Journal archive for Google Scholar Robot!

Language Related Research

جستارهای زبانی



Volume 8, Number 1 (2017-3)


Influence of Linguistic Presuppositions in the Evolution of Sama' in Islamic Mysticism: From Ghazali to Mowlavi
«چرخش زبان در جنبش سماع» تأثیر پیش‌انگاشت‌های زبان‌شناختی در سیر تحول مفهوم سماع عارفانه نزد محمد غزالی و مولوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Estimating Receptive Core Vocabulary in Preschoolers with Intellectual Disability in Tehran
تخمین واژگان پایۀ دانش‌آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش‌دبستانی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Literary and Lingual Skills Evaluation (Case Study: Tehran Secondary School Students)
مهارت‌های دانش‌آموختگان نظام متوسطه با محوریت درس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه موردی: شهر تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Semantic Criticism of the Persian Translation of the Arabic Term “Doon” in the Holy Quran
نقدی معناشناختی بر ترجمه‌‌های فارسی واژه «دون» در قرآن کریم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Analysis of the Development of lexical cohesion in Persian -Speaking Students’ Written Discourse
بررسی و تحلیل رشد ابزار انسجام واژگانی در گفتمان نوشتاری دانش آموزان فارسی زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of Grounding of Aspect and Voice of Verb in Persian-Speaking Children’s Narrative Discourse
بررسی‌زمینه‌سازی نمود و صیغه فعل در گفتمان روایی کودکان فارسی زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Representation of Persian Language Functions and Notions in LET'S LEARN PERSIAN and PERSIAN LANGUAGE Series
بازنمایی نقش‏ها و مفاهیم زبان در دو مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم و زبان فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of evidentiality in Persian : A typological approach
بررسی گواه نمایی در زبان فارسی : رویکردی رده شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyze and evaluate the actions of Sura Al-Baqara, with approach "Analysis of all the words."
تحلیل و ارزیابی افعال سوره مبارکه بقره؛ با رویکرد «تجزیه به آحاد واژگان»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Offering a Model for Teacher Quality from the Perspective of the Stakeholders in ELT
ارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذینفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسش‌نامه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presence and Interaction System of Discourse in Blind Owl: Semio-ontological approach
نظام حضور و برهم‌کنش در گفتمان بوف کور با تکیه بر رویکرد نشانه-معناشناسی هستی‌محور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of axiological System of Discourse in Hafez Qalandari Poems
نظام ارزشی گفتمان در غزلیات قلندری حافظ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles