Journal archive for Google Scholar Robot!

Language Related Research

جستارهای زبانی



Volume 9, Number 3 (2018-8)


The efficacy of Semiotic and interactive model of Landowski in the analysis of the educational discourses
کارآیی نظام‌های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمان‌های آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of Reading Skill of Students in the Arabic Language and Literature (Case Study: undergraduate students)
ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Types of Polysemy in Standard Persian: A Cognitive Approach
بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Task Complexity, Task Condition, and Self-regulation of Learners in L2 Writing
نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Subject Surface Position in Persian: A Psycholinguistic Study
بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Morpho-semantic Aspects of “hâ” in Persian from a Typological Perspective
کارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر رده‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Analysis of Teaching Methods Effect Based on Result-based, Process-based and Genre-based Approaches of Writing Skill amongst Intermediate English Learners
بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Implementation of a Conceptual Model for the Semiotic Analysis of the Iranian Traditional Bazaar
تدوین مدل مفهومی نشانه‌شناسی بازار سنتی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Recognizing Narrative Periods of Risalat Al Tayrs Based on Four Generations of Narrative Analysis
شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Effects of Emotioncy-based Teaching on the Emotions of Non-Iranian Female Persian Language Learners in Iran
بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Semiotic Analysis of Tensive Process in Queen Sheba’s Faith
نشانه‌معناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Topic-Based Discourse Analysis: a Blend of Discourse-Historical: Approach and the Quran’s Thematic Exegesis
تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles