آ
  • آزمون نامیدن تصویر تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
  • آموزش زبان فارسی راهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با به‌کارگیری راهبردها در میان فارسی‌آموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
  • آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان تعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسی‌آموزان غیر ‌فارسی‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
ا
  • اتصال حالتی تحلیل زمان و شاخص‌های زمانی در ضرب‌المثل‌ها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
  • ادبیات کودک و نوجوان بررسی واژگان پایه در متن‌های داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
  • ادعیه کاربردشناسی زبان و سازوکارهای ادب‌ورزی در برخی از ادعیه شیعه [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 207-228]
  • ارزش بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
  • اطناب بلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
  • افراد دوزبانه تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
  • افزون فرایند «میان‌هشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساخت‌واژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
  • الامتاع و المؤانسة وام‌واژه‌های فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
  • التفات در قرآن گونه‌شناسی صنعت التفات در قرآن مجید با توجه به مؤلفه‌های گفته‌پردازی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 297-310]
  • التفات عددی گونه‌شناسی صنعت التفات در قرآن مجید با توجه به مؤلفه‌های گفته‌پردازی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 297-310]
  • الصبار سبک‌شناسی گفته‌های داستانی در رمان الصبار سحر خلیفه [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 31-54]
  • الگوهای تحلیل محتوا نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر‌اساس الگوها و ملاک‌های تحلیل و سازمان‌دهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
  • الگوی آموزش زبان خارجی آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی‌- کاربردی و روش کار‌محور [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 145-181]
  • الگوی اپیزودی تحلیل اپیزودی فعالیت هسته‌ای ایران در مطبوعات غرب [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 179-206]
  • الگوی گرمس بررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهی‌نامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
  • انسان‌گرایانه بررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبک‌شناسی رایانشی- پیکره‌ای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
  • انفصال وجودی تحلیل زمان و شاخص‌های زمانی در ضرب‌المثل‌ها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
  • انگلیسی استعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
  • اینجا و اکنون بررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبک‌شناسی رایانشی- پیکره‌ای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
ب
  • بار فرهنگی وام‌واژه‌های فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
  • باهم‌آیی ارزیابی پیکره‌بنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به‌ مثابه‌ جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
  • بخش پایه دوگان‌سازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
  • بخش دوگان­سازی‌شده دوگان‌سازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
  • بررسی خطا تحلیل خطاهای دستوری فارسی‌آموزان لک‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 207-235]
  • برون‌داد زبانی آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی‌- کاربردی و روش کار‌محور [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 145-181]
  • برون‌متن بررسی موقعیت «روایت‌شنو» در ادبیات داستانی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-195]
  • بهینگی بررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
  • بوگراند- درسلر مراحل دریافت متن در شعر سپهری بر‌اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
  • بیگانه­ سازی/ بومی­ سازی نقدی بر دوگانه بومی‌گرایی- بیگانه‌سازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبان‌شناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
پ
  • پذیرا افعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
  • پردازش اطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
  • پردازش زبانی تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
  • پرسش‌نامه آسیب‌شناسی روش‌های جمع‌آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به‌سوی بومی‌سازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
  • پس‎گذاری ساخت‌های اسنادی‌شده زبان فارسی در ترازوی نظریه‌های نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
ت
  • تأکید‌ بلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
  • تحلیل پروتکل آسیب‌شناسی روش‌های جمع‌آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به‌سوی بومی‌سازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
  • تحلیل پیکره‌ای بررسی پیکره‌بنیاد شیوه نام‌دهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانه‌های آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
  • تحلیل محتوا نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر‌اساس الگوها و ملاک‌های تحلیل و سازمان‌دهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
  • ترتیب اکتساب بررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانه‌های فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
  • ترجمه استعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
  • ترجمه ویژگی‌های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آن‌ها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
  • ترجمه چالش‌های مترجم (نمونه‌پژوهی ترجمه یک متن سیاسی‌- رسانه‌ای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
  • تصمیم واژگانی بررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانه‌های فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
  • تضعیف فرایندهای واجی همخوانی در گویش ‌کردی ‌کلهر‌ی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 191-222]
  • تغییر حالت مطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادل‌های آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
  • تیزر بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته‌پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی‌های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
ج
  • جامعه‌شناسی بررسی گرایش‌ها و تحلیل بین‌فرهنگی دیوارنوشته‌ها: گفتمان خاموش [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 193-211]
  • جستجوگر بررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
  • جلسات دفاع پایان­ نامه جنسیت و قطع کلام‌ در جلسات دفاع از پایان‌نامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
  • جنسیت جنسیت و قطع کلام‌ در جلسات دفاع از پایان‌نامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
  • جنسیت بررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبان‌های فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
  • جهان زیرشمول کاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
  • جهان گفتمان کاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
  • جهان متن کاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
ح
  • حالت­ نمایی نظام حالت‌نمایی در گویش تاتی خلخال [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-123]
  • حذف فرایندهای واجی همخوانی در گویش ‌کردی ‌کلهر‌ی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 191-222]
  • حفظ وجهه کاربردشناسی زبان و سازوکارهای ادب‌ورزی در برخی از ادعیه شیعه [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 207-228]
خ
  • خبر تحلیل شیوه‌های بازنمایی گزینش خبر، بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-16]
  • خطا تعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسی‌آموزان غیر ‌فارسی‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
  • خطاهای بین‌ زبانی رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 117-144]
  • خطاهای درون­زبانی رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 117-144]
  • خطاهای نحوی تحلیل خطاهای دستوری فارسی‌آموزان لک‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 207-235]
  • خلیج فارس بررسی پیکره‌بنیاد شیوه نام‌دهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانه‌های آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
  • خوانش شعر کاربست نظریه آلوده‌انگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه می‌سوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
  • خیام استعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
د
  • داستان کلان کارکرد داستان کلان و نگاشت نظام در خوانش منطق‌الطیر عطار نیشابوری (با رویکرد شعرشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 125-147]
  • داستان کوتاه لایه‌های مورد بررسی در سبک‌شناسی انتقادی داستان کوتاه و رمان [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 65-94]
  • درج فرایندهای واجی همخوانی در گویش ‌کردی ‌کلهر‌ی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 191-222]
  • درون‌متن بررسی موقعیت «روایت‌شنو» در ادبیات داستانی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-195]
  • دفترچه خاطرات آسیب‌شناسی روش‌های جمع‌آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به‌سوی بومی‌سازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
  • دوربرد قلب نحوی در گویش مازندرانی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 95-115]
  • دوگان­سازی کامل دوگان‌سازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
  • دوگان­سازی ناقص دوگان‌سازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
  • دیگری/ خود نقدی بر دوگانه بومی‌گرایی- بیگانه‌سازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبان‌شناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
ذ
  • ذهنیت پژوهشی زبان‌شناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
ر
  • رابطۀ علّی و معلولی بررسی موقعیت «روایت‌شنو» در ادبیات داستانی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-195]
  • راهبردهای نام‌دهی بررسی پیکره‌بنیاد شیوه نام‌دهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانه‌های آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
  • رسانه‌ای چالش‌های مترجم (نمونه‌پژوهی ترجمه یک متن سیاسی‌- رسانه‌ای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
  • رستم و سهراب بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
  • رشد نوآموز بررسی واژگان پایه در متن‌های داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
  • رمان لایه‌های مورد بررسی در سبک‌شناسی انتقادی داستان کوتاه و رمان [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 65-94]
