آ
  • آرای فارمانُفسکایا کنش‌گفتاری «وعده» و «وعده در گفتمان سیاسی» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-158]
  • آزمون‌های هماهنگ مقایسه میزان منصفانه ‌بودن انواع آزمون‌های زبان انگلیسی در دوره دبیرستان [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 181-202]
  • آغازگر زبان انگلیسی نشان‌داری آغازگر در زبان‌های فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظام‌مند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
  • آغازگر زبان فارسی نشان‌داری آغازگر در زبان‌های فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظام‌مند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
  • آغازگر نشان‌دار نشان‌داری آغازگر در زبان‌های فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظام‌مند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
  • آواز پر جبرئیل مفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
  • آواشناسی اکوستیک استفاده از الگوی طیف‌نگاشتی واکه‌ها به‌عنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
  • آواشناسی حقوقی استفاده از الگوی طیف‌نگاشتی واکه‌ها به‌عنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
ا
  • ابراهیم گلستان تحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفه‌های جامعه‌شناختی- معنایی گفتمان‌مدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
  • اجزای تقابلی بررسی کلمات ربط تقابلی فارسی و چگونگی تکوین آن‌ها [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 245-265]
  • ادبیات زنان بررسی گونۀ کاربردی زبان زنانه در مرثیه معاصر (با تأکید بر مرثیه‌های سعاد صباح) [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 111-136]
  • ارزیابی معانی گوناگون مصدر در جمله‌های مصدری یک‌رکنی زبان روسی و بیان آن‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 203-218]
  • ارزیابی منصفانه زبان مقایسه میزان منصفانه ‌بودن انواع آزمون‌های زبان انگلیسی در دوره دبیرستان [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 181-202]
  • اُستین و گرایس کنش‌گفتاری «وعده» و «وعده در گفتمان سیاسی» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-158]
  • اسلایدهای زبان‌شناسی­کاربردی بررسی مقابله‌ای گونه‌های دیداری و ویژگی‌های اسلایدهای ژانر ارائۀ پاورپوینت در کنفرانس‌های زبان‌شناسی کاربردی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 105-132]
  • اصل ترکیب‌پذیری معنایی شفافیت و تیرگی معنایی اسامی مرکب زبان فارسی از دیدگاه شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 55-73]
  • اصل همیاری مکالمه ­ای نقشِ تخطّی از اصول گرایس در ایجاد نسل جدید لطیفه‌های ایرانی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 29-53]
  • اعطای نقش معنایی بررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
  • اکولوژی مطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
  • الگوی استخراجی بررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
  • الگوی طیف‌نگاشتی واکه‌ها استفاده از الگوی طیف‌نگاشتی واکه‌ها به‌عنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
  • انگاره اجتماعی- معنایی ون ‌لیون مطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هسته‌ای ایران در رسانه‌های بین‌المللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
ب
  • بازبینی مشخصه بررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
  • بازپخش ادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
  • بازشناسی سخنگو استفاده از الگوی طیف‌نگاشتی واکه‌ها به‌عنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
  • بافت بررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
  • بافت زبانی بررسی زبان‌شناختی گونه‌های حذف در گزارش‌های فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
  • بافت موقعیتی بررسی زبان‌شناختی گونه‌های حذف در گزارش‌های فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
  • برجسته/ زمینه دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • بند موصولی فاعل- فاعل سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6‌ ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
  • بند موصولی فاعل- مفعول سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6‌ ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
  • بهینگی مقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
پ
  • پرونده هسته‌ای ایران مطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هسته‌ای ایران در رسانه‌های بین‌المللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • پیام بازرگانی رادیویی فارسی بررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیام‌های بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
  • پیرامتنیت بینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنی‌پور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
  • پیرنگ بررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سه‌تار از جلال آل‌احمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
  • پیکره تحلیل ‌گفتمان حقوقی؛ واکاوی نقش کارگفت در بافت حقوقی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 151-172]
  • پیکره زبانی بررسی زبان‌شناختی گونه‌های حذف در گزارش‌های فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
  • پیوستگی مبتدا تأثیر عوامل کلامی بر تعیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 87-109]
ت
  • تأثیر عنصر متأخر بررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیام‌های بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
  • تأثیر عنصر متقدم بررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیام‌های بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
  • تحلیل ‌گفتمان انتقادی مطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هسته‌ای ایران در رسانه‌های بین‌المللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • ترامتنیت بینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنی‌پور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
  • ترجمه استعاره فرهنگ، استعاره و ترجمه‌پذیری [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-38]
  • ترکیب معنا بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین‌گزاره‌ای حاوی کمیت‌نمای «هر» [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 173-194]
  • تضعیف مقایسه فرایندهای واجی همخوان‌های گویش لری بالاگریوه با فارسی معیار [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 151-179]
  • تعامل مطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
  • تعجبی پرسش‌واژه­ای ساخت‌های تعجبی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-21]
  • تعجبی خبری ساخت‌های تعجبی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-21]
ج
  • جامعۀ گفتمانی بررسی مقابله‌ای گونه‌های دیداری و ویژگی‌های اسلایدهای ژانر ارائۀ پاورپوینت در کنفرانس‌های زبان‌شناسی کاربردی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 105-132]
  • جان آر. سرل تحلیل ‌گفتمان حقوقی؛ واکاوی نقش کارگفت در بافت حقوقی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 151-172]
  • جانداری مبتدا تأثیر عوامل کلامی بر تعیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 87-109]
  • جلال آل‌احمد بررسی ویژگی‌های سبکی داستان کوتاه «جشن فرخنده» از جلال آل‌احمد با رویکرد سبک‌شناسی انتقادی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 39-63]
  • جلال آل‌احمد بررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سه‌تار از جلال آل‌احمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
  • جملات شعاری بررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیام‌های بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
  • جملۀ یک­رکنی معانی گوناگون مصدر در جمله‌های مصدری یک‌رکنی زبان روسی و بیان آن‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 203-218]
  • جنسیت بررسی گونۀ کاربردی زبان زنانه در مرثیه معاصر (با تأکید بر مرثیه‌های سعاد صباح) [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 111-136]
  • جهت دید دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
ح
  • حازم قرطاجنی بررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
  • حافظۀ کاری بررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیام‌های بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
  • حروف اضافه حروف اضافه در وابسته‌های ناهماهنگ ترکیب‌های اضافی زبان روسی در آیینه زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 69-85]
خ
  • خرده‌استعاره مفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
  • خنثی­ شدگی مقایسه فرایندهای واجی همخوان‌های گویش لری بالاگریوه با فارسی معیار [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 151-179]
د
  • داستان بلند مقایسۀ ساختار داستان در دو اثر عطار با تکیه بر دو الگوی جدید ساختارگرای داستان‌نویسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 179-202]
  • داستان مینی‌مال مقایسۀ ساختار داستان در دو اثر عطار با تکیه بر دو الگوی جدید ساختارگرای داستان‌نویسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 179-202]
  • داستان «وجه‌القمر» تحلیل ساختاری داستان «وجه‌القمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور هم‌نشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
  • دبیرستان مقایسه میزان منصفانه ‌بودن انواع آزمون‌های زبان انگلیسی در دوره دبیرستان [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 181-202]
  • درک معانی گوناگون مصدر در جمله‌های مصدری یک‌رکنی زبان روسی و بیان آن‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 203-218]
  • دستور زایشی مشخص‌بودگی در کردی کرمانشاهی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 55-68]
  • دستور نقش‌گرای نظام‌مند هالیدی تحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادی‌شده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقش‌گرای نظام‌مند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
  • دستوری­شدگی بررسی کلمات ربط تقابلی فارسی و چگونگی تکوین آن‌ها [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 245-265]
  • دلالت استعاری فرهنگ، استعاره و ترجمه‌پذیری [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-38]
  • دیـدگاه دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
ر
  • رسانه‌های بین‌المللی مطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هسته‌ای ایران در رسانه‌های بین‌المللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • روابط بین‌گزاره‌ای بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین‌گزاره‌ای حاوی کمیت‌نمای «هر» [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 173-194]
  • روابط قدرت بررسی ویژگی‌های سبکی داستان کوتاه «جشن فرخنده» از جلال آل‌احمد با رویکرد سبک‌شناسی انتقادی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 39-63]
  • روابط نابرابر مطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هسته‌ای ایران در رسانه‌های بین‌المللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • روایت بررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سه‌تار از جلال آل‌احمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
  • روشهای تدریس میزان اجرای روش‌‌ها و فنون تدریس قواعد در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی از نظر استادان و دانشجویان [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 159-178]
  • رویکرد نظام‌مند نشان‌داری آغازگر در زبان‌های فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظام‌مند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
  • ریشه‌شناسی وام‌واژه‌های روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
ز
  • زاویـه دیـد دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • زایش معنا‌ بررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سه‌تار از جلال آل‌احمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
  • زباﻥآموز مطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
  • زبان‌آموزان ایرانی فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه) [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-121]
  • زبان خارجی فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه) [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-121]
  • زبان روسی وام‌واژه‌های روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
  • زبان­شناسان مسلمان بررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
  • زبان‌شناسی نقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ابن‌خلدون [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 223-243]
  • زبان‌شناسـی شناختـی دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • زبان عربی مفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابری‌های آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
  • زبان عربی نقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ابن‌خلدون [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 223-243]
  • زبان فارسی مفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابری‌های آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
  • زبان فارسی سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6‌ ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
  • زبان فارسی ساخت‌های تعجبی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-21]
  • زبان فارسی وام‌واژه‌های روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
  • زبان معیار مقایسه فرایندهای واجی همخوان‌های گویش لری بالاگریوه با فارسی معیار [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 151-179]
  • زبرمتنیت بینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنی‌پور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
  • زکریا تامر تحلیل ساختاری داستان «وجه‌القمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور هم‌نشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
س
  • ساخت آغازگر اسنادی‌شده تحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادی‌شده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقش‌گرای نظام‌مند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
  • ساختار روایی بررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سه‌تار از جلال آل‌احمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
  • ساخت اطلاع تحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادی‌شده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقش‌گرای نظام‌مند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
  • ساخت اطلاع برخی پیامدهای نظریۀ ساخت اطلاع برای ترجمه [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 203-224]
  • ساخت موضوعی ارجح تأثیر عوامل کلامی بر تعیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 87-109]
  • سبک­شناسی­ انتقادی بررسی ویژگی‌های سبکی داستان کوتاه «جشن فرخنده» از جلال آل‌احمد با رویکرد سبک‌شناسی انتقادی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 39-63]
  • سرمتنیت بینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنی‌پور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
  • سعاد‌ صباح بررسی گونۀ کاربردی زبان زنانه در مرثیه معاصر (با تأکید بر مرثیه‌های سعاد صباح) [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 111-136]
  • سه‌تار بررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سه‌تار از جلال آل‌احمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
  • سهروردی مفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
ش
  • شفافیت و تیرگی معنایی شفافیت و تیرگی معنایی اسامی مرکب زبان فارسی از دیدگاه شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 55-73]
  • شَوِش بررسی نشانه- ‌معناشناختی ساختار روایی داستان کوتاه «لقاء فی لحظه رحیل» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 199-220]
ص
  • صرف برخی پیامدهای نظریۀ ساخت اطلاع برای ترجمه [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 203-224]
ط
  • طنز نقشِ تخطّی از اصول گرایس در ایجاد نسل جدید لطیفه‌های ایرانی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 29-53]
ع
  • عطار مقایسۀ ساختار داستان در دو اثر عطار با تکیه بر دو الگوی جدید ساختارگرای داستان‌نویسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 179-202]
  • عملیات تعبیر دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • عنصر نفی ساخت‌های تعجبی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-21]
ف
  • فارسی بررسی کلمات ربط تقابلی فارسی و چگونگی تکوین آن‌ها [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 245-265]
  • فراگفتمان بررسی مقابله‌ای گونه‌های دیداری و ویژگی‌های اسلایدهای ژانر ارائۀ پاورپوینت در کنفرانس‌های زبان‌شناسی کاربردی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 105-132]
  • فرایند ارتقاء اسم ملکی بررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
  • فرایند تنشی تحلیل نشانه- معناشناختی شعر «آرش کمانگیر» و «عقاب» تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
  • فرهنگ بزرگ سخن وام‌واژه‌های روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
  • فضاهای چهارگانه ادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
  • فنون تدریس میزان اجرای روش‌‌ها و فنون تدریس قواعد در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی از نظر استادان و دانشجویان [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 159-178]
  • فوکونیه ادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
  • فی الحقیقه العشق مفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
ق
  • قبض و بسط گفتمان بررسی عناصر زمینه‌گرا (حالی- مقالی) در گفتمان نی‌نامه [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 27-54]
  • قواعد عربی میزان اجرای روش‌‌ها و فنون تدریس قواعد در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی از نظر استادان و دانشجویان [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 159-178]
ک
  • کارگزاران اجتماعی تحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفه‌های جامعه‌شناختی- معنایی گفتمان‌مدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
  • کارگفت تحلیل ‌گفتمان حقوقی؛ واکاوی نقش کارگفت در بافت حقوقی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 151-172]
  • کانون توجه دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • کاهش معنا بررسی زبان‌شناختی گونه‌های حذف در گزارش‌های فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
  • کردی کرمانشاهی مشخص‌بودگی در کردی کرمانشاهی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 55-68]
  • کلان‌استعاره مفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
  • کلمات ربط تقابلی بررسی کلمات ربط تقابلی فارسی و چگونگی تکوین آن‌ها [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 245-265]
  • کلمات کلیدی: مصدر معانی گوناگون مصدر در جمله‌های مصدری یک‌رکنی زبان روسی و بیان آن‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 203-218]
  • کمیت­نمای جهانی «هر» بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین‌گزاره‌ای حاوی کمیت‌نمای «هر» [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 173-194]
  • کنش بررسی نشانه- ‌معناشناختی ساختار روایی داستان کوتاه «لقاء فی لحظه رحیل» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 199-220]
  • کنکور سراسری مقایسه میزان منصفانه ‌بودن انواع آزمون‌های زبان انگلیسی در دوره دبیرستان [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 181-202]
  • کودکان 3 تا 6 ساله سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6‌ ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
گ
  • گروه اسمی کوچک بررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
  • گریماس مقایسۀ ساختار داستان در دو اثر عطار با تکیه بر دو الگوی جدید ساختارگرای داستان‌نویسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 179-202]
  • گفتمان سیاسی کنش‌گفتاری «وعده» و «وعده در گفتمان سیاسی» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-158]
  • گونه­های دیداری بررسی مقابله‌ای گونه‌های دیداری و ویژگی‌های اسلایدهای ژانر ارائۀ پاورپوینت در کنفرانس‌های زبان‌شناسی کاربردی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 105-132]
ل
  • لایه واژگانی بررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
  • لباو و والتسکی مقایسۀ ساختار داستان در دو اثر عطار با تکیه بر دو الگوی جدید ساختارگرای داستان‌نویسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 179-202]
  • لری بالاگریوه مقایسه فرایندهای واجی همخوان‌های گویش لری بالاگریوه با فارسی معیار [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 151-179]
  • لقاءٌ فی لحظه رحیل بررسی نشانه- ‌معناشناختی ساختار روایی داستان کوتاه «لقاء فی لحظه رحیل» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 199-220]
  • لنگر ادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
م
  • مؤلفه‌های جامعه‌شناختی- معنایی تحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفه‌های جامعه‌شناختی- معنایی گفتمان‌مدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
  • متمم اسم حروف اضافه در وابسته‌های ناهماهنگ ترکیب‌های اضافی زبان روسی در آیینه زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 69-85]
  • متن داستانی دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • محدودیت مقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
  • محور جانشینی تحلیل ساختاری داستان «وجه‌القمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور هم‌نشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
  • مربع معنایی تحلیل نشانه- معناشناختی شعر «آرش کمانگیر» و «عقاب» تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
  • مرثیه بررسی گونۀ کاربردی زبان زنانه در مرثیه معاصر (با تأکید بر مرثیه‌های سعاد صباح) [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 111-136]
  • معرفگی مشخص‌بودگی در کردی کرمانشاهی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 55-68]
  • معنا­شناسی تحلیل ساختاری داستان «وجه‌القمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور هم‌نشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
  • معنای تأکیدی و تقابلی تحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادی‌شده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقش‌گرای نظام‌مند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
  • مفعول له مفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابری‌های آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
  • مفعول معه مفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابری‌های آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
  • مفهوم‌سازی دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • مقال و مقام بررسی عناصر زمینه‌گرا (حالی- مقالی) در گفتمان نی‌نامه [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 27-54]
  • مقایسه معنا بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین‌گزاره‌ای حاوی کمیت‌نمای «هر» [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 173-194]
  • مقدمه ابن‌خلدون نقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ابن‌خلدون [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 223-243]
  • مهارت زبان انگلیسی مطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
  • میان دیروز و فردا تحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفه‌های جامعه‌شناختی- معنایی گفتمان‌مدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
ن
  • ناکجاآباد مفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
  • ناهمگونی مقایسه فرایندهای واجی همخوان‌های گویش لری بالاگریوه با فارسی معیار [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 151-179]
  • ناهمگونی مقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
  • نحو برخی پیامدهای نظریۀ ساخت اطلاع برای ترجمه [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 203-224]
  • نشانه فرهنگ، استعاره و ترجمه‌پذیری [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-38]
  • نشانه-­معناشناسی بررسی نشانه- ‌معناشناختی ساختار روایی داستان کوتاه «لقاء فی لحظه رحیل» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 199-220]
  • نشانه- معناشناسی تحلیل نشانه- معناشناختی شعر «آرش کمانگیر» و «عقاب» تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
  • نظام حالت تأثیر عوامل کلامی بر تعیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 87-109]
  • نظام گفتمانی بررسی نشانه- ‌معناشناختی ساختار روایی داستان کوتاه «لقاء فی لحظه رحیل» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 199-220]
  • نظام گفتمانی تحلیل نشانه- معناشناختی شعر «آرش کمانگیر» و «عقاب» تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
  • نظریه کارین شفافیت و تیرگی معنایی اسامی مرکب زبان فارسی از دیدگاه شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 55-73]
  • نقض اصول گرایس نقشِ تخطّی از اصول گرایس در ایجاد نسل جدید لطیفه‌های ایرانی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 29-53]
  • نقطه دید دیدگاه از منظر زبان‌شناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
  • نکرگی مشخص‌بودگی در کردی کرمانشاهی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 55-68]
  • نی‌نامه بررسی عناصر زمینه‌گرا (حالی- مقالی) در گفتمان نی‌نامه [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 27-54]
و
ه
  • هماهنگی مقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
ی
  • یادگیری فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه) [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-121]