دوره 10، شماره 5 - ( 1398 )                   جلد 10 شماره 5 صفحات 47-29 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sajjadi M, Bagheri M S, sadighi F. Investigating the Influence of Learning Style Variation on Performance in Various Question Types of IELTS Examination. LRR 2019; 10 (5) :29-47
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-24572-fa.html
سجادی منصوره، باقری محمد صادق، صدیقی فیروز. تأثیر سبک‌های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش‌های آزمون آیلت. جستارهای زبانی. 1398; 10 (5) :29-47

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-24572-fa.html


1- دانشجوی دکتری زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.
2- استادیار زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران. ، bagheries@gmail.com
3- استاد زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
چکیده:   (5415 مشاهده)
مطالعه حاضر تلاشی است به‌ منظور گسترش دانش ما در زمینه تأثیر سبک‌های مختلف یادگیری بر عملکرد داوطلبان ایرانی در آزمون آیلتس. هدف پژوهش حاضر، بررسی سبک‌های مختلف یادگیری و میزان اثرگذاری آن‌ها بر کسب نمرات بالاتر و نیز عملکرد زبان‌آموزان در انواع پرسش­های آزمون آیلتس است. در این تحقیق، 90 نفر از زبان‌آموزان رشته‌های مختلف تحصیلی شرکت کردند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسش‌نامه سبک‌های شناختی طراحی‌­شده از سوی کلب (1984) و نیز یک آزمون آیلتس مدل است. نتایج تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس. نشان داد که بیشتر داوطلبان دارای سبک­شناختی بازتاب‌گرا هستند و به ‌ترتیب پس از آن، داوطلبان عمل‌گرا، فعال‌گرا و نظریه‌پرداز قرار دارند. در این میان، داوطلبان عمل‌گرا عملکرد بهتری در آزمون آیلتس در هر مهارت داشتند. نتایج واریانس یک‌طرفه (Anova One - Way) نشان داد که بین متعلق بودن به هرکدام از سبک‌های یادگیری و میزان موفقیت در آزمون آیلتس، تفاوت معناداری وجود دارد. به‌ علاوه، میان متعلق بودن به هر یک از این سبک‌های یادگیری و عملکرد زبان­آموزان در انواع مختلفِ پرسش­های آیلتسT ازجمله پرسش‌های تکمیل­جمله و چهارگزینه‌ای، رابطه معناداری مشاهده شد.
 
متن کامل [PDF 268 kb]   (1095 دریافت)    
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان
انتشار: 1398/9/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.