  • روایت‌شنو بررسی موقعیت «روایت‌شنو» در ادبیات داستانی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-195]
  • رویکرد ارتباطی تعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسی‌آموزان غیر ‌فارسی‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
ز
  • زبان مناسبات بینامتنی و التفات به گفت‌وگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
  • زبانترکی‌‌‌‌آذری قلب نحوی در زبان ترکی‌‌‌‌آذری بر‌اساس مدل کاوشگر- هدف برنامه کمینه‌گرایی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 27-44]
  • زبان دوم بررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانه‌های فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
  • زبان روسی ویژگی‌های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آن‌ها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
  • زبان روسی پژوهشی زبان‌شناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
  • زبان‌شناسی پیکره‌ای ارزیابی پیکره‌بنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به‌ مثابه‌ جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
  • زبان‌شناسی نقش‌گرا تحلیل شیوه‌های بازنمایی گزینش خبر، بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-16]
  • زبان غنایی تحلیل ساختاری زبان غنایی (با تکیه بر نفثة‌المصدور) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 111-138]
  • زبان فارسی تحلیل خطاهای دستوری فارسی‌آموزان لک‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 207-235]
  • زبان فارسی ویژگی‌های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آن‌ها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
  • زبان فارسی ساخت‌های اسنادی‌شده زبان فارسی در ترازوی نظریه‌های نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
  • زبان فارسی پژوهشی زبان‌شناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
  • زبان فارسی ارزیابی پیکره‌بنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به‌ مثابه‌ جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
  • زبان فارسی افعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
  • زبان فارسی بررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبان‌های فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
  • زبان کردی بررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبان‌های فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
  • زبان لکی تحلیل خطاهای دستوری فارسی‌آموزان لک‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 207-235]
  • زبان و قدرت تحلیل شیوه‌های بازنمایی گزینش خبر، بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-16]
  • زمان تحلیل زمان و شاخص‌های زمانی در ضرب‌المثل‌ها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
  • زمان واکنش بررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانه‌های فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
  • زمان واکنش آزمون‌شونده اطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
ژ
  • ژنت بررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهی‌نامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
س
  • ساختار موضوعی اطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
  • ساخت اطلاع افعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
  • ساخت اطلاع قلب نحوی در گویش مازندرانی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 95-115]
  • ساخت­ های به­ گویانه بررسی زبان‌شناختی به‌گویی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-26]
  • ساخت­ های صوری بررسی زبان‌شناختی به‌گویی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-26]
  • ساخت­ های معنایی بررسی زبان‌شناختی به‌گویی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-26]
  • سحر خلیفه سبک‌شناسی گفته‌های داستانی در رمان الصبار سحر خلیفه [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 31-54]
  • سرمقاله تحلیل اپیزودی فعالیت هسته‌ای ایران در مطبوعات غرب [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 179-206]
  • سطوح گزاره‌ای تحلیل اپیزودی فعالیت هسته‌ای ایران در مطبوعات غرب [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 179-206]
  • سن بررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبان‌های فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
  • سورئالیسم مراحل دریافت متن در شعر سپهری بر‌اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
  • سیاسی چالش‌های مترجم (نمونه‌پژوهی ترجمه یک متن سیاسی‌- رسانه‌ای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
  • سیطره افعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
ش
  • شازده احتجاب کاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
  • شبه‌شناسه کاربرد ضمایر شخصی در طبقات‏ الصوفیه خواجه ‏عبدالله‏ انصاری و گویش کهن هرات [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 101-116]
  • شرق و غرب آسیب‌شناسی روش‌های جمع‌آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به‌سوی بومی‌سازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
  • شعر جاهلی بلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
  • شعرشناسی شناختی کارکرد داستان کلان و نگاشت نظام در خوانش منطق‌الطیر عطار نیشابوری (با رویکرد شعرشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 125-147]
