آزمون آیلتستأثیر سبکهای یادگیری متفاوت در عملکرد زبانآموزان ایرانی در انواع مختلف پرسشهای آزمون آیلت [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 29-47]
آگاهی واجشناختیارتباط آگاهی واجشناختی و خواندن در کودکان فارسیزبان مبتلا به اُتیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 73-97]
آموزشحالت در زبانهای روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسیزبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
آموزش تصادفیتأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبانآموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
آموزش تعمدیتأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبانآموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
آموزش تمرینتأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارتهای اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
آموزش فکربردینگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 101-127]
آموزش مهارتهای زبانیخطاهای ترجمۀ دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات عربی و راهکارهای رفع آنها (با تکیه بر روش تجزیه و تحلیل خطا ((ETA1) [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 157-181]
آهنگبازنمایی نوایی آهنگ ساخت اطلاع در گفتمان روایتی بزرگسالان تکزبانۀ فارسیزبان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 171-193]
اثر طول فهرستبررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روانشناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
اثر طول کلمهبررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روانشناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
ادبیاتتقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 345-372]
ادبیات فارسیتأملی بر تعامل شکل و معنا در شکلبندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
ازخودبیگانگیهَیَجامَدافزایی واژگان در داستان هورلا اثر موپاسان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 123-145]
اشتقاقساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
اصطلاحاتتأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارتهای اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
اصطلاحسازیروشهای اصلی اصطلاحسازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 113-138]
اصل تناظر خطیبررسی پدیده حرکت سازههای جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطیشدگی» در زبانهای فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
اطلاع کهنهتعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واجشناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
اعتباربازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
انگیزشبررسی ارتباط بین ابعاد ویژگی شخصیتی با مهارت نوشتاری ( دقت و روایی) زبانآموزان سطح متوسط با میانجیگری انگیزش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 283-311]
انگیزۀ فرانسویآموزان ایرانیبررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسویآموزان ایرانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 95-117]
انواع تأملبررسی میزان و نوع تدریس تأملگرایانۀ معلمان زبان انگلیسی بهوسیلۀ دفترچۀ یادداشت [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 27-54]
اهل غرقکاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانیپور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
ایدئولوژیبررسی استعارههای ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ وندایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
ب
باختیناستعاره و گفتوگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
پرسش پاپارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعدهمند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
پستمدرنیسمنسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامههای خودنوشت از منظر پستمدرنیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 149-169]
پسوند «-گر»ساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
پیشنمونهتوسیع معنایی در زبان فارسی؛ مطالعه موردی افعال [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 233-256]
پیکر ـ زمینهبررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
پیکره زبان فارسیبررسی پیکرهبنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
ت
تحلیل پیکرهایواژههای دستوری بهمثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکرهای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
تحلیل تمرینتأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارتهای اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
تحلیل گفتمان ادبیبررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرینکوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
تحلیل گفتمان حقوقیطرح روش تحقیق جهت کاربست نظریۀ استدلال تولمین در سبک شناسی، تحلیل گفتمان، و زبان شناسی حقوقی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 169-189]
ترتیب سازهبررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
ترتیب کلماتبررسی و تحلیل نشانداری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
ترجمهبررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
ترجمه از عربی به فارسی و بالعکسخطاهای ترجمۀ دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات عربی و راهکارهای رفع آنها (با تکیه بر روش تجزیه و تحلیل خطا ((ETA1) [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 157-181]
تصحیح غیرمستقیمدقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]
تصحیح مستقیمدقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]
تغییر معناییتوسیع معنایی در زبان فارسی؛ مطالعه موردی افعال [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 233-256]
تفاوتهای فردیتأثیر سبکهای یادگیری متفاوت در عملکرد زبانآموزان ایرانی در انواع مختلف پرسشهای آزمون آیلت [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 29-47]
تفکرنگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 101-127]
تقابل تکیهایتقابلهای تکیهای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
تقابلهای دوگانیتحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع نشانهشناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
تقریبساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
تکیه فراواژگانیتقابلهای تکیهای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
تکیه واژگانیتقابلهای تکیهای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
تلفیق مفهومیتلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
تمرینتأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارتهای اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
تناسب ـ افشای اطلاعاتارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعدهمند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
تنییرتحلیل برخی گشتارهای دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
توانایی درک منظور ضمنی مبتنی بر تناسب کلیارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعدهمند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
توجهتأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبانآموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
توسیع معناییتوسیع معنایی در زبان فارسی؛ مطالعه موردی افعال [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 233-256]
توصیفگربررسی پیکرهبنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
ج
جای خالی سلوچبررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولتآبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
جفت کمینه تکیهایتقابلهای تکیهای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
چ
چارچوب ارجاع ذاتیبررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
چارچوب ارجاع نسبیبررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
چامسکیتحلیل برخی گشتارهای دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
چندصداییاستعاره و گفتوگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
چندمعناییساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
چندمعناییتحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکرهبنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
ح
حرف اضافه «با» و زبان فارسیچندمعنایی و روند دستوریشدگی حرف اضافه «با» بر اساس تحلیل مؤلفهای معنی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 285-317]
حروف اضافۀ مکانی و زمانیبررسی خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
حروف ربطچندمعنایی حروف ربط در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 191-212]
حلاجبررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرینکوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
حواسنگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 101-127]
خ
خاطرهنگاریزبان و زمان در روایت زنان سیاسیِ خاطرهنگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
خطابررسی خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
خطای آواییخطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشههای دو-همخوانی [pʀ] و [tʀ] [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 183-207]
خواندنارتباط آگاهی واجشناختی و خواندن در کودکان فارسیزبان مبتلا به اُتیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 73-97]
خودزندگینامهنویسیزبان و زمان در روایت زنان سیاسیِ خاطرهنگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
خوشۀ دوهمخوانی [pʀ] و [tʀ]خطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشههای دو-همخوانی [pʀ] و [tʀ] [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 183-207]
د
دادههای چشمیمقایسۀ حرکات چشمی در خوانش واژگان قاموسی و دستوری زیرنویسهای فارسی با استفاده از فناوری ردیاب چشمی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 313-338]
دامنۀ زیروبمیتعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واجشناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
دانشآموختگان نظام متوسطهتحلیل مشکلات خواندن دانشآموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس دادههای آزمون اَمزا (با توجه به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 173-204]
دانشجویان زبان انگلیسیبررسی کیفی دیدگاه دانشجویان زبان انگلیسی در خصوص پدیدۀ نورچشمی در بافت دانشگاهی ایران [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 205-235]
دانش صریح زبانیدستیابی به مهارت بیان شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب زبانشناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
درجات کهنگیتعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واجشناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
درستی دستوریدقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]
درکتأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبانآموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
درک نقدارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعدهمند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
دستور زایشیتحلیل برخی گشتارهای دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
دستور زبان بیرونیدستیابی به مهارت بیان شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب زبانشناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
دستور زبان درونیدستیابی به مهارت بیان شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب زبانشناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
دستور نقش و ارجاعقالبهای نحوی ـ ساخت اطلاعی مفعول مستقیم در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 173-204]
دستور وابستگیتحلیل برخی گشتارهای دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
دستوریشدگیچندمعنایی و روند دستوریشدگی حرف اضافه «با» بر اساس تحلیل مؤلفهای معنی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 285-317]
دفترچۀ یادداشتبررسی میزان و نوع تدریس تأملگرایانۀ معلمان زبان انگلیسی بهوسیلۀ دفترچۀ یادداشت [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 27-54]
دگرگونیتحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
دومینیک منگنوبررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرینکوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
دیرشتفاوت های بین- گوینده در سایشی های بی واک زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 129-147]
روایتتحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
روایتزبان و زمان در روایت زنان سیاسیِ خاطرهنگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
روش حفظ دیداری قرآنبررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روانشناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
روش دلتاواژههای دستوری بهمثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکرهای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
روش کیفیبررسی کیفی دیدگاه دانشجویان زبان انگلیسی در خصوص پدیدۀ نورچشمی در بافت دانشگاهی ایران [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 205-235]
روشهای زبانشناختیخطاهای ترجمۀ دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات عربی و راهکارهای رفع آنها (با تکیه بر روش تجزیه و تحلیل خطا ((ETA1) [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 157-181]
رویکرد سمازیولوژیکتأملی بر تعامل شکل و معنا در شکلبندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
ز
زبانآموزان ایرانیدستیابی به مهارت بیان شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب زبانشناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
زبانآموزان ایرانیبررسی خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
زبانآموزِ ایرانیشکلگیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
زبان تجریدیتحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع نشانهشناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
زبان در معرض خطرجنس دستوری در هورامی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 209-232]
زبان روسیحالت در زبانهای روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسیزبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
زبان روسیبررسی خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
زبان روسیروشهای اصلی اصطلاحسازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 113-138]
زبانشناسی حقوقیواژههای دستوری بهمثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکرهای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
زبان عرفانیتحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع نشانهشناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
زبان فارسیحالت در زبانهای روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسیزبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
زبان فارسیردهشناسی نظام مند بندهای مادی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 27-46]
زبان فارسیچندمعنایی حروف ربط در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 191-212]
زبان فارسیبررسی چارچوب های ارجاع مکانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 241-263]
زبان فارسیبررسی خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
زبان فارسیروشهای اصلی اصطلاحسازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 113-138]
زبان فارسی باستانبررسی پدیده حرکت سازههای جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطیشدگی» در زبانهای فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
زبان فارسی میانهبررسی پدیده حرکت سازههای جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطیشدگی» در زبانهای فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
زبان فرانسهشکلگیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
زبان فرانسهخطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشههای دو-همخوانی [pʀ] و [tʀ] [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 183-207]
سرقت زبانیبررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
سکوتبررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولتآبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
سلمان هراتینقش زیستبوم در مفهومسازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه شناختی و نقد بومگرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
سوژهنسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامههای خودنوشت از منظر پستمدرنیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 149-169]
ش
شعر کلاسیکبررسی مقابلهای طرحوارههای تصوری در اشعار حافظ و اشعار سهراب سپهری [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 201-223]
شعر نوبررسی مقابلهای طرحوارههای تصوری در اشعار حافظ و اشعار سهراب سپهری [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 201-223]
شفیعی کدکنیتحلیل نشانه ـ معناشناختیِ «پرسش» در مجموعۀ شعرِ هزارۀ دوم آهوی کوهی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 129-155]
شکلتأملی بر تعامل شکل و معنا در شکلبندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
شناسایی نویسندهواژههای دستوری بهمثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکرهای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
شهادتنقش زیستبوم در مفهومسازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه شناختی و نقد بومگرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
ص
صرف ساختیساخت اسامی مشتق از پسوند «-گر» از منظر صرف ساختی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-94]
ط
طراحی تمرینتأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارتهای اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
ظ
ظرفیت آزادتحلیل برخی گشتارهای دستوری براساس مفهوم ظرفیت: از نگاه تِنیِیر تا نگاه چامسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-25]
ع
عبدالحسین زرینکوببررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرینکوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
عبدالرحمن منیفبررسی استعارههای ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ وندایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
عصر پهلویزبان و زمان در روایت زنان سیاسیِ خاطرهنگار دورۀ پهلوی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 73-100]
عضوگیریواکاوی شناختی - کاربردشناختی جملههای شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
علم معانیبلاغت استفهام در بوستان سعدی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 143-172]
عملیات کاهش زنجیرهبررسی پدیده حرکت سازههای جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطیشدگی» در زبانهای فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
عناصر همنشین اضافهبازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
عوامل انگیزشیبررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسویآموزان ایرانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 95-117]
ف
فرانقش اندیشگانیسبکشناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهجالبلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقشگرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
فرانقش بینافردیسبکشناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهجالبلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقشگرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
فرایندهای نحویبررسی و تحلیل نشانداری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
فرضانگاریواکاوی شناختی - کاربردشناختی جملههای شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
فرهنگتقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 345-372]
فریمنتتحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکرهبنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
فضا ـ زمانتحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
فضاهای ذهنیتلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
فضای اجتماعیتظاهر زبان- بدن و ارزشگذاری فرهنگی- زبانی در گفتمانهای ورزشی حاکم بر جامعۀ بانوان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 51-72]
فضای متنیتحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
فضای نشانهایتحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
فن خطابهرتوریک سیاسی و الگویابی پارلمانی در نطقهای عمومی فراکسیون امید و ولایت [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 213-239]
ق
قالب معناییتحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکرهبنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
قالب نحویقالبهای نحوی ـ ساخت اطلاعی مفعول مستقیم در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 173-204]
قید چگونگینگاهی نو به قید حالت در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 259-281]
قید کیفیتنگاهی نو به قید حالت در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 259-281]
ک
کاربردشناسیبررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
کلیدربررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولتآبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
کلید واژه ها: «نظام های معنایی»تحلیل چهار نظام زبانی فضایی با تکیه بر نظامهای معنایی تعاملی اریک لاندوفسکی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 49-72]
کودکان فارسیزبانارتباط آگاهی واجشناختی و خواندن در کودکان فارسیزبان مبتلا به اُتیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 73-97]
گ
گفتگومندیاستعاره و گفتوگومندی در رجزهای شاهنامه بر اساس نظریۀ باختین [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 271-294]
گفتمانتحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
گفتمان رواییبازنمایی نوایی آهنگ ساخت اطلاع در گفتمان روایتی بزرگسالان تکزبانۀ فارسیزبان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 171-193]
گفتمان شعرینقش زیستبوم در مفهومسازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه شناختی و نقد بومگرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
گفتمان کنشیکاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانیپور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
لویی ماسینیونبررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرینکوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
م
متمم اجباری و اختیاریبررسی پیکرهبنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
متنبازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
مجلس شورای اسلامی ایرانرتوریک سیاسی و الگویابی پارلمانی در نطقهای عمومی فراکسیون امید و ولایت [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 213-239]
محیط زبان انگلیسیبررسی میزان و نوع تدریس تأملگرایانۀ معلمان زبان انگلیسی بهوسیلۀ دفترچۀ یادداشت [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 27-54]
مربع نشانهشناسیتحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع نشانهشناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
مرکز تجمع انرژیتفاوت های بین- گوینده در سایشی های بی واک زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 129-147]
مرگ ناصریتحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
مزرعۀ حیواناتبررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
مشکلات خواندنتحلیل مشکلات خواندن دانشآموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس دادههای آزمون اَمزا (با توجه به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 173-204]
مشکلات فراگیریحالت در زبانهای روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسیزبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
مصطفی مستورتأملی بر تعامل شکل و معنا در شکلبندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
معنابازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
معناتأملی بر تعامل شکل و معنا در شکلبندی متن ادبی «چند روایت معتبر دربارۀ عشق» در نگاهی سمازیولوژیک [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 87-111]
معنیشناسی شناختیتلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
معنی شناسی شناختیچندمعنایی حروف ربط در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 191-212]
مقولۀ شعاعیتحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکرهبنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
مکمل بافتیبررسی پیکرهبنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
منظورشناسی بینزبانیارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعدهمند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
منظور ضمنی فردیارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعدهمند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
من و دیگریتحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
منیرو روانیپورکاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانیپور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
مهارت بیان شفاهیدستیابی به مهارت بیان شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب زبانشناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
مهارت بینافرهنگیشکلگیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
مهارت خواندنتحلیل مشکلات خواندن دانشآموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس دادههای آزمون اَمزا (با توجه به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 173-204]
مهارت نوشتاریبررسی ارتباط بین ابعاد ویژگی شخصیتی با مهارت نوشتاری ( دقت و روایی) زبانآموزان سطح متوسط با میانجیگری انگیزش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 283-311]
مهارتهای زبانیطراحی و اعتبار بخشی آزمون استاندارد زبان فارسی (بر پایۀ چهار مهارت زبانی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 139-171]
موسی(ع)تحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
میزان دشواری متنبررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روانشناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
میزان یادسپاریتأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارتهای اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
میشل بوتورتحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
ن
نحوبررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
نشانداری حرکتیبررسی و تحلیل نشانداری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
نشانهشناختیتظاهر زبان- بدن و ارزشگذاری فرهنگی- زبانی در گفتمانهای ورزشی حاکم بر جامعۀ بانوان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 51-72]
نشانه ـ معناشناختیتحلیل نشانه ـ معناشناختیِ «پرسش» در مجموعۀ شعرِ هزارۀ دوم آهوی کوهی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 129-155]
نشانه ـ معناشناسیبررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولتآبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
نشانه- معناشناسیکاوش گفتمان کنشی گرمس در رمان اهل غرق از منیرو روانیپور [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 289-312]
نظریۀ استدلال تولمینطرح روش تحقیق جهت کاربست نظریۀ استدلال تولمین در سبک شناسی، تحلیل گفتمان، و زبان شناسی حقوقی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 169-189]
نظریۀ کپی حرکتبررسی پدیده حرکت سازههای جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطیشدگی» در زبانهای فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
نظریۀ نقشگراسبکشناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهجالبلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقشگرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
نقد بومگرانقش زیستبوم در مفهومسازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه شناختی و نقد بومگرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
نگارششکلگیری -هویت بینافرهنگی فرد نگارنده از طریق نگارش در کلاس زبان فرانسه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 171-200]
نگاشتتلفیق مفهومی؛ پیشینه و سازوکار آن [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-29]
نوع پرسشتأثیر سبکهای یادگیری متفاوت در عملکرد زبانآموزان ایرانی در انواع مختلف پرسشهای آزمون آیلت [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 29-47]
و
واژگان دستوریمقایسۀ حرکات چشمی در خوانش واژگان قاموسی و دستوری زیرنویسهای فارسی با استفاده از فناوری ردیاب چشمی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 313-338]
واژگان قاموسیمقایسۀ حرکات چشمی در خوانش واژگان قاموسی و دستوری زیرنویسهای فارسی با استفاده از فناوری ردیاب چشمی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 313-338]
واژهسازیروشهای اصلی اصطلاحسازی زبان فارسی در آینۀ زبان روسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 113-138]
واژههای کلیدی: آزمون امزاتحلیل مشکلات خواندن دانشآموختگان نظام متوسطه شهر تهران بر اساس دادههای آزمون اَمزا (با توجه به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 173-204]
واژههای کلیدی : آزمونشناسیطراحی و اعتبار بخشی آزمون استاندارد زبان فارسی (بر پایۀ چهار مهارت زبانی) [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 139-171]
واژههای کلیدی: آموزش زبان فرانسهتقویت توانش بینافرهنگی از خلال متون ادبی و راهبردهای آموزش آن در زبان فرانسه [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 345-372]
واژههای کلیدی: آهنگتعامل آهنگ و ساخت اطلاع: بازنمایی درجات کهنگی اطلاع در واجشناسی آهنگ فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 319-344]
واژههای کلیدی: آواشناسی فیزیکیخطاهای آوایی در یادگیری زبان فرانسه: خوشههای دو-همخوانی [pʀ] و [tʀ] [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 183-207]
واژههای کلیدی: ابعاد ویژگیهای شخصیتیبررسی ارتباط بین ابعاد ویژگی شخصیتی با مهارت نوشتاری ( دقت و روایی) زبانآموزان سطح متوسط با میانجیگری انگیزش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 283-311]
واژههای کلیدی: اُتیسمارتباط آگاهی واجشناختی و خواندن در کودکان فارسیزبان مبتلا به اُتیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 73-97]
واژههای کلیدی: استعارهتوسیع معنایی در زبان فارسی؛ مطالعه موردی افعال [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 233-256]
واژههای کلیدی: بار درگیری ذهنیتأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارتهای اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 55-86]
واژههای کلیدی: بازخورد تصحیحیدقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 1-24]
واژههای کلیدی: برنامۀ کمینهگرابررسی پدیده حرکت سازههای جمله بر اساس «نظریۀ کپی حرکت» و «اصل خطیشدگی» در زبانهای فارسی باستان و فارسی میانه (پژوهشی برپایۀ دستور زایشی) [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 147-170]
واژههای کلیدی: پاراتوپیبررسی پاراتوپی در گفتمان ادبی عبدالحسین زرینکوب و لویی ماسینیون: روایت حلاج از شعلۀ طور تا مصائب حلاج [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 91-111]
واژههای کلیدی: پدیدۀ نورچشمیبررسی کیفی دیدگاه دانشجویان زبان انگلیسی در خصوص پدیدۀ نورچشمی در بافت دانشگاهی ایران [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 205-235]
واژههای کلیدی: پرسشتحلیل نشانه ـ معناشناختیِ «پرسش» در مجموعۀ شعرِ هزارۀ دوم آهوی کوهی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 129-155]
واژههای کلیدی: تحلیل انتقادی گفتمانبررسی استعارههای ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ وندایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
واژههای کلیدی: تحلیل گفتمانتحلیل زبانشناختی «خروج آمریکا از برجام» در گفتمانهای دو شبکۀ «العربیه» و «المنار» [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 119-142]
واژههای کلیدی: تدریس تأملگرایانهبررسی میزان و نوع تدریس تأملگرایانۀ معلمان زبان انگلیسی بهوسیلۀ دفترچۀ یادداشت [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 27-54]
واژههای کلیدی: تکیهتقابلهای تکیهای واژگانی و فراواژگانی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 99-127]
واژههای کلیدی: جملههای شرطیواکاوی شناختی - کاربردشناختی جملههای شرطی در زبان فارسی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 233-260]
واژههای کلیدی: چندمعناییچندمعنایی و روند دستوریشدگی حرف اضافه «با» بر اساس تحلیل مؤلفهای معنی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 285-317]
واژههای کلیدی: حافظۀ فعالبررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظۀ فعال: رویکرد روانشناسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 251-269]
واژههای کلیدی: حالتحالت در زبانهای روسی و فارسی و مشکلات فراگیری آن برای فارسیزبانان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 251-266]
واژههای کلیدی: حرف اضافهبررسی خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی در زبان روسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 265-291]
واژههای کلیدی: دستورنگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 101-127]
واژههای کلیدی: دستور شناختی لانگاکربررسی پیکرهبنیاد متمم اجباری و اختیاری در زبان فارسی بر اساس دستور شناختی لانگاکر [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 257-287]
واژههای کلیدی: رتوریکرتوریک سیاسی و الگویابی پارلمانی در نطقهای عمومی فراکسیون امید و ولایت [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 213-239]
واژههای کلیدی: ردیاب چشمیمقایسۀ حرکات چشمی در خوانش واژگان قاموسی و دستوری زیرنویسهای فارسی با استفاده از فناوری ردیاب چشمی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 313-338]
واژههای کلیدی: روزبهانتحلیل زبان تجریدی روزبهان با الگوی مربع نشانهشناسی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 223-249]
واژههای کلیدی: روش تحقیقطرح روش تحقیق جهت کاربست نظریۀ استدلال تولمین در سبک شناسی، تحلیل گفتمان، و زبان شناسی حقوقی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 169-189]
واژههای کلیدی: روش تحلیل خطاخطاهای ترجمۀ دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات عربی و راهکارهای رفع آنها (با تکیه بر روش تجزیه و تحلیل خطا ((ETA1) [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 157-181]
واژههای کلیدی: رویکرد عصب زبانشناختیدستیابی به مهارت بیان شفاهی بدون نیاز به دانش صریح زبانی: بر اساس یک روش آموزش زبان با عنوان رویکرد عصب زبانشناختی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 31-54]
واژههای کلیدی: زبان آلمانیبررسی ویژگی های نحوی جایگاه میانی جمله در زبان آلمانی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 53-71]
واژههای کلیدی: زبانشناسی قضائیبررسی سازوکارهای زبانی تشخیص سرقت در ترجمه بر اساس الگوی تارل [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 261-283]
واژههای کلیدی: ساخت اطلاعبازنمایی نوایی آهنگ ساخت اطلاع در گفتمان روایتی بزرگسالان تکزبانۀ فارسیزبان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 171-193]
واژههای کلیدی: سبکهای یادگیریتأثیر سبکهای یادگیری متفاوت در عملکرد زبانآموزان ایرانی در انواع مختلف پرسشهای آزمون آیلت [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 29-47]
واژههای کلیدی: شارُلبازخوانی نظریۀ میشل شارُل در باب نقش عناصر همنشین مبتدا در انسجام گفتمان [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 1-25]
واژههای کلیدی: فضابررسی و تحلیل سکوت در گفتمان ادبی با رویکرد نشانه - معناشناختی؛ مطالعۀ موردی: کلیدر و جای خالی سلوچ اثر محمود دولتآبادی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 195-221]
واژههای کلیدی: قید حالتنگاهی نو به قید حالت در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 259-281]
واژههای کلیدی: گفتماننسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامههای خودنوشت از منظر پستمدرنیسم [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 149-169]
واژههای کلیدی: گفتمان جغرافیاییتحلیل فضا ـ زمان در فضای متنی رمانِ دگرگونی با تأکید بر گفتمان جغرافیایی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 47-69]
واژههای کلیدی: گویش فردیواژههای دستوری بهمثابه نشانگرهای گویش فردی: رویکردی پیکرهای به شناسایی هویت نویسنده در زبان فارسی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 293-317]
واژههای کلیدی: مفعول مستقیمقالبهای نحوی ـ ساخت اطلاعی مفعول مستقیم در زبان فارسی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 173-204]
واژههای کلیدی: منظور ضمنی قاعدهمندارتباط میان سطح بسندگی زبانی و دانش منظور ضمنی فردی و قاعدهمند در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 1-27]
واژههای کلیدی: نشانداریبررسی و تحلیل نشانداری جملات فارسی نوین معیار [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 99-122]
واژههای کلیدی: نشانهمعناشناسیتحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
واژههای کلیدی: نشانه معناشناسیتحلیل روایت موسی(ع) و سامری بر پایه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 25-50]
واژههای کلیدی: نظام خودانگیزشیبررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسویآموزان ایرانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 95-117]
واژههای کلیدی: نظریه استعاره مفهومینقش زیستبوم در مفهومسازی شهادت در اشعار سلمان هراتی: پیوند دیدگاه شناختی و نقد بومگرا [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 237-257]
واژههای کلیدی: نظریۀ معناشناسی قالبیتحلیل معنایی فعل «گفتن» در چارچوب نظریۀ معناشناسی قالبی: یک بررسی پیکرهبنیاد [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 55-89]
واژههای کلیدی: نهجالبلاغهسبکشناسی گفتمانی خطبۀ 28 نهجالبلاغه از منظر فرانقش اندیشگانی و بینافردی بر اساس رویکرد نظریۀ نقشگرای هلیدی [دوره 10، شماره 6، 1398، صفحه 205-232]
واژههای کلیدی: همآیی واژگانتأثیر آموزش تصادفی و آموزش تعمدی بر درک دانش هم-آیی واژگان انگلیسی در میان زبانآموزان سطح پیشرفته [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 25-51]
واژههای کلیدی: ورزش بانوانتظاهر زبان- بدن و ارزشگذاری فرهنگی- زبانی در گفتمانهای ورزشی حاکم بر جامعۀ بانوان [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 51-72]
وندایکبررسی استعارههای ایدئولوژیکی در رمان «مدن الملح» عبدالرحمن منیف، بر اساس نظریۀ وندایک [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 113-142]
ون دایکتحلیل زبانشناختی «خروج آمریکا از برجام» در گفتمانهای دو شبکۀ «العربیه» و «المنار» [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 119-142]
ه
هزارۀ دوم آهوی کوهیتحلیل نشانه ـ معناشناختیِ «پرسش» در مجموعۀ شعرِ هزارۀ دوم آهوی کوهی [دوره 10، شماره 5، 1398، صفحه 129-155]
هورلاهَیَجامَدافزایی واژگان در داستان هورلا اثر موپاسان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 123-145]
هویتتحلیل شعر «مرگ ناصری» با الگوی برخورد منِ غالب با دیگریِ مغلوب از منظر لاندوفسکی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 143-168]
هَیَجامَدهَیَجامَدافزایی واژگان در داستان هورلا اثر موپاسان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 123-145]
ی
یادگیری زبانبررسی تأثیر متغیرهای نظام خودانگیزشی زبان دوم دورنیه در یادگیری زبان خارجی: مورد فرانسویآموزان ایرانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 95-117]