Journal archive for Google Scholar Robot!

Language Related Research

جستارهای زبانی



Volume 10, Number 6 (2019-3)


Improving Intercultural Competence through Literary Texts and the Strategies of Teaching it in French Language
تقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Interface of Intonation and Information Structure: The Representation of Degrees of Givenness in Persian Intonational Phonology
تعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واج‌شناسی آهنگ فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Polysemy and Grammaticalization of the Preposition “ba” on the Basis of Componential Analysis of Meaning
چندمعنایی و روند دستوری‌شدگی حرف اضافه «با» بر اساس تحلیل مؤلفه‌ای معنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring linguistic criteria of plagiarism detection in translation based on Turell’s model
بررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Cognitive and Pragmatic Analysis of Persian Conditionals
واکاوی شناختی - کاربردشناختی جمله‌های شرطی در زبان فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Discursive Stylistics of the 28th Sermon of Nahjulbalagheh from the Perspective of Ideational and Interpersonal Metafunction: A Study in Halliday Systemic Functional
سبک‌شناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهج‌البلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقش‌گرای هلیدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing Reading Problems of Senior High School Graduates in Tehran Based on AMZA Test Data (Regarding their Gender and Major)
تحلیل مشکلات خواندن دانش‌آموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس داده‌های آزمون اَمزا (با توجه ‌به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Planning and validating Persian language Standard test (On the Basis of Four Language Skills)
طراحی و اعتبار بخشی آزمون استاندارد زبان فارسی (بر پایۀ چهار مهارت زبانی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Main term-formation methods of the Persian language in the mirror of Russian language
روش‌های اصلی اصطلاح‌سازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Form and meaning, semasiological study of “Some credible stories about love”
تأملی بر تعامل شکل و معنا در شکل‌بندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Involvement Load on Iranian EFL Learners’ Retention of Idiomatic Expressions
تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت‌های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reflective Teaching through Journal Writing: A Study on EFL Teachers’ Reflection- For-, In, and On-Action
بررسی میزان و نوع تدریس تأمل‌گرایانۀ معلمان زبان انگلیسی به‌وسیلۀ دفترچۀ یادداشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Revisiting Charolles's Anteceding Prepositional Syntagms in Accounting for Coherence in Discourse
بازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles