آ
  • آتش بدون دود مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • آرمان تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
  • آموزش کارآیی نظام‌های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمان‌های آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
  • آموزش زبان از جهانی‌سازی تا جهانی- بومی‌سازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
  • آموزش زبان فارسی بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
  • آمیختگی مفهومی ‌مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهج‌البلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
ا
  • ابزار زبانی معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • ابهام نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
  • اخوان ثالث تحلیل ساختار شکل‌گیری معنا در شعر «قصه‌ای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
  • ادراک معلم از جهانی‌سازی تا جهانی- بومی‌سازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
  • ادغام صرفی بازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
  • ارتقا بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
  • ارزیابی رویکرد گفتمان کنشیِ القایی در ادبیات داستانی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 25-47]
  • استعاره بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
  • استفادۀ زبانی/ شم ‌زبانی جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم ‌زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
  • اصطلاح‌شناسی شناختی قالب‌ بنیان سیر تطور در نظریه‌ های اصطلاح‌شناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاح‌شناختی قالب‌‌بنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
  • اصطلاح‌شناسی عمومی سیر تطور در نظریه‌ های اصطلاح‌شناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاح‌شناختی قالب‌‌بنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
  • اصل نگارش بند بررسی حرکت نحوی پرسش‌واژه‌ها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
  • اصول بهره‌وری چیدمان سازه‌ها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازش‌محور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
  • القا کردن رویکرد گفتمان کنشیِ القایی در ادبیات داستانی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 25-47]
  • الگوی تنشی تحلیل نشانه‌شناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
  • الگوی ون­لیوون (2008) شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر ‌اساس الگوی 2008 ون‌لیوون؛ رویکرد زبان‌شناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
  • امر بدنی هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستان‌های یکی بود و یکی نبود جمال‌زاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
  • انگارۀ چما بررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
ب
  • بازنمایی کنشگران شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر ‌اساس الگوی 2008 ون‌لیوون؛ رویکرد زبان‌شناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
  • بازنمایی معنایی ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
  • بازنویسی تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بی‌قاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
  • بررسی آوایی تحلیل ساختار شکل‌گیری معنا در شعر «قصه‌ای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
  • بررسی دستوری تحلیل ساختار شکل‌گیری معنا در شعر «قصه‌ای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
  • بررسی واژگانی تحلیل ساختار شکل‌گیری معنا در شعر «قصه‌ای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
  • برنامه اسکایپ بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاس‌های مجازی هم‌زمان بر درک شفاهی زبان‌آموزان ایرانی: مورد پلت‌فرم ادوب کانکت و نر‌م‌افزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
  • برنامۀ کمینه­گرا مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
  • برنامۀ کمینه‌گرا بررسی حرکت نحوی پرسش‌واژه‌ها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
  • برنامۀ کمینه‌گرایی/ صرف توزیعی ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
  • بسامد سازۀ اول مقایسۀ فضای واکه‌ای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
  • بسامد سازۀ دوم مقایسۀ فضای واکه‌ای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
  • بُعد تجسمی بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
  • بند‌های کوچک ساخت‌های اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
  • بوگراند ـ درسلر نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
پ
  • پادقدرت بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعاره‌های گفتمان‌های قدرت و پادقدرت در روزنامه‌های ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
  • پایایی از جهانی‌سازی تا جهانی- بومی‌سازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
  • پردازش زبانی چیدمان سازه‌ها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازش‌محور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
  • پرسش­نامه از جهانی‌سازی تا جهانی- بومی‌سازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
  • پرگما ـ دیالکتیک بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
  • پلت‌فرم ادوب کانکت بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاس‌های مجازی هم‌زمان بر درک شفاهی زبان‌آموزان ایرانی: مورد پلت‌فرم ادوب کانکت و نر‌م‌افزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
  • پیشایندسازی/ پسایندسازی جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم ‌زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
ت
  • تابو بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
  • تحلیل انتقادی گفتمان مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • تحلیل خطا بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
  • تحلیل نحوی واکاوی تاثیر تحلیل های نحوی در گفتمان قرآنی آیه وصیّت [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 213-238]
  • تداخل زبانی بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
  • تداخل نحوی و کردی کلهری بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
  • ترجمه جایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسی‌آموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
  • ترجمه از زبان عربی به فارسی و بالعکس میزان کارآمدی رهیافت‌های لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
  • ترکی استانبولی بررسی مقابله‌ای رده‌شناختی همگانی‌های گرینبرگ در گونه‌های ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
  • ترکی تبریز بررسی مقابله‌ای رده‌شناختی همگانی‌های گرینبرگ در گونه‌های ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
  • ترکی رزن بررسی مقابله‌ای رده‌شناختی همگانی‌های گرینبرگ در گونه‌های ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
  • تصادف کارآیی نظام‌های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمان‌های آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
  • تضاد کاربست نظریۀ معنایی انگاره- بنیاد در طنزهای اقلیمیِ رسالۀ دلگشا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 63-87]
  • تطبیق کارآیی نظام‌های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمان‌های آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
  • تعمیم­های رده­شناختی متیسن رده‌شناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
  • تفسیر فقهی واکاوی تاثیر تحلیل های نحوی در گفتمان قرآنی آیه وصیّت [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 213-238]
  • تفسیر موضوعی تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
  • تکثیر و تکثر پدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونه‌های حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
  • تکلیف نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
  • تکواژ «-ها» کارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر رده‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 179-202]
  • تمایل به برقراری ارتباط بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
ج
  • جابه‌جایی گروه اسمی سنگین جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم ‌زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
  • جریان زیبایی‌شناختی تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانه‌معناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
  • جمال­زاده هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستان‌های یکی بود و یکی نبود جمال‌زاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
  • جهانی­سازی تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
چ
  • چک‌لیست ارزیابی کتاب ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چک‌لیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
  • چندآوایی تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصه‌های مجید و کُرک‌هویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
  • چندوجهیت تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
ح
  • حدیث نبوی تبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
  • حرکت پرسش‌واژه بررسی حرکت نحوی پرسش‌واژه‌ها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
  • حرکت دستوری چیدمان سازه‌ها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازش‌محور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
  • حرکت غیرموضوع بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
  • حرکت موضوع بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
  • حسن تعبیر بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
  • حقوق شهروندی تبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
  • حواس بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
خ
  • خاطرات تاج­السلطنه تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
  • خطبه 87 نهج­البلاغه ‌مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهج‌البلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
  • خوانش معماری تدوین مدل مفهومی نشانه‌شناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
  • خودنظم‌جویی نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
  • خیشومی تیغه­ای [n] محدودیت‌های حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته‌ در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
د
  • داده‌بنیاد بررسی مقایسهای آسیب‌شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق داده‌بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
  • داستان رویکرد گفتمان کنشیِ القایی در ادبیات داستانی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 25-47]
  • دبیران زبان انگلیسی ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چک‌لیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
  • درک شفاهی بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاس‌های مجازی هم‌زمان بر درک شفاهی زبان‌آموزان ایرانی: مورد پلت‌فرم ادوب کانکت و نر‌م‌افزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
  • دستور نقش وارجاع بررسی مقایسه‌ای میزان درک و تولید جمله‌های مجهول در کودکان یک‌زبانۀ فارسی‌زبان با کودکان دو‌زبانۀ آذری ـ فارسی‌زبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
  • دلالت ضمنی بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
  • دوره‌های روایی شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • دیدگاه بررسی مقایسهای آسیب‌شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق داده‌بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
ر
  • راهبردهای جبرانی راهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
  • راهبردهای شناختی راهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
  • رخدادی تحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
  • رده‌شناسی معنی‌شناختی کارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر رده‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 179-202]
  • رسانه بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعاره‌های گفتمان‌های قدرت و پادقدرت در روزنامه‌های ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
  • رعیت تبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
  • رمزگان بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
  • رهایی بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
  • رهیافت‌های ترجمۀ شعر میزان کارآمدی رهیافت‌های لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
  • روایی از جهانی‌سازی تا جهانی- بومی‌سازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
  • رویکرد ارتباطی ـ اجتماعی سیر تطور در نظریه‌ های اصطلاح‌شناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاح‌شناختی قالب‌‌بنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
  • رویکرد شناختی بررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
  • رویکرد شناختی بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
  • رویکرد گفتمانی- تاریخی تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
  • ریشۀ فعل محدودیت‌های حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته‌ در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
ز
  • زبان‌آموزان ایرانی بررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاس‌های مجازی هم‌زمان بر درک شفاهی زبان‌آموزان ایرانی: مورد پلت‌فرم ادوب کانکت و نر‌م‌افزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
  • زبان‌آموزان چینی جایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسی‌آموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
  • زبان انگلیسی بررسی مقایسهای آسیب‌شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق داده‌بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
  • زبان انگلیسی ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چک‌لیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
  • زبان ترکی آذری رده‌شناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
  • زبان روسی نگاهی به فرایند واژه‌گزینی اصطلاحات پایه‌ای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
  • زبان روسی معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • زبان‌شناسی شناختی زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: مطالعه‌ای مقایسه‌ای [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 139-180]
  • زبان‌شناسی شناختی بررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
  • زبان عربی بررسی مقایسهای آسیب‌شناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق داده‌بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
  • زبان علم فرایند اسم‌سازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
  • زبان فارسی نگاهی به فرایند واژه‌گزینی اصطلاحات پایه‌ای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
  • زبان فارسی معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • زبان فارسی رده‌شناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
  • زبان فارسی به­عنوان زبان دوم جایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسی‌آموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
