آرای فارمانُفسکایاکنشگفتاری «وعده» و «وعده در گفتمان سیاسی» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-158]
آزمونهای هماهنگمقایسه میزان منصفانه بودن انواع آزمونهای زبان انگلیسی در دوره دبیرستان [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 181-202]
آغازگر زبان انگلیسینشانداری آغازگر در زبانهای فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظاممند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
آغازگر زبان فارسینشانداری آغازگر در زبانهای فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظاممند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
آغازگر نشاندارنشانداری آغازگر در زبانهای فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظاممند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
آواز پر جبرئیلمفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
آواشناسی اکوستیکاستفاده از الگوی طیفنگاشتی واکهها بهعنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
آواشناسی حقوقیاستفاده از الگوی طیفنگاشتی واکهها بهعنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
ا
ابراهیم گلستانتحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفههای جامعهشناختی- معنایی گفتمانمدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
اجزای تقابلیبررسی کلمات ربط تقابلی فارسی و چگونگی تکوین آنها [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 245-265]
ادبیات زنانبررسی گونۀ کاربردی زبان زنانه در مرثیه معاصر (با تأکید بر مرثیههای سعاد صباح) [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 111-136]
ارزیابیمعانی گوناگون مصدر در جملههای مصدری یکرکنی زبان روسی و بیان آنها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 203-218]
ارزیابی منصفانه زبانمقایسه میزان منصفانه بودن انواع آزمونهای زبان انگلیسی در دوره دبیرستان [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 181-202]
اُستین و گرایسکنشگفتاری «وعده» و «وعده در گفتمان سیاسی» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-158]
اصل ترکیبپذیری معناییشفافیت و تیرگی معنایی اسامی مرکب زبان فارسی از دیدگاه شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 55-73]
اصل همیاری مکالمه اینقشِ تخطّی از اصول گرایس در ایجاد نسل جدید لطیفههای ایرانی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 29-53]
اعطای نقش معناییبررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
اکولوژیمطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
الگوی استخراجیبررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
الگوی طیفنگاشتی واکههااستفاده از الگوی طیفنگاشتی واکهها بهعنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
انگاره اجتماعی- معنایی ون لیونمطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هستهای ایران در رسانههای بینالمللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
ب
بازبینی مشخصهبررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
بازپخشادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
بازشناسی سخنگواستفاده از الگوی طیفنگاشتی واکهها بهعنوان کلیدی برای بازشناسی حقوقی سخنگو [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 195-219]
بافتبررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
بافت زبانیبررسی زبانشناختی گونههای حذف در گزارشهای فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
بافت موقعیتیبررسی زبانشناختی گونههای حذف در گزارشهای فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
برجسته/ زمینهدیدگاه از منظر زبانشناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
بند موصولی فاعل- فاعلسطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6 ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
بند موصولی فاعل- مفعولسطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6 ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
بهینگیمقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
پ
پرونده هستهای ایرانمطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هستهای ایران در رسانههای بینالمللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
پیام بازرگانی رادیویی فارسیبررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیامهای بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
پیرامتنیتبینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنیپور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
پیرنگبررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سهتار از جلال آلاحمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
پیکرهتحلیل گفتمان حقوقی؛ واکاوی نقش کارگفت در بافت حقوقی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 151-172]
پیکره زبانیبررسی زبانشناختی گونههای حذف در گزارشهای فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
پیوستگی مبتداتأثیر عوامل کلامی بر تعیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 87-109]
ت
تأثیر عنصر متأخربررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیامهای بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
تأثیر عنصر متقدمبررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیامهای بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
تحلیل گفتمان انتقادیمطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هستهای ایران در رسانههای بینالمللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
ترامتنیتبینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنیپور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
دستور نقشگرای نظاممند هالیدیتحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادیشده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
دستوریشدگیبررسی کلمات ربط تقابلی فارسی و چگونگی تکوین آنها [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 245-265]
دیـدگاهدیدگاه از منظر زبانشناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
ر
رسانههای بینالمللیمطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هستهای ایران در رسانههای بینالمللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
روابط بینگزارهایبررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بینگزارهای حاوی کمیتنمای «هر» [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 173-194]
روابط قدرتبررسی ویژگیهای سبکی داستان کوتاه «جشن فرخنده» از جلال آلاحمد با رویکرد سبکشناسی انتقادی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 39-63]
روابط نابرابرمطالعه تطبیقی شیوه بازنمایی کنشگران ایرانی و غربی در پرونده هستهای ایران در رسانههای بینالمللی (الگوی 2008 ون لیون) [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
روایتبررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سهتار از جلال آلاحمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
روشهای تدریسمیزان اجرای روشها و فنون تدریس قواعد در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی از نظر استادان و دانشجویان [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 159-178]
رویکرد نظاممندنشانداری آغازگر در زبانهای فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظاممند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
ریشهشناسیوامواژههای روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
ز
زاویـه دیـددیدگاه از منظر زبانشناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
زایش معنابررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سهتار از جلال آلاحمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
زباﻥآموزمطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
زبانآموزان ایرانیفراموشی بهعنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبانآموزان ایرانی در زبان فرانسه) [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-121]
زبان خارجیفراموشی بهعنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبانآموزان ایرانی در زبان فرانسه) [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-121]
زبان روسیوامواژههای روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
زبانشناسان مسلمانبررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
زبانشناسینقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ابنخلدون [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 223-243]
زبانشناسـی شناختـیدیدگاه از منظر زبانشناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
زبان عربیمفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابریهای آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
زبان عربینقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ابنخلدون [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 223-243]
زبان فارسیمفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابریهای آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
زبان فارسیسطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6 ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
زبان فارسیساختهای تعجبی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-21]
زبان فارسیوامواژههای روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
زبان معیارمقایسه فرایندهای واجی همخوانهای گویش لری بالاگریوه با فارسی معیار [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 151-179]
زبرمتنیتبینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنیپور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
زکریا تامرتحلیل ساختاری داستان «وجهالقمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور همنشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
س
ساخت آغازگر اسنادیشدهتحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادیشده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
ساختار رواییبررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سهتار از جلال آلاحمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
ساخت اطلاعتحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادیشده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
ساخت اطلاعبرخی پیامدهای نظریۀ ساخت اطلاع برای ترجمه [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 203-224]
ساخت موضوعی ارجحتأثیر عوامل کلامی بر تعیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 87-109]
سبکشناسی انتقادیبررسی ویژگیهای سبکی داستان کوتاه «جشن فرخنده» از جلال آلاحمد با رویکرد سبکشناسی انتقادی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 39-63]
سرمتنیتبینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنیپور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
سعاد صباحبررسی گونۀ کاربردی زبان زنانه در مرثیه معاصر (با تأکید بر مرثیههای سعاد صباح) [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 111-136]
سهتاربررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویک شب) و روایت سهتار از جلال آلاحمد [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 89-104]
سهروردیمفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
ش
شفافیت و تیرگی معناییشفافیت و تیرگی معنایی اسامی مرکب زبان فارسی از دیدگاه شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 55-73]
فرایند ارتقاء اسم ملکیبررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
فرایند تنشیتحلیل نشانه- معناشناختی شعر «آرش کمانگیر» و «عقاب» تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
فرهنگ بزرگ سخنوامواژههای روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
فضاهای چهارگانهادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
فنون تدریسمیزان اجرای روشها و فنون تدریس قواعد در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی از نظر استادان و دانشجویان [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 159-178]
فوکونیهادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
فی الحقیقه العشقمفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
ق
قبض و بسط گفتمانبررسی عناصر زمینهگرا (حالی- مقالی) در گفتمان نینامه [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 27-54]
قواعد عربیمیزان اجرای روشها و فنون تدریس قواعد در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی از نظر استادان و دانشجویان [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 159-178]
ک
کارگزاران اجتماعیتحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفههای جامعهشناختی- معنایی گفتمانمدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
کارگفتتحلیل گفتمان حقوقی؛ واکاوی نقش کارگفت در بافت حقوقی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 151-172]
کانون توجهدیدگاه از منظر زبانشناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
کاهش معنابررسی زبانشناختی گونههای حذف در گزارشهای فوتبال سیما [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 1-15]
لنگرادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
م
مؤلفههای جامعهشناختی- معناییتحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفههای جامعهشناختی- معنایی گفتمانمدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
متمم اسمحروف اضافه در وابستههای ناهماهنگ ترکیبهای اضافی زبان روسی در آیینه زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 69-85]
متن داستانیدیدگاه از منظر زبانشناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
محدودیتمقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
محور جانشینیتحلیل ساختاری داستان «وجهالقمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور همنشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
مربع معناییتحلیل نشانه- معناشناختی شعر «آرش کمانگیر» و «عقاب» تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
مرثیهبررسی گونۀ کاربردی زبان زنانه در مرثیه معاصر (با تأکید بر مرثیههای سعاد صباح) [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 111-136]
معناشناسیتحلیل ساختاری داستان «وجهالقمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور همنشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
معنای تأکیدی و تقابلیتحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادیشده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
مفعول لهمفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابریهای آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
مفعول معهمفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابریهای آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
مفهومسازیدیدگاه از منظر زبانشناسی شناختی و کاربرد آن در تحلیل متن داستانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 65-87]
مقال و مقامبررسی عناصر زمینهگرا (حالی- مقالی) در گفتمان نینامه [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 27-54]
مقایسه معنابررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بینگزارهای حاوی کمیتنمای «هر» [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 173-194]
مقدمه ابنخلدوننقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ابنخلدون [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 223-243]
مهارت زبان انگلیسیمطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
میان دیروز و فرداتحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفههای جامعهشناختی- معنایی گفتمانمدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
ن
ناکجاآبادمفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
ناهمگونیمقایسه فرایندهای واجی همخوانهای گویش لری بالاگریوه با فارسی معیار [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 151-179]
ناهمگونیمقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
نحوبرخی پیامدهای نظریۀ ساخت اطلاع برای ترجمه [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 203-224]
نینامهبررسی عناصر زمینهگرا (حالی- مقالی) در گفتمان نینامه [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 27-54]
و
وابستههای ناهماهنگحروف اضافه در وابستههای ناهماهنگ ترکیبهای اضافی زبان روسی در آیینه زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 69-85]
واژگان کلیدی: آموزش عربیمیزان اجرای روشها و فنون تدریس قواعد در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی از نظر استادان و دانشجویان [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 159-178]
واژگان کلیدی: اسم ملکیبررسی فرآیند ارتقاء اسم ملکی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 75-99]
واژگان کلیدی: بینامتنیتبینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنیپور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
واژگان کلیدی: پیچیدگی زبانیسطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان 3 تا 6 ساله [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 221-244]
واژگان کلیدی: تحلیل گفتمانبررسی عناصر زمینهگرا (حالی- مقالی) در گفتمان نینامه [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 27-54]
واژگان کلیدی: تحلیل گفتمان انتقادیتحلیل گفتمان انتقادی در اثری از ابراهیم گلستان با استفاده از مؤلفههای جامعهشناختی- معنایی گفتمانمدار با توجه به بازنمایی کارگزاران اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-25]
واژگان کلیدی: روانشناسی زبانبررسی تأثیر عنصر متأخر در مکالمات پیامهای بازرگانی رادیویی فارسی بر حافظه شنوندگان آن [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 123-140]
واژگان کلیدی: فراموشیفراموشی بهعنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبانآموزان ایرانی در زبان فرانسه) [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-121]
واژگان کلیدی: کلمات ربطبررسی کلمات ربط تقابلی فارسی و چگونگی تکوین آنها [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 245-265]
واژگان کلیدی: کنشگفتاریکنشگفتاری «وعده» و «وعده در گفتمان سیاسی» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-158]
واژگان کلیدی: گویش هورامیتأثیر عوامل کلامی بر تعیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 87-109]
واژگان کلیدی: لایه های معناییتحولات معنایی و ساخت اطلاع «آغازگرهای اسنادیشده» در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هالیدی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 1-31]
واژگان کلیدی: متنبررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 179-197]
واژگان کلیدی: مفعول مطلقمفعول مطلق، له و معه در زبان عربی و برابریهای آن در زبان فارسی [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 137-150]
واژگان کلیدی: والدینمطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران [دوره 4، شماره 4، 1392، صفحه 3-54]
واژهای کلیدی: ادغام مفهومیادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی براساس نظریه ادغام مفهومی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 75-103]
واژههای کلیدی: «آرش کمانگیر»تحلیل نشانه- معناشناختی شعر «آرش کمانگیر» و «عقاب» تحول کارکرد تقابلی زبان به فرایند تنشی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 105-124]
واژههای کلیدی: آزمون معلمساختمقایسه میزان منصفانه بودن انواع آزمونهای زبان انگلیسی در دوره دبیرستان [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 181-202]
واژههای کلیدی: اسامی مرکبشفافیت و تیرگی معنایی اسامی مرکب زبان فارسی از دیدگاه شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 55-73]
واژههای کلیدی: استعاره شناختیمفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی براساس نظریه استعاره شناختی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 237-260]
واژههای کلیدی: ایدئولوژیبررسی ویژگیهای سبکی داستان کوتاه «جشن فرخنده» از جلال آلاحمد با رویکرد سبکشناسی انتقادی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 39-63]
واژههای کلیدی: ساختارگراییمقایسۀ ساختار داستان در دو اثر عطار با تکیه بر دو الگوی جدید ساختارگرای داستاننویسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 179-202]
واژههای کلیدی: لهجه اصفهانیمقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
واژههای کلیدی: محور همنشینیتحلیل ساختاری داستان «وجهالقمر» زکریا تامر (با تکیه بر دو محور همنشینی و جانشینی) [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 133-153]
واژههای کلیدی: وامواژهوامواژههای روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
وامگیریوامواژههای روسی در زبان فارسی و فرهنگ بزرگ سخن [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 155-178]
وجوه اشتراک و افتراقنشانداری آغازگر در زبانهای فارسی و انگلیسی براساس رویکرد دستور نقشگرای نظاممند [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 125-149]
ورامتنیتبینامتنیت در شرق بنفشه، اثر شهریار مندنیپور [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 55-74]
وعدهکنشگفتاری «وعده» و «وعده در گفتمان سیاسی» [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-158]
ویژگی گزارهایمعانی گوناگون مصدر در جملههای مصدری یکرکنی زبان روسی و بیان آنها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 203-218]
ه
هماهنگیمقایسه فرایندهای واجی لهجه اصفهانی و زبان فارسی در چارچوب نظریه بهینگی [دوره 4، شماره 3، 1392، صفحه 219-235]
ی
یادگیریفراموشی بهعنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبانآموزان ایرانی در زبان فرانسه) [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-121]