Compréhension de Texte en Langue Première et en Langue Seconde: Élaboration d’un Modèle de Différences entre Processus, Lecteurs et Contextes
Amirreza Vakilifard
Telecollaborative Writing within an Algerian EFL Context: Insights from the Ibunka2019 Project
واکاوی نقش زبان اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ برای اهداف عمومی، تخصصی و تحصیلی
لیلا دوبختی
واکاوی مولفه های بعد عاطفی گفتمان در داستان کوتاه میعاد اثر گلی ترقی : رویکردی نشانه معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی.
رضا رضایی
Exploring Tensions Between Novice and Experienced EFL Teachers’ Written Corrective Feedback Beliefs and Practices
,
Interpersonal Meaning Analysis of Donald Trump’s Remarks on COVID-19 Outbreak
, , ,
Effect of Emotional Valence, Frequency and Gender on L2 Word Recognition Time: An Eye Tracking Study
داود امینی, مهدیه ممی زاده, کاظم پورالوار
Grammar Instruction to young adolescents at lower proficiency levels through Metacognitive Intervention Delivered in L1
, ,
Exploring Iranian Teachers’ Perceptions of Classroom Justice and Its Dimensions in EFL Instructional Contexts
Masoomeh Estaji, Kiyana Zhaleh
Textbook Mediation in EFL University Students’ Learning
Huong Hoai Pham Le
EFL Writing at Thai Secondary Schools: Teachers and Students’ Views, Difficulties and Expectations
Thi Thuy Loan Nguyen, Suriyawuth Suwannabubpha
Identifying and Informing Novice Iranian English Language Teachers’ Classroom Decision Making and Pedagogical Reasoning Regarding Managerial Mode
Mohammad Khatib, Abdulbaset Saeedian
بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بزرگسال از منظر مدرسان
مهدی خدادادیان, شكراله پورالخاص نوكنده ئي, علیرضا نیکویی, بيژن ظهيري ناو
مبتداسازی ضمیرگذار موضوع (مفعول مستقیم) در زبان فارسی؛ مطالعه ای براساس نظریه بهینگی
بهمن عبدلی یارآباد, علی علیزاده, والی رضایی
دستوریشدگی ضمیر و کاربرد آن به عنوان فعل اسنادی (بررسی موردی: برخی گویش های فارسی و عربی خراسان جنوبی)
کلثوم قربانی جویباری
تاثیر تقویت تایپی درونداده، حاشیه نویسی، و پیش سازمان دهندهها بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی
رضا باقری نویسی, رسول محمد حسین پور, بهرام رستمی
EFL Teachers’ Use of Coping Strategies in the Face of Identity Tensions
Mohammad Mahdi Hajmalek, Nafise Basiri
بررسی تاثیر داستانهای اجتماعی دیداری و شنیداری و تمرینهای کاربردشناختی بر بهبود مهارتهای ارتباطی کلامی و غیرکلامی کودکان دارای اُتیسم
مریم امانی بابادی, مریم سادات غیاثیان, بهمن زندی, حوریه احدی
Semantic Fragmentation and Conventionalization in Persian Compound Nouns Ending in Verbal Stems: A Usage-based Perspective
Adel Rafiei, Zoleikha Azimdokht
تأثیر وزن دستوری بر پسایندسازی سازه ها در زبان فارسی
الهام ایزدی, محمد راسخ مهند
بررسی تأثیر ظرفیت حافظه فعال بر میزان یادگیری واژگان و دستور زبان انگلیسی در دو شیوه آموزش استقرایی و قیاسی
مجید نعمتی, سید محمد علوی, آسیه سیفی
Investigating Language Learners’ Satisfaction in Private Language Schools: A Factor Analysis of EduQual Model of Quality Assessment in Educational Contexts
Seyed Mohammad Reza Amirian, Morteza Bonjakhi, Seyed Morteza Amirian
ابعاد کاربردشناختی و گفتمانی عبارات اشاره ای "این" و "آن" در گفتگوهای روزمرۀ زبان فارسی
رمضان رمضان پور, محمد عموزاده, حدائق رضایی
Power Dominance and Interaction Features in Iranian EFL Teachers’ Classroom Discourse
Azizeh Chalak
The Interplay of Action, Context, and Linguistic vs. Non-linguistic Resources in L2 Pragmatic Performance: The Case of Requests and Refusals
Ali Malmir, Niloofar Taji
کنشگفتاری «تعریف و تمجید» در محیطهای فرهنگی کلامی روسی و فارسی
مریم شفقی, مهدی محمدبیگی
بررسی انواع تکرار کامل در گویش قاینی در چارچوب نظریۀ بهینگی موازی و لایهای
زهرهسادات ناصری, پریا رزمدیده
نشانه معناشناسی «ثروت و فقر» بر اساس الگوی مربع معنایی گریماس ، مطالعه موردی آیات قرآن
آزاده عباسی
Written corrective feedback beliefs and practices in Thai as a foreign language context: A perspective from experienced teachers
Watcharapol Wiboolyasarin
اثر بخشی الگوی نظارت آموزشی کلاس های فرانسه در آموزشگاه های زبان ایران با بهره گیری از نظریه کنش موقعیت بنیاد
راضیه صادقپور, پریوش صفا, محمود رضا گشمردی
نقش استعارههای مفهومی در پدیدههای اقتصادی از منظر اقتصاد رفتاری
هدی پناهی نژاد, فرزانه صفویمنش, مهدی پورمحمد, عذرا جهانی تابش, نرگس حاجی ملادرویش
Pre-service L2 Teachers’ Professional Knowledge, Academic Self-Concept and Instructional Practice
Mohammad Nabi Karimi, Mahmood Reza Atai, Ebrahim Zangani
Strategy-based Teaching in ELT: A Meta-analysis
Esmaeel Saeedy Robat, Hossein Khodabakhshzadeh, Hamid Ashraf, Majid Elahi Shirvan
A Pragmalinguistic and Sociopolitical Analysis of Vague Language in Two Iranian Presidents’ International Interviews
Hamid Allami, Mohammd Ghasemi, Najmeh Barzegar
The Effect of Collaborative Writing Using Google Docs on EFL Learners’ Writing Performance and Writing Self-regulation
Jalil Fathi, Arash Saharkhiz Arabani, Peiman Mohamadi
بررسی کاربرد و ارزش راهبردهای ارزشیابی تکوینی از منظر مدرسان زبان فارسی بهغیر فارسیزبانان در کلاسهای چندفرهنگی
معصومه استاجی, فرانک اسلامی
An Investigation into the Impact of Language Learning Strategy Instruction on the Less Successful Iranian EFL Learners’ L2 Achievement
Hassan Soodmand Afshar, Mahsa Bayat
کاربست معنا شناسی تاریخی در تحلیل معنای شیطان و ابلیس در قرآن کریم و نقد آراء لغتشناسان کلاسیک
فاطمه آبادی, فتحیه فتاحی زاده
گامهای تعاملی در مقالات مروری نظری انگلیسی: یک رویکرد تحلیلی کلامی پیکره محور سبک شناسانه
جواد زارع, زهره سادات ناصری
Using Story Retelling to Improve Young Learners’ L2 Reading Comprehension
Nguyen Ngoc Vu, Pham Thi Ngoc Lan, Nguyen Thi Hong Lien
میزان پوشش توانش زبان و فرهنگ در برنامههای کارشناسی و کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی دانشگاههای دولتی ایران و راهکارهایی برای بهبود آنها
علی بیکیان, منصور گنجی
Academic Major Change: Exploring the Experiences and Views of MA TEFL Major-Changers and University Instructors
Seyyedeh Fahimeh Parsaiyan, Vahidreza Mirzaeian, Hamideh Aghamohammad Sadegh
بررسی مقابلهای استعارههای مفهومی شادی و ترس در ادبیات نوجوان در دو زبان فارسی و اسپانیایی: رویکردی شناختی
مهناز کربلایی صادق, مهسا ربیعپور
Exploring Cognitive Activation Writing Strategies among Iranian English Language Teachers
Mahnaz Mostafaei Alaei, Mohammad Hassanzadeh, Masoomeh Masoudi
A Tale of Three Official English Textbooks: An Evaluation of Their Horizontal and Vertical Alignments
Abdollah Amiri, Reza Rezvani
مطالعهی مشارکتی در بررسی کاربردپذیری شیوۀ یادگیری معکوس مبتنی بر واقعیت افزوده در ارتقای مهارتهای درک انگلیسی با اهداف پرستاری
سعید خزایی, علی درخشان, حوریا سید حسینی قهه
بررسی اکولوژیک منبع کنترل رفتار دانشجویان ایرانی از منظر نظریۀ سیستم های پیچیده و پویا
سید احسان موسویان راد, مجید الهی شیروان, محمدرضا قربانی
واژهبستهای زبان گیلکی: مطالعهای ردهشناختی
ایوب اسماعیل نژاد,بهروز محمودی بختیاری ,نرجس بانو صبوری ,زهرا ابوالحسنی چمه
تاثیر روش های یادیار زبانی، بیانی و تصویری بر درک و تولید اصطلاحات انگلیسی
مریم احمدی, عباسعلی زارعی