آ
  • آرام، یوسف رده‌شناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
  • آزاد، علیرضا تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
  • آقاگل زاده، فردوس شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر ‌اساس الگوی 2008 ون‌لیوون؛ رویکرد زبان‌شناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
  • آهنگر، عباسعلی مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
ا
  • ابراهیمی، ژینو بررسی ویژگی‌های زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
  • ابراهیمی، شیما بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
  • ابراهیمی، شیما «نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان‌آموزان غیرفارسی‎زبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
  • ابوالحسنی زاده، وحیده مقایسۀ فضای واکه‌ای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
  • احمدخانی، محمدرضا تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
  • احمدی، سهراب بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
  • اختیاری، زهرا ساخت‌های مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
  • استاجی، اعظم بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
  • استاجی، اعظم بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
  • اسدی، نادر بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
  • اطهاری نیک عزم، مرضیه بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
  • افخمی عقدا، علی تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
  • اقاگل زاده، فردوس بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعاره‌های گفتمان‌های قدرت و پادقدرت در روزنامه‌های ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
  • اکبری، صاحبعلی بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
  • امیری، مهناز تحلیل نشانه‌شناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
  • امین یزدی، سیدامیر بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
  • انوشه، مزدک بازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
ب
  • بحرینی، مسعود بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
  • بدیلی، عماد تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
  • بزرگ بیگدلی، سعید شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • بزرگ بیگدلی، سعید شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • بشیری، علی میزان کارآمدی رهیافت‌های لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
  • بلوری، غلامرضا تحلیل طرح‌واره‌های تصوری ضرب‌المثل‌های فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
  • بلیغی، مرضیه بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
  • بهارلو، هادی نگاهی به فرایند واژه‌گزینی اصطلاحات پایه‌ای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
  • بهارلو، هادی معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • بهرامی، فاطمه کارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر رده‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 179-202]
  • بهرامی پور، نوشین تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانه‌معناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
پ
  • پراندوجی، نعیمه نشانه‌معناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
  • پروینی، خلیل ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
  • پیش قدم، رضا «نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان‌آموزان غیرفارسی‎زبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
  • پیشقدم، رضا بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
ت
  • تاکی، گیتی بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
  • تفکری رضایی، شجاع مجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
  • تقوی فردود، زهرا پدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونه‌های حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
  • تک تبار فیروزجائی، حسین تحلیل طرح‌واره‌های تصوری ضرب‌المثل‌های فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
  • تهرانی دوست، مهدی چیدمان سازه‌ها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازش‌محور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
ج
  • جانفشان، کامران ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چک‌لیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
  • جعفری، فاطمه جایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسی‌آموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
  • جعفری، محمد علی بررسی مقابله‌ای رده‌شناختی همگانی‌های گرینبرگ در گونه‌های ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
  • جعفری گهر، منوچهر نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
  • جمشیدی، محمدحسین تبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
  • جوکار، منوچهر تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
ح
  • حاجی خانی، علی تحلیل طرح‌واره‌های تصوری ضرب‌المثل‌های فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
  • حبیب، فرح تدوین مدل مفهومی نشانه‌شناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
  • حجازی، نصرت سیر تطور در نظریه‌ های اصطلاح‌شناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاح‌شناختی قالب‌‌بنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
  • حُرّی، ابوالفضل کاربست نظریۀ معنایی انگاره- بنیاد در طنزهای اقلیمیِ رسالۀ دلگشا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 63-87]
  • حسن پور دهنوی، ارسلان بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
  • حق زارع، داود نگاهی به فرایند واژه‌گزینی اصطلاحات پایه‌ای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
  • حلاج زاده بناب، حسین شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر ‌اساس الگوی 2008 ون‌لیوون؛ رویکرد زبان‌شناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
خ
  • خادم، سیده طاهره بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعاره‌های گفتمان‌های قدرت و پادقدرت در روزنامه‌های ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
  • خالقی زاده، شراره راهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
  • خدادادی، فضل الله رویکرد گفتمان کنشیِ القایی در ادبیات داستانی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 25-47]
  • خداوردی، فهیمه زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: مطالعه‌ای مقایسه‌ای [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 139-180]
  • خلیفه لو، سید فرید شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر ‌اساس الگوی 2008 ون‌لیوون؛ رویکرد زبان‌شناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
  • خواجوی، حسن بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
  • خوشخونژاد، امیرعلی مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
د
  • دبیر مقدم، محمد بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
  • دبیرمقدم، محمد ساخت‌های اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
  • درزی، علی بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
  • دست رنج، فاطمه واکاوی تاثیر تحلیل های نحوی در گفتمان قرآنی آیه وصیّت [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 213-238]
  • دهقان، مسعود بررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
  • دواتگری، هانیه بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
ر
  • راستگو، کبری شبکۀ معنایی «عَلَی» در گفتمان قرآنی برمبنای نظریۀ پیش‌نمونه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-29]
  • راسخ مهند، محمد چیدمان سازه‌ها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازش‌محور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
  • رفسنجانی نژاد، سعید بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
  • رمضانی، نسرین بررسی مقایسه‌ای میزان درک و تولید جمله‌های مجهول در کودکان یک‌زبانۀ فارسی‌زبان با کودکان دو‌زبانۀ آذری ـ فارسی‌زبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
  • روحی، افسر نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
  • روشن، بلقیس ‌مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهج‌البلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
ز
  • زختاره، حسن بررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفته‌پردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
  • زندی، بهمن بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
س
  • ساداتی نوش آبادی، سید مهدی بررسی حرکت نحوی پرسش‌واژه‌ها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
  • سبزواری، مهدی بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
  • سبزواری، مهدی بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
  • سجودی، فرزان بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعاره‌های گفتمان‌های قدرت و پادقدرت در روزنامه‌های ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
  • سعیداختر، افسانه تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بی‌قاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
  • سلطانی، سید علی اصغر ‌مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهج‌البلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
  • سلیمانی مقدم، علی رضا مجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
  • سلیمی، اسمعیل علی از جهانی‌سازی تا جهانی- بومی‌سازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
  • سید ابراهیمی، فاطمه فرایند اسم‌سازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
ش
  • شاهسواری، اعظم ساخت‌های اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
  • شریفی، شهلا مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • شریفی، شهلا مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • شعیری، حمیدرضا شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • شفیعی، سمیرا شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • شکرآمیز، منصوره بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
  • شیری، قهرمان تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانه‌معناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
  • شیری، معصومه سیر تطور در نظریه‌ های اصطلاح‌شناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاح‌شناختی قالب‌‌بنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
  • شیرینی، اکبر تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
ص
  • صابری، کورش بررسی ویژگی‌های زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
  • صالح نژاد، لیلا بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
  • صبوری، نرجس بانو بررسی حرکت نحوی پرسش‌واژه‌ها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
  • صدیقی فر، زهره راهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
  • صفائی اصل، اسماعیل رده‌شناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
  • صفرزاده، محمد میثم از جهانی‌سازی تا جهانی- بومی‌سازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
ط
  • طالبی، زهرا بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
  • طلایی، آویده تدوین مدل مفهومی نشانه‌شناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
ع
  • عادل، سید محمد رضا بررسی مقایسهای آسیب‌شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق داده‌بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
  • عباسی، آزیتا بررسی مقایسه‌ای میزان درک و تولید جمله‌های مجهول در کودکان یک‌زبانۀ فارسی‌زبان با کودکان دو‌زبانۀ آذری ـ فارسی‌زبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
  • عباسی، زهرا زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: مطالعه‌ای مقایسه‌ای [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 139-180]
  • عباسی، مجید بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
  • عبدی، آرزو بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
  • عبدی، رضا تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بی‌قاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
  • علائی، مجید چیدمان سازه‌ها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازش‌محور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
  • علوی، فریده تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصه‌های مجید و کُرک‌هویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
  • علیاری شوره دلی، محبوبه معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • علیایی، زینب مقایسۀ فضای واکه‌ای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
  • علیزاده، علی تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
غ
  • غلامحسین زاده، غلامحسین شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • غلامعلی زاده، خسرو بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
  • غیاثیان، مریم السادات تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
  • غیاثی زارچ، ابوالقاسم جایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسی‌آموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
ف
  • فارسیان، محمدرضا بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
  • فرشبافیان، احمد رده‌شناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
  • فسنقری، حجت اله بررسی مقایسهای آسیب‌شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق داده‌بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
ق
  • قادری، اسماعیل نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
  • قاسم زاده، سید علی رویکرد گفتمان کنشیِ القایی در ادبیات داستانی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 25-47]
  • قاسمی، روح اله تحلیل ساختار شکل‌گیری معنا در شعر «قصه‌ای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
  • قاسمی پور، قدرت تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
  • قنبری، فاطمه معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • قنبری، منیژه تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصه‌های مجید و کُرک‌هویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
  • قیطوری، عامر بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
ک
  • کابینی، شبنم محدودیت‌های حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته‌ در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
  • کامیاب، مرجان هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستان‌های یکی بود و یکی نبود جمال‌زاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
  • کرانی، اکرم بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
  • کرد زعفرانلو کامبوزیا، عالیه محدودیت‌های حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته‌ در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
  • کریمی، یادگار ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
  • کریمی دوستان، غلامحسین ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
  • کنعانی، ابراهیم تحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
گ
  • گلدانی، غزاله بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
ل
  • لبش، علی اکبر ‌مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهج‌البلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
  • لطیف نژاد رودسری، فرّخ نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
م
  • متقی زاده، عیسی ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
  • مجدی نسب، نسترن بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
  • محمدی، اویس میزان کارآمدی رهیافت‌های لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
  • محمدی، محمدرضا نگاهی به فرایند واژه‌گزینی اصطلاحات پایه‌ای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
  • محمدی، محمدرضا نگاهی به فرایند واژه‌گزینی اصطلاحات پایه‌ای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
  • محمودی بختیاری، بهروز مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • مختاباد امرایی، سیدمصطفی تدوین مدل مفهومی نشانه‌شناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
  • مرادپور، زینب تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بی‌قاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
  • مرادخانی، شهاب بررسی ویژگی‌های زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
  • مرادی، میترا تحلیل ساختار شکل‌گیری معنا در شعر «قصه‌ای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
  • مزینانی، ابوالفضل تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
  • معرفت، حمیده جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم ‌زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
  • معصومی، انیس مقایسۀ فضای واکه‌ای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
  • معین، مرتضی کارآیی نظام‌های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمان‌های آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
  • ملکی مقدم، اردشیر محدودیت‌های حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته‌ در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
  • مهدوی، محمدجواد مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • مهدی بیرقدار، راضیه بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
  • مهدی‌زاده، مصطفی جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم ‌زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
  • مهرابی، مرضیه بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاس‌های مجازی هم‌زمان بر درک شفاهی زبان‌آموزان ایرانی: مورد پلت‌فرم ادوب کانکت و نر‌م‌افزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
  • موسوی، سیدرضا ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
  • میرانی، جبار ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
  • میردهقان، مهین ناز بررسی مقابله‌ای رده‌شناختی همگانی‌های گرینبرگ در گونه‌های ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
  • میری، افسانه مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
ن
  • نجفیان، آرزو ‌مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهج‌البلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
  • نصیحت، ناهید نشانه‌معناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
  • نصیری، روح اله تحلیل نشانه‌شناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
  • نظری، نجمه تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانه‌معناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
  • نعمت تبریزی، امیر رضا نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
  • نکوئی، محمد حسین فرایند اسم‌سازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
و
  • ویسی، الخاص بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
ه
  • هماپور، سپیده بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاس‌های مجازی هم‌زمان بر درک شفاهی زبان‌آموزان ایرانی: مورد پلت‌فرم ادوب کانکت و نر‌م‌افزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
  • همتی، فاطمه نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
ی
  • یعقوبی جنبه سرایی، پارسا هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستان‌های یکی بود و یکی نبود جمال‌زاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]