ایراناصلاح سیستم آموزش و یادگیری زبان عربی بهعنوان زبان دوم در کشور ایران؛ تلاش برای ارائۀ یک الگوی بهینه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 243-269]
اینستاگرامتأثیر سازوکار گفتمانیِ گسست بر نگرش خرید کاربران شبکه اجتماعی در بازاریابی دیدگاه [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 65-115]
ب
بازاریابی دیدگاهتأثیر سازوکار گفتمانیِ گسست بر نگرش خرید کاربران شبکه اجتماعی در بازاریابی دیدگاه [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 65-115]
بافت ادبینشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
برفکفناوری مصرفی مدرن در اختیار سیاست توتالیتر: تحلیل انتقادی رمان برفک اثردن دلیلو با تکیه بر آرای آدورنو و مارکوزه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 83-107]
برنامهمداریکارآیی نظام های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای داستان سوره یوسف(ع) [دوره 16، شماره 4، 1404]
پیرامتنیتکاربرد دوگانۀ «پیرامتنیت» و «نشانهشناسی» تصویر روی جلد کتاب «ماتراه العیون» [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 339-368]
پیکرهبندیتنش به مثابۀ عاملی موثر در پیکرهبندی شعر [دوره 16، شماره 4، 1404]
ت
تحلیل خطابررسی مشکلات دانشجویان در تولید نوشتاری: مطالعه موردی بر اساس جدول ارزشیابی DELF B1 [دوره 16، شماره 4، 1404]
ترجمهنشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
ترجمۀ مجدِّدی. بررسی مقایسهای ساخت موضوعی شعری از مثنوی مولوی و ترجمۀ انگلیسی آن براساس نظریۀ نقشگرای هلیدی [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 177-212]
تصادفکارآیی نظام های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای داستان سوره یوسف(ع) [دوره 16، شماره 4، 1404]
تصویر روی جلد کتابکاربرد دوگانۀ «پیرامتنیت» و «نشانهشناسی» تصویر روی جلد کتاب «ماتراه العیون» [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 339-368]
تناوبحذف مفعول و طبقات فعلی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 253-277]
تنشتنش به مثابۀ عاملی موثر در پیکرهبندی شعر [دوره 16، شماره 4، 1404]
تولید نوشتاریبررسی مشکلات دانشجویان در تولید نوشتاری: مطالعه موردی بر اساس جدول ارزشیابی DELF B1 [دوره 16، شماره 4، 1404]
ج
جیرنده عمارلوتقویت دستگاه واژگانی زبان فارسی با استفاده از واژهها و ساختواژههای گویشی (مطالعۀ موردی: گویش تاتی جیرنده عمارلو) [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 337-368]
چ
چند معناییکلمات مرکب مختوم به ستاک گذشته فعل از منظر صرف ساختی: مورد ستاک «بست». [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 279-304]
چندمعناییبررسی و تحلیل حرف اضافه مکانی «زیر» با رویکرد زبانشناسی شناختی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 117-139]
چندوجهیترویکردی چندوجهی به سکوت به عنوان نشانهای ارتباطی در رمان سووشون اثر سیمین دانشور [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 369-400]
ح
حذف مفعولحذف مفعول و طبقات فعلی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 253-277]
حروف اضافه مکانیبررسی و تحلیل حرف اضافه مکانی «زیر» با رویکرد زبانشناسی شناختی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 117-139]
حوزه های خطابررسی مشکلات دانشجویان در تولید نوشتاری: مطالعه موردی بر اساس جدول ارزشیابی DELF B1 [دوره 16، شماره 4، 1404]
دستکارینشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
دستگاه واژگانیتقویت دستگاه واژگانی زبان فارسی با استفاده از واژهها و ساختواژههای گویشی (مطالعۀ موردی: گویش تاتی جیرنده عمارلو) [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 337-368]
دستور زبانافعال آینده در گذشته در زبان فارسی [دوره 16، شماره 4، 1404]
دلف ب١بررسی مشکلات دانشجویان در تولید نوشتاری: مطالعه موردی بر اساس جدول ارزشیابی DELF B1 [دوره 16، شماره 4، 1404]
دندلیلوفناوری مصرفی مدرن در اختیار سیاست توتالیتر: تحلیل انتقادی رمان برفک اثردن دلیلو با تکیه بر آرای آدورنو و مارکوزه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 83-107]
ذ
ذلتنشانه معناشناسی «عزّت و ذلّت» در داستان قرآنی یوسف (ع) براساس الگوی مربع معنایی گریماس [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 305-338]
روایتتحلیل کنش گفتار و گشتارهای آن در معراجنامههای فارسی با رویکرد اقتباسی [دوره 16، شماره 4، 1404]
رویکرد نقشگرایی هلیدیبررسی مقایسهای ساخت موضوعی شعری از مثنوی مولوی و ترجمۀ انگلیسی آن براساس نظریۀ نقشگرای هلیدی [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 177-212]
ز
زبان استعاریپردازش شناختی درک اصطلاحات زبان دوم: مطالعه تطبیقی [دوره 16، شماره 4، 1404]
زبان دوماصلاح سیستم آموزش و یادگیری زبان عربی بهعنوان زبان دوم در کشور ایران؛ تلاش برای ارائۀ یک الگوی بهینه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 243-269]
زبانشناسی تعاملی- اجتماعیشناسایی فرصتهای توسعۀ گردشگری زبان فارسی با رویکرد زبانشناسی اجتماعی تعاملی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 29-64]
زبانشناسی شناختیبررسی و تحلیل حرف اضافه مکانی «زیر» با رویکرد زبانشناسی شناختی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 117-139]
زبانشناسی فرهنگیمفهومسازی استعاری "ازدواج" در زبان فارسی بر پایه زبانشناسی فرهنگی [دوره 16، شماره 4، 1404]
زبان فارسیتقویت دستگاه واژگانی زبان فارسی با استفاده از واژهها و ساختواژههای گویشی (مطالعۀ موردی: گویش تاتی جیرنده عمارلو) [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 337-368]
زبان فارسیمفهومسازی استعاری "ازدواج" در زبان فارسی بر پایه زبانشناسی فرهنگی [دوره 16، شماره 4، 1404]
زبان فرانسهبررسی مشکلات دانشجویان در تولید نوشتاری: مطالعه موردی بر اساس جدول ارزشیابی DELF B1 [دوره 16، شماره 4، 1404]
زمان آینده در گذشتهافعال آینده در گذشته در زبان فارسی [دوره 16، شماره 4، 1404]
ژ
ژرار ژنتکاربرد دوگانۀ «پیرامتنیت» و «نشانهشناسی» تصویر روی جلد کتاب «ماتراه العیون» [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 339-368]
س
ساختارتنش به مثابۀ عاملی موثر در پیکرهبندی شعر [دوره 16، شماره 4، 1404]
ساختگراییتنش به مثابۀ عاملی موثر در پیکرهبندی شعر [دوره 16، شماره 4، 1404]
ساختواژهتقویت دستگاه واژگانی زبان فارسی با استفاده از واژهها و ساختواژههای گویشی (مطالعۀ موردی: گویش تاتی جیرنده عمارلو) [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 337-368]
سازوکار گفتمانی گسستتأثیر سازوکار گفتمانیِ گسست بر نگرش خرید کاربران شبکه اجتماعی در بازاریابی دیدگاه [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 65-115]
ستاک «بست»کلمات مرکب مختوم به ستاک گذشته فعل از منظر صرف ساختی: مورد ستاک «بست». [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 279-304]
سکوترویکردی چندوجهی به سکوت به عنوان نشانهای ارتباطی در رمان سووشون اثر سیمین دانشور [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 369-400]
سوره یوسفنشانه معناشناسی «عزّت و ذلّت» در داستان قرآنی یوسف (ع) براساس الگوی مربع معنایی گریماس [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 305-338]
سوره یوسف. لاندوفسکیکارآیی نظام های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای داستان سوره یوسف(ع) [دوره 16، شماره 4، 1404]
سووشونرویکردی چندوجهی به سکوت به عنوان نشانهای ارتباطی در رمان سووشون اثر سیمین دانشور [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 369-400]
سیاست توتالیترفناوری مصرفی مدرن در اختیار سیاست توتالیتر: تحلیل انتقادی رمان برفک اثردن دلیلو با تکیه بر آرای آدورنو و مارکوزه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 83-107]
سیستم آموزش و یادگیریاصلاح سیستم آموزش و یادگیری زبان عربی بهعنوان زبان دوم در کشور ایران؛ تلاش برای ارائۀ یک الگوی بهینه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 243-269]
گونه سایشیویژگی های آکوستیکی ر-آواها در زبان ترکی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 213-251]
گونه لرزشیویژگی های آکوستیکی ر-آواها در زبان ترکی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 213-251]
گونه ناسودهویژگی های آکوستیکی ر-آواها در زبان ترکی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 213-251]
گویش تاتیتقویت دستگاه واژگانی زبان فارسی با استفاده از واژهها و ساختواژههای گویشی (مطالعۀ موردی: گویش تاتی جیرنده عمارلو) [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 337-368]
م
ماتراه العیونکاربرد دوگانۀ «پیرامتنیت» و «نشانهشناسی» تصویر روی جلد کتاب «ماتراه العیون» [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 339-368]
مارکوزهفناوری مصرفی مدرن در اختیار سیاست توتالیتر: تحلیل انتقادی رمان برفک اثردن دلیلو با تکیه بر آرای آدورنو و مارکوزه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 83-107]
متن رواییرویکردی چندوجهی به سکوت به عنوان نشانهای ارتباطی در رمان سووشون اثر سیمین دانشور [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 369-400]
مثنوی مولویتأملی بر استعارههای تأویلی درمثنوی مولوی بر پایۀ معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 305-335]
مثنوی مولویبررسی مقایسهای ساخت موضوعی شعری از مثنوی مولوی و ترجمۀ انگلیسی آن براساس نظریۀ نقشگرای هلیدی [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 177-212]
مجابسازیکارآیی نظام های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای داستان سوره یوسف(ع) [دوره 16، شماره 4، 1404]
مربع حقیقتنمایینشانه معناشناسی «عزّت و ذلّت» در داستان قرآنی یوسف (ع) براساس الگوی مربع معنایی گریماس [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 305-338]
مربع نشانهشناسینشانه معناشناسی «عزّت و ذلّت» در داستان قرآنی یوسف (ع) براساس الگوی مربع معنایی گریماس [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 305-338]
معراجنامههاتحلیل کنش گفتار و گشتارهای آن در معراجنامههای فارسی با رویکرد اقتباسی [دوره 16، شماره 4، 1404]
معناشناسیشناختیتأملی بر استعارههای تأویلی درمثنوی مولوی بر پایۀ معناشناسی شناختی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 305-335]
معنیشناسیبررسی و تحلیل حرف اضافه مکانی «زیر» با رویکرد زبانشناسی شناختی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 117-139]
مفهومسازیمفهومسازی استعاری "ازدواج" در زبان فارسی بر پایه زبانشناسی فرهنگی [دوره 16، شماره 4، 1404]
منوچهر آتشیتنش به مثابۀ عاملی موثر در پیکرهبندی شعر [دوره 16، شماره 4، 1404]
مهارت یادگیریروش تدریس معکوس در یادگیری زبان فارسی: شواهدی از زبانآموزان غیرفارسی زبان [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 1-28]
ن
نامنشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
نشانهنشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
نشانهشناسینشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
نشانهشناسیکاربرد دوگانۀ «پیرامتنیت» و «نشانهشناسی» تصویر روی جلد کتاب «ماتراه العیون» [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 339-368]
نگرش خریدتأثیر سازوکار گفتمانیِ گسست بر نگرش خرید کاربران شبکه اجتماعی در بازاریابی دیدگاه [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 65-115]
نمایشنشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
نمایشنامهنشانهها و آهوی بینشانی: نابرابرنهادگی و سرگشتگی نامها و نشانهها در دو ترجمهی فارسی از نمایشنامهی «سالومه» آسکِر وایلد [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 177-211]
واژههای کلیدی: آموزش زبان عربیاصلاح سیستم آموزش و یادگیری زبان عربی بهعنوان زبان دوم در کشور ایران؛ تلاش برای ارائۀ یک الگوی بهینه [دوره 16، شماره 4، 1404، صفحه 243-269]
وجوه نشانهایرویکردی چندوجهی به سکوت به عنوان نشانهای ارتباطی در رمان سووشون اثر سیمین دانشور [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 369-400]
ه
همخوان رساویژگی های آکوستیکی ر-آواها در زبان ترکی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 213-251]
همخوان روانویژگی های آکوستیکی ر-آواها در زبان ترکی [دوره 16، شماره 2، 1404، صفحه 213-251]