آزمون انطباق واژهگفتاری با تصویرپردازش معناشناختی واژههای گفتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 191-215]
آزمون انطباقی تعیین سطحآزمون انطباقی رایانهای تعیین سطح مؤلفههای واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسیآموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
آزمون رایانهایآزمون انطباقی رایانهای تعیین سطح مؤلفههای واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسیآموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
آموزش زبان فرانسه بهمثابۀ زبان خارجی (FLE)اثربخشی آموزش میانفرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقهمندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
آموزش میانفرهنگیاثربخشی آموزش میانفرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقهمندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
آمیختگی مفهومیمقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
آیین مهر زدنمقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
آیین و رسوممقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
ابقای فعلتبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
اجراگریواژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
ارجاعات کورنقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
استراتژیهای نگارشنقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
استعارهتحلیل و طبقهبندی معنیشناختی استعارههای مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعهای در چارچوب زبانشناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
اسطورهشناسینقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
اسم مرکببررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
اصطلاحمرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
اضطراب نوشتن زبان دومنقش واسطهای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفتشناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانشآموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
افعال مؤثرتحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق براساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
افعال مرکب فارسیتحلیل و طبقهبندی معنیشناختی استعارههای مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعهای در چارچوب زبانشناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
اقناعسازینقش پاد گفتمانها در مجاب سازی مخاطب در قابوسنامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
اکوکریتیسیزممتن، زبان و محیط زیست: از نقد زیستمحیطی تا زبانشناسی زیستمحیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
الگوهای سواد پژوهشیسواد پژوهشی معلمان: مرور دامنهای نقش معلمان در پژوهش و الگوهای سواد پژوهشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 355-394]
امثال و تعبیراترنگها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
امریابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
انتحالنقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
انتساب نویسندهبررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیکهای سبکسنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
انتقادگری بافتاریبررسی جو معرفتشناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قومشناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
اندرسونواکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روانشناسی زبان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
انگارۀ فعال خواندنواکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روانشناسی زبان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
انواع ارجاعشبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقشگرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
ب
بازبینی راهبردهاواکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روانشناسی زبان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
باورهای معرفتشناختینقش واسطهای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفتشناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانشآموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
تحلیل کتاب درسیتوانش بینفرهنگی دانشجویان بینالمللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
تحلیل گفتمان انتقادیِ لاکلاو و موفهتحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سنزدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
ترادفارزیابی ترجمههای فارسی در خصوص واژگان مترادفنمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
ترکیگونههای ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
ترکیبروابط معنایی در واژههای مرکب درونمرکز در کردی گهوارهای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
ترکیببررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
ترکیبنگرشی نو به شمارواژههای مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
ترکیب درونمرکزروابط معنایی در واژههای مرکب درونمرکز در کردی گهوارهای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
تغییر گذراییگذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
تفسیر ضمنیشبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقشگرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
تکثیر و تنوع هویت جنسیواژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
تماس زبانیگونههای ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
تنسی ویلیامزواژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
توانش بینفرهنگیتوانش بینفرهنگی دانشجویان بینالمللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
توجیه دانشبررسی جو معرفتشناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قومشناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
توسعۀ پایدارمعیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتابهای عربی دورۀ متوسطۀ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
ث
ثبات دانشبررسی جو معرفتشناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قومشناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
ج
جامعۀ زبانیگونههای ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
جملههای مرکببررسی مبتداسازی در جملههای مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
جودیت باتلرواژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
جو معرفتشناختیبررسی جو معرفتشناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قومشناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
چ
چندمعنایینگرشی نو به شمارواژههای مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
ح
حذف گروه فعلیتبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
حذف مفعولگذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
حذف موضوعتبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
خ
خطابررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
خلاقیت استعاریخلاقیت استعاری در داستانهای کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
خوانش فوکوییتحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سنزدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
خود تنظیمیبررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهیافزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
خودکارآمدی نگارشنقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
د
دانشآموزنقش واسطهای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفتشناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانشآموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
دانشجویان بینالمللیتوانش بینفرهنگی دانشجویان بینالمللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
درک شنیداریبررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهیافزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
درون واژگونیواژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
دستور ساختاریمرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
دستور نقشگرای نظاممندشبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقشگرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
دستور نقش و ارجاعبررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکرهبنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
دستور واژی-نقشیبررسی مبتداسازی در جملههای مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
دمشق الحرائقخلاقیت استعاری در داستانهای کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
دوراندیشینقش پاد گفتمانها در مجاب سازی مخاطب در قابوسنامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
دورۀ متوسطۀ اولمعیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتابهای عربی دورۀ متوسطۀ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
دوزبانگیزبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
دیزآرتریبررسی همبستگی بین وضوح گفتار و سنجشهای آکوستیکی واکهها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
ر
راهبردواکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روانشناسی زبان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
راهبردهای عاطفی ـ اجتماعیاثربخشی آموزش میانفرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقهمندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
راهبرهای فراشناختیبررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهیافزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
رشد دستورینقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسیزبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
رمان اللص و الکلابنشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
رنگرنگها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
روابط الحاق ـ پیوندبررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکرهبنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
روزبهانتحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق براساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
روشهای ترجمهارزیابی ترجمههای فارسی در خصوص واژگان مترادفنمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
رویکرد اجتماعی ـ روانشناسی زبانواکاوی راهبردهای درک خواندن در کتاب فارسی ششم دورۀ دوم ابتدایی: پژوهشی از منظر رویکرد اجتماعی ـ روانشناسی زبان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 201-235]
ریشهشناسینقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
ز
زایاییبررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
زبانمتن، زبان و محیط زیست: از نقد زیستمحیطی تا زبانشناسی زیستمحیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
زبان روسیبررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
زبان روسیچالشهای ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
زبانشناسیشناختیخلاقیت استعاری در داستانهای کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
زبان فارسیبررسی مبتداسازی در جملههای مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
زبان فارسیتبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
زبان فارسیآزمون انطباقی رایانهای تعیین سطح مؤلفههای واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسیآموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
زبان فارسیبررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
زبان فارسیچالشهای ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
زبان کردیابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
زبان و فرهنگرنگها از دیدگاه بینافرهنگی در امثال و تعبیرات فارسی و فرانسوی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 409-441]
زکریا تامرخلاقیت استعاری در داستانهای کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
زمانابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
زمان واکنشزبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
زیبایی شناسی گفتمانتحلیل بُعد زیباییشناختیِ گفتمان در شعر «ناقوسِ» نیما بر اساسِ دیدگاه نشانه- معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 437-463]
س
ساختارمرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
ساخت مجهولنقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسیزبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
سادگی دانشبررسی جو معرفتشناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قومشناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
سالمندیتحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سنزدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
سبکسنجیبررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیکهای سبکسنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
سفرنامهاز نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
سلسلهمراتب روابط میانبندیبررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکرهبنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
سلسلهمراتب معناییبررسی نحوی و معنایی فعل «خواستن» در زبان فارسی: (تحلیلی پیکرهبنیاد در چارچوب دستور نقش و ارجاع) [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 237-273]
سنجشآزمون انطباقی رایانهای تعیین سطح مؤلفههای واژه و دستور: بررسی میزان اضطراب فارسیآموزان [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 63-96]
سنزدگیتحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سنزدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
سه سال در آسیااز نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
سواد پژوهشی معلمانسواد پژوهشی معلمان: مرور دامنهای نقش معلمان در پژوهش و الگوهای سواد پژوهشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 355-394]
سیستم خودهای انگیزشی زباننقش واسطهای سیستم خودهای انگیزشی زبان در رابطۀ بین باورهای معرفتشناختی و اضطراب نوشتن زبان دوم در دانشآموزان متوسطۀ دوم [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 473-507]
ش
شاخص آکوستیکبررسی همبستگی بین وضوح گفتار و سنجشهای آکوستیکی واکهها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
شادیزبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
شبکۀ ارجاعیشبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقشگرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
شدنتحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق براساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
شعر معاصر فارسیاثربخشی آموزش میانفرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقهمندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
شعر معاصر فرانسهاثربخشی آموزش میانفرهنگی شعر معاصر فرانسه و فارسی بر استفاده از راهبردهای عاطفی ـ اجتماعی و علاقهمندی به محتوای ادبی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 395-433]
شعر ناقوستحلیل بُعد زیباییشناختیِ گفتمان در شعر «ناقوسِ» نیما بر اساسِ دیدگاه نشانه- معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 437-463]
صحیفه سجادیهبررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیکهای سبکسنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
صرف ساختنگرشی نو به شمارواژههای مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
صهیل الجواد الأبیضخلاقیت استعاری در داستانهای کوتاه زکریا تامر (مورد کاوی دو مجموعه داستان کوتاه صهیل الجواد الأبیض و دمشق الحرائق) [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 163-189]
ض
ضمیربررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
ضمیرمنفیبررسی ویژگی های ساختاری- معنایی ضمایر منفی در زبان روسی و خطاهای موجود در ترجمه ی آنها به زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 65-104]
ضمیر ناملفوظتبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
ط
طرحوارۀ ساختینگرشی نو به شمارواژههای مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
ع
عددنگرشی نو به شمارواژههای مرکب در زبان فارسی: رویکرد صرف ساخت [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 337-371]
عدم تخصصنقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی)1 [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 303-329]
عشقتحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق براساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
عملکرد نگارشینقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 405-436]
غ
غایتتحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق براساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
غنای واژگانیبررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیکهای سبکسنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
ف
فاز پویاتبیین فازی موضوع درونی محذوف در گروه فعلی زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 435-463]
فرانسهتوانش بینفرهنگی دانشجویان بینالمللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
فرایند تحمیلابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
فرایند عاطفینشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
فرهنگ کردی سورانیمقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
فضای واکهایبررسی همبستگی بین وضوح گفتار و سنجشهای آکوستیکی واکهها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
فلج مغزیپردازش معناشناختی واژههای گفتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 191-215]
فلج مغزیبررسی همبستگی بین وضوح گفتار و سنجشهای آکوستیکی واکهها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
قابوسنامهنقش پاد گفتمانها در مجاب سازی مخاطب در قابوسنامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
قانون آیین دادرسی کیفریشبکۀ تفسیر ضمنی در قانون آیین دادرسی کیفری از منظر نقشگرا [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 331-359]
ک
کاربردشناسیچالشهای ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
کاهش ظرفیتگذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
کتب آموزش زبان انگلیسیتحلیل گفتمان انتقادی مجموعه کتب زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن برمبنای خوانش فوکویی از مفهوم سنزدگی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 251-284]
کتب عربیمعیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتابهای عربی دورۀ متوسطۀ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
کردی جنوبیروابط معنایی در واژههای مرکب درونمرکز در کردی گهوارهای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
کلید واژهها : اسمسازیبررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
کنت آرتور دوگوبینواز نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
