آ
  • آزمون آیلتس تأثیر سبک‌های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش‌های آزمون آیلت [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 29-47]
  • آگاهی واج‌شناختی ارتباط آگاهی واج‌شناختی و خواندن در کودکان فارسی‌زبان مبتلا به اُتیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 73-97]
  • آموزش حالت در زبان‌های روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسی‌زبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
  • آموزش تصادفی تأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبان‌آموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
  • آموزش تعمدی تأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبان‌آموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
  • آموزش تمرین تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت‌های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
  • آموزش فکربردی نگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 101-127]
  • آموزش مهارت­های زبانی خطاهای ترجمۀ دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات عربی و راهکارهای رفع آن‌ها (با تکیه بر روش تجزیه و تحلیل خطا ((ETA1) [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 157-181]
  • آهنگ بازنمایی نوایی آهنگ ساخت اطلاع در گفتمان روایتی بزرگ‌سالان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 171-193]
ا
  • ابدال فرایندهای واجی در قرآن؛ مطالعۀ موردی: ابدال [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 73-98]
  • اثر طول فهرست بررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روان‌شناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
  • اثر طول کلمه بررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روان‌شناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
  • ادبیات تقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 345-372]
  • ادبیات فارسی تأملی بر تعامل شکل و معنا در شکل‌بندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
  • ازخودبیگانگی هَیَجامَدافزایی واژگان در داستان هورلا اثر موپاسان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 123-145]
  • اسبق فرایندهای واجی در قرآن؛ مطالعۀ موردی: ابدال [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 73-98]
  • اسپونریزم آوایی بررسی اسپونریزم در گفتار کودکان 4-6 سالۀ فارسی‌زبان: رویکردی روان‌زبان‌شناختی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 225-250]
  • اسپونریزم تکواژی بررسی اسپونریزم در گفتار کودکان 4-6 سالۀ فارسی‌زبان: رویکردی روان‌زبان‌شناختی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 225-250]
  • استعاره استعاره و گفت‌وگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
  • استعارۀ مفهومی بررسی استعاره‌های ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ ون‌دایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
  • استفهام بلاغت استفهام در بوستان سعدی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 143-172]
  • اشتقاق ساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
  • اصطلاحات تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت‌های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
  • اصطلاح‌سازی روش‌های اصلی اصطلاح‌سازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 113-138]
  • اصل تناظر خطی بررسی پدیده حرکت سازه‌های جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطی‌شدگی» در زبان‌های فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
  • اطلاع کهنه تعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واج‌شناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
  • اعتبار بازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
  • اغراض ثانویّه بلاغت استفهام در بوستان سعدی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 143-172]
  • افزوده بررسی پیکره‌بنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
  • اقناع کلام رتوریک سیاسی و الگویابی پارلمانی در نطق‌های عمومی فراکسیون امید و ولایت [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 213-239]
  • اگر واکاوی شناختی - کاربردشناختی جمله‌های شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
  • العربیه تحلیل زبان‌شناختی «خروج آمریکا از برجام» در گفتمان‌های دو شبکۀ «العربیه» و «المنار» [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 119-142]
  • المنار تحلیل زبان‌شناختی «خروج آمریکا از برجام» در گفتمان‌های دو شبکۀ «العربیه» و «المنار» [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 119-142]
  • انسجام بازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
  • انگارۀ چندمعنایی اصول مند چندمعنایی حروف ربط در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 191-212]
  • انگیزش بررسی ارتباط بین ابعاد ویژگی شخصیتی با مهارت نوشتاری ( دقت و روایی) زبان‌آموزان سطح متوسط با میانجیگری انگیزش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 283-311]
  • انگیزۀ فرانسوی‌آموزان ایرانی بررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسوی‌آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 95-117]
  • انواع تأمل بررسی میزان و نوع تدریس تأمل‌گرایانۀ معلمان زبان انگلیسی به‌وسیلۀ دفترچۀ یادداشت [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 27-54]
  • اهل غرق کاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانی‌پور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
  • ایدئولوژی بررسی استعاره‌های ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ ون‌دایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
ب
  • باختین استعاره و گفت‌وگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
  • بازافکنی معرفی کتاب: ذهن ادبی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 339-352]
  • بازترجمه بررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
  • بازنمایی نسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامه‌های خودنوشت از منظر پست‌مدرنیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 149-169]
  • بافت دانشگاهی بررسی کیفی دیدگاه دانشجویان زبان انگلیسی در خصوص پدیدۀ نورچشمی در بافت دانشگاهی ایران [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 205-235]
  • بدن تظاهر زبان- بدن و ارزشگذاری فرهنگی- زبانی در گفتمان‌های ورزشی حاکم بر جامعۀ بانوان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 51-72]
  • برجام تحلیل زبان‌شناختی «خروج آمریکا از برجام» در گفتمان‌های دو شبکۀ «العربیه» و «المنار» [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 119-142]
  • بزرگ‌سالان فارسی‌زبان بازنمایی نوایی آهنگ ساخت اطلاع در گفتمان روایتی بزرگ‌سالان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 171-193]
  • بندهای مادی رده‌شناسی نظام مند بندهای مادی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 27-46]
  • بوستان سعدی بلاغت استفهام در بوستان سعدی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 143-172]
  • بیناذهنیت واکاوی شناختی - کاربردشناختی جمله‌های شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
  • بینافرهنگی تقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 345-372]
پ
  • پارابل معرفی کتاب: ذهن ادبی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 339-352]
  • پرسش پاپ ارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعده‌مند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
  • پست‌مدرنیسم نسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامه‌های خودنوشت از منظر پست‌مدرنیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 149-169]
  • پسوند «-گر» ساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
  • پیش‌نمونه توسیع معنایی در زبان فارسی؛ مطالعه موردی افعال [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 233-256]
  • پیکر ـ زمینه بررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
  • پیکره زبان فارسی بررسی پیکره‌بنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
ت
  • تحلیل پیکره‌ای واژه‌های دستوری به‌مثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکره‌ای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
  • تحلیل تمرین تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت‌های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
  • تحلیل گفتمان ادبی بررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرین‌کوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
  • تحلیل گفتمان حقوقی طرح روش تحقیق جهت کاربست نظریۀ استدلال تولمین در سبک شناسی، تحلیل گفتمان، و زبان شناسی حقوقی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 169-189]
  • ترتیب سازه بررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
  • ترتیب کلمات بررسی و تحلیل نشان‌داری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
  • ترجمه بررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
  • ترجمه از عربی به فارسی و بالعکس خطاهای ترجمۀ دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات عربی و راهکارهای رفع آن‌ها (با تکیه بر روش تجزیه و تحلیل خطا ((ETA1) [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 157-181]
  • تصحیح غیرمستقیم دقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]
  • تصحیح مستقیم دقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]
  • تغییر معنایی توسیع معنایی در زبان فارسی؛ مطالعه موردی افعال [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 233-256]
  • تفاوت‌های فردی تأثیر سبک‌های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش‌های آزمون آیلت [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 29-47]
  • تفکر نگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 101-127]
  • تقابل‌ تکیه‌ای تقابل‌های تکیه‌ای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
  • تقابل‌های دوگانی تحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع ‌نشانه‌شناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
  • تقریب ساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
  • تکیه فراواژگانی تقابل‌های تکیه‌ای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
  • تکیه واژگانی تقابل‌های تکیه‌ای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
  • تلفیق مفهومی تلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
  • تمرین تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت‌های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
  • تناسب ـ افشای اطلاعات ارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعده‌مند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
  • تنییر تحلیل برخی گشتار‌های دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
  • توانایی درک منظور ضمنی مبتنی بر تناسب کلی ارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعده‌مند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
  • توجه تأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبان‌آموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
  • توسیع معنایی توسیع معنایی در زبان فارسی؛ مطالعه موردی افعال [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 233-256]
  • توصیفگر بررسی پیکره‌بنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
ج
  • جای خالی سلوچ بررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولت‌آبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
  • جفت کمینه تکیه‌ای تقابل‌های تکیه‌ای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
چ
  • چارچوب ارجاع ذاتی بررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
  • چارچوب ارجاع نسبی بررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
  • چامسکی تحلیل برخی گشتار‌های دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
  • چندصدایی استعاره و گفت‌وگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
  • چندمعنایی ساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
  • چندمعنایی تحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
ح
  • حرف اضافه «با» و زبان فارسی چندمعنایی و روند دستوری‌شدگی حرف اضافه «با» بر اساس تحلیل مؤلفه‌ای معنی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 285-317]
  • حروف اضافۀ مکانی و زمانی بررسی خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
  • حروف ربط چندمعنایی حروف ربط در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 191-212]
  • حلاج بررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرین‌کوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
  • حواس نگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 101-127]
خ
  • خاطره‌نگاری زبان و زمان‌ در روایت زنان سیاسیِ خاطره‌نگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
  • خطا بررسی خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
  • خطای آوایی خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشه‌های دو-همخوانی [pʀ] و [tʀ] [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 183-207]
  • خواندن ارتباط آگاهی واج‌شناختی و خواندن در کودکان فارسی‌زبان مبتلا به اُتیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 73-97]
  • خودزندگینامه‌نویسی زبان و زمان‌ در روایت زنان سیاسیِ خاطره‌نگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
  • خوشۀ دو­همخوانی [pʀ] و [tʀ] خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشه‌های دو-همخوانی [pʀ] و [tʀ] [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 183-207]
د
  • داده‌های چشمی مقایسۀ حرکات چشمی در خوانش واژگان قاموسی و دستوری زیرنویس‌های فارسی با استفاده از فناوری ردیاب چشمی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 313-338]
  • داستان معرفی کتاب: ذهن ادبی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 339-352]
  • دامنۀ زیروبمی تعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واج‌شناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
  • دانش‌آموختگان نظام متوسطه تحلیل مشکلات خواندن دانش‌آموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس داده‌های آزمون اَمزا (با توجه ‌به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 173-204]
  • دانشجویان زبان انگلیسی بررسی کیفی دیدگاه دانشجویان زبان انگلیسی در خصوص پدیدۀ نورچشمی در بافت دانشگاهی ایران [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 205-235]
  • دانش صریح زبانی دستیابی به مهارت بیان ‌شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب‌ زبان‌‌شناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
  • درجات کهنگی تعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واج‌شناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
  • درستی دستوری دقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]
  • درک تأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبان‌آموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
  • درک نقد ارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعده‌مند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
  • دستور زایشی تحلیل برخی گشتار‌های دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
  • دستور زبان بیرونی دستیابی به مهارت بیان ‌شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب‌ زبان‌‌شناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
  • دستور زبان درونی دستیابی به مهارت بیان ‌شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب‌ زبان‌‌شناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
  • دستور نقش و ارجاع قالب‌های نحوی ـ ساخت ‌‌اطلاعی مفعول مستقیم در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 173-204]
  • دستور وابستگی تحلیل برخی گشتار‌های دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
  • دستوری­‌شدگی چندمعنایی و روند دستوری‌شدگی حرف اضافه «با» بر اساس تحلیل مؤلفه‌ای معنی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 285-317]
  • دفترچۀ یادداشت بررسی میزان و نوع تدریس تأمل‌گرایانۀ معلمان زبان انگلیسی به‌وسیلۀ دفترچۀ یادداشت [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 27-54]
  • دگرگونی تحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
  • دومینیک منگنو بررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرین‌کوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
  • دیرش تفاوت های بین- گوینده در سایشی های بی واک زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 129-147]
ذ
  • ذهن ادبی معرفی کتاب: ذهن ادبی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 339-352]
  • ذهنیت واکاوی شناختی - کاربردشناختی جمله‌های شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
ر
  • رتوریک پارلمانی رتوریک سیاسی و الگویابی پارلمانی در نطق‌های عمومی فراکسیون امید و ولایت [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 213-239]
  • رجز استعاره و گفت‌وگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
  • رده‌شناسی زبان رده‌شناسی نظام مند بندهای مادی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 27-46]
  • رده‌شناسی نقش‌گرای نظام‌مند رده‌شناسی نظام مند بندهای مادی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 27-46]
  • رمان «مدن الملح» بررسی استعاره‌های ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ ون‌دایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
  • روان‌زبان‌شناختی بررسی اسپونریزم در گفتار کودکان 4-6 سالۀ فارسی‌زبان: رویکردی روان‌زبان‌شناختی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 225-250]
  • روایت تحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
  • روایت زبان و زمان‌ در روایت زنان سیاسیِ خاطره‌نگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
  • روش حفظ دیداری قرآن بررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روان‌شناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
  • روش دلتا واژه‌های دستوری به‌مثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکره‌ای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
  • روش کیفی بررسی کیفی دیدگاه دانشجویان زبان انگلیسی در خصوص پدیدۀ نورچشمی در بافت دانشگاهی ایران [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 205-235]
  • روش­های زبان­شناختی خطاهای ترجمۀ دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات عربی و راهکارهای رفع آن‌ها (با تکیه بر روش تجزیه و تحلیل خطا ((ETA1) [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 157-181]
  • رویکرد سمازیولوژیک تأملی بر تعامل شکل و معنا در شکل‌بندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
ز
  • زبان­آموزان ایرانی دستیابی به مهارت بیان ‌شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب‌ زبان‌‌شناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
  • زبان‌آموزان ایرانی بررسی خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
  • زبان‌آموزِ ایرانی شکل‌گیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
  • زبان تجریدی تحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع ‌نشانه‌شناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
  • زبان در معرض خطر جنس دستوری در هورامی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 209-232]
  • زبان روسی حالت در زبان‌های روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسی‌زبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
  • زبان روسی بررسی خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
  • زبان روسی روش‌های اصلی اصطلاح‌سازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 113-138]
  • زبان‌شناسی حقوقی واژه‌های دستوری به‌مثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکره‌ای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
  • زبان عرفانی تحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع ‌نشانه‌شناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
  • زبان فارسی حالت در زبان‌های روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسی‌زبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
  • زبان فارسی رده‌شناسی نظام مند بندهای مادی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 27-46]
  • زبان فارسی چندمعنایی حروف ربط در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 191-212]
  • زبان فارسی بررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
  • زبان فارسی بررسی خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
  • زبان فارسی روش‌های اصلی اصطلاح‌سازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 113-138]
  • زبان فارسی باستان بررسی پدیده حرکت سازه‌های جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطی‌شدگی» در زبان‌های فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
  • زبان فارسی میانه بررسی پدیده حرکت سازه‌های جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطی‌شدگی» در زبان‌های فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
  • زبان فرانسه شکل‌گیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
  • زبان فرانسه خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشه‌های دو-همخوانی [pʀ] و [tʀ] [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 183-207]
  • زمان فعل نمود - بنیان در گویش تنکابنی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-24]
  • زنان زبان و زمان‌ در روایت زنان سیاسیِ خاطره‌نگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
  • زندگینامه ‌خودنوشت نسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامه‌های خودنوشت از منظر پست‌مدرنیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 149-169]
  • زیرنویس مقایسۀ حرکات چشمی در خوانش واژگان قاموسی و دستوری زیرنویس‌های فارسی با استفاده از فناوری ردیاب چشمی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 313-338]
  • زیروبمی بازنمایی نوایی آهنگ ساخت اطلاع در گفتمان روایتی بزرگ‌سالان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 171-193]
ژ
  • ژولین گرمس کاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانی‌پور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
س
  • ساختارگرایی تأملی بر تعامل شکل و معنا در شکل‌بندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
  • ساخت ­اطلاع قالب‌های نحوی ـ ساخت ‌‌اطلاعی مفعول مستقیم در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 173-204]
  • ساخت اطلاع بررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
  • ساخت افعال متوالی بررسی و تحلیل نشان‌داری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
  • ساخت رویداد نگاهی نو به قید حالت در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 259-281]
  • ساخت نواختی تعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واج‌شناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
  • سامری تحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
  • سایشی‌های بی‌واک تفاوت های بین- گوینده در سایشی های بی واک زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 129-147]
  • سبک سبک‌شناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهج‌البلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقش‌گرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
  • سبک‌ استدلال‌ورزی طرح روش تحقیق جهت کاربست نظریۀ استدلال تولمین در سبک شناسی، تحلیل گفتمان، و زبان شناسی حقوقی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 169-189]
  • ستاک فعل نمود - بنیان در گویش تنکابنی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-24]
  • سرقت زبانی بررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
  • سکوت بررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولت‌آبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
  • سلمان هراتی نقش زیست‌بوم در مفهوم‌سازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه‌ شناختی و نقد بوم‌گرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
  • سوژه نسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامه‌های خودنوشت از منظر پست‌مدرنیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 149-169]
ش
  • شعر کلاسیک بررسی مقابله‌ای طرح‌واره‌های تصوری در اشعار حافظ و اشعار سهراب سپهری [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 201-223]
  • شعر نو بررسی مقابله‌ای طرح‌واره‌های تصوری در اشعار حافظ و اشعار سهراب سپهری [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 201-223]
  • شفیعی کدکنی تحلیل نشانه ـ معناشناختیِ «پرسش» در مجموعۀ شعرِ هزارۀ دوم آهوی کوهی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 129-155]
  • شکل تأملی بر تعامل شکل و معنا در شکل‌بندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
  • شناسایی نویسنده واژه‌های دستوری به‌مثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکره‌ای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
  • شهادت نقش زیست‌بوم در مفهوم‌سازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه‌ شناختی و نقد بوم‌گرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
ص
  • صرف ساختی ساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
ط
  • طراحی تمرین تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت‌های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
ظ
  • ظرفیت آزاد تحلیل برخی گشتار‌های دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
ع
  • عبدالحسین زرین‌کوب بررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرین‌کوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
  • عبدالرحمن منیف بررسی استعاره‌های ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ ون‌دایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
  • عصر پهلوی زبان و زمان‌ در روایت زنان سیاسیِ خاطره‌نگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
  • عضوگیری واکاوی شناختی - کاربردشناختی جمله‌های شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
  • علم معانی بلاغت استفهام در بوستان سعدی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 143-172]
  • عملیات کاهش زنجیره بررسی پدیده حرکت سازه‌های جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطی‌شدگی» در زبان‌های فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
  • عناصر همنشین اضافه بازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
  • عوامل انگیزشی بررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسوی‌آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 95-117]
ف
  • فرانقش اندیشگانی سبک‌شناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهج‌البلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقش‌گرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
  • فرانقش بینافردی سبک‌شناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهج‌البلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقش‌گرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
  • فرایندهای نحوی بررسی و تحلیل نشان‌داری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
  • فرض­انگاری واکاوی شناختی - کاربردشناختی جمله‌های شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
  • فرهنگ تقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 345-372]
  • فریم‌نت تحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
  • فضا ـ زمان تحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
  • فضاهای ذهنی تلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
  • فضای اجتماعی تظاهر زبان- بدن و ارزشگذاری فرهنگی- زبانی در گفتمان‌های ورزشی حاکم بر جامعۀ بانوان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 51-72]
  • فضای متنی تحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
  • فضای نشانه­ای تحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
  • فن خطابه رتوریک سیاسی و الگویابی پارلمانی در نطق‌های عمومی فراکسیون امید و ولایت [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 213-239]
ق
  • قالب معنایی تحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
  • قالب نحوی قالب‌های نحوی ـ ساخت ‌‌اطلاعی مفعول مستقیم در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 173-204]
  • قید چگونگی نگاهی نو به قید حالت در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 259-281]
  • قید کیفیت نگاهی نو به قید حالت در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 259-281]
ک
  • کاربردشناسی بررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
  • کلیدر بررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولت‌آبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
  • کلید واژه ها: «نظام های معنایی» تحلیل چهار نظام زبانی فضایی با تکیه بر نظام‌های معنایی تعاملی اریک لاندوفسکی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 49-72]
  • کودکان فارسی‌زبان ارتباط آگاهی واج‌شناختی و خواندن در کودکان فارسی‌زبان مبتلا به اُتیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 73-97]
گ
  • گفتگومندی استعاره و گفت‌وگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
  • گفتمان تحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
  • گفتمان روایی بازنمایی نوایی آهنگ ساخت اطلاع در گفتمان روایتی بزرگ‌سالان تک‌زبانۀ فارسی‌زبان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 171-193]
  • گفتمان شعری نقش زیست‌بوم در مفهوم‌سازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه‌ شناختی و نقد بوم‌گرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
  • گفتمان کنشی کاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانی‌پور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
  • گویش تنکابنی فعل نمود - بنیان در گویش تنکابنی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-24]
  • گی دو موپاسان هَیَجامَدافزایی واژگان در داستان هورلا اثر موپاسان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 123-145]
  • گیلیان لازار تقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 345-372]
ل
  • لُثْغَه فرایندهای واجی در قرآن؛ مطالعۀ موردی: ابدال [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 73-98]
  • لُغَه فرایندهای واجی در قرآن؛ مطالعۀ موردی: ابدال [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 73-98]
  • لَغَیَّه فرایندهای واجی در قرآن؛ مطالعۀ موردی: ابدال [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 73-98]
  • لهجه فرایندهای واجی در قرآن؛ مطالعۀ موردی: ابدال [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 73-98]
  • لویی ماسینیون بررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرین‌کوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
م
  • متمم اجباری و اختیاری بررسی پیکره‌بنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
  • متن بازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
  • مجلس شورای اسلامی ایران رتوریک سیاسی و الگویابی پارلمانی در نطق‌های عمومی فراکسیون امید و ولایت [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 213-239]
  • محیط زبان انگلیسی بررسی میزان و نوع تدریس تأمل‌گرایانۀ معلمان زبان انگلیسی به‌وسیلۀ دفترچۀ یادداشت [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 27-54]
  • مربع نشانه‌شناسی تحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع ‌نشانه‌شناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
  • مرکز تجمع انرژی تفاوت های بین- گوینده در سایشی های بی واک زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 129-147]
  • مرگ ناصری تحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
  • مزرعۀ حیوانات بررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
  • مشکلات خواندن تحلیل مشکلات خواندن دانش‌آموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس داده‌های آزمون اَمزا (با توجه ‌به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 173-204]
  • مشکلات فراگیری حالت در زبان‌های روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسی‌زبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
  • مصطفی مستور تأملی بر تعامل شکل و معنا در شکل‌بندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
  • معنا بازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
  • معنا تأملی بر تعامل شکل و معنا در شکل‌بندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
  • معنی‌شناسی شناختی تلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
  • معنی شناسی شناختی چندمعنایی حروف ربط در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 191-212]
  • مقولۀ شعاعی تحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
  • مکمل بافتی بررسی پیکره‌بنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
  • منظورشناسی بین‌زبانی ارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعده‌مند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
  • منظور ضمنی فردی ارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعده‌مند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
  • من و دیگری تحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
  • منیرو روانی‌پور کاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانی‌پور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
  • مهارت بیان ­شفاهی دستیابی به مهارت بیان ‌شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب‌ زبان‌‌شناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
  • مهارت بینافرهنگی شکل‌گیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
  • مهارت خواندن تحلیل مشکلات خواندن دانش‌آموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس داده‌های آزمون اَمزا (با توجه ‌به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 173-204]
  • مهارت نوشتاری بررسی ارتباط بین ابعاد ویژگی شخصیتی با مهارت نوشتاری ( دقت و روایی) زبان‌آموزان سطح متوسط با میانجیگری انگیزش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 283-311]
  • مهارت‌های زبانی طراحی و اعتبار بخشی آزمون استاندارد زبان فارسی (بر پایۀ چهار مهارت زبانی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 139-171]
  • موسی(ع) تحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
  • میزان دشواری متن بررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روان‌شناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
  • میزان یادسپاری تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت‌های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
  • میشل بوتور تحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
ن
  • نحو بررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
  • نشان‌داری حرکتی بررسی و تحلیل نشان‌داری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
  • نشانه‌شناختی تظاهر زبان- بدن و ارزشگذاری فرهنگی- زبانی در گفتمان‌های ورزشی حاکم بر جامعۀ بانوان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 51-72]
  • نشانه ـ معنا‌شناختی تحلیل نشانه ـ معناشناختیِ «پرسش» در مجموعۀ شعرِ هزارۀ دوم آهوی کوهی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 129-155]
  • نشانه ـ معناشناسی بررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولت‌آبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
  • نشانه- معناشناسی کاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانی‌پور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
  • نظریۀ استدلال تولمین طرح روش تحقیق جهت کاربست نظریۀ استدلال تولمین در سبک شناسی، تحلیل گفتمان، و زبان شناسی حقوقی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 169-189]
  • نظریۀ کپی حرکت بررسی پدیده حرکت سازه‌های جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطی‌شدگی» در زبان‌های فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
  • نظریۀ نقش‌گرا سبک‌شناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهج‌البلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقش‌گرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
  • نقد بوم‌گرا نقش زیست‌بوم در مفهوم‌سازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه‌ شناختی و نقد بوم‌گرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
  • نگارش شکل‌گیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
  • نگاشت تلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
  • نمود فعل نمود - بنیان در گویش تنکابنی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-24]
  • نوع پرسش تأثیر سبک‌های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان‌آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش‌های آزمون آیلت [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 29-47]
و
ه
  • هزارۀ دوم آهوی کوهی تحلیل نشانه ـ معناشناختیِ «پرسش» در مجموعۀ شعرِ هزارۀ دوم آهوی کوهی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 129-155]
  • هورامی تخت جنس دستوری در هورامی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 209-232]
  • هورامی لهون شمالی و جنوبی جنس دستوری در هورامی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 209-232]
  • هورلا هَیَجامَدافزایی واژگان در داستان هورلا اثر موپاسان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 123-145]
  • هویت تحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
  • هَیَجامَد هَیَجامَدافزایی واژگان در داستان هورلا اثر موپاسان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 123-145]
ی
  • یادگیری زبان بررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسوی‌آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 95-117]