آ
  • آهنگر، عباسعلی بررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واج‌شناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
ا
  • ابراهیمی، شیما هیجان نخبه‌بینی دانش‌آموزان و بازتاب آن در کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطۀ دوم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 177-209]
  • ابوالحسنی چیمه، زهرا خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • ارکان، فائزه تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • اسکندری، مهنوش بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
  • اصغری، جواد انتقال نشانه‌های شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
  • اعلائیان، پریوش تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • اقتصادی، احمدرضا بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • اقتصادی رودی، احمدرضا اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
  • الوندپور، گلاره تحلیل گفتمان مولانا در غزلیات شمس براساس "فرانقش بینافردی " برمبنای نظریه هلیدی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 479-504]
  • الیاسی، محمود بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • امینی، محبوبه بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
  • امینی‌فر، معصومه خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • ایمانی، آوا طرح‌واره‌های ساخت مقایسۀ عالی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 261-292]
ب
  • باباسالاری، زهرا مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • بازیان، آنیتا بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • باقری، بهادر دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
  • باینگانی، بهمن بررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
  • بردی پور، آی ناز اعتبار روایی- گفتمانی واقعیت برساختۀ افلاکی در مناقب العارفین [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 461-492]
  • بهرامی خورشید، سحر کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
  • بیات، عباس تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • بیگ‌زاده، خلیل شگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
پ
  • پروینی، خلیل مطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکان‌سنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
  • پروینی، خلیل معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • پژوهش، محمد اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 47-77]
  • پورالخاص نوکنده ئی، شکراله بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
  • پوربایرام الوارس، رقیه کاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهج‌البلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
ت
ج
  • جلیلی مرند، ناهید بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
  • جمالی، فاطمه تحلیل گفتمان مولانا در غزلیات شمس براساس "فرانقش بینافردی " برمبنای نظریه هلیدی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 479-504]
چ
  • چاوشیان، شراره بدن انسان در امثال و تعبیرات: مطالعه‌ی تطبیقی فرانسه و فارسی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 31-61]
ح
  • حجازی، بهجت السادات تحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهاب‌الدین سهروردی و رسالۀ‌الطیر ابن‌سینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
  • حجتی زاده، راضیه از استعارۀ پیرسی تا نماد عرفانی: الگویی متفاوت در تفسیر نشانه‌های زبان عرفان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 339-371]
  • حسنی جلیلیان، فاطمه بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
  • حسینی گوشکی، سید حسین مطالعه تطبیقی زبان از دیدگاه دریدا و ملاصدرا؛ بستری برای امکان‌سنجی خوانش واساز از متن قرآنی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 303-342]
  • حق بین، فریده بررسی شناختی دو فعل «بودن» و «داشتن» در نوشتار ناشنوایان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 447-478]
خ
  • خدادادیان، مهدی بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
  • خسروی سوادجانی، نرگس انتقال نشانه‌های شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
د
  • دبیرمقدم، محمد تغییرات نحوی صورت‌گرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
  • دست گشاده، عادل بررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
  • دلارامی فر، منصوره بررسی فرایند تقویت در گویش سیستانی براساس نظریۀ واج‌شناسی خودواحد [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
  • دل داده، سمیرا بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • دهقان، علی معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
ر
  • ربیع، علی مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • رحمتیان، لیلا شگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
  • رستم پور، رقیه انتقال نشانه‌های شعر آدونیس در سطح جوهر بیانی به زبان فارسی (با تکیه بر دیدگاه امبرتو اکو) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 1-30]
  • رضویان، حسین کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
  • روحی برندق، کاوس معناشناسی واژۀ «شَعَرَ» در قرآن و جایگاه آن در حوزۀ معنایی ادراک و معرفت [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 305-337]
  • روشن، بلقیس ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
ز
  • زارعیان، آرش ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
  • زمانی، فاطمه تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • زندمقدم، امیر کیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
س
  • سارلی، ناصرقلی دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
  • سالمیان، غلامرضا شگردهای تداوم معنا در رمان به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 77-104]
  • سبزواری، مهدی خوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
  • سبهانی، ثریا طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • سجادی فر، وحید نشانه‌شناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
  • سعیدی، علی بررسی و مقایسه واژه‌بست در زبان‌های روسی و فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 277-304]
  • سلیمی، مریم بررسی رابطه بین هویت زبانی و هویت پذیری زبانی (مورد مطالعه: استان کردستان) [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 127-155]
ش
  • شادمان، یسرا آسیب شناسی ساختارهای صرفی و نحوی زبان مطبوعات در مقایسه با زبان عربی معیار [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 493-523]
  • شرف‌زاده، محمدحسین مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • شمس الدین نژاد، مجید دوره‌بندی تاریخ ادبیات با هدف آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 245-275]
  • شوبیری، لیلا مطالعۀ تفاوت بین زبان‌آموزان خودآموز و غیرخودآموز از منظر به‌کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 115-149]
ص
  • صالح بک، مجید زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
ط
  • طباطبایی، صالح مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
ظ
  • ظهیری ناو، بیژن بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
ع
  • عادل، سید محمد رضا بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • عارفی، احمد زیبایی شناسی سوره ی حمد برپایه نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 373-403]
  • عاصی، سیدمصطفی تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • عامری، حیات تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • عامری، حیات بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • عاملی، اله کرم مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • عباسی، آزیتا تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • عظیم دخت، ذلیخا خوانش معنایی افعال مرکب اصطلاحی در زبان فارسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 143-176]
  • علوی، فریده تحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
ف
  • فاضلی خوش، مهدی تحلیل گفتمان ایدئولوژیک و دگرگونی معنایی، مطالعۀ موردی رمان آدمخوار اثر دیدیه دننکس [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 421-455]
  • فخر احمد، سید مصطفی ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
  • فرّخ نیا، مهیندخت تحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهاب‌الدین سهروردی و رسالۀ‌الطیر ابن‌سینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
  • فیروزیان پور اصفهانی، آیلین تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
ق
  • قائمی، فرزاد نیای رستم کیست؟ کشف هویت سرسلسله دودمان سام برپایه زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 151-189]
  • قربان عبدالملکی، شهربانو تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
  • قطبی کریمی، طاهره تحلیل پدیده‌های صرف اشتقاقی نامتقارن زبان فارسی در چارچوب رویکرد صیغگانی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 231-269]
  • قنبری عبدالملکی، رضا تحلیل سبکی ـ گفتمانیِ رمان اوسنۀ بابا سبحان از محمود دولت‌آبادی بر مبنای نظریۀ لسلی جفریز (رویکرد سبک‌شناسی انتقادی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 79-114]
ک
  • کریمیان، فرزانه بررسی کارکرد اجتماعی معنا و نحو در رمان دل فولاد با تکیه بر دیدگاه پی‌یر زیما [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 157-186]
  • کریمی دوستان، غلامحسین نقشه جای‌نواختی فضای واکه‌ای در قشر شنوایی مغز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 401-428]
  • کریمی فیروز جایی، علی تحلیل معناشناختی ضرب‌المثل‌ها و کاربرد آن در فرهنگ‌نگاری فارسی: رویکردی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 525-562]
  • کریمی مطهر، جان اله حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
  • کسانی، نسترن نشانه‌شناسی سبک زندگی در داستان قلعۀ حیوانات بر پایۀ الگوی اریک لاندوفسکی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 95-126]
  • کنعانی، ابراهیم تبیین سازوکارهای زبانی «فراراوی» در گفتمان عرفانی مثنوی با رویکرد تحلیل گفتمان روایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 293-326]
  • کیا، سپیده کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در تحلیل عناوین خبرهای اقتصادی، سیاسی و ورزشی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 37-76]
گ
  • گرجیان، بهمن طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • گلفام، ارسلان بررسی نقش های <که> در بندهای موصولی: رویکردی رده شناختی [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 343-372]
  • گلفام، ارسلان مفعول‌نمایی افتراقی در زبان فارسی: بازنگری رده‌شناختی نشانۀ مفعول مستقیم [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 211-244]
م
  • مازندرانی، امید سواد آماری: نکته قابل تأمل در تربیت مدرس زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 405-421]
  • مالمیر، علی کیفیت فرهنگ های دوزبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از دیدگاه مترجمان، مدرسان و زبان آموزان ایرانی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 327-361]
  • محمودی، خلیل طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
  • مدرس خیابانی، شهرام تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • مدرسی، بهرام خوانش نمودی محمول‌های حصولی و غایتمند در حضور عبارت تداومی؛ رویکردی کمینه‌گرا [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 373-403]
  • مرزبان، بهروز بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 405-445]
  • مهرپویا، عباس تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • موسوی میانگاه، طیبه ارتقاء و اصلاح فرایندهای رایج در بازشناسی نوری حروف متون فارسی با بکارگیری ویژگی‌های خط فارسی و الگوریتم انتقال فضا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 363-400]
  • مولایی، اکبر مطابقه در گویش بردخونی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 563-590]
  • میراحمدی، سیدرضا کاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهج‌البلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
ن
  • ناظمیان، رضا آسیب شناسی ساختارهای صرفی و نحوی زبان مطبوعات در مقایسه با زبان عربی معیار [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 493-523]
  • نصرت زاده، حیدر تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • نصری، عباس نقشه جای‌نواختی فضای واکه‌ای در قشر شنوایی مغز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 401-428]
  • نصری، محمد تحلیل زبان‌شناختی مشکلات (نارسایی‌های) ترجمه در متون بانکی: یک بررسی تطبیقی از دیدگاه زبان‌شناختی معنی‌‌شناسی ساختارگرا و معادل‌یابی در ترجمه [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 105-141]
  • نورسیده، علی اکبر کاربست بُعد شناختی در خوانش گفتمان نامه 31 نهج‌البلاغه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 429-459]
  • نوروززاده، نگار تقویت مهارت زبانی با به ‌کارگیری ترجمه درآموزش تکلیف‌محور: نگارش داستان خبری در کانون بررسی [دوره 14، شماره 6، 1402، صفحه 1-36]
  • نیک پناه، فاطمه تحلیل نشانه ـ معناشناختی عقل سرخ شیخ شهاب‌الدین سهروردی و رسالۀ‌الطیر ابن‌سینا [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 191-223]
  • نیکویی، علیرضا بکارگیری ادبیات کودک و نوجوان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌‌زبانان بزرگسال از منظر مدرسان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 187-230]
و
  • ویسی، الخاص طبقه بندی تشخیص های بازپرسی با کمک نشانگرهای ساختاری و سبکی مکالمات دادگاه در چارچوب زبان‌شناسی حقوقی مک منامین [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 63-93]
ه
  • همتی، صادق تغییرات نحوی صورت‌گرفته در ترکی قشقایی در اثر تماس زبانی با فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 225-259]
ی
  • یحیی پور، مرضیه حافظ و سمبولیست‌های «باشنیا»ی سن‌پیتربورگ: بررسی کاربرد نمادها و واژگان [دوره 14، شماره 4، 1402، صفحه 271-302]
  • یعقوبی جنبه سرایی، پارسا اعتبار روایی- گفتمانی واقعیت برساختۀ افلاکی در مناقب العارفین [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 461-492]