  • شعر معاصر ایران مناسبات بینامتنی و التفات به گفت‌وگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
  • شعر معاصر فارسی کاربست نظریه آلوده‌انگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه می‌سوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
  • شیروان چرداول بررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبان‌های فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
ض
  • ضمیر شخصی کاربرد ضمایر شخصی در طبقات‏ الصوفیه خواجه ‏عبدالله‏ انصاری و گویش کهن هرات [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 101-116]
ط
  • طبقه­ بندی وارن بررسی زبان‌شناختی به‌گویی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-26]
  • طرحوارۀ زنجیری مراحل دریافت متن در شعر سپهری بر‌اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
ع
  • عربی چالش‌های مترجم (نمونه‌پژوهی ترجمه یک متن سیاسی‌- رسانه‌ای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
  • عربی اول دبیرستان نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر‌اساس الگوها و ملاک‌های تحلیل و سازمان‌دهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
  • عربی برای اهداف عمومی آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی‌- کاربردی و روش کار‌محور [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 145-181]
  • عربی در فارس بررسی تأثیر زبان عربی بر طبقات‌الصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
  • عمل روایت بررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهی‌نامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
  • عنصر زاید ساخت‌های اسنادی‌شده زبان فارسی در ترازوی نظریه‌های نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
  • عوامل غیرزبانی تحلیل شیوه‌های بازنمایی گزینش خبر، بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-16]
ف
  • فارسی چالش‌های مترجم (نمونه‌پژوهی ترجمه یک متن سیاسی‌- رسانه‌ای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
  • فارسی­آموزان غیر ایرانی راهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با به‌کارگیری راهبردها در میان فارسی‌آموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
  • فاعلی- مفعولی نظام حالت‌نمایی در گویش تاتی خلخال [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-123]
  • فراارزش بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
  • فرهنگ استعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
  • فروغ فرخزاد کاربست نظریه آلوده‌انگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه می‌سوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
  • فعالیت هسته‌ای ایران تحلیل اپیزودی فعالیت هسته‌ای ایران در مطبوعات غرب [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 179-206]
  • فعل دو‌مفعولی افعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
  • فعل ربط مطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادل‌های آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
  • فعل- قالب بررسی رده‌شناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
  • فعل مرکب مطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادل‌های آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
  • فهم بین­ فرهنگی نقدی بر دوگانه بومی‌گرایی- بیگانه‌سازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبان‌شناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
ق
  • قاعده‌افزایی تحلیل ساختاری زبان غنایی (با تکیه بر نفثة‌المصدور) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 111-138]
  • قالب زیرمقوله ای اطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
  • قرآن بلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
  • قطع­ کلام­ها جنسیت و قطع کلام‌ در جلسات دفاع از پایان‌نامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
  • قمر بررسی رده‌شناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
  • قمر‌- قالب بررسی رده‌شناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
  • قیصر امین­پور مناسبات بینامتنی و التفات به گفت‌وگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
ک
  • کاربرد زبان ارزیابی پیکره‌بنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به‌ مثابه‌ جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
  • کاربردهای زبان بررسی گرایش‌ها و تحلیل بین‌فرهنگی دیوارنوشته‌ها: گفتمان خاموش [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 193-211]
  • کار بیهوده پژوهشی زبان‌شناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
  • کارکرد شعری تحلیل ساختاری زبان غنایی (با تکیه بر نفثة‌المصدور) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 111-138]
  • کارکرد عاطفی تحلیل ساختاری زبان غنایی (با تکیه بر نفثة‌المصدور) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 111-138]
  • کانون روایت بررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهی‌نامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
  • کثرت و وحدت کارکرد داستان کلان و نگاشت نظام در خوانش منطق‌الطیر عطار نیشابوری (با رویکرد شعرشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 125-147]
  • کردی استعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
  • کلان لایه‌های روایی لایه‌های مورد بررسی در سبک‌شناسی انتقادی داستان کوتاه و رمان [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 65-94]
  • کمینگی بررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
  • کمینه‌گرایی قلب نحوی در زبان ترکی‌‌‌‌آذری بر‌اساس مدل کاوشگر- هدف برنامه کمینه‌گرایی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 27-44]
  • کنایی- مطلق نظام حالت‌نمایی در گویش تاتی خلخال [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-123]
  • کوتاه‌برد قلب نحوی در گویش مازندرانی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 95-115]
گ
  • گرافیتی بررسی گرایش‌ها و تحلیل بین‌فرهنگی دیوارنوشته‌ها: گفتمان خاموش [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 193-211]
  • گروه فعلی بررسی رده‌شناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
  • گزارش روایتی سبک‌شناسی گفته‌های داستانی در رمان الصبار سحر خلیفه [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 31-54]
  • گفتمان بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته‌پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی‌های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
  • گفتمان دانشگاهی جنسیت و قطع کلام‌ در جلسات دفاع از پایان‌نامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
  • گفته بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته‌پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی‌های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
  • گفته‌پرداز بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته‌پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی‌های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
  • گفته‌پردازی تحلیل زمان و شاخص‌های زمانی در ضرب‌المثل‌ها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
  • گفته مستقیم سبک‌شناسی گفته‌های داستانی در رمان الصبار سحر خلیفه [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 31-54]
  • گفت‌وگومندی مناسبات بینامتنی و التفات به گفت‌وگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
  • گونه تاتی دِرَوی نظام حالت‌نمایی در گویش تاتی خلخال [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-123]
  • گونه‌شناسی التفات گونه‌شناسی صنعت التفات در قرآن مجید با توجه به مؤلفه‌های گفته‌پردازی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 297-310]
  • گونه­های عاطفی بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
  • گونه هروی کاربرد ضمایر شخصی در طبقات‏ الصوفیه خواجه ‏عبدالله‏ انصاری و گویش کهن هرات [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 101-116]
  • گونه هروی بررسی تأثیر زبان عربی بر طبقات‌الصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
  • گویش قدیم هرات بررسی تأثیر زبان عربی بر طبقات‌الصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
  • گویش کهن هرات کاربرد ضمایر شخصی در طبقات‏ الصوفیه خواجه ‏عبدالله‏ انصاری و گویش کهن هرات [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 101-116]
  • گویش مازندرانی قلب نحوی در گویش مازندرانی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 95-115]
م
  • مؤلفه‌های سبکی لایه‌های مورد بررسی در سبک‌شناسی انتقادی داستان کوتاه و رمان [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 65-94]
  • متغیر جنسیت تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
  • متمم حرف اضافه اسپانیایی رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 117-144]
  • متن روایی بررسی موقعیت «روایت‌شنو» در ادبیات داستانی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-195]
  • متن‌های کودکانه بررسی واژگان پایه در متن‌های داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
  • متون دینی شیعه کاربردشناسی زبان و سازوکارهای ادب‌ورزی در برخی از ادعیه شیعه [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 207-228]
  • متون رسانه‌ای بررسی پیکره‌بنیاد شیوه نام‌دهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانه‌های آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
  • متون کهن فارسی بررسی تأثیر زبان عربی بر طبقات‌الصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
  • مثلث سبکی بررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبک‌شناسی رایانشی- پیکره‌ای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
  • مجهول مطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادل‌های آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
  • محتوای آموزشی بررسی واژگان پایه در متن‌های داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
  • محدودیت بررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
  • محرک دیداری اطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
  • مدل کاوشگر- هدف قلب نحوی در زبان ترکی‌‌‌‌آذری بر‌اساس مدل کاوشگر- هدف برنامه کمینه‌گرایی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 27-44]
  • مدل نحوی- گفتمانی تعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا نا‌وابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
  • معانی مجازی ویژگی‌های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آن‌ها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
  • معنا مناسبات بینامتنی و التفات به گفت‌وگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
  • معناشناسی واژگانی وام‌واژه‌های فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
  • ملاک­های تحلیل محتوا نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر‌اساس الگوها و ملاک‌های تحلیل و سازمان‌دهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
