آزمون نامیدن تصویرتفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
آموزش زبان فارسیراهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با بهکارگیری راهبردها در میان فارسیآموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانانتعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسیآموزان غیر فارسیزبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
ا
اتصال حالتیتحلیل زمان و شاخصهای زمانی در ضربالمثلها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
ادبیات کودک و نوجوانبررسی واژگان پایه در متنهای داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
ادعیهکاربردشناسی زبان و سازوکارهای ادبورزی در برخی از ادعیه شیعه [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 207-228]
ارزشبازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
اطناببلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
افراد دوزبانهتفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
افزونفرایند «میانهشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساختواژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
الامتاع و المؤانسةوامواژههای فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
التفات در قرآنگونهشناسی صنعت التفات در قرآن مجید با توجه به مؤلفههای گفتهپردازی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 297-310]
التفات عددیگونهشناسی صنعت التفات در قرآن مجید با توجه به مؤلفههای گفتهپردازی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 297-310]
الگوهای تحلیل محتوانگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان براساس الگوها و ملاکهای تحلیل و سازماندهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
الگوی آموزش زبان خارجیآموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی- کاربردی و روش کارمحور [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 145-181]
الگوی اپیزودیتحلیل اپیزودی فعالیت هستهای ایران در مطبوعات غرب [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 179-206]
الگوی گرمسبررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهینامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
انسانگرایانهبررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبکشناسی رایانشی- پیکرهای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
انفصال وجودیتحلیل زمان و شاخصهای زمانی در ضربالمثلها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
انگلیسیاستعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
اینجا و اکنونبررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبکشناسی رایانشی- پیکرهای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
ب
بار فرهنگیوامواژههای فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
باهمآییارزیابی پیکرهبنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به مثابه جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
بخش پایهدوگانسازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
بخش دوگانسازیشدهدوگانسازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
بهینگیبررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
بوگراند- درسلرمراحل دریافت متن در شعر سپهری براساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
بیگانه سازی/ بومی سازینقدی بر دوگانه بومیگرایی- بیگانهسازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبانشناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
پ
پذیراافعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
پردازشاطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
پردازش زبانیتفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانه فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 161-178]
پرسشنامهآسیبشناسی روشهای جمعآوری داده در مطالعات زبانی: گامی بهسوی بومیسازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
پسگذاریساختهای اسنادیشده زبان فارسی در ترازوی نظریههای نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
ت
تأکیدبلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
تحلیل پروتکلآسیبشناسی روشهای جمعآوری داده در مطالعات زبانی: گامی بهسوی بومیسازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
تحلیل پیکرهایبررسی پیکرهبنیاد شیوه نامدهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانههای آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
تحلیل محتوانگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان براساس الگوها و ملاکهای تحلیل و سازماندهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
ترتیب اکتساببررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانههای فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
ترجمهاستعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
ترجمهویژگیهای نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آنها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
ترجمهچالشهای مترجم (نمونهپژوهی ترجمه یک متن سیاسی- رسانهای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
تصمیم واژگانیبررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانههای فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
تغییر حالتمطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادلهای آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
تیزربررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفتهپرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهیهای تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
جستجوگربررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
جلسات دفاع پایان نامهجنسیت و قطع کلام در جلسات دفاع از پایاننامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
جنسیتجنسیت و قطع کلام در جلسات دفاع از پایاننامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
جنسیتبررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبانهای فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
جهان زیرشمولکاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
جهان گفتمانکاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
جهان متنکاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
دوگانسازی کاملدوگانسازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
دوگانسازی ناقصدوگانسازی در زبان ترکی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 27-54]
دیگری/ خودنقدی بر دوگانه بومیگرایی- بیگانهسازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبانشناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
ذ
ذهنیتپژوهشی زبانشناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
ر
رابطۀ علّی و معلولیبررسی موقعیت «روایتشنو» در ادبیات داستانی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-195]
راهبردهای نامدهیبررسی پیکرهبنیاد شیوه نامدهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانههای آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
رسانهایچالشهای مترجم (نمونهپژوهی ترجمه یک متن سیاسی- رسانهای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
رستم و سهراببازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
رشد نوآموزبررسی واژگان پایه در متنهای داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
رمانلایههای مورد بررسی در سبکشناسی انتقادی داستان کوتاه و رمان [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 65-94]
زبان فارسیویژگیهای نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آنها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
زبان فارسیساختهای اسنادیشده زبان فارسی در ترازوی نظریههای نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
زبان فارسیپژوهشی زبانشناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
زبان فارسیارزیابی پیکرهبنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به مثابه جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
زبان فارسیافعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
زبان فارسیبررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبانهای فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
زبان کردیبررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبانهای فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
طبقه بندی وارنبررسی زبانشناختی بهگویی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-26]
طرحوارۀ زنجیریمراحل دریافت متن در شعر سپهری براساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
ع
عربیچالشهای مترجم (نمونهپژوهی ترجمه یک متن سیاسی- رسانهای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
عربی اول دبیرستاننگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان براساس الگوها و ملاکهای تحلیل و سازماندهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
عربی برای اهداف عمومیآموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی- کاربردی و روش کارمحور [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 145-181]
عربی در فارسبررسی تأثیر زبان عربی بر طبقاتالصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
عمل روایتبررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهینامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
عنصر زایدساختهای اسنادیشده زبان فارسی در ترازوی نظریههای نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
عوامل غیرزبانیتحلیل شیوههای بازنمایی گزینش خبر، بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-16]
ف
فارسیچالشهای مترجم (نمونهپژوهی ترجمه یک متن سیاسی- رسانهای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
فارسیآموزان غیر ایرانیراهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با بهکارگیری راهبردها در میان فارسیآموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
فراارزشبازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
فرهنگاستعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
فروغ فرخزادکاربست نظریه آلودهانگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه میسوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
فعالیت هستهای ایرانتحلیل اپیزودی فعالیت هستهای ایران در مطبوعات غرب [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 179-206]
فعل دومفعولیافعال دومفعولی در زبان فارسی: تعامل میان نحو و کلام [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-24]
فعل ربطمطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادلهای آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
فعل- قالببررسی ردهشناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
فعل مرکبمطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادلهای آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
فهم بین فرهنگینقدی بر دوگانه بومیگرایی- بیگانهسازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبانشناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
ق
قاعدهافزاییتحلیل ساختاری زبان غنایی (با تکیه بر نفثةالمصدور) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 111-138]
قالب زیرمقوله ایاطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
قرآنبلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
قطع کلامهاجنسیت و قطع کلام در جلسات دفاع از پایاننامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
قمربررسی ردهشناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
قمر- قالببررسی ردهشناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
قیصر امینپورمناسبات بینامتنی و التفات به گفتوگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
ک
کاربرد زبانارزیابی پیکرهبنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به مثابه جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
گفتمانبررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفتهپرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهیهای تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
گفتمان دانشگاهیجنسیت و قطع کلام در جلسات دفاع از پایاننامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
گفتهبررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفتهپرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهیهای تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
گفتهپردازبررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفتهپرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهیهای تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
گفتهپردازیتحلیل زمان و شاخصهای زمانی در ضربالمثلها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
گفته مستقیمسبکشناسی گفتههای داستانی در رمان الصبار سحر خلیفه [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 31-54]
گفتوگومندیمناسبات بینامتنی و التفات به گفتوگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
متنهای کودکانهبررسی واژگان پایه در متنهای داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
متون دینی شیعهکاربردشناسی زبان و سازوکارهای ادبورزی در برخی از ادعیه شیعه [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 207-228]
متون رسانهایبررسی پیکرهبنیاد شیوه نامدهی خلیج فارس در مطبوعات و رسانههای آمریکایی به شیوه تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 87-102]
متون کهن فارسیبررسی تأثیر زبان عربی بر طبقاتالصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
مثلث سبکیبررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبکشناسی رایانشی- پیکرهای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
مجهولمطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادلهای آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
محتوای آموزشیبررسی واژگان پایه در متنهای داستانی و شعرهای مجله «رشد نوآموز» [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 139-160]
محدودیتبررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
محرک دیداریاطلاعات واژگانی افعال متعدی فارسی به هنگام ادراک شنیداری جمله [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 271-295]
مدل کاوشگر- هدفقلب نحوی در زبان ترکیآذری براساس مدل کاوشگر- هدف برنامه کمینهگرایی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 27-44]
مدل نحوی- گفتمانیتعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا ناوابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
معانی مجازیویژگیهای نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آنها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
معنامناسبات بینامتنی و التفات به گفتوگومندی در زبان شعری قیصر امین پور [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 81-100]
معناشناسی واژگانیوامواژههای فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
ملاکهای تحلیل محتوانگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان براساس الگوها و ملاکهای تحلیل و سازماندهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
ملیتراهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با بهکارگیری راهبردها در میان فارسیآموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
میانزبانرویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسیزبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 117-144]
میانهشتفرایند «میانهشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساختواژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
ن
ناوابسته به گفتمانتعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا ناوابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
نشانه- معناشناسیبازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
نظریه آلوده انگاریکاربست نظریه آلودهانگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه میسوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
نظریه جهان متنکاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
نظریه مرجعگزینیتعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا ناوابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
نقش زبانی هلیدیبررسی گرایشها و تحلیل بینفرهنگی دیوارنوشتهها: گفتمان خاموش [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 193-211]
نگارشتعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسیآموزان غیر فارسیزبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
نگاشت طرحوارهایکارکرد داستان کلان و نگاشت نظام در خوانش منطقالطیر عطار نیشابوری (با رویکرد شعرشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 125-147]
نمودبررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبکشناسی رایانشی- پیکرهای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
نوع عضویتجنسیت و قطع کلام در جلسات دفاع از پایاننامه [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 149-170]
و
وابسته به گفتمانتعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا ناوابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
واژگان کلیدی: آموزش زبان عربینگاهی به کتاب عربی اول دبیرستان براساس الگوها و ملاکهای تحلیل و سازماندهی محتوا [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 237-260]
واژگان کلیدی: ابوحیان توحیدیوامواژههای فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
واژگان کلیدی: استعارهاستعاره و فرهنگ: رویکردی شناختی به دو ترجمه رباعیات خیام [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 197-218]
واژگان کلیدی: اصطلاحات و تعبیراتپژوهشی زبانشناختی در اصطلاحات و تعبیرات با مفهوم کار عبث و بیهوده در زبان روسی و مقابلۀ آن با فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 107-126]
واژگان کلیدی: الهینامهبررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهینامه عطار براساس نظریه گرمس و ژنت [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 17-43]
واژگان کلیدی:ترجمهنقدی بر دوگانه بومیگرایی- بیگانهسازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبانشناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
واژگان کلیدی: تعیین مرجعتعیین مرجع ضمایر شخصی و انعکاسی در زبان فارسی وابسته به گفتمان یا ناوابسته به گفتمان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-288]
واژگان کلیدی: تکراربلاغت «تکرار» در قرآن و شعر قدیم عربی (جاهلی) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 91-110]
واژگان کلیدی: تلفظتعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسیآموزان غیر فارسیزبان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-30]
واژگان کلیدی: توانمندیهای یادگیریآموزش اهداف عمومی و دانشگاهی در مکالمه زبان عربی با تکیه بر سیلابس مفهومی- کاربردی و روش کارمحور [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 145-181]
واژگان کلیدی: جهان متنکارکرد داستان کلان و نگاشت نظام در خوانش منطقالطیر عطار نیشابوری (با رویکرد شعرشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 125-147]
واژگان کلیدی: چالشچالشهای مترجم (نمونهپژوهی ترجمه یک متن سیاسی- رسانهای از عربی به فارسی) [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 249-270]
واژگان کلیدی: دستور زبان فارسیکاربرد ضمایر شخصی در طبقات الصوفیه خواجه عبدالله انصاری و گویش کهن هرات [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 101-116]
واژگان کلیدی: دوزبانگیبررسی تطبیقی جایگاه و کاربرد زبانهای فارسی و کردی در افراد دو زبانه در شهرستان شیروان چرداول [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 43-63]
واژگان کلیدی: راهبردهای یادگیریراهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با بهکارگیری راهبردها در میان فارسیآموزان غیر ایرانی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 261-286]
واژگان کلیدی: ردهشناسی زبانبررسی ردهشناختی مقوله «قمر» در ساخت رویدادی افعال حرکتی در زبان فارسی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 71-89]
واژگان کلیدی: رعایت ادبکاربردشناسی زبان و سازوکارهای ادبورزی در برخی از ادعیه شیعه [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 207-228]
واژگان کلیدی: زبانشناسی شناختیرویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسیزبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 117-144]
واژگان کلیدی: زبان فارسیبررسی تأثیر زبان عربی بر طبقاتالصوفیه انصاری [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 127-147]
واژگان کلیدی: زمانبررسی انواع زمان در دفتر چهارم، پنجم و ششم «مثنوی» با رویکرد «سبکشناسی رایانشی- پیکرهای» [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 167-190]
واژگان کلیدی: ساخت اسنادیشدهساختهای اسنادیشده زبان فارسی در ترازوی نظریههای نحوی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 63-88]
واژگان کلیدی: سبکشناسی انتقادیلایههای مورد بررسی در سبکشناسی انتقادی داستان کوتاه و رمان [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 65-94]
واژگان کلیدی: سپهریمراحل دریافت متن در شعر سپهری براساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
واژگان کلیدی: سن اکتساببررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانههای فارسی- انگلیسی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 229-250]
واژگان کلیدی: شدنمطالعه فعل «شدن» در زبان فارسی و معادلهای آن در زبان فرانسه [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 149-166]
واژگان کلیدی: شعرشناسی شناختیکاربرد «نظریه جهان متن» در شناسایی عناصر سازنده متن روایی داستان شازده احتجاب؛ بر مبنای رویکرد شعرشناسی شناختی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 183-206]
واژگان کلیدی: صنعت التفاتگونهشناسی صنعت التفات در قرآن مجید با توجه به مؤلفههای گفتهپردازی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 297-310]
واژگان کلیدی: ضربالمثلتحلیل زمان و شاخصهای زمانی در ضربالمثلها با رویکرد نشانه-معناشناسی، مورد مطالعه: زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-25]
واژگان کلیدی: فرایندهای واجیفرایند «میانهشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساختواژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
واژگان کلیدی: فرهنگآسیبشناسی روشهای جمعآوری داده در مطالعات زبانی: گامی بهسوی بومیسازی روش تحقیق در ایران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 55-70]
واژگان کلیدی: قلب نحویقلب نحوی در زبان ترکیآذری براساس مدل کاوشگر- هدف برنامه کمینهگرایی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 27-44]
واژگان کلیدی: کریستواکاربست نظریه آلودهانگاری کریستوا بر شعر «دلم برای باغچه میسوزد» فروغ فرخزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 89-106]
واژگان کلیدی: گفتمانبازسازی معناهای عاطفی در فرایند ارزشی گفتمان در داستان نبرد رستم و سهراب، رویکرد نشانه – معناشناختی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 45-66]
واژگان کلیدی: مطابقهبررسی کارآیی رویکردهای کمینگی و بهینگی در تبیین مطابقه فعل و فاعل در زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-80]
واژگان کلیدی: نشانه- معناشناسیبررسی نحوه برقراری ارتباط تصویری و کلامی توسط گفتهپرداز یا گوینده (مطالعه نشانه- معناشناختی آگهیهای تلویزیونی امور فرهنگی و آموزشی) [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 67-86]
واژگان کلیدی: نظریه استعاره مفهومیارزیابی پیکرهبنیاد مفروضات نظریه استعاره مفهومی: بررسی موردی استعاره «بحث به مثابه جنگ» در زبان فارسی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 223-247]
واژگان کلیدی: نفثةالمصدورتحلیل ساختاری زبان غنایی (با تکیه بر نفثةالمصدور) [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 111-138]
واژگان کلیدی: وجه امرویژگیهای نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسه آنها با ترجمه به زبان فارسی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 147-163]
وامواژه فارسیوامواژههای فارسی در کتاب الامتاع و المؤانسه ابوحیان توحیدی [دوره 5، شماره 5، 1393، صفحه 1-41]
ه
هجاآراییفرایند «میانهشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساختواژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]
هرمنوتیک فلسفینقدی بر دوگانه بومیگرایی- بیگانهسازی ونوتی در نظریه ترجمه، با تکیه بر آرای هرمنوتیک فلسفی و زبانشناختی گادامر و ریکور [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 45-62]
همایندیمراحل دریافت متن در شعر سپهری براساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 165-162]
همخوانفرایند «میانهشت» در زبان فارسی: بافت آوایی یا شرایط ساختواژی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 117-145]