کنش ـ معناشناسیاز نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
کودک فارسیزباننقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسیزبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
گ
گذرایی سرنمونیگذرایی سرنمونی و حذف مفعول در زبان فارسی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 33-68]
گزینش زبانیزبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
گفتماننقش پاد گفتمانها در مجاب سازی مخاطب در قابوسنامه [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 69-94]
گفتماننشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
گفتمان پویاتحلیل زبان عرفانی عبهرالعاشقین در مبحث عشق براساس الگوی گفتمان پویا [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 465-494]
گفتوگومندی نامگذاریاز نشانه تا کنش- معنا : تحلیل ابعاد بازآرایی در سفرنامۀ سه سال در آسیا اثر آرتور دوگوبینو با تکیه بر نظریۀ کنش - معناشناسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 241-270]
ل
لرستانگونههای ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
م
مبتداسازیبررسی مبتداسازی در جملههای مرکب زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی- نقشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 321-353]
متنمتن، زبان و محیط زیست: از نقد زیستمحیطی تا زبانشناسی زیستمحیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
محتوای درسیمعیارهای توسعۀ پایدار در سازماندهی محتوای کتابهای عربی دورۀ متوسطۀ اول [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 285-320]
محیط زیستمتن، زبان و محیط زیست: از نقد زیستمحیطی تا زبانشناسی زیستمحیطی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 373-403]
مرور دامنهایسواد پژوهشی معلمان: مرور دامنهای نقش معلمان در پژوهش و الگوهای سواد پژوهشی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 355-394]
مشخصه معنایی فعلنقش مشخصه های معنایی فعل و عنصر کنش پذیر، در فراگیری ساخت مجهول در گفتار کودکان فارسیزبان [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 1-32]
مطلقگراییبررسی جو معرفتشناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قومشناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
معادلیابی در ترجمهچالشهای ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
معنیشناسی شناختیتحلیل و طبقهبندی معنیشناختی استعارههای مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعهای در چارچوب زبانشناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
مفهومسازیتحلیل و طبقهبندی معنیشناختی استعارههای مفهومی در افعال مرکب فارسی: مطالعهای در چارچوب زبانشناسی شناختی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 361-407]
مقولههای واژگانیگونههای ترکی استان لرستان، اثرپذیری از موقعیت تماس زبانی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 137-168]
مناجات خمس عشربررسی درستی استناد مناجات خمس عشر به امام سجاد (ع) براساس تکنیکهای سبکسنجی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 137-171]
منبع دانشبررسی جو معرفتشناختی یک کلاس درس زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ متوسطه در ایران با رویکرد قومشناختی موردی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 95-130]
ن
نامگذاری و تولدمقایسه جنسیتی مراسم کردی «مهر زدن» و «نام گذاری» مرتبط با تولد در چارچوب نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 443-472]
نجیب محفوظنشانه - معناشناسی گفتمان عاطفی در داستان «اللص و الکلاب» اثر نجیب محفوظ [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 1-32]
واژگان مترادفنماارزیابی ترجمههای فارسی در خصوص واژگان مترادفنمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
واژه تک بسامدیبررسی زایایی الگوهای سازندۀ اسم مرکب در زبان فارسی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 39-64]
واژهسازیروابط معنایی در واژههای مرکب درونمرکز در کردی گهوارهای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
واژهشناسی گناهارزیابی ترجمههای فارسی در خصوص واژگان مترادفنمای مرتبط با مفهوم گناه در قرآن [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 169-200]
واژهگفتاریپردازش معناشناختی واژههای گفتاری در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی: شواهدی از آزمون انطباق واژه با تصویر [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 191-215]
واژۀ مرکبروابط معنایی در واژههای مرکب درونمرکز در کردی گهوارهای [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 97-136]
واقعیتهاچالشهای ترجمۀ ادبی از زبان روسی به زبان فارسی: بر مبنای ترجمۀ نمایشنامۀ «الکساندر پوشکین» میخاییل بولگاکف [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 105-135]
وجهیتابعاد معنایی و نحوی زمان، نمود و وجهیت در صیغگان امری: مطالعۀ موردی کردی [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 197-239]
وضوح گفتاربررسی همبستگی بین وضوح گفتار و سنجشهای آکوستیکی واکهها در کودکان فارسی زبان دارای دیزآتری ناشی از فلج مغزی اسپاستیک [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 275-302]
ه
همایندمرز بین همایندها و اصطلاحات در زبان فارسی بر مبنای دستور ساختاری [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 271-303]
هوش فراشناختیبررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهیافزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
هویت جنسی مردانهواژگونگی نقش و هویت جنسی ناگزیر و نامفهوم مردانه در آثار منتخب تنسی ویلیامز [دوره 15، شماره 4، 1403، صفحه 33-62]
هیجانزبان اول یا دوم؟ گزینش زبانی دوزبانه ها به هنگام پردازش هیجان شادی [دوره 15، شماره 2، 1403، صفحه 131-161]
ی
یادگیریبررسی تأثیری هوش شناختی ذاتی و آگاهیافزایی هوش فراشناختی بر یادگیری مهارت شنیداری فراگیران زبان دوم (مطالعۀ موردی کتاب مجموعۀ آموزشی زبان عربی: شاِهد و تعلّم) [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 173-196]
یادگیری زبانتوانش بینفرهنگی دانشجویان بینالمللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]
یادگیری فرهنگتوانش بینفرهنگی دانشجویان بینالمللی تحلیل کیفی محتوای کتاب فرهنگ برای یادگیرندگان زبان فرانسه [دوره 15، شماره 6، 1403، صفحه 1-37]