  • ملیت راهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با به‌کارگیری راهبردها در میان فارسی‌آموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
  • میان­زبان رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 117-144]
  • میان‌هشت فرایند «میان‌هشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساخت‌واژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
ن
  • ناوابسته به گفتمان تعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا نا‌وابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
  • نشانه- معناشناسی بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
  • نظریه آلوده­ انگاری کاربست نظریه آلوده‌انگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه می‌سوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
  • نظریه جهان متن کاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
  • نظریه مرجع‌گزینی تعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا نا‌وابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
  • نقش زبانی هلیدی بررسی گرایش‌ها و تحلیل بین‌فرهنگی دیوارنوشته‌ها: گفتمان خاموش [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 193-211]
  • نگارش تعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسی‌آموزان غیر ‌فارسی‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
  • نگاشت طرحواره‌ای کارکرد داستان کلان و نگاشت نظام در خوانش منطق‌الطیر عطار نیشابوری (با رویکرد شعرشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 125-147]
  • نمود بررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبک‌شناسی رایانشی- پیکره‌ای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
  • نوع عضویت جنسیت و قطع کلام‌ در جلسات دفاع از پایان‌نامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
و
  • وابسته به گفتمان تعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا نا‌وابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
  • واج‌شناسی­ زایشی فرایندهای واجی همخوانی در گویش ‌کردی ‌کلهر‌ی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 191-222]
  • واژگان کلیدی: آموزش زبان عربی نگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان بر‌اساس الگوها و ملاک‌های تحلیل و سازمان‌دهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
  • واژگان کلیدی: ابوحیان توحیدی وام‌واژه‌های فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
  • واژگان کلیدی: استعاره استعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
  • واژگان کلیدی: اصطلاحات و تعبیرات پژوهشی زبان‌شناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
  • واژگان کلیدی: الهی‌نامه بررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهی‌نامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
  • واژگان کلیدی: بازنمایی ‎گفته ­های داستانی سبک‌شناسی گفته‌های داستانی در رمان الصبار سحر خلیفه [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 31-54]
  • واژگان کلیدی: بازیافت لغت تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
  • واژگان کلیدی: به­ گویی بررسی زبان‌شناختی به‌گویی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-26]
  • واژگان کلیدی: بینامتنیت مناسبات بینامتنی و التفات به گفت‌وگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
  • واژگان کلیدی: تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل شیوه‌های بازنمایی گزینش خبر، بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-16]
  • واژگان کلیدی: تحلیل گفتمان انتقادی بررسی پیکره‌بنیاد شیوه نام‌دهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانه‌های آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
  • واژگان کلیدی: تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل اپیزودی فعالیت هسته‌ای ایران در مطبوعات غرب [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 179-206]
  • واژگان کلیدی:ترجمه نقدی بر دوگانه بومی‌گرایی- بیگانه‌سازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبان‌شناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
  • واژگان کلیدی: تعیین مرجع تعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا نا‌وابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
  • واژگان کلیدی: تکرار بلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
  • واژگان کلیدی: تلفظ تعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسی‌آموزان غیر ‌فارسی‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
  • واژگان کلیدی: توانمندی‌های یادگیری آموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی‌- کاربردی و روش کار‌محور [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 145-181]
  • واژ‌گان کلیدی: جهان متن کارکرد داستان کلان و نگاشت نظام در خوانش منطق‌الطیر عطار نیشابوری (با رویکرد شعرشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 125-147]
  • واژگان کلیدی: چالش چالش‌های مترجم (نمونه‌پژوهی ترجمه یک متن سیاسی‌- رسانه‌ای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
  • واژگان کلیدی: دستور زبان فارسی کاربرد ضمایر شخصی در طبقات‏ الصوفیه خواجه ‏عبدالله‏ انصاری و گویش کهن هرات [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 101-116]
  • واژگان کلیدی: دو‌زبانگی بررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبان‌های فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
  • واژگان کلیدی: دیوارنوشته‌ بررسی گرایش‌ها و تحلیل بین‌فرهنگی دیوارنوشته‌ها: گفتمان خاموش [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 193-211]
  • واژگان کلیدی: راهبردهای یادگیری راهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با به‌کارگیری راهبردها در میان فارسی‌آموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
  • واژگان کلیدی: رده‌شناسی زبان بررسی رده‌شناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
  • واژگان کلیدی: رعایت ادب کاربردشناسی زبان و سازوکارهای ادب‌ورزی در برخی از ادعیه شیعه [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 207-228]
  • واژگان کلیدی: روایت بررسی موقعیت «روایت‌شنو» در ادبیات داستانی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-195]
  • واژگان کلیدی: زبان تاتی نظام حالت‌نمایی در گویش تاتی خلخال [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-123]
  • واژگان کلیدی: زبان ترکی دوگان‌سازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
  • واژگان کلیدی: زبان‌شناسی­ شناختی رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 117-144]
  • واژگان کلیدی: زبان فارسی بررسی تأثیر زبان عربی بر طبقات‌الصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
  • واژگان کلیدی: زمان بررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبک‌شناسی رایانشی- پیکره‌ای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
  • واژگان کلیدی: ساخت اسنادی‌شده ساخت‌های اسنادی‌شده زبان فارسی در ترازوی نظریه‌های نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
  • واژگان کلیدی: سبک­شناسی انتقادی لایه‌های مورد بررسی در سبک‌شناسی انتقادی داستان کوتاه و رمان [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 65-94]
  • واژگان کلیدی: سپهری مراحل دریافت متن در شعر سپهری بر‌اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
  • واژگان کلیدی: سن اکتساب بررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانه‌های فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
  • واژگان کلیدی: شدن مطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادل‌های آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
  • واژگان کلیدی: شعرشناسی شناختی کاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
  • واژگان کلیدی: صنعت التفات گونه‌شناسی صنعت التفات در قرآن مجید با توجه به مؤلفه‌های گفته‌پردازی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 297-310]
  • واژگان کلیدی: ضرب‌المثل تحلیل زمان و شاخص‌های زمانی در ضرب‌المثل‌ها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
  • واژگان کلیدی: فرایندهای واجی فرایند «میان‌هشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساخت‌واژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
  • واژگان کلیدی: فرهنگ آسیب‌شناسی روش‌های جمع‌آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به‌سوی بومی‌سازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
  • واژگان کلیدی: قلب نحوی قلب نحوی در زبان ترکی‌‌‌‌آذری بر‌اساس مدل کاوشگر- هدف برنامه کمینه‌گرایی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 27-44]
  • واژگان کلیدی: قلب نحوی قلب نحوی در گویش مازندرانی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 95-115]
  • واژگان کلیدی: کردی­ کلهری فرایندهای واجی همخوانی در گویش ‌کردی ‌کلهر‌ی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 191-222]
  • واژگان کلیدی: کریستوا کاربست نظریه آلوده‌انگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه می‌سوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
  • واژگان کلیدی: گفتمان بازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
  • واژگان کلیدی: مطابقه بررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
  • واژگان کلیدی: نشانه- معناشناسی بررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفته‌پرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهی‌های تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
  • واژگان کلیدی: نظریه استعاره مفهومی ارزیابی پیکره‌بنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به‌ مثابه‌ جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
  • واژگان کلیدی: نفثة‌المصدور تحلیل ساختاری زبان غنایی (با تکیه بر نفثة‌المصدور) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 111-138]
  • واژگان کلیدی: واژگان پایه بررسی واژگان پایه در متن‌های داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
  • واژگان کلیدی: وجه امر ویژگی‌های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آن‌ها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
  • واژگان کلیدی: یادگیری زبان تحلیل خطاهای دستوری فارسی‌آموزان لک‌زبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 207-235]
  • وام‌واژه فارسی وام‌واژه‌های فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
ه
  • هجاآرایی فرایند «میان‌هشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساخت‌واژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
  • هرمنوتیک فلسفی نقدی بر دوگانه بومی‌گرایی- بیگانه‌سازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبان‌شناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
  • همایندی مراحل دریافت متن در شعر سپهری بر‌اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
  • همخوان فرایند «میان‌هشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساخت‌واژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]