آ
  • آموزش ادبیات دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
  • آموزش زبان فارسی بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
  • آموزش عالی سواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
  • آموزش معکوس اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
  • آموزش نگارش داستان خبری تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • آمیختگی مفهومی کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
ا
  • اثربخشی اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
  • ادبیات کودک و نوجوان بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
  • ادراک معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • اریک لاندوفسکی نشانه‌شناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
  • استان کردستان بررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
  • استعاره از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
  • استعارۀ مفهومی تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • استعلا از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
  • استقلال مطالعۀ تفاوت بین زبان‌آموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر به‌کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
  • اُ.سی.آر ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
  • اطلاع کهنه بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • اطلاع نو بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • اعتبار روایی اعتبار روایی- گفتمانی واقعیت برساختۀ افلاکی در مناقب العارفین [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 461-492]
  • افعال مرکب اصطلاحی خوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
  • افلاکی اعتبار روایی- گفتمانی واقعیت برساختۀ افلاکی در مناقب العارفین [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 461-492]
  • التفات زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
  • الکتروانسفالوگرافی نقشه جای‌نواختی فضای واکه‌ای در قشر شنوایی مغز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 401-428]
  • الگوریتم انتقال فضا نظام ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
  • امبرتو اکو انتقال نشانه‌های شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
  • انسجام زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
  • انگلیسی به عنوان زبان خارجی بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • اوسنۀ باباسبحان تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
  • ایدئولوژی تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
  • ایو'انِف حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
ب
  • بازشناسی نوری حروف ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
  • بازنمایی ادراکی نقشه جای‌نواختی فضای واکه‌ای در قشر شنوایی مغز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 401-428]
  • باشنیا (گنبد) حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
  • بدن انسان بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
  • برنامۀ کمینه‌گرا خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • بُعد شناختی گفتمان کاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهج‌البلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
پ
  • پرونده کیفری طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • پی‌بست بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
  • پی‌بست ضمیری مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • پیرس از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
  • پیش‌بست بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
  • پیوند صیغگانی تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • پی‌یر زیما بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
ت
  • تابع صیغگان تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • تاریخ ادبیات دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
  • تحلیل گفتمان بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • تحلیل گفتمان تحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
  • تحلیل مؤلفه‌ای تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • تداوم معنا شگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
  • تربیت مدرس سواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
  • ترجمه تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • ترجمه الهیاری انتقال نشانه‌های شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
  • ترکی قشقایی تغییرات نحوی صورت‌گرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
  • تغییر نحوی تغییرات نحوی صورت‌گرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
  • تفسیر از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
  • تقویت بررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واج‌شناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
  • تکلیف تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • تماس زبانی تغییرات نحوی صورت‌گرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
ج
  • جان‌داری مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
چ
  • چرخهٔ اتیک و شناخت کاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهج‌البلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
ح
  • حافظ حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
خ
  • خوانش معنایی خوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
  • خوانش نمودی خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • خودآموزی مطالعۀ تفاوت بین زبان‌آموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر به‌کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
  • خیال خلاق از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
د
  • داستان تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • دانش ترجمه‌ای تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • دانشگاه اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
  • درج بررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واج‌شناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
  • دریدا مطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکان‌سنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
  • دستگاه فعل مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • دستور زبان عربی آسیب شناسی ساختارهای صرفی و نحوی زبان مطبوعات در مقایسه با زبان عربی معیار [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 493-523]
  • دستورشناختی بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
  • دگرگونی معنایی تحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
  • دل فولاد بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • دوره‌بندی دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
  • دورۀ متوسطۀ دوم هیجان نخبه‌بینی دانش‌آموزان و بازتاب آن در کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
  • دیدگاه استفاده‌کنندگان از فرهنگ دوزبانه کیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
ر
  • راهبردهای شناختی مطالعۀ تفاوت بین زبان‌آموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر به‌کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
  • راهبردهای فراشناختی مطالعۀ تفاوت بین زبان‌آموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر به‌کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
  • رسالۀالطیر تحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهاب‌الدین سهروردی و رسالۀ‌الطیر ابن‌سینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
  • رمان به سوی فانوس دریایی شگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
  • روزنامۀ سیاسی کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
  • روزنامۀ ورزشی کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
  • روش داده بنیاد بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • رویکرد آیسن مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
  • رویکرد تکلیف‌محور ترجمه‌یار تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • رویکرد تکلیف‌محور محض تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • رویکرد شناختی هاینه طرح‌واره‌های ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
  • ریشه‌شناسی نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
  • ریشه‌شناسی معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
ز
  • زبان تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • زبان مطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکان‌سنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
  • زبان‌آموز مطالعۀ تفاوت بین زبان‌آموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر به‌کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
  • زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم/خارجی سواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
  • زبان بدن بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
  • زبان روسی بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
  • زبان سلطه تحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
  • زبان‌شناسی حقوقی طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • زبان‌شناسی‌ ‌درزمانی نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
  • زبان عربی معیار آسیب شناسی ساختارهای صرفی و نحوی زبان مطبوعات در مقایسه با زبان عربی معیار [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 493-523]
  • زبان عرفان از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
  • زبان عمومی اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
  • زبان فارسی بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
  • زبان کردی بررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
  • زبان مطبوعات آسیب شناسی ساختارهای صرفی و نحوی زبان مطبوعات در مقایسه با زبان عربی معیار [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 493-523]
  • زبان‌های سامی معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • زیبایی‌شناسی زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
  • زیرطرحواره طرح‌واره‌های ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
س
  • ساختِ مقایسۀ عالی طرح‌واره‌های ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
  • سبک زندگی نشانه‌شناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
  • سبک‌شناسی انتقادی تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
  • سرمایه گذاری بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • سمبولیست حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
  • سواد آماری سواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
  • سوره حمد زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
  • سوژه نشانه‌شناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
ش
  • شاهنامه نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
  • شَعَرَ معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • شعر آدونیس انتقال نشانه‌های شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
ض
  • ضرب‌المثل تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
ط
  • طرحواره طرح‌واره‌های ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
ع
  • عبارت تداومی خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • عبدالقاهر جرجانی زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
  • عقل سرخ تحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهاب‌الدین سهروردی و رسالۀ‌الطیر ابن‌سینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
  • عناوین خبری روزنامۀ اقتصادی کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
غ
  • غیرفارسی‌زبانان دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
ف
  • فارسی تغییرات نحوی صورت‌گرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
  • فارسی‌آموزان غیرایرانی بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
  • فارسی گفتاری خوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
  • فراراوی تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • فرضیۀ خوانش سه‌لایه‌ای خوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
  • فرهنگ‌دوزبانه ‌فارسی-‌انگلیسی کیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
  • فرهنگ‌نگاری تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • فرهنگ نگاری کیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
  • فرهنگ‌های مکتوب و برون‌خط/برخط کیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
  • فعل «بودن» بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
  • فعل «داشتن» بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
ق
  • قدرت تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
  • قدرت تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • قرآن کریم معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • قشر شنوایی نقشه جای‌نواختی فضای واکه‌ای در قشر شنوایی مغز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 401-428]
  • قلعۀ حیوانات جوروج اورول نشانه‌شناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
  • قهرمان نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
ک
  • کارکردهای گفتمانی شگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
  • کتاب‌ فارسی هیجان نخبه‌بینی دانش‌آموزان و بازتاب آن در کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
  • کریمان نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
  • کلید واژگان: امثال و تعبیرات بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
  • کلید واژه ها: بند موصولی بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • کنش- نشانه‌ها نشانه‌شناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
  • کوزمین حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
گ
  • گِرمَس تحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهاب‌الدین سهروردی و رسالۀ‌الطیر ابن‌سینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
  • گفتمان تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • گفتمان ایدئولوژیکی تحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
  • گفتمان دادگاه طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • گونه‌های مجابی کاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهج‌البلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
  • گویش بردخونی مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • گویش سیستانی بررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واج‌شناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
م
  • متن قرآنی مطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکان‌سنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
  • متون بانکی تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • مثنوی مولانا تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • مجاز مفهومی تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • محمود دولت‌آبادی تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
  • مدرسان فارسی بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
  • مدل کپی رمز تغییرات نحوی صورت‌گرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
  • مشارکت در یادگیری بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • مشخص ‌بودگی مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
  • مشخصه ممیز نقشه جای‌نواختی فضای واکه‌ای در قشر شنوایی مغز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 401-428]
  • مشددسازی بررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واج‌شناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
  • مطابقه مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • مطالعه سیاقی معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • مطالعۀ رده ‌شناختی مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
  • معادل بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
  • معادل‌یابی در ترجمه تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • معرفگی مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
  • معنا بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • معناشناسی نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
  • معناشناسی معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • معناشناسی شناختی تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • معنی‌‌شناسی ساختارگرا تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • معنی‌شناسی شناختی کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
  • مفعول ‌نمایی افتراقی مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
  • مقایسه طرح‌واره‌های ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
  • مکمل‌گونگی تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • مک منامین طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • ملاصدرا مطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکان‌سنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
  • مناقب‌العارفین اعتبار روایی- گفتمانی واقعیت برساختۀ افلاکی در مناقب العارفین [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 461-492]
  • منیرو روانی‌پور بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • موصول نما بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • مولوی اعتبار روایی- گفتمانی واقعیت برساختۀ افلاکی در مناقب العارفین [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 461-492]
  • میان‌بست بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
ن
  • ناشنوایان بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
  • نامهٔ 31 نهج‌البلاغه کاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهج‌البلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
  • نحو بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • نخبگان هیجان نخبه‌بینی دانش‌آموزان و بازتاب آن در کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
  • نسخه خطی نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
  • نشانگرهای ساختاری/سبکی طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • نشانه‌پردازی از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
  • نشانه ـ معناشناختی تحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهاب‌الدین سهروردی و رسالۀ‌الطیر ابن‌سینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
  • نشانه- معناشناسی گفتمان شگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
  • نظام واکه‌ای نقشه جای‌نواختی فضای واکه‌ای در قشر شنوایی مغز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 401-428]
  • نظر اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
  • نظریه نظم زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
  • نقد جامعه‌شناختی بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • نقد جامعه شناختی تحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
  • نقش‌زدودگی تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • نقش های معنایی بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • نقصان تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • نگارشی زبان فارسی ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
  • نماد بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
  • نماد حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
  • نمود خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • نمود واژگانی خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • نوشتار بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
  • نوع و فرم (قالب) ادبی دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
و
  • واج‌شناسی خودواحد بررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واج‌شناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
  • واژه‌بست بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
  • واژه (قاموسی) تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • واژه‌های کلیدی: نشانه‌شناسی انتقال نشانه‌های شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
  • واسازی مطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکان‌سنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
  • واقعیت برساخته اعتبار روایی- گفتمانی واقعیت برساختۀ افلاکی در مناقب العارفین [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 461-492]
  • واگرایی هیجان نخبه‌بینی دانش‌آموزان و بازتاب آن در کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
  • وند فعلی مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • ویژگی‌های خطی فارسی ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
ه
  • همتابینی تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • همگرایی هیجان نخبه‌بینی دانش‌آموزان و بازتاب آن در کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
  • هویت بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • هویت پذیری زبانی بررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
  • هویت زبانی بررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
  • هیجان نخبه‌بینی هیجان نخبه‌بینی دانش‌آموزان و بازتاب آن در کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]