آلنامدهی و طبقهبندی کنشگران اجتماعی در داستان «آل» بر اساس الگوی ون لیوون [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 71-89]
آموزتحلیل خطاهای املایی عرب زبانان فارسی آموز [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 233-264]
آموزش چند رسانهایمقایسۀ اثربخشی روش آموزش مستقیم و آموزش چندرسانهای بر بهبود شش نوع املا [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 265-290]
آموزش زبانبررسی فراتحلیلی تأثیر شیوه آموزشی ژانر- مدار بر پیشرفت میزان مهارت در نگارش زبان انگلیسی [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 107-137]
آموزش زبان انگلیسیارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذینفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسشنامه [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 23-47]
آموزش صریحظرفیت حافظه فعال و یادگیری ساختارهای زبان دوم در محیط ضمنی و صریح: تأثیر نوع ساختار زبانی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 53-76]
آموزش ضمنیظرفیت حافظه فعال و یادگیری ساختارهای زبان دوم در محیط ضمنی و صریح: تأثیر نوع ساختار زبانی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 53-76]
آموزش غیرمستقیمتأثیر تدریس مستقیم شماری از پسوندهای اشتقاقی به فارسیآموزان خارجی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 1-26]
آموزش مستقیمتأثیر تدریس مستقیم شماری از پسوندهای اشتقاقی به فارسیآموزان خارجی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 1-26]
آموزش مستقیممقایسۀ اثربخشی روش آموزش مستقیم و آموزش چندرسانهای بر بهبود شش نوع املا [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 265-290]
آنچارتد 4: فرجام یک دزدعاملیت مترجم و ویژگیهای ترجمه غیرحرفهای بازیهای ویدئویی (موردپژوهی آنچارتد 4: فرجام یک دزد) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 181-204]
آواشناسی فیزیکیکاربرد آواشناسی فیزیکـی در شناسایی خطاهای آوایی: واکههای خیشومی زبان فرانسه [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 187-216]
آیات ولایتتحلیل ارتباط بینامتنی آیۀ تطهیر با عمدهترین آیات امامت، ولایت و فضائل اهلبیت(ع) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 27-52]
ا
ادب زبانیبررسی ادراک گویشوران فارسیزبان از تنوع سبکی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 291-314]
ادغامشعر دیداری فارسی از دیدگاه نشانهشناسی شناختی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 159-186]
ارتباطارزیابی رفتارهای پیرازبانی در افراد مبتلا به آسیب مغزی تروماتیک شدید و همتایان سالم [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 273-299]
استروپبررسی و مقایسۀ تعبیر ضربالمثل در بیماران آلزایمریِ فارسیزبان و افراد سالم [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 137-157]
استعارهراهاندازی شبکه همنت: شبکهای برای تبیین باهمایی واژگانی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 197-223]
استعارهبازنمایی ایدئولوژیک مطبوعات انگلستان و ایران با نگاه تحلیل انتقادی استعاره [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 209-231]
استنباطتأثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبانآموزان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 95-120]
اسم جنس مشترکبررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در زبان روسی با مقوله ی اسم جنس مشترک در این زبان و صفت فاعلی مرکب در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 125-147]
اسناد زبان تخصصیارزیابی انتقادی دوره های زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی در ایران: تحلیل محتوایی اسناد زبانی و دیدگاه های متخصصان و برنامه ریزان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 161-189]
اشتقاقواژه های غیربسیط فارسی در صرف واژگانی و صرف ساختی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 67-93]
افعال سبکنقش پیشوندهای اشتقاقی افعال سبک کردیون، بتیون و بوکوواتیون در زبان سمنانی در بازنمایی جزایر معنایی از منظر رویکرد شناختی: تعامل میان صرف و معنیشناسی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 103-136]
افعال مؤثربرهمکنش روابط پیوستاری و انفصالی در داستان «مردی در قفس» صادق چوبک [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 121-134]
افعال مؤثرتحلیل نشانهشناختی شیوههای گفتهپردازی در یسنهای نهم و دهم اوستا [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 159-179]
اقناعتوصیف و تحلیل شیوههای زبانی و فر زبانی وکلا جهت اقناع در دادگاههای علنی ایران: تحلیل گفتمان دادگاه کیفری (زبانشناسی حقوقی) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 139-158]
الگوی شوشیروایت شناسی داستان کوتاه «مرثیه برای ژاله و قاتلش» براساس الگوهای کنشی و شوشی گرمس [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 175-206]
الگوی کنشگران اجتماعی ون لیووننامدهی و طبقهبندی کنشگران اجتماعی در داستان «آل» بر اساس الگوی ون لیوون [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 71-89]
الگوی کنشیروایت شناسی داستان کوتاه «مرثیه برای ژاله و قاتلش» براساس الگوهای کنشی و شوشی گرمس [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 175-206]
امامت و فضائلتحلیل ارتباط بینامتنی آیۀ تطهیر با عمدهترین آیات امامت، ولایت و فضائل اهلبیت(ع) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 27-52]
انضمامتشکیل افعال مرکب فارسی از منظر دستور شناختی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 149-170]
انگلیسی به عنوان زبان خارجیتأثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبانآموزان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 95-120]
اهلبیت (ع)تحلیل ارتباط بینامتنی آیۀ تطهیر با عمدهترین آیات امامت، ولایت و فضائل اهلبیت(ع) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 27-52]
ای، خطاهای املایی، عرب­تحلیل خطاهای املایی عرب زبانان فارسی آموز [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 233-264]
ایدئولوژیتأثیر مسائل ایدئولوژیک در کیفیت ترجمۀ اخبار عربی (بررسی موردی ترجمۀ خبر شبکۀ الجزیره در خبرگزاری فارس براساس الگوی جولیان هاوس) [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 149-173]
ایدئولوژیبازنمایی ایدئولوژیک مطبوعات انگلستان و ایران با نگاه تحلیل انتقادی استعاره [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 209-231]
ب
بازجوئیویژگیهای گفتاری متهمان به سرقت در محاکم قضایی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 91-116]
بازههای زمانیچشم اندازی تعاملی و پویا از انگیزش زبان دوم در جریان انجام تکالیف در بازه های زمانی مختلف [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 137-160]
بازیابیتأثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبانآموزان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 95-120]
باهمایی واژگانیراهاندازی شبکه همنت: شبکهای برای تبیین باهمایی واژگانی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 197-223]
برنامهریزی زبانمقایسه معیارسازی زبان فارسی در دورههای پیش و پس از مشروطه [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 205-234]
بعد شناختی؛صدی الحیاة؛العربیه بین یدیک؛کلیدواژه­سطوح اهداف آموزشی در تمرین های مجموعه های آموزشی صدی الحیاه و العربیه بین یدیک (تحلیل محتوا براساس طبقه بندی اندرسون و کراثول در حیطۀ شناختی) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 1-26]
بلاغت قرآنمقایسه و تطبیق سبک جملات در ترجمههای روسی قرآن بر مبنای سورههای الرحمن، واقعه، الحدید و حشر [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-23]
بند موصولیبررسی سلسله مراتب دسترسی نقش های نحوی در زبانهای آلمانی و فارسی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 23-42]
بندی اندرسونسطوح اهداف آموزشی در تمرین های مجموعه های آموزشی صدی الحیاه و العربیه بین یدیک (تحلیل محتوا براساس طبقه بندی اندرسون و کراثول در حیطۀ شناختی) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 1-26]
بنمایهتأملی زبانی در مضمون و شگردهای مضمونسازی در شعر فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 249-275]
بهکی سلام کنم؟تحلیل روایی دو داستان کوتاه به کی سلام کنم؟ از سیمین دانشور و زن زیادی از جلال آلاحمد [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 247-271]
بهمنبیگینامدهی و طبقهبندی کنشگران اجتماعی در داستان «آل» بر اساس الگوی ون لیوون [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 71-89]
بهینگیبررسی حذف همخوان در خوشههای همخوانی زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 319-339]
بوف کورنظام حضور و برهمکنش در گفتمان بوف کور با تکیه بر رویکرد نشانه-معناشناسی هستیمحور [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-21]
بیانمقایسۀ بیان دستوری کودکان مبتلا به اُتیسم با کودکان طبیعی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-21]
بیان کتبیکاربست الگوی انتزاعی بینازبان در بررسی خطاهای شرکتکنندگان در بخش کتبی آزمون دِلف در ایران [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 97-124]
بیلبوردهای تهران و لندنبررسی زبان تبلیغات در بیلبوردهای تهران و لندن ازمنظر فنون اقناع [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 391-427]
بینا زبانکاربست الگوی انتزاعی بینازبان در بررسی خطاهای شرکتکنندگان در بخش کتبی آزمون دِلف در ایران [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 97-124]
پ
پانویسعاملیت مترجم در پانویس ها و یادداشت های مترجمان ادبی معاصر در ایران [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 191-214]
پایدار مقایسهایبررسی جنبههای فرهنگی- قومی پایدارهای مقایسهای (تشبیهات مثلگونه) توصیفکننده ظاهر در زبانهای روسی و فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 127-147]
پرسشنامهارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذینفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسشنامه [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 23-47]
پسزمینهسازیبررسیزمینهسازی نمود و صیغه فعل در گفتمان روایی کودکان فارسی زبان [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 155-177]
پسوندهای «-як(а)/-ак(а)»بررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در زبان روسی با مقوله ی اسم جنس مشترک در این زبان و صفت فاعلی مرکب در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 125-147]
پسوندهای اشتقاقیتأثیر تدریس مستقیم شماری از پسوندهای اشتقاقی به فارسیآموزان خارجی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 1-26]
پوربررسی نظام مقاومتی گفتمان در اهل غرق منیرو روانی پور [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 301-326]
پویاچشم اندازی تعاملی و پویا از انگیزش زبان دوم در جریان انجام تکالیف در بازه های زمانی مختلف [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 137-160]
پیچیدهچشم اندازی تعاملی و پویا از انگیزش زبان دوم در جریان انجام تکالیف در بازه های زمانی مختلف [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 137-160]
پیشانگاشت«چرخش زبان در جنبش سماع» تأثیر پیشانگاشتهای زبانشناختی در سیر تحول مفهوم سماع عارفانه نزد محمد غزالی و مولوی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 293-320]
پیشدبستانیتخمین واژگان پایۀ دانشآموزان کم توان ذهنی مقطع پیشدبستانی شهر تهران [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 257-291]
پیشوندهای اشتقاقینقش پیشوندهای اشتقاقی افعال سبک کردیون، بتیون و بوکوواتیون در زبان سمنانی در بازنمایی جزایر معنایی از منظر رویکرد شناختی: تعامل میان صرف و معنیشناسی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 103-136]
ترکیبواژه های غیربسیط فارسی در صرف واژگانی و صرف ساختی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 67-93]
تشبیهات مثلگونهبررسی جنبههای فرهنگی- قومی پایدارهای مقایسهای (تشبیهات مثلگونه) توصیفکننده ظاهر در زبانهای روسی و فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 127-147]
تصریفبررسی ساختار صرفی فعل فارسی در چارچوب نظریه کلمه و صیغگان [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 277-307]
تصویر زبانی جهانبررسی جنبههای فرهنگی- قومی پایدارهای مقایسهای (تشبیهات مثلگونه) توصیفکننده ظاهر در زبانهای روسی و فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 127-147]
تعاملنظام حضور و برهمکنش در گفتمان بوف کور با تکیه بر رویکرد نشانه-معناشناسی هستیمحور [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-21]
تعامل زمینهچینتحلیل تیرگی واجشناختی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 1-27]
تعامل عکس زمینهبرچینتحلیل تیرگی واجشناختی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 1-27]
تعامل عکسِ زمینهچینتحلیل تیرگی واجشناختی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 1-27]
تفکر نقادانهبررسی تأثیر مهارت های تفکر نقادانه بر مهارت درک مطلب متون ادبی دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی در ایران [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 1-23]
تناوب همکردیتبیین تناوب همکردها در افعال مرکب فارسی براساس نظریه واژگان زایشی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 429-452]
تنشی- زبانیتحلیل کارکرد تنشی-زبانی«نور» و ابعاد معنایی آن در نظام گفتمانی شرق اندوه و حجم سبز سپهری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 25-52]
تنوع سبکیبررسی ادراک گویشوران فارسیزبان از تنوع سبکی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 291-314]
ج
جرمویژگیهای گفتاری متهمان به سرقت در محاکم قضایی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 91-116]
جزایر معنایینقش پیشوندهای اشتقاقی افعال سبک کردیون، بتیون و بوکوواتیون در زبان سمنانی در بازنمایی جزایر معنایی از منظر رویکرد شناختی: تعامل میان صرف و معنیشناسی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 103-136]
جنسیتمهارتهای دانشآموختگان نظام متوسطه با محوریت درس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه موردی: شهر تهران) [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 231-256]
زانربررسی فراتحلیلی تأثیر شیوه آموزشی ژانر- مدار بر پیشرفت میزان مهارت در نگارش زبان انگلیسی [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 107-137]
زبان آلمانیبررسی سلسله مراتب دسترسی نقش های نحوی در زبانهای آلمانی و فارسی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 23-42]
زبان روسیبررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در زبان روسی با مقوله ی اسم جنس مشترک در این زبان و صفت فاعلی مرکب در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 125-147]
زبانشناسی روایتتحلیل روایی دو داستان کوتاه به کی سلام کنم؟ از سیمین دانشور و زن زیادی از جلال آلاحمد [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 247-271]
زبانشناسی نقشگراتأثیر مسائل ایدئولوژیک در کیفیت ترجمۀ اخبار عربی (بررسی موردی ترجمۀ خبر شبکۀ الجزیره در خبرگزاری فارس براساس الگوی جولیان هاوس) [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 149-173]
زبان فارسیبررسی گواه نمایی در زبان فارسی : رویکردی رده شناختی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 79-99]
زبان فارسیبررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در زبان روسی با مقوله ی اسم جنس مشترک در این زبان و صفت فاعلی مرکب در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 125-147]
زبان فارسیمقایسه معیارسازی زبان فارسی در دورههای پیش و پس از مشروطه [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 205-234]
زبان فارسیبررسی گذرایی فعلهای حرکتی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 117-136]
زبان فارسیبررسی حذف همخوان در خوشههای همخوانی زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 319-339]
زبان، فارسی­تحلیل خطاهای املایی عرب زبانان فارسی آموز [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 233-264]
زبان کشمیریبررسی تأثیر عناصر دستوری و وام واژه های زبان فارسی بر زبان کشمیری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 1-24]
زن زیادیتحلیل روایی دو داستان کوتاه به کی سلام کنم؟ از سیمین دانشور و زن زیادی از جلال آلاحمد [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 247-271]
زیباییشناختیتحلیل کارکرد تنشی-زبانی«نور» و ابعاد معنایی آن در نظام گفتمانی شرق اندوه و حجم سبز سپهری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 25-52]
سازی واجی، تکرار جزئی، زبان فارسیبررسی فرایند تکرار کامل در زبان فارسی: پژوهشی بر اساس نظریه تکرار صرفی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 29-51]
سبکمقایسه و تطبیق سبک جملات در ترجمههای روسی قرآن بر مبنای سورههای الرحمن، واقعه، الحدید و حشر [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-23]
سبکبررسی ادراک گویشوران فارسیزبان از تنوع سبکی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 291-314]
سبک بوشیسبک شناسی نشانه معنایی؛ سبک بوشی حضور در داستان کودکانه کلاغ سفید [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 27-46]
سرقتویژگیهای گفتاری متهمان به سرقت در محاکم قضایی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 91-116]
سطوح سیاستگذاری و اجراارزیابی انتقادی دوره های زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی در ایران: تحلیل محتوایی اسناد زبانی و دیدگاه های متخصصان و برنامه ریزان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 161-189]
سهراب سپهریتحلیل کارکرد تنشی-زبانی«نور» و ابعاد معنایی آن در نظام گفتمانی شرق اندوه و حجم سبز سپهری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 25-52]
سوژهی بودشینظام حضور و برهمکنش در گفتمان بوف کور با تکیه بر رویکرد نشانه-معناشناسی هستیمحور [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-21]
سیاست آموزش زبانارزیابی انتقادی دوره های زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی در ایران: تحلیل محتوایی اسناد زبانی و دیدگاه های متخصصان و برنامه ریزان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 161-189]
سیاق کلامتأثیر مسائل ایدئولوژیک در کیفیت ترجمۀ اخبار عربی (بررسی موردی ترجمۀ خبر شبکۀ الجزیره در خبرگزاری فارس براساس الگوی جولیان هاوس) [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 149-173]
ش
شرق اندوهتحلیل کارکرد تنشی-زبانی«نور» و ابعاد معنایی آن در نظام گفتمانی شرق اندوه و حجم سبز سپهری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 25-52]
شعر دیداریشعر دیداری فارسی از دیدگاه نشانهشناسی شناختی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 159-186]
شعر سپیدآفرینش معانی پیدایشی در شعر سپید برپایۀ نظریۀ همآمیزی مفهومی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 43-66]
شعر فارسیتأملی زبانی در مضمون و شگردهای مضمونسازی در شعر فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 249-275]
شکلگیری زبان دومچشم اندازی تعاملی و پویا از انگیزش زبان دوم در جریان انجام تکالیف در بازه های زمانی مختلف [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 137-160]
شناسایی خطای آواییکاربرد آواشناسی فیزیکـی در شناسایی خطاهای آوایی: واکههای خیشومی زبان فرانسه [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 187-216]
شیوههای زبانی و فرازبانیتوصیف و تحلیل شیوههای زبانی و فر زبانی وکلا جهت اقناع در دادگاههای علنی ایران: تحلیل گفتمان دادگاه کیفری (زبانشناسی حقوقی) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 139-158]
شیوۀ آموزشی شیوۀ آموزشی ژانر-مداربررسی فراتحلیلی تأثیر شیوه آموزشی ژانر- مدار بر پیشرفت میزان مهارت در نگارش زبان انگلیسی [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 107-137]
ص
صرفنقش پیشوندهای اشتقاقی افعال سبک کردیون، بتیون و بوکوواتیون در زبان سمنانی در بازنمایی جزایر معنایی از منظر رویکرد شناختی: تعامل میان صرف و معنیشناسی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 103-136]
صرف ساختیواژه های غیربسیط فارسی در صرف واژگانی و صرف ساختی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 67-93]
صفت فاعلیبررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در زبان روسی با مقوله ی اسم جنس مشترک در این زبان و صفت فاعلی مرکب در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 125-147]
صیغه فعلبررسیزمینهسازی نمود و صیغه فعل در گفتمان روایی کودکان فارسی زبان [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 155-177]
ض
ضربالمثلبررسی و مقایسۀ تعبیر ضربالمثل در بیماران آلزایمریِ فارسیزبان و افراد سالم [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 137-157]
ضمایر شخصیتحلیل نشانهشناختی شیوههای گفتهپردازی در یسنهای نهم و دهم اوستا [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 159-179]
ط
طرحواره ساختیتشکیل افعال مرکب فارسی از منظر دستور شناختی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 149-170]
طرحوارۀ ساختیواژه های غیربسیط فارسی در صرف واژگانی و صرف ساختی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 67-93]
عصمتتحلیل ارتباط بینامتنی آیۀ تطهیر با عمدهترین آیات امامت، ولایت و فضائل اهلبیت(ع) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 27-52]
عضوگیریفرآیند عضوگیری و بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 239-263]
علوم اعصاب شناختیآموزش زبان با رویکرد شناختی: اهمیت علوم اعصاب شناختی در آموزش زبان خارجی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 47-70]
عملگرهاساخت لایهای قید و ترتیب آن در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 365-390]
عناصر پیرامتنیعاملیت مترجم در پانویس ها و یادداشت های مترجمان ادبی معاصر در ایران [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 191-214]
عوامل پادگفتمانیعوامل نشانه شناختی مؤثر بر کیفیت فن بیان در زبان فارسی: تحلیلی شنونده محور [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 71-95]
عوامل پیرازبانیعوامل نشانه شناختی مؤثر بر کیفیت فن بیان در زبان فارسی: تحلیلی شنونده محور [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 71-95]
عوامل زبانیعوامل نشانه شناختی مؤثر بر کیفیت فن بیان در زبان فارسی: تحلیلی شنونده محور [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 71-95]
عوامل فرازبانیعوامل نشانه شناختی مؤثر بر کیفیت فن بیان در زبان فارسی: تحلیلی شنونده محور [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 71-95]
غ
غزالی«چرخش زبان در جنبش سماع» تأثیر پیشانگاشتهای زبانشناختی در سیر تحول مفهوم سماع عارفانه نزد محمد غزالی و مولوی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 293-320]
غزل قلندرینظام ارزشی گفتمان در غزلیات قلندری حافظ [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
ف
فارسیمقایسۀ بیان دستوری کودکان مبتلا به اُتیسم با کودکان طبیعی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-21]
فارسیپدیدۀ اجبار و رویکرد نظری دستور ساختمحور نسبت به آن [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 183-208]
فارسیزبانتأثیر تربیت شنوایی بر کارکردهای اجتماعی مهارت شنیداری دانشآموزان دوزبانه کُردی- فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 53-76]
فرانسه بهعنوان زبان خارجیکاربست الگوی انتزاعی بینازبان در بررسی خطاهای شرکتکنندگان در بخش کتبی آزمون دِلف در ایران [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 97-124]
فرایند تنشینظام ارزشی گفتمان در غزلیات قلندری حافظ [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
فرنی و زوییتحلیل کیفیت ترجمۀ ادبی با رویکرد نقشگرای ارزیابی ترجمه: مطالعه موردی ترجمههای فارسی رمان فرنی و زویی اثر جی. دی. سلینجر [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 159-182]
فرهنگ ایرانی«رو» و «آبرو» دو روی مفهوم وجهه در فرهنگ ایرانی: پژوهشی قومنگارانه در کاربردشناسی زبان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 215-246]
فشاره گفتمانینظام ارزشی گفتمان در غزلیات قلندری حافظ [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
فضای آمیزهآفرینش معانی پیدایشی در شعر سپید برپایۀ نظریۀ همآمیزی مفهومی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 43-66]
فضای معنایینقش پیشوندهای اشتقاقی افعال سبک کردیون، بتیون و بوکوواتیون در زبان سمنانی در بازنمایی جزایر معنایی از منظر رویکرد شناختی: تعامل میان صرف و معنیشناسی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 103-136]
فعل سبکتشکیل افعال مرکب فارسی از منظر دستور شناختی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 149-170]
فعل فارسیبررسی ساختار صرفی فعل فارسی در چارچوب نظریه کلمه و صیغگان [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 277-307]
فعلهای حرکتیبررسی گذرایی فعلهای حرکتی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 117-136]
فنون اقناعبررسی زبان تبلیغات در بیلبوردهای تهران و لندن ازمنظر فنون اقناع [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 391-427]
فنون بلاغتمقایسه و تطبیق سبک جملات در ترجمههای روسی قرآن بر مبنای سورههای الرحمن، واقعه، الحدید و حشر [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-23]
ق
قاضیتوصیف و تحلیل شیوههای زبانی و فر زبانی وکلا جهت اقناع در دادگاههای علنی ایران: تحلیل گفتمان دادگاه کیفری (زبانشناسی حقوقی) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 139-158]
قالبنتراهاندازی شبکه همنت: شبکهای برای تبیین باهمایی واژگانی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 197-223]
قرآن کریمتحلیل و ارزیابی افعال سوره مبارکه بقره؛ با رویکرد «تجزیه به آحاد واژگان» [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 49-77]
قیدهای فارسیساخت لایهای قید و ترتیب آن در زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 365-390]
ک
کاربردشناسی«چرخش زبان در جنبش سماع» تأثیر پیشانگاشتهای زبانشناختی در سیر تحول مفهوم سماع عارفانه نزد محمد غزالی و مولوی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 293-320]
کارکردهای اجتماعیتأثیر تربیت شنوایی بر کارکردهای اجتماعی مهارت شنیداری دانشآموزان دوزبانه کُردی- فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 53-76]
کردزبانتأثیر تربیت شنوایی بر کارکردهای اجتماعی مهارت شنیداری دانشآموزان دوزبانه کُردی- فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 53-76]
کلاغ سفیدسبک شناسی نشانه معنایی؛ سبک بوشی حضور در داستان کودکانه کلاغ سفید [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 27-46]
کلیدواژگان: قرآن کریمنقدی معناشناختی بر ترجمههای فارسی واژه «دون» در قرآن کریم [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 207-230]
کلیدواژهها: آلزایمربررسی و مقایسۀ تعبیر ضربالمثل در بیماران آلزایمریِ فارسیزبان و افراد سالم [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 137-157]
کلیدواژهها: اجبارپدیدۀ اجبار و رویکرد نظری دستور ساختمحور نسبت به آن [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 183-208]
کلیدواژهها: ارزیابی کیفیت ترجمهتحلیل کیفیت ترجمۀ ادبی با رویکرد نقشگرای ارزیابی ترجمه: مطالعه موردی ترجمههای فارسی رمان فرنی و زویی اثر جی. دی. سلینجر [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 159-182]
کلید واژهها: پیشزمینهسازیبررسیزمینهسازی نمود و صیغه فعل در گفتمان روایی کودکان فارسی زبان [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 155-177]
ماهیات خارجیچالش های بی توجهی به ماهیت موضوعٌ له الفاظ و قصد ماتن [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 239-264]
متخصصانارزیابی انتقادی دوره های زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی در ایران: تحلیل محتوایی اسناد زبانی و دیدگاه های متخصصان و برنامه ریزان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 161-189]
متهمویژگیهای گفتاری متهمان به سرقت در محاکم قضایی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 91-116]
متون ادبی عربیبررسی تأثیر مهارت های تفکر نقادانه بر مهارت درک مطلب متون ادبی دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی در ایران [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 1-23]
مجازراهاندازی شبکه همنت: شبکهای برای تبیین باهمایی واژگانی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 197-223]
مجموعه زبان فارسیبازنمایی نقشها و مفاهیم زبان در دو مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم و زبان فارسی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 127-153]
مجموعه فارسی بیاموزیمبازنمایی نقشها و مفاهیم زبان در دو مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم و زبان فارسی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 127-153]
معنیشناسی«چرخش زبان در جنبش سماع» تأثیر پیشانگاشتهای زبانشناختی در سیر تحول مفهوم سماع عارفانه نزد محمد غزالی و مولوی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 293-320]
معنیشناسینقش پیشوندهای اشتقاقی افعال سبک کردیون، بتیون و بوکوواتیون در زبان سمنانی در بازنمایی جزایر معنایی از منظر رویکرد شناختی: تعامل میان صرف و معنیشناسی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 103-136]
معیارسازی زبانمقایسه معیارسازی زبان فارسی در دورههای پیش و پس از مشروطه [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 205-234]
مفاهیم زبانیبازنمایی نقشها و مفاهیم زبان در دو مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم و زبان فارسی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 127-153]
مقایسهبررسی جنبههای فرهنگی- قومی پایدارهای مقایسهای (تشبیهات مثلگونه) توصیفکننده ظاهر در زبانهای روسی و فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 127-147]
مکتوبات حلاجتحلیل گفتمان انتقادی مکتوبات حلّاج بر مبنای الگوی لاکلائو و موف [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 1-21]
منظومه های فعلینمود در کردی: از هستیشناسی تا دستور [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 135-158]
مهارتهای زبانی و ادبیمهارتهای دانشآموختگان نظام متوسطه با محوریت درس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه موردی: شهر تهران) [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 231-256]
موصولی تحدیدیفرآیند عضوگیری و بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 239-263]
موصولی غیرتحدیدیفرآیند عضوگیری و بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 239-263]
مولوی«چرخش زبان در جنبش سماع» تأثیر پیشانگاشتهای زبانشناختی در سیر تحول مفهوم سماع عارفانه نزد محمد غزالی و مولوی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 293-320]
میهناسلامهراسی در سریالهای تلویزیونی آمریکایی: تلفیق تحلیل انتقادی گفتمان و دستور طرح بصری [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 207-238]
ن
نامدهی و طبقهبندینامدهی و طبقهبندی کنشگران اجتماعی در داستان «آل» بر اساس الگوی ون لیوون [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 71-89]
نشانهشناسیبرهمکنش روابط پیوستاری و انفصالی در داستان «مردی در قفس» صادق چوبک [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 121-134]
نشانه شناسیعوامل نشانه شناختی مؤثر بر کیفیت فن بیان در زبان فارسی: تحلیلی شنونده محور [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 71-95]
نشانه-معناشناسی هستیمحورنظام حضور و برهمکنش در گفتمان بوف کور با تکیه بر رویکرد نشانه-معناشناسی هستیمحور [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-21]
نظام ارزشینظام ارزشی گفتمان در غزلیات قلندری حافظ [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
نظام شناختیاجراییبررسی و مقایسۀ تعبیر ضربالمثل در بیماران آلزایمریِ فارسیزبان و افراد سالم [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 137-157]
نظریه کلمه و صیغگانبررسی ساختار صرفی فعل فارسی در چارچوب نظریه کلمه و صیغگان [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 277-307]
نظریۀ مصداقیبودن معناچالش های بی توجهی به ماهیت موضوعٌ له الفاظ و قصد ماتن [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 239-264]
نفی فردیت«رو» و «آبرو» دو روی مفهوم وجهه در فرهنگ ایرانی: پژوهشی قومنگارانه در کاربردشناسی زبان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 215-246]
نقشگراییتحلیل کیفیت ترجمۀ ادبی با رویکرد نقشگرای ارزیابی ترجمه: مطالعه موردی ترجمههای فارسی رمان فرنی و زویی اثر جی. دی. سلینجر [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 159-182]
نقشهای زبانیبازنمایی نقشها و مفاهیم زبان در دو مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم و زبان فارسی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 127-153]
نگارش انگلیسیبررسی فراتحلیلی تأثیر شیوه آموزشی ژانر- مدار بر پیشرفت میزان مهارت در نگارش زبان انگلیسی [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 107-137]
نمود دیدگاهینمود در کردی: از هستیشناسی تا دستور [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 135-158]
نمود فعلبررسیزمینهسازی نمود و صیغه فعل در گفتمان روایی کودکان فارسی زبان [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 155-177]
نمود گردانینمود در کردی: از هستیشناسی تا دستور [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 135-158]
نیازهای آموزشینگاهی به مشکلات دانشجویان رشته مترجمی زبان فرانسه دانشگاههای ایران [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 171-195]
نیت مؤلفچالش های بی توجهی به ماهیت موضوعٌ له الفاظ و قصد ماتن [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 239-264]
و
واج آراییبررسی حذف همخوان در خوشههای همخوانی زبان فارسی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 319-339]
واژگان زایشیتبیین تناوب همکردها در افعال مرکب فارسی براساس نظریه واژگان زایشی [دوره 8، شماره 7، 1396، صفحه 429-452]
واژگان کلیدی: آموزش زبان خارجیآموزش زبان با رویکرد شناختی: اهمیت علوم اعصاب شناختی در آموزش زبان خارجی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 47-70]
واژگان کلیدی: آموزش زبان عربیبررسی تأثیر مهارت های تفکر نقادانه بر مهارت درک مطلب متون ادبی دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی در ایران [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 1-23]
واژگان کلیدی: اُتیسممقایسۀ بیان دستوری کودکان مبتلا به اُتیسم با کودکان طبیعی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-21]
واژگان کلیدی:اختلال املامقایسۀ اثربخشی روش آموزش مستقیم و آموزش چندرسانهای بر بهبود شش نوع املا [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 265-290]
واژگان کلیدی: ارزشیابیمهارتهای دانشآموختگان نظام متوسطه با محوریت درس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه موردی: شهر تهران) [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 231-256]
واژگان کلیدی: اسلامهراسیاسلامهراسی در سریالهای تلویزیونی آمریکایی: تلفیق تحلیل انتقادی گفتمان و دستور طرح بصری [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 207-238]
واژگان کلیدی: زبانشناسی شناختیآفرینش معانی پیدایشی در شعر سپید برپایۀ نظریۀ همآمیزی مفهومی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 43-66]
واژگان کلیدی: زبانشناسی مقابلهایمقایسه و تطبیق سبک جملات در ترجمههای روسی قرآن بر مبنای سورههای الرحمن، واقعه، الحدید و حشر [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-23]
واژگان کلیدی: زبان فارسیبررسی تأثیر عناصر دستوری و وام واژه های زبان فارسی بر زبان کشمیری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 1-24]
واژگان کلیدی: زبان فرانسهکاربرد آواشناسی فیزیکـی در شناسایی خطاهای آوایی: واکههای خیشومی زبان فرانسه [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 187-216]
واژگان کلیدی: زبان معیارمقایسه معیارسازی زبان فارسی در دورههای پیش و پس از مشروطه [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 205-234]
واژگان کلیدی:زبان و فرهنگبررسی جنبههای فرهنگی- قومی پایدارهای مقایسهای (تشبیهات مثلگونه) توصیفکننده ظاهر در زبانهای روسی و فارسی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 127-147]
واژگان کلیدی: سلسلهمراتببررسی سلسله مراتب دسترسی نقش های نحوی در زبانهای آلمانی و فارسی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 23-42]
واژگان کلیدی: سماع«چرخش زبان در جنبش سماع» تأثیر پیشانگاشتهای زبانشناختی در سیر تحول مفهوم سماع عارفانه نزد محمد غزالی و مولوی [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 293-320]
واژگان کلیدی: صرفبررسی ساختار صرفی فعل فارسی در چارچوب نظریه کلمه و صیغگان [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 277-307]
واژگان کلیدی: صرف واژگانیواژه های غیربسیط فارسی در صرف واژگانی و صرف ساختی [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 67-93]
واژگان کلیدی: ظرفیت حافظه فعالظرفیت حافظه فعال و یادگیری ساختارهای زبان دوم در محیط ضمنی و صریح: تأثیر نوع ساختار زبانی [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 53-76]
واژگان کلیدی: فرآیند آموزش ترجمهنگاهی به مشکلات دانشجویان رشته مترجمی زبان فرانسه دانشگاههای ایران [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 171-195]
واژگان کلیدی: نورتحلیل کارکرد تنشی-زبانی«نور» و ابعاد معنایی آن در نظام گفتمانی شرق اندوه و حجم سبز سپهری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 25-52]
واژگان کلیدی: واژگان پایهتخمین واژگان پایۀ دانشآموزان کم توان ذهنی مقطع پیشدبستانی شهر تهران [دوره 8، شماره 1، 1396، صفحه 257-291]
واژگان کلیدی: واژهبررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در زبان روسی با مقوله ی اسم جنس مشترک در این زبان و صفت فاعلی مرکب در زبان فارسی [دوره 8، شماره 4، 1396، صفحه 125-147]
واژههای کلیدی: دستور نقش گرابررسی آغازگرهای فرانقش متنی در عبهرالعاشقین روزبهان بقلی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 23-54]
واژههای کلیدی: زبان تخصصیارزیابی انتقادی دوره های زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی در ایران: تحلیل محتوایی اسناد زبانی و دیدگاه های متخصصان و برنامه ریزان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 161-189]
واژههای کلیدی: زبان سمنانینقش پیشوندهای اشتقاقی افعال سبک کردیون، بتیون و بوکوواتیون در زبان سمنانی در بازنمایی جزایر معنایی از منظر رویکرد شناختی: تعامل میان صرف و معنیشناسی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 103-136]
واژههای کلیدی: عاملیتعاملیت مترجم در پانویس ها و یادداشت های مترجمان ادبی معاصر در ایران [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 191-214]
واژه های کلیدی: فراتحلیلبررسی فراتحلیلی تأثیر شیوه آموزشی ژانر- مدار بر پیشرفت میزان مهارت در نگارش زبان انگلیسی [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 107-137]
واژه های کلیدی: نظرگاه رواییتحلیل روایی دو داستان کوتاه به کی سلام کنم؟ از سیمین دانشور و زن زیادی از جلال آلاحمد [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 247-271]
واکههای خیشومیکاربرد آواشناسی فیزیکـی در شناسایی خطاهای آوایی: واکههای خیشومی زبان فرانسه [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 187-216]
وامگیری دستوریبررسی تأثیر عناصر دستوری و وام واژه های زبان فارسی بر زبان کشمیری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 1-24]
وامواژهبررسی تأثیر عناصر دستوری و وام واژه های زبان فارسی بر زبان کشمیری [دوره 8، شماره 2، 1396، صفحه 1-24]
وجهه«رو» و «آبرو» دو روی مفهوم وجهه در فرهنگ ایرانی: پژوهشی قومنگارانه در کاربردشناسی زبان [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 215-246]
وصل و فصل بلاغیمقایسه و تطبیق سبک جملات در ترجمههای روسی قرآن بر مبنای سورههای الرحمن، واقعه، الحدید و حشر [دوره 8، شماره 3، 1396، صفحه 1-23]
وکیلتوصیف و تحلیل شیوههای زبانی و فر زبانی وکلا جهت اقناع در دادگاههای علنی ایران: تحلیل گفتمان دادگاه کیفری (زبانشناسی حقوقی) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 139-158]
ه
ها : سطوح اهداف آموزشی؛طبقه­سطوح اهداف آموزشی در تمرین های مجموعه های آموزشی صدی الحیاه و العربیه بین یدیک (تحلیل محتوا براساس طبقه بندی اندرسون و کراثول در حیطۀ شناختی) [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 1-26]
های کلیدی: خوشههای همخوانیفرایندهای واجی رساییبنیاد در زبانهای ترکی [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 235-268]
های کلیدی: فرهنگستان زبان و ادب فارسیمعرفی «هیَجامَد» به عنوان ابزاری مؤثر در پذیرش نوواژه-های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی [دوره 8، شماره 5، 1396، صفحه 79-105]
های کلیدی: نشانه­تحلیل جایگاه روایی اسب در تمدن های چین، ژاپن و ایران از دیدگاه نشانه معناشناسی گفتمانی [دوره 8، شماره 6، 1396، صفحه 327-351]