آ
  • آزمون انطباق واژه‌گفتاری با تصویر پردازش معناشناختی واژه‌های گفتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 191-215]
  • آزمون انطباقی تعیین سطح آزمون انطباقی رایانه‌ای تعیین سطح مؤلفه‌های واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسی‌آموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
  • آزمون رایانه‌ای آزمون انطباقی رایانه‌ای تعیین سطح مؤلفه‌های واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسی‌آموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
  • آموزش زبان فرانسه به‌مثابۀ زبان خارجی (FLE) اثربخشی آموزش میان‌فرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقه‌مندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
  • آموزش میان‌فرهنگی اثربخشی آموزش میان‌فرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقه‌مندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
  • آمیختگی مفهومی مقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
  • آیین مهر زدن مقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
  • آیین و رسوم مقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
ا
  • ابژه تحلیل نشانه - معناشناسی تجارب عرفانی بایزید بسطامی تذکره‌الاولیای عطار [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 305-335]
  • ابقای فعل تبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
  • اجراگری واژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
  • ارجاعات کور نقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
  • استراتژی‌های نگارش نقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
  • استعاره‌ تحلیل و طبقه‌بندی معنی‌شناختی استعاره‌های مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعه‌ای در چارچوب زبان‌شناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
  • اسطوره‌شناسی نقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
  • اسم مرکب بررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
  • اصطلاح مرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
  • اضطراب نوشتن زبان دوم نقش واسطه‌ای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفت‌شناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانش‌آموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
  • افعال مؤثر تحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق بر‌اساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
  • افعال مرکب فارسی تحلیل و طبقه‌بندی معنی‌شناختی استعاره‌های مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعه‌ای در چارچوب زبان‌شناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
  • اقناع‌سازی نقش پاد گفتمان‌ها در مجاب سازی مخاطب در قابوس‌نامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
  • اکوکریتیسیزم متن، زبان و محیط زیست: از نقد زیست‌محیطی تا زبان‌شناسی زیست‌محیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
  • الگو‌های سواد پژوهشی سواد پژوهشی معلمان: مرور دامنه‌ای نقش معلمان در پژوهش و الگوهای سواد پژوهشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 355-394]
  • امثال و تعبیرات رنگ‌ها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
  • امری ابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
  • انتحال نقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
  • انتساب نویسنده بررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیک‌های سبک‌سنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
  • انتقادگری بافتاری بررسی جو معرفت‌شناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قوم‌شناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
  • اندرسون واکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب‌ فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روان‌شناسی ‌زبان‌ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
  • انگارۀ فعال خواندن واکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب‌ فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روان‌شناسی ‌زبان‌ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
  • انواع ارجاع شبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقش‌گرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
ب
  • بازبینی راهبردها واکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب‌ فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روان‌شناسی ‌زبان‌ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
  • باورهای معرفت‌شناختی نقش واسطه‌ای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفت‌شناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانش‌آموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
  • بایزید بسطامی تحلیل نشانه - معناشناسی تجارب عرفانی بایزید بسطامی تذکره‌الاولیای عطار [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 305-335]
  • بینافرهنگی رنگ‌ها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
پ
  • پادگفتمان نقش پاد گفتمان‌ها در مجاب سازی مخاطب در قابوس‌نامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
  • پردازش معناشناختی پردازش معناشناختی واژه‌های گفتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 191-215]
ت
  • تجربه عرفانی تحلیل نشانه - معناشناسی تجارب عرفانی بایزید بسطامی تذکره‌الاولیای عطار [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 305-335]
  • تحلیل کتاب درسی توانش بین‌فرهنگی دانشجویان بین‌المللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
  • تحلیل گفتمان انتقادیِ لاکلاو و موفه تحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سن‌زدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
  • ترادف ارزیابی ترجمه‌های فارسی در خصوص واژگان مترادف‌نمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
  • ترکی گونه‌های ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
  • ترکیب روابط معنایی در واژه‌های مرکب درون‌مرکز در کردی گهواره‌ای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
  • ترکیب بررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
  • ترکیب نگرشی نو به شمارواژه‌های مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
  • ترکیب درون‌مرکز روابط معنایی در واژه‌های مرکب درون‌مرکز در کردی گهواره‌ای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
  • تغییر گذرایی گذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
  • تفسیر ضمنی شبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقش‌گرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
  • تکثیر و تنوع هویت جنسی واژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
  • تماس زبانی گونه‌های ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
  • تنسی ویلیامز واژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
  • توانش بین‌فرهنگی توانش بین‌فرهنگی دانشجویان بین‌المللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
  • توجیه دانش بررسی جو معرفت‌شناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قوم‌شناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
  • توسعۀ پایدار معیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتاب‌های عربی دورۀ متوسطۀ‌ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
ث
  • ثبات دانش بررسی جو معرفت‌شناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قوم‌شناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
ج
  • جامعۀ زبانی گونه‌های ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
  • جمله‌های مرکب بررسی مبتداسازی در جمله‌های مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
  • جودیت باتلر واژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
  • جو معرفت‌شناختی بررسی جو معرفت‌شناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قوم‌شناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
چ
  • چندمعنایی نگرشی نو به شمارواژه‌های مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
ح
  • حذف گروه فعلی تبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
  • حذف مفعول گذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
  • حذف موضوع تبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
خ
  • خطا بررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
  • خلاقیت استعاری خلاقیت استعاری در داستان‌های کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
  • خوانش فوکویی تحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سن‌زدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
  • خود تنظیمی بررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهی‌افزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
  • خودکارآمدی نگارش نقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
د
  • دانش‌آموز نقش واسطه‌ای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفت‌شناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانش‌آموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
  • دانشجویان بین‌المللی توانش بین‌فرهنگی دانشجویان بین‌المللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
  • درک شنیداری بررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهی‌افزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
  • درون واژگونی واژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
  • دستور ساختاری مرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
  • دستور نقش‌گرای نظام‌مند شبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقش‌گرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
  • دستور نقش و ارجاع بررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکره‌بنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
  • دستور واژی-نقشی بررسی مبتداسازی در جمله‌های مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
  • دشواری آوایی تحلیل آوایی فواصل قرآنی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 217-250]
  • دمشق الحرائق خلاقیت استعاری در داستان‌های کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
  • دوراندیشی نقش پاد گفتمان‌ها در مجاب سازی مخاطب در قابوس‌نامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
  • دورۀ متوسطۀ اول معیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتاب‌های عربی دورۀ متوسطۀ‌ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
  • دوزبانگی زبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
  • دیزآرتری بررسی هم‌بستگی بین وضوح گفتار و سنجش‌های آکوستیکی واکه‌ها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
ر
  • راهبرد واکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب‌ فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روان‌شناسی ‌زبان‌ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
  • راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی اثربخشی آموزش میان‌فرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقه‌مندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
  • راهبرهای فراشناختی بررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهی‌افزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
  • رشد دستوری نقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
  • رمان اللص و الکلاب ‌نشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
  • رنگ رنگ‌ها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
  • روابط الحاق ـ پیوند بررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکره‌بنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
  • روزبهان تحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق بر‌اساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
  • روش‌های ترجمه ارزیابی ترجمه‌های فارسی در خصوص واژگان مترادف‌نمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
  • رویکرد اجتماعی ـ روان‌شناسی زبان واکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب‌ فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روان‌شناسی ‌زبان‌ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
  • ریشه‌شناسی نقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
ز
  • زایایی بررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
  • زبان متن، زبان و محیط زیست: از نقد زیست‌محیطی تا زبان‌شناسی زیست‌محیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
  • زبان روسی بررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
  • زبان روسی چالش‌های ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
  • زبان‌شناسی‌شناختی خلاقیت استعاری در داستان‌های کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
  • زبان فارسی بررسی مبتداسازی در جمله‌های مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
  • زبان فارسی تبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
  • زبان فارسی آزمون انطباقی رایانه‌ای تعیین سطح مؤلفه‌های واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسی‌آموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
  • زبان فارسی بررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
  • زبان فارسی چالش‌های ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
  • زبان کردی ابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
  • زبان و فرهنگ رنگ‌ها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
  • زکریا تامر خلاقیت استعاری در داستان‌های کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
  • زمان ابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
  • زمان واکنش زبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
  • زیبایی شناسی گفتمان تحلیل بُعد زیبایی‌شناختیِ گفتمان در شعر «ناقوسِ» نیما بر اساسِ دیدگاه نشانه- معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 437-463]
س
  • ساختار مرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
  • ساخت مجهول نقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
  • سادگی دانش بررسی جو معرفت‌شناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قوم‌شناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
  • سالمندی تحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سن‌زدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
  • سبک‌سنجی بررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیک‌های سبک‌سنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
  • سرنخ‌های شنیداری و ادراکی تحلیل آوایی فواصل قرآنی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 217-250]
  • سفرنامه از نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
  • سلسله‌مراتب روابط میان‌بندی بررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکره‌بنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
  • سلسله‌مراتب معنایی بررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکره‌بنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
  • سنجش آزمون انطباقی رایانه‌ای تعیین سطح مؤلفه‌های واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسی‌آموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
  • سن‌زدگی تحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سن‌زدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
  • سه سال در آسیا از نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
  • سواد پژوهشی معلمان سواد پژوهشی معلمان: مرور دامنه‌ای نقش معلمان در پژوهش و الگوهای سواد پژوهشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 355-394]
  • سوژه تحلیل نشانه - معناشناسی تجارب عرفانی بایزید بسطامی تذکره‌الاولیای عطار [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 305-335]
  • سیستم خودهای انگیزشی زبان نقش واسطه‌ای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفت‌شناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانش‌آموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
ش
  • شاخص آکوستیک بررسی هم‌بستگی بین وضوح گفتار و سنجش‌های آکوستیکی واکه‌ها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
  • شادی زبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
  • شبکۀ ارجاعی شبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقش‌گرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
  • شدن تحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق بر‌اساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
  • شعر معاصر فارسی اثربخشی آموزش میان‌فرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقه‌مندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
  • شعر معاصر فرانسه اثربخشی آموزش میان‌فرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقه‌مندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
  • شعر ناقوس تحلیل بُعد زیبایی‌شناختیِ گفتمان در شعر «ناقوسِ» نیما بر اساسِ دیدگاه نشانه- معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 437-463]
  • شوش تحلیل نشانه - معناشناسی تجارب عرفانی بایزید بسطامی تذکره‌الاولیای عطار [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 305-335]
ص
  • صحیفه سجادیه بررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیک‌های سبک‌سنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
  • صرف ساخت نگرشی نو به شمارواژه‌های مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
  • صهیل ‌الجواد ‌الأبیض خلاقیت استعاری در داستان‌های کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
ض
  • ضمیر بررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
  • ضمیرمنفی بررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
  • ضمیر ناملفوظ تبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
ط
  • طرحوارۀ ساختی نگرشی نو به شمارواژه‌های مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
ع
  • عدد نگرشی نو به شمارواژه‌های مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
  • عدم تخصص نقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
  • عشق تحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق بر‌اساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
  • عملکرد نگارشی نقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
غ
  • غایت تحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق بر‌اساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
  • غنای واژگانی بررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیک‌های سبک‌سنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
ف
  • فاز پویا تبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
  • فرانسه توانش بین‌فرهنگی دانشجویان بین‌المللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
  • فرایند تحمیل ابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
  • فرایند عاطفی ‌نشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
  • فرهنگ کردی سورانی مقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
  • فضای واکه‌ای بررسی هم‌بستگی بین وضوح گفتار و سنجش‌های آکوستیکی واکه‌ها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
  • فلج مغزی پردازش معناشناختی واژه‌های گفتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 191-215]
  • فلج مغزی بررسی هم‌بستگی بین وضوح گفتار و سنجش‌های آکوستیکی واکه‌ها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
  • فواصل قرآنی تحلیل آوایی فواصل قرآنی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 217-250]
ق
  • قابوس‌نامه نقش پاد گفتمان‌ها در مجاب سازی مخاطب در قابوس‌نامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
  • قانون آیین دادرسی کیفری شبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقش‌گرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
ک
  • کاربردشناسی چالش‌های ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
  • کاهش ظرفیت گذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
  • کتب آموزش زبان انگلیسی تحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سن‌زدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
  • کتب عربی معیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتاب‌های عربی دورۀ متوسطۀ‌ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
  • کردی جنوبی روابط معنایی در واژه‌های مرکب درون‌مرکز در کردی گهواره‌ای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
  • کلید واژه‌ها : اسم‌سازی بررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
  • کنت آرتور دوگوبینو از نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
  • کنش‌ ـ معناشناسی از نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
  • کودک فارسیزبان نقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
گ
  • گذرایی سرنمونی گذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
  • گزینش زبانی زبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
  • گفتمان نقش پاد گفتمان‌ها در مجاب سازی مخاطب در قابوس‌نامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
  • گفتمان ‌نشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
  • گفتمان پویا تحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق بر‌اساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
  • گفت‌وگومندی نام‌گذاری از نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
ل
  • لرستان گونه‌های ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
م
  • مبتداسازی بررسی مبتداسازی در جمله‌های مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
  • متن متن، زبان و محیط زیست: از نقد زیست‌محیطی تا زبان‌شناسی زیست‌محیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
  • محتوای درسی معیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتاب‌های عربی دورۀ متوسطۀ‌ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
  • محیط زیست متن، زبان و محیط زیست: از نقد زیست‌محیطی تا زبان‌شناسی زیست‌محیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
  • مرور دامنه‌ای سواد پژوهشی معلمان: مرور دامنه‌ای نقش معلمان در پژوهش و الگوهای سواد پژوهشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 355-394]
  • مشخصه معنایی فعل نقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسی‌زبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
  • مطلق‌گرایی بررسی جو معرفت‌شناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قوم‌شناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
  • معادل‌یابی در ترجمه چالش‌های ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
  • معنی‌شناسی شناختی تحلیل و طبقه‌بندی معنی‌شناختی استعاره‌های مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعه‌ای در چارچوب زبان‌شناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
  • مفهوم‌سازی تحلیل و طبقه‌بندی معنی‌شناختی استعاره‌های مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعه‌ای در چارچوب زبان‌شناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
  • مقوله‌های واژگانی گونه‌های ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
  • مناجات خمس عشر بررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیک‌های سبک‌سنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
  • منبع دانش بررسی جو معرفت‌شناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قوم‌شناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
ن
  • نام‌گذاری و تولد مقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
  • نجیب محفوظ ‌نشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
  • نشانداری تحلیل آوایی فواصل قرآنی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 217-250]
  • نشانه ـ معناشناسی ‌نشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
  • نشانه معناشناسی تحلیل نشانه - معناشناسی تجارب عرفانی بایزید بسطامی تذکره‌الاولیای عطار [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 305-335]
  • نشانه معناشناسی تحلیل بُعد زیبایی‌شناختیِ گفتمان در شعر «ناقوسِ» نیما بر اساسِ دیدگاه نشانه- معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 437-463]
  • نقد ترجمه ارزیابی ترجمه‌های فارسی در خصوص واژگان مترادف‌نمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
  • نقش معلمان در پژوهش سواد پژوهشی معلمان: مرور دامنه‌ای نقش معلمان در پژوهش و الگوهای سواد پژوهشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 355-394]
  • نگارش استدلالی نقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
  • نگارش روایی نقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
  • نگاشت تحلیل و طبقه‌بندی معنی‌شناختی استعاره‌های مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعه‌ای در چارچوب زبان‌شناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
  • نماد رنگ‌ها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
  • نمادگرایی تحلیل بُعد زیبایی‌شناختیِ گفتمان در شعر «ناقوسِ» نیما بر اساسِ دیدگاه نشانه- معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 437-463]
  • نمود ابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
  • نیما یوشیج تحلیل بُعد زیبایی‌شناختیِ گفتمان در شعر «ناقوسِ» نیما بر اساسِ دیدگاه نشانه- معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 437-463]
و
  • واژگان کلیدی: تجربه عرفانی تحلیل نشانه - معناشناسی تجارب عرفانی بایزید بسطامی تذکره‌الاولیای عطار [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 305-335]
  • واژگان متراد‌ف‌نما ارزیابی ترجمه‌های فارسی در خصوص واژگان مترادف‌نمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
  • واژه تک بسامدی بررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
  • واژه‌سازی روابط معنایی در واژه‌های مرکب درون‌مرکز در کردی گهواره‌ای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
  • واژه‌شناسی گناه ارزیابی ترجمه‌های فارسی در خصوص واژگان مترادف‌نمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
  • واژه‌گفتاری پردازش معناشناختی واژه‌های گفتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 191-215]
  • واژۀ مرکب روابط معنایی در واژه‌های مرکب درون‌مرکز در کردی گهواره‌ای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
  • واقعیت‌ها چالش‌های ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
  • وجهیت ابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
  • وضوح گفتار بررسی هم‌بستگی بین وضوح گفتار و سنجش‌های آکوستیکی واکه‌ها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
ه
  • همایند مرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
  • هوش فراشناختی بررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهی‌افزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
  • هویت جنسی مردانه واژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
  • هیجان زبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
ی
  • یادگیری بررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهی‌افزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
  • یادگیری زبان توانش بین‌فرهنگی دانشجویان بین‌المللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
  • یادگیری فرهنگ توانش بین‌فرهنگی دانشجویان بین‌المللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]