  • زبان و ادبیات عربی ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
  • زبان و جنسیت بررسی ویژگی‌های زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
  • زمان بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
  • زمان گذشته تأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بی‌قاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
  • زمان‌ها و فعل‌های «ماْیستَاْ» ساخت‌های مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
  • زمان واکنش بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
  • زنان خواستار طلاق شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر ‌اساس الگوی 2008 ون‌لیوون؛ رویکرد زبان‌شناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
ژ
  • ژان ـ میشل مولپوآ پدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونه‌های حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
  • ژول رونار تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصه‌های مجید و کُرک‌هویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
س
  • ساختار موضوعی/ اسامی متناظر با افعال دومفعولی ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
  • ستاک‌ها ساخت‌های مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
  • سلیقه و مصرف هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستان‌های یکی بود و یکی نبود جمال‌زاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
  • سلیمان نبی نشانه‌معناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
  • سنتی تدوین مدل مفهومی نشانه‌شناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
  • سواد بصری تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
  • سوره طه تحلیل نشانه‌شناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
  • سینمای هالیوود تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفت‌انگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
ش
  • شبکۀ معنایی بررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
  • شطح تحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
  • شکافت بازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
  • شهرزاد بررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفته‌پردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
ض
  • ضرب‌المثل‌های عربی تحلیل طرح‌واره‌های تصوری ضرب‌المثل‌های فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
ط
  • طرح‌واره تصوری تحلیل طرح‌واره‌های تصوری ضرب‌المثل‌های فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
ع
  • عصیان بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
  • عملکرد زبان­آموزان بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
غ
  • غزل مولانا تحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
  • غیر‌فارسی‌زبانان «نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان‌آموزان غیرفارسی‎زبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
ف
  • فارسی بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
  • فارسی ‌کرمانشاهی بررسی ویژگی‌های زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
  • فارسی میانۀ زردشتی بررسی حرکت نحوی پرسش‌واژه‌ها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
  • فاز بررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
  • فرآیند تنشی نشانه‌معناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
  • فرآیندگرا بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
  • فرائدالادب تحلیل طرح‌واره‌های تصوری ضرب‌المثل‌های فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
  • فراگیری زبان زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: مطالعه‌ای مقایسه‌ای [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 139-180]
  • فرایند اسم‌سازی فرایند اسم‌سازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
  • فرایند تنشی تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانه‌معناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
  • فرایند گفتمان تحلیل نشانه‌شناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
  • فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
  • فضاهای ذهنی ‌مراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهج‌البلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
  • فضای واکه‌ای مقایسۀ فضای واکه‌ای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
  • فن بیان بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
ق
  • قصه‌های مجید تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصه‌های مجید و کُرک‌هویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
  • قضاوت دستوری‌بودگی بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
  • قلب نحوی بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
ک
  • کارکرد ترغیبی بررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفته‌پردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
  • کتاب ویژن ۱ ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چک‌لیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
  • کردیِ کلهری بررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
  • کُرک‌هویجی تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصه‌های مجید و کُرک‌هویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
  • کم‌رویی کلاس مکالمه بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
  • کم مشخص‌بودگی مجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
  • کنش گفتار بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
  • کودکان با نیازهای ویژه زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: مطالعه‌ای مقایسه‌ای [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 139-180]
  • کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسی­زبان بررسی مقایسه‌ای میزان درک و تولید جمله‌های مجهول در کودکان یک‌زبانۀ فارسی‌زبان با کودکان دو‌زبانۀ آذری ـ فارسی‌زبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
  • کودکان عادی زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: مطالعه‌ای مقایسه‌ای [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 139-180]
  • کودکان یک­زبانۀ فارسی­زبان بررسی مقایسه‌ای میزان درک و تولید جمله‌های مجهول در کودکان یک‌زبانۀ فارسی‌زبان با کودکان دو‌زبانۀ آذری ـ فارسی‌زبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
گ
  • گرایس نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
  • گروه اسناد ساخت‌های اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
  • گروه زمان مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
  • گروه کانون مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
  • گروه متمم­نما مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
  • گزارۀ بیان احساس معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • گزیده‌گویی نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
  • گفتمان تحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
  • گفتمان استدلالی بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
  • گفتمان دیداری بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
  • گفتمان قدرت بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعاره‌های گفتمان‌های قدرت و پادقدرت در روزنامه‌های ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
  • گفتمان قرآنی شبکۀ معنایی «عَلَی» در گفتمان قرآنی برمبنای نظریۀ پیش‌نمونه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-29]
  • گفتمان قرآنی واکاوی تاثیر تحلیل های نحوی در گفتمان قرآنی آیه وصیّت [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 213-238]
  • گفته‌پردازی بررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفته‌پردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
  • گلستان سعدی تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانه‌معناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
  • گونه‌های حسی پدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونه‌های حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
  • گویش لری کهگیلویه مقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
ل
  • لاندوفسکی کارآیی نظام‌های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمان‌های آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
  • لفور میزان کارآمدی رهیافت‌های لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
م
  • مایکل­شورت مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • متنیت نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
  • متون مدیریت فرایند اسم‌سازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
  • مجاب‌سازی کارآیی نظام‌های معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمان‌های آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
  • محدودیت­های واج­آرایی محدودیت‌های حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته‌ در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
  • محرک تغییرِ انگاره کاربست نظریۀ معنایی انگاره- بنیاد در طنزهای اقلیمیِ رسالۀ دلگشا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 63-87]
  • محمول‌های غیر­فعلی ساخت‌های اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
  • مدل نحوی معادل‌های فارسی گزاره‌های بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
  • مشروعیت بررسی چگونگی ساخت و تعامل استعاره‌های گفتمان‌های قدرت و پادقدرت در روزنامه‌های ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
  • مصدر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] ساخت‌های مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
  • مطابقه بررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستور‌پریش فارسی‌زبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
  • معناشناسی شناختی تبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
  • معیار CAF «نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان‌آموزان غیرفارسی‎زبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
  • مفعول مستقیم/ غیر‌مستقیم جایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم ‌زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
  • مفهوم اولیه بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
  • مقاومت تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
  • مقولات شعاعی شبکۀ معنایی «عَلَی» در گفتمان قرآنی برمبنای نظریۀ پیش‌نمونه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-29]
  • مقوله‌بندی/ آرایش نحوی ساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
  • مقولۀ شعاعی بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
  • ملکۀ سبا نشانه‌معناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
  • مماشات تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
  • مناظرات حضرت ابراهیم(ع) بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
  • منطق‌الطیر شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • مهارت شناخت ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
  • مهارت فهم ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
  • مهارت نقد ارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
  • مهارت نگارشی بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
  • مهارت نوشتاری «نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان‌آموزان غیرفارسی‎زبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
  • مهارت نوشتن راهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
ن
  • نشانه‌شناسی لایه‌ای تدوین مدل مفهومی نشانه‌شناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
  • نشانه‌معناشناسی تحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانه‌معناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
  • نشانه ـ معنا‌شناسی بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
  • نشانه ـ معنا­شناسی دیداری بررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
  • نشانه‌معناشناسی گفتمان شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • نظام آغازگر رده‌شناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
  • نظام‌ ارزشی شناسایی دوره‌های‌ روایی رساله‌الطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
  • نظام گفتمانی نشانه‌معناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
  • نظریه سازوکار دفاعی فروید بررسی ویژگی‌های زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
  • نظریه معنایی کاربست نظریۀ معنایی انگاره- بنیاد در طنزهای اقلیمیِ رسالۀ دلگشا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 63-87]
  • نظریۀ­ بهینگی محدودیت‌های حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته‌ در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
  • نظریۀ پیچیدگی اشتقاقی بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
  • نظریۀ پیش‌نمونه شبکۀ معنایی «عَلَی» در گفتمان قرآنی برمبنای نظریۀ پیش‌نمونه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-29]
  • نظریۀ مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی بررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
  • نظم هنجار نقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
  • نقد درونی تحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
  • نوبت‌گیری مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • نورمن فرکلاف مقایسۀ قدرت دو‌شخصیت‌محوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکل‌شورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
  • نوشتار نقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظم‌جویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
  • نوشتار اعترافی تحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
و
ه
  • هزار و یک شب بررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفته‌پردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
  • هم­پوشانی کاربست نظریۀ معنایی انگاره- بنیاد در طنزهای اقلیمیِ رسالۀ دلگشا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 63-87]
  • هم­جوشی بازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
  • همگانی‌های گرینبرگ بررسی مقابله‌ای رده‌شناختی همگانی‌های گرینبرگ در گونه‌های ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
  • هم‌گفته‌پرداز بررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفته‌پردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
  • هوشنگ مرادی کرمانی تحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصه‌های مجید و کُرک‌هویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
  • هویت هویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستان‌های یکی بود و یکی نبود جمال‌زاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
  • هَیَجامَد بررسی تأثیر تدریس مبتنی‌بر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبان‌آموزان فارسی‌زبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
ی
  • یادگیری دانشجومحور بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کم‌رویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبان‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]