Journal archive for Google Scholar Robot!
Language Related Research
جستارهای زبانی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 9, Number 3 (2018-8)
The efficacy of Semiotic and interactive model of Landowski in the analysis of the educational discourses
کارآیی نظامهای معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای آموزشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Pathology of Reading Skill of Students in the Arabic Language and Literature (Case Study: undergraduate students)
ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Types of Polysemy in Standard Persian: A Cognitive Approach
بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Task Complexity, Task Condition, and Self-regulation of Learners in L2 Writing
نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Exploring the Subject Surface Position in Persian: A Psycholinguistic Study
بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روانزبانشناختی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Morpho-semantic Aspects of “hâ” in Persian from a Typological Perspective
کارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر ردهشناختی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparative Analysis of Teaching Methods Effect Based on Result-based, Process-based and Genre-based Approaches of Writing Skill amongst Intermediate English Learners
بررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Implementation of a Conceptual Model for the Semiotic Analysis of the Iranian Traditional Bazaar
تدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Recognizing Narrative Periods of Risalat Al Tayrs Based on Four Generations of Narrative Analysis
شناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examining the Effects of Emotioncy-based Teaching on the Emotions of Non-Iranian Female Persian Language Learners in Iran
بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Semiotic Analysis of Tensive Process in Queen Sheba’s Faith
نشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Topic-Based Discourse Analysis: a Blend of Discourse-Historical: Approach and the Quran’s Thematic Exegesis
تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles