آرام، یوسف ردهشناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
آزاد، علیرضا تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
آقاگل زاده، فردوس شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر اساس الگوی 2008 ونلیوون؛ رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
آهنگر، عباسعلی مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
ا
ابراهیمی، ژینو بررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
ابراهیمی، شیما بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
ابراهیمی، شیما «نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
ابوالحسنی زاده، وحیده مقایسۀ فضای واکهای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
احمدخانی، محمدرضا تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
احمدی، سهراب بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
اختیاری، زهرا ساختهای مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
استاجی، اعظم بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
استاجی، اعظم بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
اسدی، نادر بررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
اطهاری نیک عزم، مرضیه بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
افخمی عقدا، علی تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
اقاگل زاده، فردوس بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
اکبری، صاحبعلی بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
امیری، مهناز تحلیل نشانهشناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
امین یزدی، سیدامیر بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
انوشه، مزدک بازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
ب
بحرینی، مسعود بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
بزرگ بیگدلی، سعید شناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
بزرگ بیگدلی، سعید شناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
بشیری، علی میزان کارآمدی رهیافتهای لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
بلوری، غلامرضا تحلیل طرحوارههای تصوری ضربالمثلهای فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
بلیغی، مرضیه بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
بهارلو، هادی نگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
بهارلو، هادی معادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
بهرامی، فاطمه کارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر ردهشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 179-202]
بهرامی پور، نوشین تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
پ
پراندوجی، نعیمه نشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
پروینی، خلیل ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
پیش قدم، رضا «نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
پیشقدم، رضا بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
ت
تاکی، گیتی بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
تفکری رضایی، شجاع مجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
تقوی فردود، زهرا پدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونههای حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
تک تبار فیروزجائی، حسین تحلیل طرحوارههای تصوری ضربالمثلهای فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
تهرانی دوست، مهدی چیدمان سازهها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازشمحور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
ج
جانفشان، کامران ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چکلیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
جعفری، فاطمه جایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسیآموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
جعفری، محمد علی بررسی مقابلهای ردهشناختی همگانیهای گرینبرگ در گونههای ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
جعفری گهر، منوچهر نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
جمشیدی، محمدحسین تبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
حاجی خانی، علی تحلیل طرحوارههای تصوری ضربالمثلهای فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
حبیب، فرح تدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
حجازی، نصرت سیر تطور در نظریه های اصطلاحشناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاحشناختی قالببنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
حسن پور دهنوی، ارسلان بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
حق زارع، داود نگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
حلاج زاده بناب، حسین شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر اساس الگوی 2008 ونلیوون؛ رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
خ
خادم، سیده طاهره بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
خالقی زاده، شراره راهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
خدادادی، فضل الله رویکرد گفتمان کنشیِ القایی در ادبیات داستانی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 25-47]
خلیفه لو، سید فرید شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر اساس الگوی 2008 ونلیوون؛ رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
خواجوی، حسن بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
خوشخونژاد، امیرعلی مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
د
دبیر مقدم، محمد بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
دبیرمقدم، محمد ساختهای اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
درزی، علی بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روانزبانشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
دست رنج، فاطمه واکاوی تاثیر تحلیل های نحوی در گفتمان قرآنی آیه وصیّت [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 213-238]
دهقان، مسعود بررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
دواتگری، هانیه بررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
راسخ مهند، محمد چیدمان سازهها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازشمحور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
رفسنجانی نژاد، سعید بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
رمضانی، نسرین بررسی مقایسهای میزان درک و تولید جملههای مجهول در کودکان یکزبانۀ فارسیزبان با کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسیزبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
روحی، افسر نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
روشن، بلقیس مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
ز
زختاره، حسن بررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفتهپردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
زندی، بهمن بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
س
ساداتی نوش آبادی، سید مهدی بررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
سبزواری، مهدی بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
سبزواری، مهدی بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
سجودی، فرزان بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
سعیداختر، افسانه تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بیقاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
سلطانی، سید علی اصغر مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
سلیمانی مقدم، علی رضا مجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
سلیمی، اسمعیل علی از جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
سید ابراهیمی، فاطمه فرایند اسمسازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
ش
شاهسواری، اعظم ساختهای اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
شریفی، شهلا مقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
شریفی، شهلا مقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
شعیری، حمیدرضا شناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
شفیعی، سمیرا شناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
شکرآمیز، منصوره بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
شیری، قهرمان تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
شیری، معصومه سیر تطور در نظریه های اصطلاحشناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاحشناختی قالببنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
شیرینی، اکبر تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
ص
صابری، کورش بررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
صالح نژاد، لیلا بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
صبوری، نرجس بانو بررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
صدیقی فر، زهره راهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
صفائی اصل، اسماعیل ردهشناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
صفرزاده، محمد میثم از جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
ط
طالبی، زهرا بررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
طلایی، آویده تدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
ع
عادل، سید محمد رضا بررسی مقایسهای آسیبشناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق دادهبنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
عباسی، آزیتا بررسی مقایسهای میزان درک و تولید جملههای مجهول در کودکان یکزبانۀ فارسیزبان با کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسیزبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
عباسی، مجید بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روانزبانشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
عبدی، آرزو بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
عبدی، رضا تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بیقاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
علائی، مجید چیدمان سازهها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازشمحور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
علوی، فریده تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصههای مجید و کُرکهویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
علیاری شوره دلی، محبوبه معادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
علیایی، زینب مقایسۀ فضای واکهای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
علیزاده، علی تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
غ
غلامحسین زاده، غلامحسین شناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
غلامعلی زاده، خسرو بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
غیاثیان، مریم السادات تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
غیاثی زارچ، ابوالقاسم جایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسیآموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
ف
فارسیان، محمدرضا بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
فرشبافیان، احمد ردهشناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
فسنقری، حجت اله بررسی مقایسهای آسیبشناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق دادهبنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
ق
قادری، اسماعیل نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
قاسم زاده، سید علی رویکرد گفتمان کنشیِ القایی در ادبیات داستانی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 25-47]
قاسمی، روح اله تحلیل ساختار شکلگیری معنا در شعر «قصهای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
قاسمی پور، قدرت تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
قنبری، فاطمه معادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
قنبری، منیژه تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصههای مجید و کُرکهویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
قیطوری، عامر بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
ک
کابینی، شبنم محدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
کامیاب، مرجان هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستانهای یکی بود و یکی نبود جمالزاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
کرانی، اکرم بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
کرد زعفرانلو کامبوزیا، عالیه محدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
کریمی، یادگار ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
کنعانی، ابراهیم تحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
گ
گلدانی، غزاله بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
ل
لبش، علی اکبر مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
لطیف نژاد رودسری، فرّخ نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
م
متقی زاده، عیسی ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
مجدی نسب، نسترن بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
محمدی، اویس میزان کارآمدی رهیافتهای لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
محمدی، محمدرضا نگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
محمدی، محمدرضا نگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
محمودی بختیاری، بهروز مقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
مختاباد امرایی، سیدمصطفی تدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
مرادپور، زینب تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بیقاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
مرادخانی، شهاب بررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
مرادی، میترا تحلیل ساختار شکلگیری معنا در شعر «قصهای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
مزینانی، ابوالفضل تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
معرفت، حمیده جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
معصومی، انیس مقایسۀ فضای واکهای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
معین، مرتضی کارآیی نظامهای معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
ملکی مقدم، اردشیر محدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
مهدوی، محمدجواد مقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
مهدی بیرقدار، راضیه بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
مهدیزاده، مصطفی جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
مهرابی، مرضیه بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
موسوی، سیدرضا ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
میرانی، جبار ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
میردهقان، مهین ناز بررسی مقابلهای ردهشناختی همگانیهای گرینبرگ در گونههای ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
میری، افسانه مقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
ن
نجفیان، آرزو مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
نصیحت، ناهید نشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
نصیری، روح اله تحلیل نشانهشناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
نظری، نجمه تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
نعمت تبریزی، امیر رضا نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
نکوئی، محمد حسین فرایند اسمسازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
و
ویسی، الخاص بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
ه
هماپور، سپیده بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
همتی، فاطمه نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
ی
یعقوبی جنبه سرایی، پارسا هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستانهای یکی بود و یکی نبود جمالزاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]