آموزش ادبیاتدورهبندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسیزبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
آموزش زبان فارسیبکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
آموزش عالیسواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
آموزش معکوساثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
آموزش نگارش داستان خبریتقویت مهارت زبانی با به کارگیری ترجمه درآموزش تکلیفمحور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
آمیختگی مفهومیکاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
ا
اثربخشیاثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
ادبیات کودک و نوجوانبکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
ادراکمعناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
اریک لاندوفسکینشانهشناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
استان کردستانبررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
استعارهاز استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانههای زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
استعارۀ مفهومیتحلیل معناشناختی ضربالمثلها و کاربرد آن در فرهنگنگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
استعلااز استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانههای زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
استقلالمطالعۀ تفاوت بین زبانآموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر بهکارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
اُ.سی.آرارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگیهای خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
اطلاع کهنهبررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
اطلاع نوبررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
الگوریتم انتقال فضا نظامارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگیهای خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
امبرتو اکوانتقال نشانههای شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
انسجامزیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
انگلیسی به عنوان زبان خارجیبررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
اوسنۀ باباسبحانتحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولتآبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبکشناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
ایدئولوژیتحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولتآبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبکشناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
ایو'انِفحافظ و سمبولیستهای «باشنیا»ی سنپیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
ب
بازشناسی نوری حروفارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگیهای خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
تحلیل مؤلفهایتحلیل زبانشناختی مشکلات (نارساییهای) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبانشناختی معنیشناسی ساختارگرا و معادلیابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
تداوم معناشگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
تربیت مدرسسواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
ترجمهتقویت مهارت زبانی با به کارگیری ترجمه درآموزش تکلیفمحور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
ترجمه الهیاریانتقال نشانههای شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
ترکی قشقاییتغییرات نحوی صورتگرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
تغییر نحویتغییرات نحوی صورتگرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
تفسیراز استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانههای زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
تقویتبررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واجشناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
تکلیفتقویت مهارت زبانی با به کارگیری ترجمه درآموزش تکلیفمحور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
تماس زبانیتغییرات نحوی صورتگرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
ج
جانداریمفعولنمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری ردهشناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
چ
چرخهٔ اتیک و شناختکاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهجالبلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
ح
حافظحافظ و سمبولیستهای «باشنیا»ی سنپیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
خ
خوانش معناییخوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
خوانش نمودیخوانش نمودی محمولهای حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینهگرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
خودآموزیمطالعۀ تفاوت بین زبانآموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر بهکارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
خیال خلاقاز استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانههای زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
د
داستانتبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
دانش ترجمهایتحلیل زبانشناختی مشکلات (نارساییهای) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبانشناختی معنیشناسی ساختارگرا و معادلیابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
دانشگاهاثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
درجبررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واجشناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
دریدامطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکانسنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
دل فولادبررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پییر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
دورهبندیدورهبندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسیزبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
دورۀ متوسطۀ دومهیجان نخبهبینی دانشآموزان و بازتاب آن در کتابهای فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
دیدگاه استفادهکنندگان از فرهنگ دوزبانهکیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
ر
راهبردهای شناختیمطالعۀ تفاوت بین زبانآموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر بهکارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
راهبردهای فراشناختیمطالعۀ تفاوت بین زبانآموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر بهکارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
رسالۀالطیرتحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهابالدین سهروردی و رسالۀالطیر ابنسینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
رمان به سوی فانوس دریاییشگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
روزنامۀ سیاسیکاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
روزنامۀ ورزشیکاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
روش داده بنیادبررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
رویکرد آیسنمفعولنمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری ردهشناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
رویکرد تکلیفمحور ترجمهیارتقویت مهارت زبانی با به کارگیری ترجمه درآموزش تکلیفمحور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
رویکرد تکلیفمحور محضتقویت مهارت زبانی با به کارگیری ترجمه درآموزش تکلیفمحور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
رویکرد شناختی هاینهطرحوارههای ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
ریشهشناسینیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبانشناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
ریشهشناسیمعناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
ز
زبانتبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
زبانمطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکانسنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
زبانآموزمطالعۀ تفاوت بین زبانآموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر بهکارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
زبان بدنبدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعهی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
زبان روسیبررسی و مقایسه واژهبست در زبانهای روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
زبان سلطهتحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
زبانشناسی حقوقیطبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبانشناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
زبانشناسی درزمانینیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبانشناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
زبان عربی معیارآسیب شناسی ساختارهای صرفی و نحوی زبان مطبوعات در مقایسه با زبان عربی معیار [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 493-523]
زبان عرفاناز استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانههای زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
زبان عمومیاثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
زبان فارسیبررسی و مقایسه واژهبست در زبانهای روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
زبان کردیبررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
زبان مطبوعاتآسیب شناسی ساختارهای صرفی و نحوی زبان مطبوعات در مقایسه با زبان عربی معیار [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 493-523]
زبانهای سامیمعناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
زیباییشناسیزیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
زیرطرحوارهطرحوارههای ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
س
ساختِ مقایسۀ عالیطرحوارههای ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
سبک زندگینشانهشناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
سبکشناسی انتقادیتحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولتآبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبکشناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
سرمایه گذاریبررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
سمبولیستحافظ و سمبولیستهای «باشنیا»ی سنپیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
سواد آماریسواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
سوره حمدزیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
سوژهنشانهشناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
ش
شاهنامهنیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبانشناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
شَعَرَمعناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
شعر آدونیسانتقال نشانههای شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
ض
ضربالمثلتحلیل معناشناختی ضربالمثلها و کاربرد آن در فرهنگنگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
ط
طرحوارهطرحوارههای ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
ع
عبارت تداومیخوانش نمودی محمولهای حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینهگرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
عبدالقاهر جرجانیزیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
عقل سرختحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهابالدین سهروردی و رسالۀالطیر ابنسینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
عناوین خبری روزنامۀ اقتصادیکاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
غ
غیرفارسیزباناندورهبندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسیزبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
ف
فارسیتغییرات نحوی صورتگرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
فارسیآموزان غیرایرانیبکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
فارسی گفتاریخوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
فراراویتبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
فرضیۀ خوانش سهلایهایخوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
فرهنگدوزبانه فارسی-انگلیسیکیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
فرهنگنگاریتحلیل معناشناختی ضربالمثلها و کاربرد آن در فرهنگنگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
فرهنگ نگاریکیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
فرهنگهای مکتوب و برونخط/برخطکیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
فعل «بودن»بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
فعل «داشتن»بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
ق
قدرتتحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولتآبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبکشناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
قدرتتبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
قرآن کریممعناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
گویش سیستانیبررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واجشناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
م
متن قرآنیمطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکانسنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
متون بانکیتحلیل زبانشناختی مشکلات (نارساییهای) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبانشناختی معنیشناسی ساختارگرا و معادلیابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
مجاز مفهومیتحلیل معناشناختی ضربالمثلها و کاربرد آن در فرهنگنگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
محمود دولتآبادیتحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولتآبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبکشناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
مدرسان فارسیبکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
مدل کپی رمزتغییرات نحوی صورتگرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
مشارکت در یادگیریبررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
مشخص بودگیمفعولنمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری ردهشناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
مطالعه سیاقیمعناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
مطالعۀ رده شناختیمفعولنمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری ردهشناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
معادلبدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعهی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
معادلیابی در ترجمهتحلیل زبانشناختی مشکلات (نارساییهای) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبانشناختی معنیشناسی ساختارگرا و معادلیابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
معرفگیمفعولنمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری ردهشناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
معنابررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پییر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
معناشناسینیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبانشناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
معناشناسیمعناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
معناشناسی شناختیتحلیل معناشناختی ضربالمثلها و کاربرد آن در فرهنگنگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
معنیشناسی ساختارگراتحلیل زبانشناختی مشکلات (نارساییهای) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبانشناختی معنیشناسی ساختارگرا و معادلیابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
معنیشناسی شناختیکاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
مفعول نمایی افتراقیمفعولنمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری ردهشناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
مقایسهطرحوارههای ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
مکملگونگیتحلیل پدیدههای صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
مک منامینطبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبانشناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
ملاصدرامطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکانسنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
نقشزدودگیتحلیل پدیدههای صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
نقش های معناییبررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
نقصانتحلیل پدیدههای صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
نگارشی زبان فارسیارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگیهای خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
نمادبدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعهی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
نمادحافظ و سمبولیستهای «باشنیا»ی سنپیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
نمودخوانش نمودی محمولهای حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینهگرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
نمود واژگانیخوانش نمودی محمولهای حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینهگرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
نوشتاربررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
نوع و فرم (قالب) ادبیدورهبندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسیزبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
و
واجشناسی خودواحدبررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واجشناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
واژهبستبررسی و مقایسه واژهبست در زبانهای روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
واژه (قاموسی)تحلیل پدیدههای صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
واژههای کلیدی: نشانهشناسیانتقال نشانههای شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
واسازیمطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکانسنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
ویژگیهای خطی فارسیارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگیهای خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
ه
همتابینیتحلیل پدیدههای صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
همگراییهیجان نخبهبینی دانشآموزان و بازتاب آن در کتابهای فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
هویتبررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
هویت پذیری زبانیبررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
هویت زبانیبررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
هیجان نخبهبینیهیجان نخبهبینی دانشآموزان و بازتاب آن در کتابهای فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]