آ
  • آثار ادبی تطبیق ویژگی‌های متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
  • آشنایی درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایه مدل اقناع­ محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
  • آموزش الکترونیکی زبان بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • آموزش تلفظ بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-25]
  • آموزش زبان انگلیسی قابلیت تعمیم‌پذیری پژوهش‌های کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
  • آموزش عربی میزان اجرای راهبردهای تدریس متون شعری در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 173-191]
  • آنالس ویژگی‌های بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
ا
  • اتباع مقوله «اتباع» در لغت‌نامه دهخدا (یک بررسی مجدّد) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 175-192]
  • احساسات اشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
  • اخوان ثالث تحلیل ریخت شناسی روایت اسطوره‌ای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
  • ادبیات تطبیقی تحلیل تطبیقی و بینارشته‌ای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
  • ادبیات تطبیقی بررسی تطبیقی مکتب باروک با سبک هندی (مطالعه موردی: بیدل دهلوی) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 51-66]
  • ادبیات تطبیقی تبیین چالش‌ها و ظرفیت‌های رابطه نقد و نظریه ادبی و ادبیات تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 103-119]
  • ادوسیا ویژگی‌های بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
  • ارزش‌های خبری انگاره زبان‌شناختی نگارش و گزینش خبر: رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 25-42]
  • استدلال قیاسی خوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
  • استعاره خوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
  • استعاره جهتی بررسی تطبیقی استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان‌های اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]
  • استعاره مفهومی بررسی تطبیقی استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان‌های اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]
  • استفهام (جمله‌های پرسشی) معانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
  • اصل پیچیدگی تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • اصل کمیت تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • اصول گرایس انگاره زبان‌شناختی نگارش و گزینش خبر: رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 25-42]
  • افعال بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
  • الیوت بررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفه‌های مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
  • انسان تأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
  • انگاره نگارش و گزینش خبر انگاره زبان‌شناختی نگارش و گزینش خبر: رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 25-42]
  • ایدئولوژی توصیف و تبیین ساخت‌های زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
  • ایران بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-25]
ب
  • باطل تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
  • بافت بررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پاره‌گفتارهای واکنشی در گفت‌و‌گوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
  • بافت زبانی درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایه مدل اقناع­ محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
  • بحران ادبیات تطبیقی تبیین چالش‌ها و ظرفیت‌های رابطه نقد و نظریه ادبی و ادبیات تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 103-119]
  • بنیانگذاران داستان­نویسی عربی و فارسی رئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال‌ زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
  • بهمن‌نامه شیوه‌های تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمن‌نامه (بر اساس مؤلفه‌های جامعه‌شناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
  • بیان شدت بررسی مقایسه‌ای «باهم‌آیی‌ها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 123-141]
  • بیدل دهلوی بررسی تطبیقی مکتب باروک با سبک هندی (مطالعه موردی: بیدل دهلوی) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 51-66]
  • بینات تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
  • بینارسانه از مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانه‎ای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
پ
  • پاره گفتارهای واکنشی مفهومی بررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پاره‌گفتارهای واکنشی در گفت‌و‌گوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
  • پژوهش کمّی قابلیت تعمیم‌پذیری پژوهش‌های کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
  • پیرنگ بنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
  • پیشگویی بنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
ت
  • تأثیر ادب عربی تأثیر‌پذیری شعر و نثر خاقانی از ادب عربی در دو سطح صورت و معنا [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-24]
  • تحقیقات آموزشی قابلیت تعمیم‌پذیری پژوهش‌های کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
  • تحلیل گفتمان شیوه‌های تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمن‌نامه (بر اساس مؤلفه‌های جامعه‌شناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
  • تحلیل گفتمان توصیف و تبیین ساخت‌های زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
  • تحلیل متن توصیف و تبیین ساخت‌های زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
  • تحول زبان بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • ترجمۀ ادبی تطبیق ویژگی‌های متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
  • تسلط مکالمه ای رابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعه‌شناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
  • تشدید مقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
  • تصویرگونگی تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • تضعیف مقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
  • تفاوت جنسیتی تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 193-223]
  • تقویت مقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
  • تکرار نحوی تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • تکیه زیروبمی درک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • توازن طیفی درک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • توانش زبانی بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
ج
  • جانداری بررسی پیکره بنیاد مفعول نمایی افتراقی در مازندرانی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-16]
  • جانشینی تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
  • جفت­های واگشت­ناپذیر مقوله «اتباع» در لغت‌نامه دهخدا (یک بررسی مجدّد) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 175-192]
  • جملات بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
  • جنسیت درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایه مدل اقناع­ محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
  • جهان هستی تأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
چ
ح
  • حرف اضافه بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
  • حق تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
  • حماسه لاتین ویژگی‌های بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
خ
  • خاقانی تأثیر‌پذیری شعر و نثر خاقانی از ادب عربی در دو سطح صورت و معنا [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-24]
  • خصوصیات زبرزنجیره‌ای بررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پاره‌گفتارهای واکنشی در گفت‌و‌گوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
  • خلاقیت مقایسه تطبیقی ساختار و محتوای قصاید عربی خاقانی با معلقات سبع [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 27-47]
  • خیام تأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
د
  • داستان شیر و گاو تفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستان‌های بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
  • داستان فریدون بنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
  • داستان لیرشاه بنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
  • داستان‌های بیدپای تفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستان‌های بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
  • درون‌مایه گفتمان‌های مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درون‌مایه رمان‌های خط تیره آیلین، چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، عادت می‌کنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
  • دسته‌بندی دایره واژگانی تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 193-223]
  • دلالت ضمنی بررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پاره‌گفتارهای واکنشی در گفت‌و‌گوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
  • دورﺓ دبیرستان بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-25]
  • دوگان‌ساخت‌ها تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • دین تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
ر
  • رئالیسم انتقادی رئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال‌ زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
  • رئالیسم روان‌شناختی رئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال‌ زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
  • راهبرد زبان شناختی توصیف و تبیین ساخت‌های زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
  • راهبردهای تدریس میزان اجرای راهبردهای تدریس متون شعری در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 173-191]
  • راوی قصه­گو و قصه­نویس تفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستان‌های بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
  • رد ضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
  • رسانه از مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانه‎ای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
  • رسول تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
  • رمان تطبیق ویژگی‌های متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
  • روایت تحلیل ریخت شناسی روایت اسطوره‌ای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
  • روایت زنانه الگوی تحول نقش‌ زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانه‌شناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
  • روش ارتباطی آموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روش‌های تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
  • روش ساختاری آموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روش‌های تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
  • ریخت‌شناسی تحلیل ریخت شناسی روایت اسطوره‌ای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
ز
  • زایایی بررسی رابطه ساخت هجایی با میزان زایایی وندهای اشتقاقی فعل افزای زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 143-156]
  • زبان بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • زبان اسپانیایی بررسی تطبیقی استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان‌های اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]
  • زبان استثنا مفهوم‌شناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
  • زبان توهین‌آمیز مفهوم‌شناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
  • زبان روسی بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
  • زبان فارسی تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • زبان فارسی بررسی رابطه ساخت هجایی با میزان زایایی وندهای اشتقاقی فعل افزای زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 143-156]
  • زبان فارسی بررسی تطبیقی استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان‌های اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]
  • زبان فراگیر مفهوم‌شناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
س
  • ساختار تحلیل ریخت شناسی روایت اسطوره‌ای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
  • ساخت‌های زبانی توصیف و تبیین ساخت‌های زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
  • سبک نوشتاری و گفتاری تفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستان‌های بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
  • سبک هندی بررسی تطبیقی مکتب باروک با سبک هندی (مطالعه موردی: بیدل دهلوی) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 51-66]
  • سرنوشت بنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
  • سطح صوری و معنایی تأثیر‌پذیری شعر و نثر خاقانی از ادب عربی در دو سطح صورت و معنا [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-24]
  • سهراب سپهری تحلیل تطبیقی و بینارشته‌ای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
  • سووشون الگوی تحول نقش‌ زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانه‌شناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
ش
  • شاعر تأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
  • شاملو بررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفه‌های مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
  • شاملو خوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
  • شاملو اشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
  • شاهنامه شیوه‌های تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمن‌نامه (بر اساس مؤلفه‌های جامعه‌شناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
  • شخصیت پردازی بنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
  • شدت انرژی کل درک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • شعر تحلیل تطبیقی و بینارشته‌ای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
  • شعر تأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
  • شعر اشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
  • شعر انگلیسی و فارسی در قرن بیستم میلادی بررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفه‌های مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
  • شعر حکایت خوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
  • شفاﻑسازی تطبیق ویژگی‌های متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
ص
  • صرف مقوله «اتباع» در لغت‌نامه دهخدا (یک بررسی مجدّد) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 175-192]
ض
  • ضرب­المثل درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایه مدل اقناع­ محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
  • ضمیر بازیافتی ضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
ط
ع
  • عادت می­کنیم الگوی تحول نقش‌ زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانه‌شناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
  • عدالت زبانی مفهوم‌شناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
  • عمل کنترلی رابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعه‌شناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
  • عملگر ضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
ف
  • فارسی‌آموزان غیرایرانی آموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روش‌های تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
  • فعل نگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • فهم متن معانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
ق
  • قصاید عربی خاقانی مقایسه تطبیقی ساختار و محتوای قصاید عربی خاقانی با معلقات سبع [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 27-47]
  • قطع گفتار رابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعه‌شناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
ک
  • کاربست پژوهش قابلیت تعمیم‌پذیری پژوهش‌های کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
  • کارگزاران اجتماعی شیوه‌های تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمن‌نامه (بر اساس مؤلفه‌های جامعه‌شناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
  • کتاﺏهای زبان انگلیسی بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-25]
  • کشش جبرانی مقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
  • کشمکش بنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
  • کلید واژه‌ها: جنسیت رابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعه‌شناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
  • کهن گرایی ویژگی‌های بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
گ
  • گسترش معنایی تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • گفتمان از مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانه‎ای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
  • گفتمان گفتمان‌های مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درون‌مایه رمان‌های خط تیره آیلین، چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، عادت می‌کنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
  • گفت‌و‌گوهای فارسی بررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پاره‌گفتارهای واکنشی در گفت‌و‌گوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
ل
  • لغت­نامه دهخدا مقوله «اتباع» در لغت‌نامه دهخدا (یک بررسی مجدّد) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 175-192]
م
  • مؤلفه‌های جامعه‌شناختی ـ معنایی شیوه‌های تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمن‌نامه (بر اساس مؤلفه‌های جامعه‌شناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
  • مازندرانی بررسی پیکره بنیاد مفعول نمایی افتراقی در مازندرانی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-16]
  • مترادف بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
  • متن از مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانه‎ای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
  • متون شعری میزان اجرای راهبردهای تدریس متون شعری در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 173-191]
  • محدودیت گروه اسمی مرکب ضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
  • محمدعلی جمال­زاده رئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال‌ زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
  • محمود تیمور رئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال‌ زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
  • مدرنیته بررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفه‌های مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
  • مدل اقناع محدودیت درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایه مدل اقناع­ محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
  • مشترکات مضمونی گفتمان‌های مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درون‌مایه رمان‌های خط تیره آیلین، چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، عادت می‌کنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
  • مشکلات بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
  • معانی فرعی معانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
  • معرفگی بررسی پیکره بنیاد مفعول نمایی افتراقی در مازندرانی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-16]
  • معلقات سبع مقایسه تطبیقی ساختار و محتوای قصاید عربی خاقانی با معلقات سبع [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 27-47]
  • معنی حقیقی معانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
  • مفاخره تأثیر‌پذیری شعر و نثر خاقانی از ادب عربی در دو سطح صورت و معنا [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-24]
  • مفاهیم نمودی کلی و جزئی (خاص) نگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
  • مفعول مستقیم بررسی پیکره بنیاد مفعول نمایی افتراقی در مازندرانی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-16]
  • مقایسه تطبیقی مقایسه تطبیقی ساختار و محتوای قصاید عربی خاقانی با معلقات سبع [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 27-47]
  • مهارتهای ارتباطی بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • موتیف گفتمان‌های مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درون‌مایه رمان‌های خط تیره آیلین، چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، عادت می‌کنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
ن
  • نشانه­ شناسی اجتماعی الگوی تحول نقش‌ زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانه‌شناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
  • نشانه-معناشناسی از مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانه‎ای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
  • نظریه کنش‌ گفت معانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
  • نظریه ی تسلط رابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعه‌شناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
  • نقاشی تحلیل تطبیقی و بینارشته‌ای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
  • نقش‌های معنایی ساخت افعال سبک بر ‌اساس زبان‌شناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 169-191]
  • نگاشت خوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
  • نمود دستوری آموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روش‌های تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
  • نمود فعل نگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
  • نمود کامل نگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
  • نمود ناکامل نگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
  • نوع کنش/ نمود ساخت افعال سبک بر ‌اساس زبان‌شناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 169-191]
  • نیما اشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
و
  • وابسته بررسی مقایسه‌ای «باهم‌آیی‌ها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 123-141]
  • وا‍ژگان کلیدی: باهم‌آیی بررسی مقایسه‌ای «باهم‌آیی‌ها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 123-141]
  • واژگان کلیدی: بیان علت بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
  • واژگان کلیدی: تکیه واژگانی درک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
  • واژگان کلیدی: دوزبانگی درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایه مدل اقناع­ محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
  • واژگان کلیدی: رئالیسم رئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال‌ زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
  • واژگان کلیدی: رمان الگوی تحول نقش‌ زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانه‌شناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
  • واژگان کلیدی: مرگ تأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
  • واژگان کلیدی: مفعول‌نمایی افتراقی بررسی پیکره بنیاد مفعول نمایی افتراقی در مازندرانی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-16]
  • واژه‌های کلیدی: ادبیات تطبیقی بررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفه‌های مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
  • واژه‌های کلیدی: اشتراک عینی اشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
  • واژه‌های کلیدی: افعال سبک ساخت افعال سبک بر ‌اساس زبان‌شناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 169-191]
  • واژﻩهای کلیدی: اقتباس تطبیق ویژگی‌های متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
  • واژه های کلیدی: انئید ویژگی‌های بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
  • واژه‌های کلیدی: بینا‌رشته‌ای تحلیل تطبیقی و بینارشته‌ای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
  • واژه‌های کلیدی: بینامتنیت از مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانه‎ای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
  • واژه‌های کلیدی: پاره‌گفتارهای واکنشی عام بررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پاره‌گفتارهای واکنشی در گفت‌و‌گوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
  • واژه‌های کلیدی: تحلیل گفتمان انتقادی انگاره زبان‌شناختی نگارش و گزینش خبر: رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 25-42]
  • واژه‌های کلیدی: تشدیدزدایی مقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
  • واژه‌های کلیدی: تعمیم­پذیری قابلیت تعمیم‌پذیری پژوهش‌های کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
  • واژه‌های کلیدی: توهین مفهوم‌شناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
  • واژ‌ه‌های کلیدی: دوگان‌سازی تصویرگونگی دوگان‌ساخت‌ها در زبان فارسی: ‌طبقه‌بندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
  • واژه‌های کلیدی: رمان گفتمان‌های مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درون‌مایه رمان‌های خط تیره آیلین، چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، عادت می‌کنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
  • واژه‌های کلیدی: شعرشناسی شناختی خوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
  • واژه‌های کلیدی: فراگیری زبان کودک تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 193-223]
  • واژه‌های کلیدی: فعل آموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روش‌های تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
  • واژه­های کلیدی: کلیله­و دمنه تفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستان‌های بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
  • واژه‌های کلیدی: معنا‌شناسی شناختی بررسی تطبیقی استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان‌های اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]
  • واژه‌های کلیدی: مکتب باروک بررسی تطبیقی مکتب باروک با سبک هندی (مطالعه موردی: بیدل دهلوی) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 51-66]
  • واژه‌های کلیدی: نظریه و نقد ادبی (بومی و غیربومی) تبیین چالش‌ها و ظرفیت‌های رابطه نقد و نظریه ادبی و ادبیات تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 103-119]
  • واژه‌های کلیدی: همنشینی تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
  • والری تأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
  • ولادیمیر پراپ تحلیل ریخت شناسی روایت اسطوره‌ای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
  • وندهای اشتقاقی بررسی رابطه ساخت هجایی با میزان زایایی وندهای اشتقاقی فعل افزای زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 143-156]
  • ویژگی‌های متنی و فرامتنی تطبیق ویژگی‌های متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
ه
  • هجا بررسی رابطه ساخت هجایی با میزان زایایی وندهای اشتقاقی فعل افزای زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 143-156]
  • هدی تحلیل مؤلفه‌های معنایی حق در قرآن کریم با بهره‌گیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
  • هسته بررسی مقایسه‌ای «باهم‌آیی‌ها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 123-141]
  • همبسته ادراکی درک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]