آتش بدون دودمقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
آرمانتحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
آموزشکارآیی نظامهای معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
آموزش زباناز جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
آموزش زبان فارسیبررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
آمیختگی مفهومیمراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
ا
ابزار زبانیمعادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
ابهامنقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
اخوان ثالثتحلیل ساختار شکلگیری معنا در شعر «قصهای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
ادراک معلماز جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
ادغام صرفیبازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
ارتقابررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
استعارهبررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
استفادۀ زبانی/ شم زبانیجایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
اصطلاحشناسی شناختی قالب بنیانسیر تطور در نظریه های اصطلاحشناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاحشناختی قالببنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
اصطلاحشناسی عمومیسیر تطور در نظریه های اصطلاحشناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاحشناختی قالببنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
اصل نگارش بندبررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
اصول بهرهوریچیدمان سازهها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازشمحور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
الگوی تنشیتحلیل نشانهشناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
الگوی ونلیوون (2008)شیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر اساس الگوی 2008 ونلیوون؛ رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
امر بدنیهویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستانهای یکی بود و یکی نبود جمالزاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
انگارۀ چمابررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
ب
بازنمایی کنشگرانشیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر اساس الگوی 2008 ونلیوون؛ رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
بازنمایی معناییساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
بازنویسیتأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بیقاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
بررسی آواییتحلیل ساختار شکلگیری معنا در شعر «قصهای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
بررسی دستوریتحلیل ساختار شکلگیری معنا در شعر «قصهای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
بررسی واژگانیتحلیل ساختار شکلگیری معنا در شعر «قصهای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
برنامه اسکایپبررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
برنامۀ کمینهگرامقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
برنامۀ کمینهگرابررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
برنامۀ کمینهگرایی/ صرف توزیعیساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
بسامد سازۀ اولمقایسۀ فضای واکهای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
بسامد سازۀ دوممقایسۀ فضای واکهای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
بُعد تجسمیبُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
بندهای کوچکساختهای اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
بوگراند ـ درسلرنقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
پ
پادقدرتبررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
پایاییاز جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
پردازش زبانیچیدمان سازهها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازشمحور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
پرسشنامهاز جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
پرگما ـ دیالکتیکبررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
پلتفرم ادوب کانکتبررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
پیشایندسازی/ پسایندسازیجایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
ت
تابوبررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
تحلیل انتقادی گفتمانمقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
تحلیل خطابررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
تفسیر موضوعیتحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
تکثیر و تکثرپدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونههای حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
تکلیفنقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
تکواژ «-ها»کارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر ردهشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 179-202]
تمایل به برقراری ارتباطبررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
ج
جابهجایی گروه اسمی سنگینجایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
جریان زیباییشناختیتحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
جمالزادههویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستانهای یکی بود و یکی نبود جمالزاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
جهانیسازیتحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
چ
چکلیست ارزیابی کتابارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چکلیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
چندآواییتحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصههای مجید و کُرکهویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
چندوجهیتتحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
ح
حدیث نبویتبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
حرکت پرسشواژهبررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
حرکت دستوریچیدمان سازهها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازشمحور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]
حرکت غیرموضوعبررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
حرکت موضوعبررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
حسن تعبیربررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
حقوق شهروندیتبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
حواسبررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
خ
خاطرات تاجالسلطنهتحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
خطبه 87 نهجالبلاغهمراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
خوانش معماریتدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
خودنظمجویینقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
خیشومی تیغهای [n]محدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
د
دادهبنیادبررسی مقایسهای آسیبشناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق دادهبنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
دبیران زبان انگلیسیارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چکلیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
درک شفاهیبررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
دستور نقش وارجاعبررسی مقایسهای میزان درک و تولید جملههای مجهول در کودکان یکزبانۀ فارسیزبان با کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسیزبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
دورههای رواییشناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
دیدگاهبررسی مقایسهای آسیبشناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق دادهبنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
ر
راهبردهای جبرانیراهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
راهبردهای شناختیراهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
رخدادیتحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
ردهشناسی معنیشناختیکارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر ردهشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 179-202]
رسانهبررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
رعیتتبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
رهاییبُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
رهیافتهای ترجمۀ شعرمیزان کارآمدی رهیافتهای لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
رواییاز جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
رویکرد ارتباطی ـ اجتماعیسیر تطور در نظریه های اصطلاحشناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاحشناختی قالببنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
رویکرد شناختیبررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
رویکرد شناختیبررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
رویکرد گفتمانی- تاریخیتحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
ریشۀ فعلمحدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
ز
زبانآموزان ایرانیبررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
زبانآموزان چینیجایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسیآموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
زبان انگلیسیبررسی مقایسهای آسیبشناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق دادهبنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
زبان انگلیسیارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چکلیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
زبان ترکی آذریردهشناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
زبان روسینگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
زبان روسیمعادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
زبانشناسی شناختیبررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
زبان عربیبررسی مقایسهای آسیبشناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق دادهبنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
زبان علمفرایند اسمسازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
زبان فارسینگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
زبان فارسیمعادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
زبان فارسیردهشناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
زبان فارسی بهعنوان زبان دومجایگاه و نحوۀ آموزش واژگان برای فارسیآموزان چینی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 111-137]
زبان و ادبیات عربیارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
زبان و جنسیتبررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
زمانبررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
زمان گذشتهتأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بیقاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
زمانها و فعلهای «ماْیستَاْ»ساختهای مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
زمان واکنشبررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روانزبانشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
زنان خواستار طلاقشیوۀ بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان زنان خواستار طلاق بر اساس الگوی 2008 ونلیوون؛ رویکرد زبانشناسی حقوقی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 113-135]
ژ
ژان ـ میشل مولپوآپدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونههای حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
ژول رونارتحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصههای مجید و کُرکهویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
ستاکهاساختهای مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
سلیقه و مصرفهویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستانهای یکی بود و یکی نبود جمالزاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
سلیمان نبینشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
سنتیتدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
سواد بصریتحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
سوره طهتحلیل نشانهشناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
سینمای هالیوودتحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
ش
شبکۀ معناییبررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
شطحتحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
شکافتبازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
شهرزادبررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفتهپردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
ض
ضربالمثلهای عربیتحلیل طرحوارههای تصوری ضربالمثلهای فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
ط
طرحواره تصوریتحلیل طرحوارههای تصوری ضربالمثلهای فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
ع
عصیانبُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
عملکرد زبانآموزانبررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
غ
غزل مولاناتحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
غیرفارسیزبانان«نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
ف
فارسیبررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
فارسی کرمانشاهیبررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
فارسی میانۀ زردشتیبررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
فازبررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
فرآیند تنشینشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
فرآیندگرابررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
فرائدالادبتحلیل طرحوارههای تصوری ضربالمثلهای فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
فرایند اسمسازیفرایند اسمسازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
فرایند تنشیتحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
فرایند گفتمانتحلیل نشانهشناختی الگوی تنش در داستان بعثت موسی(ع) در سوره طه [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 33-59]
فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحویبررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
فضاهای ذهنیمراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
فضای واکهایمقایسۀ فضای واکهای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 307-325]
فن بیانبررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
ق
قصههای مجیدتحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصههای مجید و کُرکهویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
قضاوت دستوریبودگیبررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روانزبانشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
قلب نحویبررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روانزبانشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
ک
کارکرد ترغیبیبررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفتهپردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
کتاب ویژن ۱ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چکلیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
کردیِ کلهریبررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
کُرکهویجیتحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصههای مجید و کُرکهویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
کمرویی کلاس مکالمهبررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
کم مشخصبودگیمجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
کنش گفتاربررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
کودکان با نیازهای ویژهزبانآموزی وشناخت در کودکان کمتوان ذهنی خفیف: مطالعهای مقایسهای [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 139-180]
کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسیزبانبررسی مقایسهای میزان درک و تولید جملههای مجهول در کودکان یکزبانۀ فارسیزبان با کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسیزبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
گفتمان قدرتبررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
گفتهپردازیبررسی نشانه ـ معناشناختی کارکرد انگیزشی گفتهپردازی در هزارویک شب، از میرایی تا نامیرایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 139-159]
گلستان سعدیتحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
گونههای حسیپدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونههای حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
گویش لری کهگیلویهمقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
ل
لاندوفسکیکارآیی نظامهای معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
لفورمیزان کارآمدی رهیافتهای لفور در ترجمۀ شعر بین زبان عربی و فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 137-156]
م
مایکلشورتمقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
متنیتنقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
متون مدیریتفرایند اسمسازی در متون علم مدیریت [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 295-316]
مجابسازیکارآیی نظامهای معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
محدودیتهای واجآراییمحدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
محمولهای غیرفعلیساختهای اسنادی ثانویه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 181-200]
مدل نحویمعادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
مشروعیتبررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
مصدر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:]ساختهای مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
مطابقهبررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
معناشناسی شناختیتبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
معیار CAF«نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
مفعول مستقیم/ غیرمستقیمجایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
مفهوم اولیهبررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
مقاومتتحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
مقولهبندی/ آرایش نحویساختار موضوعی اسامی محمولی متناظر با افعال دومفعولی در کردی هورامی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 227-250]
مقولۀ شعاعیبررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
ملکۀ سبانشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
مماشاتتحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
مناظرات حضرت ابراهیم(ع)بررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
منطقالطیرشناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
مهارت شناختارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
مهارت فهمارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
مهارت نقدارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
مهارت نگارشیبررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
مهارت نوشتاری«نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
مهارت نوشتنراهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
ن
نشانهشناسی لایهایتدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
نشانهمعناشناسیتحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
نشانه ـ معناشناسیبُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
نشانه ـ معناشناسی دیداریبررسی نشانه- معناشناسی تصاویر در بوف کور صادق هدایت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-109]
نشانهمعناشناسی گفتمانشناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
نظام آغازگرردهشناسی نظام آغازگر در دو زبان فارسی و ترکی آذری [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 157-186]
نظام ارزشیشناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
نظام گفتمانینشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
نظریه سازوکار دفاعی فرویدبررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
نظریۀ بهینگیمحدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
نظریۀ پیچیدگی اشتقاقیبررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی برپایۀ شواهد روانزبانشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 203-225]
نظم هنجارنقش تخطی از قاعدۀ شیوۀ گرایس در میزان متنیت شعر نیما بر اساس رویکرد بوگراند و درسلر [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 277-306]
نقد درونیتحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
نوبتگیریمقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
نورمن فرکلافمقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
نوشتارنقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
نوشتار اعترافیتحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
و
واژگان کلیدی: بازارتدوین مدل مفهومی نشانهشناسی بازار سنتی ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 129-158]
واژگان کلیدی: برنامهمداریکارآیی نظامهای معنایی و تعاملی لاندوفسکی در تحلیل گفتمانهای آموزشی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 297-317]
واژگان کلیدی: پیچیدگینقش پیچیدگی تکلیف، شرایط انجام تکلیف و خودنظمجویی فراگیران زبان در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 227-249]
واژگان کلیدی: تحلیل گفتمان موضوعیتحلیل گفتمان موضوعی: تلفیقی از رویکرد گفتمانی ـ تاریخی و تفسیر موضوعی قرآن کریم [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 1-33]
واژگان کلیدی: تحلیل مقابلهایبررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 209-226]
واژگان کلیدی: چندمعناییبررسی انواع چندمعنایی در فارسی معیار با رویکردی شناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 251-271]
واژگان کلیدی: رسالهالطیرهاشناسایی دورههای روایی رسالهالطیرها براساس چهار نسل روایت [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 99-127]
واژگان کلیدی: رویکرد نتیجهگرابررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنیبر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 159-178]
واژگان کلیدی: مقولۀ شمارکارکردهای صرفی- معنایی «ها» در زبان فارسی ازمنظر ردهشناختی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 179-202]
واژگان کلیدی: مهارت خواندنارزیابی مهارت خواندن دانشجویان کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات عربی [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 273-296]
واژگان کلیدی: نشانهمعناشناسینشانهمعناشناسی فرآیند «تنش» در ایمان آوردن ملکۀ سبا [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 35-61]
واژگان کلیدی: هیجانبررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هَیَجامَد بر هیجانات زبانآموزان فارسیزبان زن در ایران [دوره 9، شماره 3، 1397، صفحه 63-97]
واژگانگرامجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
واژهگزینی اصطلاحاتنگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
واژههای کلیدی: آسیبشناسیبررسی مقایسهای آسیبشناسی یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و عربی در ایران از دیدگاه دبیران آموزش و پرورش: یک تحقیق دادهبنیاد [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 181-207]
واژههای کلیدی: آموزش زبان خارجیبررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 253-269]
واژههای کلیدی: آموزش مجازی همزمانبررسی تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر درک شفاهی زبانآموزان ایرانی: مورد پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 251-276]
واژههای کلیدی: استعارهبررسی چگونگی ساخت و تعامل استعارههای گفتمانهای قدرت و پادقدرت در روزنامههای ایران بر اساس مدل هارت و لوکس (2007) و چارتریس بلک (2004) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 327-350]
واژههای کلیدی: اصطلاحات رادارینگاهی به فرایند واژهگزینی اصطلاحات پایهای راداری زبان روسی به زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 283-304]
واژههای کلیدی: اصطلاحشناسیسیر تطور در نظریه های اصطلاحشناسی: از تحول واژگانی در نظریۀ عمومی تا دگردیسی واحدهای اصطلاحشناختی قالببنیان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 93-121]
واژههای کلیدی: بازخورد اصلاحی فرازبانیتأثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بیقاعده زمان گذشتۀ سادۀ انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 123-155]
واژههای کلیدی : بررسی ساختاریتحلیل ساختار شکلگیری معنا در شعر «قصهای از شب» مهدی اخوان ثالث بر اساس آراء یاکوبسن [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 241-263]
واژههای کلیدی: پدیدارشناسی حضورپدیدارشناسی حضور سوژه و نقش گونههای حسی در ادراک ابژه: بررسی نشانه - معناشناختی داستانی از آبیِ ژان - میشل مولپوآ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 271-294]
واژههای کلیدی: پرسشواژهبررسی حرکت نحوی پرسشواژهها در زبان فارسی میانۀ زردشتی بر اساس «اصل نگارش بند» (پژوهشی بر پایۀ دستور زایشی) [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 69-91]
واژههای کلیدی: پویانماییتحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز بر اساس رویکرد چندوجهیت [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 35-61]
واژههای کلیدی: تناوب کلمهایجایگاه گروه اسمی سنگین در زبان فارسی: شواهدی از شم زبانی گویشوران بومی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 185-211]
واژه های کلیدی: جهانی ـ بومیسازیاز جهانیسازی تا جهانی- بومیسازی: بررسی ادراک (آگاهی) معلمان زبان انگلیسی ایران از آموزش زبان جهانی- بومی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 157-180]
واژه های کلیدی: حرف اضافهبررسیِ معنایی حروف اضافۀ læ//، /wæ/ ، /wægærd/ و /wæpi/ در کردی براساس رویکرد شناختی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-33]
واژههای کلیدی: داستان معاصرهویت، فردیت و نمایش امر بدنی در داستانهای یکی بود و یکی نبود جمالزاده [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 1-32]
واژههای کلیدی: دستورپریشیبررسی زمان و مطابقه در گفتار بیماران دستورپریش فارسیزبان بر اساس فرضیۀ کوتاه شدن درخت نحوی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 67-93]
واژههای کلیدی: راعتبیین معناشناسی شناختی مفاهیم «راع» و «رعیت» بر مبنای حدیث نبوی و ارتباط آن با حقوق شهروندی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 239-276]
واژههای کلیدی: راهبردهای حافظهایراهبردهای حافظه ای، شناختی و جبرانی: بررسی ارتباط بین به کارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتن [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 113-138]
واژههای کلیدی: ردهشناسیبررسی مقابلهای ردهشناختی همگانیهای گرینبرگ در گونههای ترکی رزن، تبریز و استانبولی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 61-88]
واژههای کلیدی: رویکرد تسلط لیکافبررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 187-212]
واژههای کلیدی: ریشهبازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 57-80]
واژههای کلیدی: زبانشناسی اجتماعیبررسی اجتماعی ـ شناختی تابو و حسن تعبیر در ساختارهای عبارات، اصطلاحات و ضربالمثلهای فارسی و انگلیسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 317-334]
واژههای کلیدی: زبان فارسیمحدودیتهای حضور خیشومی [n] در پایانۀ ریشۀ فعل ساده پس از افزودن وند گذشته در زبان فارسی: نظریه بهینگی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 227-252]
واژههای کلیدی: فاعلبررسی ارتقای فاعل و تعامل آن با نظریۀ فاز در زبان فارسی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 49-68]
واژههای کلیدی: فرضیۀ نسبیت حسی«نسبیت حسی» و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبانآموزان غیرفارسیزبان [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 213-240]
واژههای کلیدی: فروغ فرخزادبُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 297-316]
واژههای کلیدی: قرآن کریمبررسی مناظرات حضرت ابراهیم در قرآن از منظر رویکرد پرگما - دیالکتیک [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 241-265]
واژههای کلیدی: کتاب درسی1 1ارزیابی کتاب انگلیسی پایۀ اول متوسطه، دورۀ دوم (ویژن ۱) بر اساس چکلیست از دیدگاه دبیران انگلیسی شهر کرمانشاه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 197-239]
واژههای کلیدی: گفتمان رواییتحلیل گفتمان روایی در دو مجموعه داستان قصههای مجید و کُرکهویجی [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 95-118]
واژههای کلیدی: گفتمان طنزتحلیل کارکرد گفتمانی طنز در باب اول گلستان سعدی؛ رویکرد نشانهمعناشناسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 81-111]
واژههای کلیدی: گویش خانیکساختهای مصدر نادر «ماْیستَاْ» [mæ:jstæ:] در گویش خانیکی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 267-295]
واژههای کلیدی: مجهولبررسی مقایسهای میزان درک و تولید جملههای مجهول در کودکان یکزبانۀ فارسیزبان با کودکان دوزبانۀ آذری ـ فارسیزبان [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 119-145]
واژههای کلیدی: معناشناسی شناختیمراحل ساخت معنا در خطبۀ 87 نهجالبلاغه از دیدگاه نظریه آمیختگی مفهومی [دوره 9، شماره 6، 1397، صفحه 1-23]
واژههای کلیدی: معنیشناسی شناختیتحلیل طرحوارههای تصوری ضربالمثلهای فرائدالأدب و نقش آن در انعکاس فرهنگ [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 201-226]
واژههای کلیدی: مقولۀ نفیمقولۀ نفی و جایگاه آن در گویش لری کهگیلویه [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 1-33]
واژههای کلیدی: نادر ابراهیمیمقایسۀ قدرت دوشخصیتمحوریِ رمان آتش بدون دود (با استفاده از «نظریۀ نابرابری قدرت در دیالوگ» فرکلاف و مدل مایکلشورت) [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 147-171]
واژههای کلیدی: نشانه ـ معناشناسیتحلیل نشانه-معنا شناختی کارکردهای گفتمانی مقاومت و مماشات در اعترافات تاج السلطنه [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 31-56]
واژههای کلیدی: نشانه ـ معناشناسیتحلیل کارکرد رخدادی ـ زبانی شطح در نظام گفتمانی غزل مولانا در دیوان شمس [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 173-196]
واژههای کلیدی: وضعیت عاطفیمعادلهای فارسی گزارههای بیان احساس در ساختارهای نحوی روسی [دوره 9، شماره 4، 1397، صفحه 89-111]
وجه وصفیمجهول در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 161-183]
وزن دستوریچیدمان سازهها در زبان فارسی متأثر از وزن دستوری: تبیینی پردازشمحور [دوره 9، شماره 5، 1397، صفحه 35-65]