You can copy/paste HTML codes anywhere you like, for example in homepage, or even other sites

XML ارائۀ یک آزمون چندگزینه‌ای تکمیل گفتمان برای زبان‌آموزان ایرانی: بررسی چهار کنش گفتاری عذرخواهی، درخواست، امتناع و تشکر
علی عرب مفرد *، فاطمه مهدی آبادی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML جایگاه مهارت منظور‌شناختی در حوزۀ آموزش زبان فرانسه در ایران
سیده یاسمین سجادی، رویا لطافتی *، محمود رضا گشمردی، پریوش صفا
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی کاربرد و ارزش راهبردهای ارزش‌یابی تکوینی از منظر مدرسان زبان فارسی به ‌‌غیرفارسی‌زبانان در کلاس‌های چند‌فرهنگی
معصومه استاجی *، فرانک اسلامی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML واکاوی ساختارهای زبانی در آفرینش لطیفه در زبان روسی و فارسی
وجیهه رضوانی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML واکاویِ ایدئولوژیِ خودی‌سازیِ غرب و بیگانه‌سازیِ حکومت در داستان‌نویسی مدرن ایران برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی (مطالعۀ موردی: سیاحت‌نامۀ ابراهیم‌بیگ)
آیلین فیروزیان پور اصفهانی *، رضا قنبری عبدالملکی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML مطالعۀ مشارکتی در بررسی کاربردپذیری شیوۀ یادگیری معکوس مبتنی‌بر واقعیت افزوده در ارتقای مهارت‌های درک انگلیسی با اهداف پرستاری
سعید خزایی، علی درخشان *، مریم کیان‌پور
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی رابطۀ متن و تصویر در کتاب‌های عربی دورۀ اول متوسطه (بر‌اساس نظریۀ ماریا نیکولایوا و کارول اسکات)
فاطمه ایراندوست، علی بشیری *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML واکاوی مؤلفه‌های گفتمان‌مدار و میزان رازگونگی متن قراردادهای تسهیلات بانکی از منظر تحلیل گفتمان حقوقی و بُعد شناختی گفتمان
پدرام حاتمی *، فردوس آقاگل زاده، بهزاد رهبر، محمدرضا اروجی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML هویت، شخصیت و مخاطب: رویکردی شناختی در خوانش رمان باقی‌مانده به‌قلم تام مک‌کارتی (2005)
مهدی قاسمی شاندیز، زهره تائبی نقندری *، رقیه فارسی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML تبیین و بررسی کاوش‌های زبانی ویلیمیر خلبنیکوف، شاعر فوتوریست روسی
زینب صادقی سهل آباد *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML میزان پوشش توانش زبان و فرهنگ در برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه‌های دولتی ایران
علی بیکیان، منصور گنجی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی تک‌واژگونه‌های تک‌واژ گذشته‌ساز در گویش لری ممسنی: رویکرد بهینگی
ایوب انصاری، آرزو نجفیان *، محمد رضا احمدخانی، بلقیس روشن
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی میزان رضایت زبان‌آموزان از آموزشگاه‌های خصوصی زبان: تحلیل عاملی پرسش‌نامۀ سنجش کیفیت محیط‌های آموزشی اجوکوآل
سید محمدرضا امیریان *، مرتضی بنجخی، سید مرتضی امیریان
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی مشکلات پیرامون تعریف و تفکیک انگیزه و انگیختار در میان انگلیسی‌زبانان و زبان‌آموزان ایرانی، و ریشه‌یابی ساختاری ـ تاریخی آن در رشتۀ روان‌شناسی
آذر حسینی فاطمی *، جاسم فتح آبادی، رضا پیشقدم
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML سازوکار غیاب به‌مثابۀ بازی زبانی تخیل در فیلم‌نامۀ «دربارۀ الی» اثر اصغر فرهادی براساس آرای ویتگنشتاین
رامتین شهبازی قارلقی، محمد عارف *، سید مصطفی مختاباد امرئی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML دیوارنوشته‌ها در چشم‌انداز زبانی کرمانشاه
شاداب شریعت پناه، بهمن زندی *، شیرین پورابراهیم، راضیه مهدی بیرقدار
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML واکاوی ابعاد پدیداری معنا در داستان کوتاه " درخت گلابی" اثر گلی ترقی : رویکردی نشانه ‌معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی.
رضا رضایی *
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML ابزارهای زبانی ایجاد، حفظ و تثبیت مرجعیت فردی راویان زن و مرد در مشروعیت‌بخشی به روایت در سه‌کتاب زویا پیرزاد و سلوک محمود دولت‌آبادی
فرید دهقان طرزجانی، فرزان سجودی، امیرعلی نجومیان *، مرتضی بابک معین
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML تحلیل نشانه‌معناشناسی فرایند انتقال معنا در نظام‌های گفتمانی خطبۀ الزّهراء
سید مرتضی صباغ جعفری *، سمیرا حیدری راد
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی ارتباط بین نوع شخصیت، سبک‌ها و راهبردهای یادگیری زبان در میان فارسی‌آموزان چینی
امیررضا وکیلی فرد *، پریسا حیدری خسرو
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML معرفی «ساخت و تعبیر» به‌منزلۀ رویکردی تازه به ساخت‌واژه
لیلا تابش‌فر، شهلا شریفی *، فریده حق بین
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML مطالعه‌ی عوامل حمایت‌کننده‌ی روایی محتوی در آزمون چهار‌گزینه‌ای درک‌مطلب EPT از دیدگاه مولفه‌محور
روشنک رضایی، فرامرز عزیز ملایری *، عباس بیات، حسین احمدی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML تاثیر تقویت تایپی درونداده، حاشیه نویسی، و پیش سازمان دهنده‌ها بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی
رضا باقری نویسی *، رسول محمد حسین پور، بهرام رستمی
چکیده -   متن کامل (PDF)
XML بررسی تأثیر ظرفیت حافظه فعال بر میزان یادگیری واژگان و دستور زبان انگلیسی در دو شیوه آموزش استقرایی و قیاسی
مجید نعمتی *، سید محمد علوی، آسیه سیفی
چکیده -   متن کامل (PDF)
Back to Original Issue