ایدئولوژیتوصیف و تبیین ساختهای زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
ایرانبررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-25]
ب
باطلتحلیل مؤلفههای معنایی حق در قرآن کریم با بهرهگیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
بافتبررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پارهگفتارهای واکنشی در گفتوگوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
بافت زبانیدرک ضربالمثلهای فارسی در نوجوانان یکزبانه و دوزبانه: تحلیل مقایسهای عملکرد بر پایه مدل اقناع محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
بحران ادبیات تطبیقیتبیین چالشها و ظرفیتهای رابطه نقد و نظریه ادبی و ادبیات تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 103-119]
بنیانگذاران داستاننویسی عربی و فارسیرئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
بهمننامهشیوههای تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمننامه (بر اساس مؤلفههای جامعهشناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
بیان شدتبررسی مقایسهای «باهمآییها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 123-141]
بیدل دهلویبررسی تطبیقی مکتب باروک با سبک هندی (مطالعه موردی: بیدل دهلوی) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 51-66]
بیناتتحلیل مؤلفههای معنایی حق در قرآن کریم با بهرهگیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
بینارسانهاز مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانهای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
پ
پاره گفتارهای واکنشی مفهومیبررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پارهگفتارهای واکنشی در گفتوگوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
پژوهش کمّیقابلیت تعمیمپذیری پژوهشهای کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
پیرنگبنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
پیشگوییبنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
ت
تأثیر ادب عربیتأثیرپذیری شعر و نثر خاقانی از ادب عربی در دو سطح صورت و معنا [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-24]
تحقیقات آموزشیقابلیت تعمیمپذیری پژوهشهای کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
تحلیل گفتمانشیوههای تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمننامه (بر اساس مؤلفههای جامعهشناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
تحلیل گفتمانتوصیف و تبیین ساختهای زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
تحلیل متنتوصیف و تبیین ساختهای زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
تحول زبانبررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
ترجمۀ ادبیتطبیق ویژگیهای متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
تسلط مکالمه ایرابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعهشناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
تشدیدمقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
تصویرگونگیتصویرگونگی دوگانساختها در زبان فارسی: طبقهبندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
تضعیفمقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
تفاوت جنسیتیتفاوتهای جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 193-223]
تقویتمقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
تکرار نحویتصویرگونگی دوگانساختها در زبان فارسی: طبقهبندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
تکیه زیروبمیدرک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
توازن طیفیدرک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
توانش زبانیبررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
جانشینیتحلیل مؤلفههای معنایی حق در قرآن کریم با بهرهگیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
جفتهای واگشتناپذیرمقوله «اتباع» در لغتنامه دهخدا (یک بررسی مجدّد) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 175-192]
جملاتبررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
جنسیتدرک ضربالمثلهای فارسی در نوجوانان یکزبانه و دوزبانه: تحلیل مقایسهای عملکرد بر پایه مدل اقناع محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
جهان هستیتأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
چ
چارچوب فهرست تکامل رشد ارتباطی مکآرتور-بیتزتفاوتهای جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 193-223]
ح
حرف اضافهبررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
حقتحلیل مؤلفههای معنایی حق در قرآن کریم با بهرهگیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
حماسه لاتینویژگیهای بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
خ
خاقانیتأثیرپذیری شعر و نثر خاقانی از ادب عربی در دو سطح صورت و معنا [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-24]
خصوصیات زبرزنجیرهایبررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پارهگفتارهای واکنشی در گفتوگوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
خلاقیتمقایسه تطبیقی ساختار و محتوای قصاید عربی خاقانی با معلقات سبع [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 27-47]
خیامتأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
د
داستان شیر و گاوتفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستانهای بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
داستان فریدونبنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
داستان لیرشاهبنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
داستانهای بیدپایتفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستانهای بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
درونمایهگفتمانهای مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درونمایه رمانهای خط تیره آیلین، چراغها را من خاموش میکنم، عادت میکنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
دستهبندی دایره واژگانیتفاوتهای جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 193-223]
دلالت ضمنیبررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پارهگفتارهای واکنشی در گفتوگوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
دورﺓ دبیرستانبررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-25]
دوگانساختهاتصویرگونگی دوگانساختها در زبان فارسی: طبقهبندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
دینتحلیل مؤلفههای معنایی حق در قرآن کریم با بهرهگیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
ر
رئالیسم انتقادیرئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
رئالیسم روانشناختیرئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
راهبرد زبان شناختیتوصیف و تبیین ساختهای زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
راهبردهای تدریسمیزان اجرای راهبردهای تدریس متون شعری در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 173-191]
راوی قصهگو و قصهنویستفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستانهای بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
ردضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
رسانهاز مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانهای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
رسولتحلیل مؤلفههای معنایی حق در قرآن کریم با بهرهگیری از شیوه همنشینی و جانشینی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 67-84]
رمانتطبیق ویژگیهای متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
روایتتحلیل ریخت شناسی روایت اسطورهای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
روایت زنانهالگوی تحول نقش زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانهشناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
روش ارتباطیآموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روشهای تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
روش ساختاریآموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روشهای تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
ریختشناسیتحلیل ریخت شناسی روایت اسطورهای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
ز
زایاییبررسی رابطه ساخت هجایی با میزان زایایی وندهای اشتقاقی فعل افزای زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 143-156]
زبانبررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
زبان اسپانیاییبررسی تطبیقی استعارههای مفهومی جهتی در زبانهای اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]
زبان استثنامفهومشناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
زبان توهینآمیزمفهومشناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
زبان روسیبررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
زبان فارسیتصویرگونگی دوگانساختها در زبان فارسی: طبقهبندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
زبان فارسیبررسی رابطه ساخت هجایی با میزان زایایی وندهای اشتقاقی فعل افزای زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 143-156]
زبان فارسیبررسی تطبیقی استعارههای مفهومی جهتی در زبانهای اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]
زبان فراگیرمفهومشناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
س
ساختارتحلیل ریخت شناسی روایت اسطورهای «کتیبه» بر اساس نظریۀ ولادیمیر پراپ [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 81-100]
ساختهای زبانیتوصیف و تبیین ساختهای زبانی ایدلوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-26]
سبک نوشتاری و گفتاریتفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستانهای بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
سبک هندیبررسی تطبیقی مکتب باروک با سبک هندی (مطالعه موردی: بیدل دهلوی) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 51-66]
سرنوشتبنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
سطح صوری و معناییتأثیرپذیری شعر و نثر خاقانی از ادب عربی در دو سطح صورت و معنا [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-24]
سهراب سپهریتحلیل تطبیقی و بینارشتهای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
سووشونالگوی تحول نقش زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانهشناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
ش
شاعرتأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
شاملوبررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفههای مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
شاملوخوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
شاملواشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
شاهنامهشیوههای تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمننامه (بر اساس مؤلفههای جامعهشناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
شخصیت پردازیبنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
شدت انرژی کلدرک شنیداری تکیه واژگانی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
شعرتحلیل تطبیقی و بینارشتهای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
شعرتأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
شعراشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
شعر حکایتخوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
شفاﻑسازیتطبیق ویژگیهای متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
ص
صرفمقوله «اتباع» در لغتنامه دهخدا (یک بررسی مجدّد) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 175-192]
ض
ضربالمثلدرک ضربالمثلهای فارسی در نوجوانان یکزبانه و دوزبانه: تحلیل مقایسهای عملکرد بر پایه مدل اقناع محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
ضمیر بازیافتیضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
ط
طرحوارة نیروی محرکهساخت افعال سبک بر اساس زبانشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 169-191]
ع
عادت میکنیمالگوی تحول نقش زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانهشناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
عدالت زبانیمفهومشناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
عمل کنترلیرابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعهشناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
عملگرضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
ف
فارسیآموزان غیرایرانیآموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روشهای تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
فعلنگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
فناوری اطلاعات و ارتباطاتبررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
فهم متنمعانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
ق
قصاید عربی خاقانیمقایسه تطبیقی ساختار و محتوای قصاید عربی خاقانی با معلقات سبع [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 27-47]
قطع گفتاررابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعهشناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
ک
کاربست پژوهشقابلیت تعمیمپذیری پژوهشهای کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
کارگزاران اجتماعیشیوههای تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمننامه (بر اساس مؤلفههای جامعهشناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
کتاﺏهای زبان انگلیسیبررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-25]
کشش جبرانیمقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
کشمکشبنیامتنیت دو متن؛ نقد تطبیقی داستان «فریدون» در شاهنامه و «شاه لیر» شکسپیر [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-22]
کلید واژهها: جنسیترابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعهشناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
کهن گراییویژگیهای بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
گ
گسترش معناییتصویرگونگی دوگانساختها در زبان فارسی: طبقهبندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
گفتماناز مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانهای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
گفتمانگفتمانهای مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درونمایه رمانهای خط تیره آیلین، چراغها را من خاموش میکنم، عادت میکنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
گفتوگوهای فارسیبررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پارهگفتارهای واکنشی در گفتوگوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
ل
لغتنامه دهخدامقوله «اتباع» در لغتنامه دهخدا (یک بررسی مجدّد) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 175-192]
م
مؤلفههای جامعهشناختی ـ معناییشیوههای تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در داستان بهمن از شاهنامه و بهمننامه (بر اساس مؤلفههای جامعهشناختی ـ معنایی در تحلیل گفتمان) [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-27]
مترادفبررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
متناز مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانهای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
متون شعریمیزان اجرای راهبردهای تدریس متون شعری در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 173-191]
محدودیت گروه اسمی مرکبضمایر بازیافتی در زبان فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 201-121]
محمدعلی جمالزادهرئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
محمود تیموررئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
مدرنیتهبررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفههای مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
مدل اقناع محدودیتدرک ضربالمثلهای فارسی در نوجوانان یکزبانه و دوزبانه: تحلیل مقایسهای عملکرد بر پایه مدل اقناع محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
مشترکات مضمونیگفتمانهای مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درونمایه رمانهای خط تیره آیلین، چراغها را من خاموش میکنم، عادت میکنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
مشکلاتبررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
معانی فرعیمعانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
مقایسه تطبیقیمقایسه تطبیقی ساختار و محتوای قصاید عربی خاقانی با معلقات سبع [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 27-47]
مهارتهای ارتباطیبررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-30]
موتیفگفتمانهای مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درونمایه رمانهای خط تیره آیلین، چراغها را من خاموش میکنم، عادت میکنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
ن
نشانه شناسی اجتماعیالگوی تحول نقش زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانهشناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
نشانه-معناشناسیاز مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانهای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
نظریه کنش گفتمعانی غیرمستقیم جملات پرسشی از دیدگاه کاربردشناسی زبان و بلاغت عربی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 1-25]
نظریه ی تسلطرابطه جنسیت و قطع گفتار: بررسی جامعهشناختی زبان [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 135-147]
نقاشیتحلیل تطبیقی و بینارشتهای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
نقشهای معناییساخت افعال سبک بر اساس زبانشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 169-191]
نگاشتخوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
نمود دستوریآموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روشهای تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
نمود فعلنگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
نمود کاملنگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
نمود ناکاملنگاهی به ماهیت مقولۀ نمود فعل در زبان روسی و فارسی از دریچۀ کاربرد نمود ناکامل افعال [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 65-80]
نوع کنش/ نمودساخت افعال سبک بر اساس زبانشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 169-191]
نیمااشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
و
وابستهبررسی مقایسهای «باهمآییها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 123-141]
واژگان کلیدی: باهمآییبررسی مقایسهای «باهمآییها » در کنش زبانی بیان شدت در فرانسه و فارسی [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 123-141]
واژگان کلیدی: بیان علتبررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-10]
واژگان کلیدی: دوزبانگیدرک ضربالمثلهای فارسی در نوجوانان یکزبانه و دوزبانه: تحلیل مقایسهای عملکرد بر پایه مدل اقناع محدودیت [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 193-216]
واژگان کلیدی: رئالیسمرئالیسم در سبک بنیانگذاران داستان نویسی عربی و فارسی (محمود تیمور و محمدعلی جمال زاده) [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 49-64]
واژگان کلیدی: رمانالگوی تحول نقش زن از همسر خانه دار تا مصلح اجتماعی براساس نشانهشناسی اجتماعی رمان های سووشون و عادت می کنیم [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 217-235]
واژگان کلیدی: مرگتأمل در مرگ و نظام هستی در شعر گورستان دریایی پل والری و رباعیات خیام [دوره 3، شماره 3، 1391، صفحه 157-173]
واژههای کلیدی: ادبیات تطبیقیبررسی تطبیقی شعر و اندیشه تی. اس. الیوت و احمد شاملو بر اساس مؤلفههای مدرنیته [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 43-66]
واژههای کلیدی: اشتراک عینیاشتراک عینی در برخی اشعار احمد شاملو و نیما یوشیج [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 235-256]
واژههای کلیدی: افعال سبکساخت افعال سبک بر اساس زبانشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 169-191]
واژﻩهای کلیدی: اقتباستطبیق ویژگیهای متنی و فرامتنی در اقتباس: بررسی موردی ترجمه رمان غرور و تعصب [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 215-234]
واژه های کلیدی: انئیدویژگیهای بلاغی انئید و پیشینه آن در ادب لاتین: بررسی تطبیقی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 121-133]
واژههای کلیدی: بینارشتهایتحلیل تطبیقی و بینارشتهای شعر و نقاشی در آثار سهراب [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 1-24]
واژههای کلیدی: بینامتنیتاز مناسبات بینامتنی تا مناسبات بینارسانهای بررسی تطبیقی متن و رسانه [دوره 3، شماره 2، 1391، صفحه 1-21]
واژههای کلیدی: پارهگفتارهای واکنشی عامبررسی و مقایسه عوامل دخیل در معناداری و کارکرد پارهگفتارهای واکنشی در گفتوگوهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 85-112]
واژههای کلیدی: تشدیدزداییمقایسه مشدّدسازی و تشدیدزدایی در زبان فارسی و گویش های ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 127-151]
واژههای کلیدی: تعمیمپذیریقابلیت تعمیمپذیری پژوهشهای کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 193-213]
واژههای کلیدی: توهینمفهومشناسی تطبیقی عدالت زبانی (کارکرد زبان در توسعه عدالت) [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 113-126]
واژههای کلیدی: دوگانسازیتصویرگونگی دوگانساختها در زبان فارسی: طبقهبندی معنایی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 153-172]
واژههای کلیدی: رمانگفتمانهای مشترک در چهار رمان فارسی (تحلیل تطبیقی درونمایه رمانهای خط تیره آیلین، چراغها را من خاموش میکنم، عادت میکنیم و چهل سالگی) [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 85-101]
واژههای کلیدی: شعرشناسی شناختیخوانش شعر «حکایت» اثر احمد شاملو با رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 149-167]
واژههای کلیدی: فراگیری زبان کودکتفاوتهای جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 193-223]
واژههای کلیدی: فعلآموزش نمود دستوری به فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه ای روشهای تدریس ساختاری و ارتباطی [دوره 3، شماره 1، 1391، صفحه 25-49]
واژههای کلیدی: کلیلهو دمنهتفاوت راوی قصه نویس و قصه گو در داستان «شیر و گاو» از کلیله و دمنه و داستانهای بیدپای [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 67-83]
واژههای کلیدی: معناشناسی شناختیبررسی تطبیقی استعارههای مفهومی جهتی در زبانهای اسپانیایی و فارسی [دوره 3، شماره 4، 1391، صفحه 1-23]