52547/LRR.13.3.15
Akbar A. Jahanbakhsh
*
،
Parviz Ajideh
چکیده
(2575 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1327 دریافت)
Iranian EFL Teachers' Beliefs about Dynamic Assessment: Does Context Make a Difference?
ص. 428-403
10.52547/LRR.13.3.16
Ali Momeni
،
Musa Nushi
*
چکیده
(2755 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1535 دریافت)
A Multisemiotic Investigation of Iranian EFL Teachers’ Turn-allocation Strategies in their Classroom Interactions
ص. 452-429
10.52547/LRR.13.3.17
Farhad Ghiasvand
*
چکیده
(3667 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1542 دریافت)
Investigating the Learning Style Variation and Strategy Selection of Iranian Learners in Listening Skill
ص. 478-453
10.52547/LRR.13.3.18
Mansoureh Sajjadi
*
،
Mohammad sadegh Bagheri
چکیده
(3435 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1687 دریافت)
Can We Learn about Culture by EFL Textbook Images? A Semiotic Approach Perspective
ص. 499-479
10.52547/LRR.13.3.19
Yongliang Wang
*
،
Saengchan Hemchua
چکیده
(4866 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2411 دریافت)
La pandémie de Covid-19 et l’apprentissage en ligne du français dans les établissements d’enseignement supérieur: L’université de Jordanie en tant qu’étude de cas
ص. 529-501
10.52547/LRR.13.3.20
Nisreen Abu Hanak
*
،
Bassel Al Zboun
چکیده
(2638 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1744 دریافت)
L’étude de la sonorité des consonnes labiales employées dans le groupe CC en position finale de la syllabe CVCC (Le cas du lexique pur et emprunté en persan contemporain)
ص. 566-531
Fatemeh Shahverdi
،
Aliyeh Kord Zafaranlu Kambuziya
،
Parivash Safa
*
چکیده
(2729 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1198 دریافت)
La mise en application et le développement de la compétence transculturelle chez les apprenants de FLE en contexte iranien
ص. 698-567
Azadeh Fesanghari
،
Hamid Reza Shairi
*
،
Mahmoud Reza Gashmardi
،
Roya Letafati
چکیده
(6306 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1518 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS