Journal archive for Google Scholar Robot!

Language Related Research

جستارهای زبانی



Volume 11, Number 2 (2020-5)


The Effectiveness of Game-Based Laerning on Students' Learning and Motivation in Arabic language
اثربخشی آموزش مبتنی بر بازی بر میزان یادگیری و انگیزۀ دانش‌آموزان در زبان عربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Why Does Ferīdōn Mean the "Third"? Decoding the Mystery of Ferīdōn’s Name According to Function Analysis of Myth : A Study in Historical Linguistics (Diachronic Etymology)
چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی درزمانی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Possible Worlds of Conditional Construction in Contemporary Persian Language
جهان‌های ممکن ساخت شرطی در زبان فارسی معاصر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ideal Self, Ought-to Self, Integrative, and Instrumental Motivations Among Non-Iranian Learners of Persian: A Case Study of Chinese and Korean Learners
خودآرمان ، خودباید ، انگیزه یکپارچه و انگیزه‌های ابزاری در میان فارسی‌‌آموزان غیرایرانی: بررسی موردی زبان-آموزان چینی و کره‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Stratal Optimality Theory and its application on Persian Language
نظریه بهینگی لایه‌ای و کاربرد آن در زبان فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mechanism Of Wittgenstein’s language-games As a Social Criticism of Power In Siah-Bazi
سازوکار «بازی زبانی» ویتگنشتاین به‌مثابۀ نقد اجتماعی قدرت در نمایش آیینی – سنتی سیاه‌بازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation of the Effect of Explicit and Implicit Instruction on L2 Syntactic Processing: A Timed Grammaticality Judgement Task
بررسی تأثیر آموزش صریح و ضمنی بر پردازش نحو زبان خارجی: آزمون قضاوت گرامری زمان‌دار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reconstructing Affective Meanings in the Axiological Discursive Process of Abraham's Quranic Story: a Semiotic Approach
بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمانی داستان ابراهیم؛ بارویکرد نشانه ـ معناشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Performativity and its Discursive Reflection in the Narration of Mahmoud Dowlat Abadi's "The Man"
اجراگری و بازتاب گفتمانی آن در روایت «مرد» اثر محمود دولت‌آبادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Use of Literary Texts in Foreign Languages Teaching at the University: A task-based Approach in the Course of Translation of Prose and Poetry: Bachelor of French Language
کاربرد متن ادبی در آموزش زبان‌های خارجی در دانشگاه «استفاده از رویکرد کار ـ محور در کلاس ترجمۀ متون نظم و نثر، مقطع کارشناسی زبان فرانسه»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Domain mapping or schematic mapping?! How source domain in metaphor projects on target domain: visual and auditory short-term recognition
نگاشت حوزه‌ای یا نگاشت طرح‌واره‌ای؟! چگونگی فرافکنی حوزۀ مبدأ استعاره‌ بر حوزۀ مقصد: بازشناسی کوتاه‌مدت دیداری و شنیداری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The living Experience of Landscape and its Rhetorical Representation in the Descriptions of Julien Gracq
تجربۀ زیستۀ منظره و نمود بلاغی آن در توصیف‌های ژولین گراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Semantic Changes of Common Words and Expressions in Prison Language according to the Social Variables of Gender, Age, Education, and Status
بررسی تغییرات معنایی واژه‌ها و اصطلاحات رایج در زبان زندان با توجه به متغیرهای اجتماعی جنسیت، سن، تحصیلات، موقعیت اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Typological Study of Interrogative words in Persian and Arabic
بررسی رده‌شناختی تطبیقی حرکت پرسش‌واژه‌ها در زبان-های فارسی و عربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles