ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
مقالات پذیرفته شده در نوبت انتشار [
مقالات پذیرفته شده در نوبت انتشار
]
کاربست نظریه پیش نمونه و شبکه شعاعی در معنی شناسی شناختی ذکر در قرآن
ص. 0-151
فاطمه رضایی کلیدبری
*
،
کبری روشنفکر
،
خلیل پروینی
،
عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا
چکیده
(2647 مشاهده)
افعال آینده در گذشته در زبان فارسی
ص. 0-164
سیدحسن نورمحمدی آتشگاه
*
،
عصمت خویینی
،
ناصرقلی سارلی
چکیده
(2888 مشاهده)
بازنمون تنش گفتمانی منظر شهری زاهدان از طریق نشانهشناسی انتقادی مسجد مکّی
ص. 0-166
سحر رستگارژاله
*
،
بهنام پدرام
چکیده
(2153 مشاهده)
فرایند تولید معنا در روایت «بلندی های بادگیر»: کنش-گفتار، کنش-حرکت (رفتار) و کنش حس
ص. 0-167
مرضیه بهادیوند چگینی
،
علی کریمی فیروزجایی
*
،
معصومه ارجمندی
چکیده
(2450 مشاهده)
مطابقه مفعولی؛ پدیده ای نحوی در فارسی میانۀ زردشتی
ص. 0-167
سید مهدی ساداتی نوش آبادی
،
نرجس بانو صبوری
*
چکیده
(2293 مشاهده)
Stylistic and Cognitive Analysis of Ben’s Mind Style in Doris Lessing’s Ben, in the World (2000)
ص. 0-170
Zahra Rahimnouri
،
Rajabali Askarzadeh Torghabeh
*
،
Mahmoudreza Ghorban Sabbagh
چکیده
(2297 مشاهده)
Manipulation of Taboo Language in Four American Novels Translated into Persian
ص. 0-173
Mazdak Bolouri
*
چکیده
(2160 مشاهده)
مفهوم سازی «ترس» در زبان قرآن کریم : رویکرد شناختی
ص. 0-176
فریده امینی
*
،
فتحیه فتاحی زاده
چکیده
(2915 مشاهده)
چگونگی جایگزینی همخوانهای موجود در وام واژههای انگلیسی بدون معادل در زبان فارسی
ص. 0-177
ولی اله صرامی
،
بتول علی نژاد
*
،
بشیر جم
،
مرضیه بدیعی
چکیده
(2386 مشاهده)
بازنمایی چند معنایی فعل /čijən/ در کردی با تکیه بر نگرش شناختی
ص. 0-178
زهرا پروینی راد
،
مسعود دهقان
*
،
اکرم کرانی
چکیده
(2823 مشاهده)
Giles Goat-Boy, John Barth’s Confrontation with Positivist Sphinxes: A Symbolic Derision on the Language of Power
ص. 0-182
Seyed Vahid Abtahi
،
Jalal Sokhanvar
*
چکیده
(2016 مشاهده)
نظام نشانه-معناشناختی تشبیه: وجه گفتمانی و ادراکی-پدیداری
ص. 0-183
فرهاد محمدی
*
چکیده
(2038 مشاهده)
بررسی فرایندهای ادغام غُنّهدار و بیغُنّه در قرائت قرآن مجید در چارچوب نظریۀ بهینگی
ص. 0-186
بشیر جم
*
،
مرضیه اسماعیلی دهکردی
چکیده
(1931 مشاهده)
تحلیل فرایند نظام های گفتمانی کنشی و تنشی در شعر «کتیبۀ» اخوان ثالث
ص. 0-187
اسفندیار نجفی
*
،
محتشم محمدی
چکیده
(2503 مشاهده)
تحلیل گفتمان متون داستانی فارسی معاصر براساس مولفه آغازگری درفرانقش متنی از منظر زبان شناختی: رویکرد دستور نقشگرای هلیدی و متیسن( ۲۰۱۴)
ص. 0-188
10.48311/LRR.61676
سید عباس نوابی سهی
،
فردوس آقا گل زاده
*
،
احمد محسنی
چکیده
(2103 مشاهده)
بازتاب فضایل و رذایل اخلاقی نهج البلاغه در آینه طرح واره های تصوری «با رویکرد معنی شناسی»
ص. 0-189
عارفه داودی
،
فتحیّه فتّاحی زاده
*
،
حیات عامری
چکیده
(2333 مشاهده)
تحلیل قصیدۀ «لَیالی المَنفَی: شبهای تبعید» اثر مُحیالدّین فارِس با تکیه بر نظامهای معنایی تعاملی اریک لاندوفسکی
ص. 0-191
پریا رزمدیده
*
،
سمیرا حیدری راد
چکیده
(2112 مشاهده)
تأثیر تماس ترجمهای انگلیسی-فارسی بر کاربرد وجهنمایی معرفتی در متون فارسی تألیفی و ترجمهای در گونه علمی آموزش و پرورش: تقابل خوانندهمحوری و محتویمحوری
ص. 0-199
غلامرضا مدادیان
*
چکیده
(1991 مشاهده)
اهمیت و نقش نشانگرهای فراگفتمان تبادلی در گفتمان علمی فارسی
ص. 0-200
طاهره طارمی
،
مسعود قیومی
*
چکیده
(2371 مشاهده)
بازتاب نیکزیستی در روایت نوشتاری دانشآموزان دبیرستانی: تحلیلی پیکره بنیاد&
ص. 0-200
حبیب رضائی
*
،
شهین نعمت زاده
،
شهرام مدرس خیابانی
،
احمد محسنی
،
نغمه تقوی
چکیده
(4010 مشاهده)
Identity Construction from a Narrative Perspective (Frame Analysis in Translation of Paratextual Features: Orientalism Components & Edward Said in 80s)
ص. 0-202
10.29252/LRR.1401.0.0.260.2
Anahita Amirshojai
*
،
Hussein Mollanazar
چکیده
(2154 مشاهده)
Scrutinizing the Conjunction between Self-efficacy Beliefs and Emotional Intelligence among English Teachers
ص. 0-206
Mehdi Sarkhosh
*
چکیده
(1829 مشاهده)
خاطرات جمعی مکان و خوانش منظر شهر به مثابه متنی روایی (نمونه موردی: خیابان چهارباغ اصفهان)
ص. 0-209
مهدی حقیقت بین
*
،
هدا زابلی نژاد
چکیده
(3033 مشاهده)
بررسی رفتار پرسشهای چندگانه در زبان فارسی از منظر اثر تفوق
ص. 0-210
محمد رضا پهلوان نژاد
*
چکیده
(2252 مشاهده)
تحلیل کارکرد گفتمانی اسطوره در ابر روایت هم پیوندی نظم سیاسی با نظم کیهانی با الگوی برتر اشه با رویکردی نشانه معناشناختی
ص. 0-211
زینب زارع
*
چکیده
(1874 مشاهده)
Psychologically distressed EFL teachers’ coping strategies, teaching enjoyment and wellbeing: A positive psychology mixed-methods study
ص. 0-216
Soheila Esmaeilee
*
،
Jaleh Hassaskhah
چکیده
(2177 مشاهده)
رویکردی اجتماعی شناختی به چندمعنایی واژگانی مطالعه موردی: "شیرین"
ص. 0-218
فاطمه یوسفی راد
*
،
سید محمود متشرعی
چکیده
(2075 مشاهده)
Types and Functions of Speech Acts in Iranian EFL Teachers and Learners’ Classroom Interactions
ص. 0-221
Mohammad Javad Mohammadi
*
،
Mehran Memari
،
Bita Asadi
چکیده
(2178 مشاهده)
تحلیلی بر دایرهواژگانی فعال در نوشتار فارسیآموزان غیرایرانی: تنوع واژگانی بر پایهی شاخص گیراد
ص. 0-222
سید اکبر جلیلی
،
رضامراد صحرائی
*
،
امیر زندمقدم
چکیده
(2005 مشاهده)
محارمآمیزی در افسانههای ایرانی و مصری؛ خوانشی بر پایۀ پیوند ساختار افسانه و زبان در دیدگاه کلود لوی استروس)
ص. 0-224
سمیه السادات طباطبایی
*
چکیده
(2000 مشاهده)
نقش فنآوریهای نوین الکترونیکی در تدوین محتوای آموزشی درس خواندن زبان روسی در مقطع کارشناسی
ص. 0-225
10.29252/LRR.1401.0.0.284.6
صدیقه خزایی
،
میریلا احمدی
*
،
محمدرضا محمدی
،
حسین شیخی
چکیده
(2064 مشاهده)
بررسی نقش سرنخهای واژگانی و تصریف فعلی در درک زمان جملههای زبان فارسی: مقایسه فارسیآموزان چینی سطوح مبتدی و پیشرفته
ص. 0-229
سید مهدی ابطحی
،
رضامراد صحرائی
*
،
بهزاد Rahbar
چکیده
(3462 مشاهده)
نشانه شناسی فرهنگی مکان در بوم سروده دو چنار اثر حسن روشان
ص. 0-230
فاطمه زمانی
*
چکیده
(2171 مشاهده)
بسط معنایی رویداد «ضرب»؛ تحلیلی شناختی در پرتو نظریۀ مقولات شعاعی و دستور حالت
ص. 0-231
کبری راستگو
،
زهره قربانی مادوانی
*
چکیده
(1894 مشاهده)
دوگانسازی در زبان هورامی
ص. 0-232
حسین محمدی
*
،
رضا امینی
چکیده
(2095 مشاهده)
بررسی سطح نحوی زبانِ روایت مقتل سرالاسرار براساس نظریۀ تودوروف
ص. 0-233
محمدابراهیم مالمیر
*
،
سحر یوسفی
چکیده
(2071 مشاهده)
نقش شفافیت معنایی در پردازش واژگانی واژههای مرکب درونمرکز هستهآغاز در زبان فارسی
ص. 0-236
المیرا اسماعیل پور
،
فریبا قطره
*
،
رامین گلشائی
،
محمد زارع
چکیده
(2169 مشاهده)
The Challenges of Adopting CALL in Iranian Universities: Voices of Professors, Students, and IT Support Engineers
ص. 0-241
Elnaz Latifi Kalkhoran
،
Elaheh Sotoudehnama
*
،
Seyyedeh Susan Marandi
چکیده
(1944 مشاهده)
Interrelationships Between Iraqi EFL Learners’ Perceptions of Social and Teaching Presences and Satisfaction of their Basic Psychological Needs, Persistence, Intrinsic Motivation, and Negative Emotions in Online Environments
ص. 0-242
سلمان حنتاو عبدالحسین
،
محمد امیریوسفی
*
،
منیژه یوحنایی
چکیده
(1914 مشاهده)
Deferral of Desire: A Lacanian Study of Mother-Child Relationships in Tennessee Williams’ The Glass Menagerie and Darren Aronofsky’s Black Swan
ص. 0-243
سارا خزاعی
*
،
امیر سینا احمدی فر
،
نادیا الکولا
چکیده
(2651 مشاهده)
فراتحلیل مطالعات شبه آزمایشی تفکر انتقادی در آموزش زبان دوم در ایران**
ص. 0-245
تهمینه خلیلی
،
سعید کتابی
*
،
دیمیتریس نماتیکس
،
داریوش نژادانصاری مهابادی
چکیده
(5456 مشاهده)
رابطه راهبردهای یادگیری زبان دوم، اشتیاق یادگیری و رابطه آن با مهارت نوشتاری در برنامه درسی نگارش زبان عربی
ص. 0-246
10.52547/LRR.1401.0.0.99.1
زهره ناعمی
*
چکیده
(1984 مشاهده)
ارزیابی بیماران آسیبدیده مغزی بزرگسال فارسیزبان از منظر اختلالات کاربردشناختی
ص. 0-248
مهلا آرینپور
*
،
محمدامین مذهب
چکیده
(1877 مشاهده)
Transfer of Learning in a Multimodal, Collaborative ESAP Writing Program: Assessing Engineering Graduates’ Perceptions via the LTSI
ص. 0-249
Elahe Goudarzi
،
Zohreh Gooniband Shooshtari
*
،
Alireza Jalilifar
چکیده
(1819 مشاهده)
How Trends and Topics Reflect the Evolution of Translation Studies as an Academic Field of Study: A Scientometrics Study
ص. 0-253
Nematullah Shomoossi
،
Mehrdad Vasheghani Farahani
*
،
Somayeh Ghaffari Heshajin
،
Abdurrashid Abdurrashid Khazaei Feizabad
چکیده
(2462 مشاهده)
رضایتمندی شغلی اعضای هیات علمی زبان انگلیسی در ایران: تهیه و اعتبارسنجی یک پرسشنامه
ص. 0-254
زینب عزیزی
،
احسان نمازیان دوست
*
،
افشین رضایی
چکیده
(1916 مشاهده)
نشانه های حالت های دستوریِ ابزاری و همراهی در زبان خلجی
ص. 0-255
پونه مصطفوی
*
چکیده
(1984 مشاهده)
گفتمانکاوی موضوعی آثار ملاصدرا در باب یکتاپرستی(توحید)
ص. 0-257
کوکب دارابی
*
،
ابوالفضل مزینانی
،
سیده زهرا موسوی بایگی
چکیده
(1877 مشاهده)
پیچیدگی نحوی در متون کتابهای درسی کودکان 10 تا 12 ساله
ص. 0-258
معصومه نجفی پازکی
*
،
سارا شریفپور
،
معصومه پرتوی بلاسجین
چکیده
(1998 مشاهده)
Multi-level contextual factors and L2 Writing Teachers' Assessment Conception and Practices in Iran
ص. 0-259
Masoumeh Tayyebi
،
Mahmoud Moradi Abbasabady
*
،
Gholamreza Abbasian
چکیده
(1739 مشاهده)
تشخیص خودکار خطاهای دستوری در ترجمههای انگلیسی: ارزیابی کارآمدی «نرمافزار گرامرلی» و ارائه پیشنهادهایی برای ارتقاء آن
ص. 0-260
محمود افروز
*
چکیده
(3623 مشاهده)
کاربست معنیشناسی توزیعی در قرآن، مطالعه نمونه موردی ریشه- واژه «فرح»
ص. 0-261
آسیه ذوعلم
،
نصرت نیل ساز
*
چکیده
(2009 مشاهده)
واکاوی پسوندهای «کنش گر» در اسامی روسی و فارسی از منظر ساختواژی شناختی
ص. 0-262
وجیهه رضوانی
*
چکیده
(2115 مشاهده)
سببی سازی در زبان پشتو
ص. 0-264
عمصت الله میاخیل
*
،
محمد دبیر مقدم
چکیده
(1997 مشاهده)
نقش جنسیت در پردازش نحوی زبان اول و دوم در دوزبانه های متوازن ترکی – فارسی با استفاده از fMRI
ص. 0-265
سیمین میکده
*
،
ورنر زومر
،
ارسلان گلفام
،
امیرحسین بتولی
چکیده
(2405 مشاهده)
تضمن در تنگنا : در دفاع از شاخص مندی معنا
ص. 0-272
محسن آسیب پور
*
چکیده
(1897 مشاهده)
Technology-Enhanced Educational Games in EFL Settings: The Case of English Speaking
ص. 0-273
Zhila Kiyanfar
*
،
Mehdi Sarkhosh
چکیده
(2199 مشاهده)
مبانی نظریه بازی های زبانی ویتگنشتاین و نقش آن در غلبه بر پیش فرض ها و سوگیری ها
ص. 0-275
کمال نصرتی هشی
*
چکیده
(1872 مشاهده)
تحلیل نشانه شناختی چگونگی توزیع معنا در فضای روایی داستان رود راوی اثر ابوتراب خسروی با تکیه بر مفهوم سپهرنشانه ای یوری لوتمان
ص. 0-276
مهدی کشاورز افشار
*
،
آرش قزوینه
چکیده
(2192 مشاهده)
اثربخشی داستان های اجتماعی بر برخی ویژگی های صرفی گفتار کودکان مبتلا به اُتیسم
ص. 0-277
شبنم بشارتی
،
مرجان طاهری اسکویی
*
،
هوشنگ دادگر
،
نازنین امیر ارجمندی
چکیده
(1791 مشاهده)
اثربخشی داستان های اجتماعی بر برخی ویژگی های صرفی گفتار کودکان مبتلا به اُتیسم
ص. 0-277
شبنم بشارتی
،
مرجان طاهری اسکویی
*
،
هوشنگ دادگر
،
نازنین امیر ارجمندی
چکیده
(1046 مشاهده)
شناسایی ژستهای بیانگر حالتهای ذهنی از منظر علوم شناختی
ص. 0-279
10.29252/LRR.1401.0.0.334.6
علی یوسف وطن خواه
*
،
محمدرضا خاکی
،
وحید نجاتی
،
حجت الله فراهانی
چکیده
(2124 مشاهده)
Audiovisual Translation and Media Accessibility in Iran: State of the Art
ص. 0-280
Amir Arsalan Zoraqi
*
،
Mohsen Askary
،
Azadeh Eriss
،
Fatemeh Sarvghadi
،
Elmira Soleimanirad
،
Fatemeh Ghaderi
چکیده
(2360 مشاهده)
آناکاوی گفتمان انتقادی و نگاه ترجمهشناختی بر ترجمۀ فارسی دو خبر پیرامون تحریمهای علیه ایران
ص. 0-281
معصومه احمدی
*
،
صدیقه شرکت مقدم
،
فرناز ساسانی
،
مژده فاتحی نیا
چکیده
(2095 مشاهده)
The Construct Validity and Measurement Invariance of the Teacher Emotion Questionnaire for Assessing EFL Teachers’ Emotions in the Classroom
ص. 0-282
سعید نورزاده
،
جلیل فتحی
*
،
مجید سلطانی مقدم
،
حسین داوری
چکیده
(1927 مشاهده)
درک روابط سببی در گفتمان فارسی: بررسی نقش تصویرگونگی و انسجام متنی
ص. 0-285
رامین گلشائی
*
،
فاطمه سادات حسینی
چکیده
(2334 مشاهده)
تحولات واجی و صرفی وامواژههای فارسی در زبان ترکی عثمانی در فرآیند بومیسازی
ص. 0-288
سمانه حسنعلیزاده
،
علی شهیدی
*
،
زهره زرشناس
چکیده
(2228 مشاهده)
Willingness to Communicate, Active/Passive Motivation, and Foreign Language Learning
ص. 0-289
Sanaz Sadeghi
،
Reza Pishghadam
*
،
Haniyeh Jajarmi
،
Shirin Shafiei Ebrahimi
چکیده
(2019 مشاهده)
وندهای اشتقاقی زبان فارسی از نگاه صرف توزیعی
ص. 0-290
هانا حسینی
،
شجاع تفکری رضائی
*
،
عامر قیطوری
چکیده
(1912 مشاهده)
Exploring Critical Pedagogy in Online EFL Courses: Iranian EFL Teachers’ Awareness and Practices
ص. 0-291
Sedighe Joodinia
،
Abdorreza Tahriri
*
چکیده
(2988 مشاهده)
Exploring the Relationships among Academic Buoyancy, L2 Writing Mindset, Willingness to Write and Academic Writing Performance of Iranian EFL Learners
ص. 0-297
Omid Mallahi
*
چکیده
(3544 مشاهده)
The Role of Working Memory in the Impact of Data-Driven Learning on Academic English Lecture Comprehension
ص. 0-299
Javad Zare
*
،
Sedigheh Karimpour
چکیده
(2340 مشاهده)
Working Memory, Gender, and EFL Listening Comprehension: Metacognitive Intervention through L1
ص. 0-300
Hossein Bozorgian
*
،
Esmat Shamsi
،
Mohammad Hassan Saberan
چکیده
(3300 مشاهده)
بررسی عدالت آزمون و مؤلفه های آن از منظر مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
ص. 0-301
زهرا عباسی
*
،
زهرا تهوری
چکیده
(2032 مشاهده)
بررسی و تحلیل «انحراف کنشی» در گفتمان کنشی روایت زندگی جلالالدین خوارزمشاه (مطالعۀ موردی: رمانتاریخی شاهین طلایی و شرارههای شهر اترار)
ص. 0-301
ابراهیم خدایار
*
،
عاطفه سالاروند
چکیده
(2564 مشاهده)
گفتمان تجویز و القاء در آیاتالاحکام «نماز» از دیدگاه نشانه- معناشناسی گفتمانی گرمس
ص. 0-303
نسترن کسانی
،
مهدی فتاحی
*
،
عامر قیطوری
چکیده
(3143 مشاهده)
TEFL student teachers’ identity development with respect to Farhangian University’s reformed curriculum: Student Teachers’ perceptions of Identity Tensions
ص. 0-308
Khadijeh Lotfi
*
،
Sue-san Ghahremani Ghajar
،
Fahimeh Parsayian
چکیده
(3588 مشاهده)
A mixed methods study of the effect of multilingualism on learning English as a third language: Focus on foreign language anxiety and enjoyment
ص. 0-309
Ebrahim Badakhshan
*
چکیده
(3818 مشاهده)
Examining Novice and Experienced Language Teacher Agency and Practice Through Action Research: Understanding the Role of Experience
ص. 0-310
Khadije Aqajani Delavar
،
Mohammad R Hashemi
*
،
Mohammad Nabi Karimi
چکیده
(2930 مشاهده)
بررسی نقش نظریه پردازش درونداد و اصل اسم اول در ادراک جایگاه فاعل در زبان دوم
ص. 0-312
اعظم رستمی
،
رضامراد صحرائی
*
،
بهزاد رهبر
چکیده
(2475 مشاهده)
The Impact of Concept Mapping on Summarizing Short Stories for EFL Learners
ص. 0-313
Is'haaq Akbarian
*
،
Mehdi Abdolkarimi
چکیده
(3062 مشاهده)
A Tale of Two Styles: Exploring the Compatibilities and Incompatibilities among Learning and Teaching Styles in Second Language Didactics
ص. 0-315
امیررضا وکیلیفرد
*
،
علی اکبر جولا
چکیده
(2984 مشاهده)
واکاوی فرآیند نظام گفتمانی الگوی تنشی-عاطفی در شعر محمد الفیتوری و احمد شاملو با رویکرد نشانه-معناشناسی (موردکاوی شعر «إلی.. غسان کنفانی» و «مرگ نازلی»)
ص. 0-316
جواد رنجبر
*
،
عباس نجفی
چکیده
(1846 مشاهده)
تحلیل نظامهای مکانی «مکان-ورطه و چرخان یا حلزونی» لاندوفسکی در داستان سمفونیِ مردگان نوشته عباس معروفی
ص. 0-317
وحید نژادمحمد
*
،
گلچهره مرادی باستانی
چکیده
(1679 مشاهده)
چندمعنایی واژهٔ رهط در قرآن کریم با تکیه بر معناشناسی تاریخی و فرهنگی
ص. 0-318
فاطمه علیان نژادی
،
کاووس روحی برندق
*
،
حامد حامد خانی (فرهنگ مهروش)
،
ابوالفضل شکوری
چکیده
(1931 مشاهده)
تحلیل معرفت شناسی (اپیستمولوژی) تفکّر لغوی در مستند سماع از علم اصولالنحو (بررسی موردی آرای سیوطی (قرن نهم) و تمّام حسّان (قرن معاصر)
ص. 0-323
احمد پاشازانوس
*
چکیده
(1482 مشاهده)
بررسی زبان اقناعی در تعدادی از تبلیغات متنی اینترنتی تجاری فارسی: رویکردی اجتماعی-فرهنگی
ص. 0-324
عباسعلی آهنگر
*
،
منصوره دلارامی فر
،
علیرضا آزادفر
چکیده
(3743 مشاهده)
Construction and Validation of a Critical Digital Pedagogy Perception Questionnaire (CDPPQ) to Assess EFL learners’ Perceptions in Online EFL Contexts
ص. 0-325
اسمعیل علی سلیمی
*
،
میثم خزائی کوه پر
چکیده
(1774 مشاهده)
پردازش شناختی درک اصطلاحات زبان دوم: مطالعه تطبیقی
ص. 0-326
10.48311/LRR.1402.70103
سپیده محمدی
،
رویا صدیق ضیابری
*
چکیده
(1709 مشاهده)
پرسش به مثابۀ ابزار کنترل در دادگاه (از ساختار تا کنش گفتار)
ص. 0-330
فریده حق بین
*
،
پریسا نجفی
چکیده
(2481 مشاهده)
رویکردی شناختی به پدیدۀ نمادپردازی آوایی بر پایۀ نظریۀ استعارۀ مفهومی
ص. 0-331
صالح طباطبایی
،
ارسلان گلفام
*
،
حیات عامری
چکیده
(5470 مشاهده)
تأثیر کارکردهای شناختی بر روانی گفتار: شواهدی از بیماران بزرگسال آسیب دیدۀ نیمکرۀ راست
ص. 0-332
غلامرضا اسدی
،
مسعود دهقان
*
،
اکرم کرانی
چکیده
(2287 مشاهده)
زنجیرههای واژگانی خطبه 111 و 221 نهج البلاغه بر اساس نظریه "بارزیلی" و "الهداد"
ص. 0-333
سمیه مدیری
،
سید عدنان اشکوری
*
،
عیسی متقی زاده
،
علی پیرانی
،
سودابه مظفّری
چکیده
(2285 مشاهده)
هندسۀ فضایی کاربردهای فیزیکی مختلف حرف اضافۀ «در» در زبان فارسی معاصر از منظر زبانشناسی شناختی
ص. 0-334
رحمان نظری انارستانی
،
علی ایزانلو
*
،
علی علیزاده
چکیده
(2078 مشاهده)
تحلیل فرآیندهای گفتمانی در سوره شمس از منظر نشانه معنا شناسی (مبتنی بر الگوی تنشی)
ص. 0-335
هومن ناظمیان
*
چکیده
(2757 مشاهده)
Diagnostic and Instructional Potential of Dynamic Assessment in Asynchronous Computer-mediated Communication (ACMC)
ص. 0-337
کریم شعبانی
*
چکیده
(3343 مشاهده)
تاثیر بکارگیری نمودار زبانی kwl.در کلاس برخط بر یادگیری معنادار قواعد زبان عربی دانشجویان کارشناسی
ص. 0-338
سکینه زارع نژاد
*
،
کبری روشنفکر
،
عیسی متقی زاده
،
محمود رضا گشمردی
چکیده
(1673 مشاهده)
بررسی میزان تمایل زبانآموزان رشتۀ زبان روسی در استفاده از ساختارهای مجهول (مطالعه موردی دانشجویان گروه روسی دانشگاه الزهراء و دانشجویان خارجی دانشگاه رو-د-ان روسیه)
ص. 0-339
10.52547/LRR.14.7.9
قیصر مهرابی
*
چکیده
(1694 مشاهده)
تلفیقات نحوی در صفت و کارکرد آن در موسیقی شعر نیما
ص. 0-340
راهله کمالی
*
،
محمود فتوحی رودمعجنی
،
لیلا صادقی
چکیده
(1957 مشاهده)
بررسی شبکۀ شعاعی پیشوند /پس-/ در زبان فارسی با تأکید بر رویکرد شناختی
ص. 0-341
10.48311/LRR.72753
مریم عظیمی
،
مسعود دهقان
*
،
اکرم کرانی
چکیده
(2744 مشاهده)
بررسی میانگین قدرت درکی حواس پنج گانه در زبان فارسی
ص. 0-344
شهلا شریفی
*
،
نرجس بانو صبوری
چکیده
(2412 مشاهده)
A Scientometric Analysis of the Journal of “Language Related Research”
ص. 0-345
Hossein Navidinia
*
،
Ali Behdani
،
Mahmood Sangari
چکیده
(1545 مشاهده)
Pragmatic Competence in Action: Unveiling Upper Secondary English Teachers' Awareness, Beliefs, and Practices in the EFL Classroom's Intercultural Landscape
ص. 0-346
Ahmadreza Nikbakht
،
Masoud Neysani
،
Forough Amirjalili
*
چکیده
(1992 مشاهده)
Designing an EAP Teacher Education Program for EMP Teachers: Modalities and Structure in the Limelight
ص. 0-348
Mahsa Mehradkia
،
Gholamreza Kiany
*
،
Hamid Allami
چکیده
(2030 مشاهده)
EFL Teachers’ Emotional Experience in Technology-Equipped Classes: An Appraisal Theoretical Perspective
ص. 0-349
Sara Haghi
*
،
Mohammad Aliakbari
،
Department of English Language and Literature, Faculty of Human Science, Ilam University, Ilam, Iran Yasini
چکیده
(1692 مشاهده)
بررسی و تحلیل طرحوارۀ تصویری قدرت در ضربالمثلهای بیرجندی
ص. 0-350
زهرا رجبی
*
چکیده
(1294 مشاهده)
تحلیل تطبیقی کتاب خوشیها و روزها با ترجمه فارسی آن
ص. 0-352
محمد رحیم احمدی
*
چکیده
(1535 مشاهده)
تحلیل شاخص های موثر در گفتمان کنش محور ورزشی
ص. 0-354
سارا سراج
*
،
مهدی سبزواری
چکیده
(1252 مشاهده)
نشانهشناسی «جنسیت» در ضربالمثلهای زبان تاتی با تکیه بر الگوی سهگانه چارلز سندرس پیرس
ص. 0-355
10.29252/LRR.1403.7.15
ابراهیم کنعانی
*
،
فاطمه زمانی
چکیده
(1634 مشاهده)
برهمکنش زبان فارسی و عربی (موردکاوی: مرزبان نامه وراوینی و فاکهه الخلفاء و مفاکهه الظرفاء)
ص. 0-356
سید مهدی مسبوق
*
،
سولماز غفاری
چکیده
(1633 مشاهده)
Iranian EFL Teachers’ Professional Development, Psychological Well-being and Reflection: A Mixed-methods Design
ص. 0-358
Maliheh Sattari Qahfarrokhi
،
Saeed Ketabi
*
،
Farzaneh Dehghan
چکیده
(1943 مشاهده)
تحلیل انگارههای زنانه زبان در اثر "پاییز فصل آخر سال است" نسیم مرعشی بر اساس الگوی سارا میلز: پژوهشی انتقادی در تحلیل گفتمان ادبی
ص. 0-359
10.48311/LRR.73801
رضا رضایی
*
،
یعقوب رامشی جان
چکیده
(1401 مشاهده)
The Contribution of Psychological Well-being, L2 Teacher Grit, Grit-s, and Perceived Organizational Support to Teacher Continous Professional Development: The Mediating Role of Work Motivation
ص. 0-360
مرتضی بُنجخی
،
سید محمدرضا امیریان
*
،
محمد داوودی
،
سید محمد رضا عادل
چکیده
(2124 مشاهده)
تحلیل گفتمان روایی رمان «بیرون از گذشته میان ایوان»
ص. 0-362
سعید حسام پور
*
،
زهرا هاتفالحسینی
،
محمدحسین کرمی
چکیده
(1816 مشاهده)
از تن حقیقی تا تن آرمانی: تحلیل گفتمانی تبلیغات تجاری در متاورس با رویکرد نشانه-معناشناختی
ص. 0-363
شادی مددی
،
میترا معنوی راد
*
،
حمیدرضا شعیری
چکیده
(1538 مشاهده)
نشانه معناشناسی زاویۀ دید در داستان «صیاد و عفریت» از مجموعه روایتهای «هزار و یک شب»
ص. 0-364
نعیمه پراندوجی
*
،
ناهید نصیحت
چکیده
(1482 مشاهده)
بررسی الگوهای پیشنمونه اسم در فارسیآموزان خارجی براساس جنسیت با رویکردی شناختی
ص. 0-365
حسین رضویان
*
،
نفیسه فکور
چکیده
(1489 مشاهده)
Evaluating Iraqi EFL Students’ Performance via the Use of Virtual Platforms: An Analysis of Communication Approach, Digital Competencies, and Teachers’ Preparedness
ص. 0-366
Elham Sobati
*
،
Methaq Fakher Salomi
،
Tahereh Afshar
چکیده
(1373 مشاهده)
An Investigation into the Semantic Shift in English-Persian Compound Verbs
ص. 0-369
t Nushi
*
،
Zahra Abolhassani Chimeh
چکیده
(1532 مشاهده)
The Contribution of Supervisory Classroom Observation to Language Teacher Immunity Development: Voices from Iran
ص. 0-371
Mohammad Sheikhi
،
Parviz Alavinia
*
چکیده
(1650 مشاهده)
The Relationship between Classroom Justice, EFL Female Students' Attitudes toward Empowerment, and their Self-esteem
ص. 0-372
Zahra Talebi
*
،
GÖRSEV SÖNMEZ
چکیده
(1436 مشاهده)
بررسی تأثیر طرحوارههای ناسازگار اولیه بر شیوه بیان درخواست
ص. 0-376
مهشید خوشلهجه ظریف
،
بهزاد رهبر
*
چکیده
(1361 مشاهده)
طرحوارههای تصوّری نیرو در حوزه مفهومی انفاق در قرآنکریم (با رویکرد معنیشناسی شناختی)
ص. 0-377
عارفه داودی
،
فتحیه فتاحی زاده
*
چکیده
(1448 مشاهده)
Emotion Regulation in Language Learning: Strategies for Managing Foreign Language Anxiety among Iranian EFL Learners
ص. 0-378
Seyedeh Elham Elhambakhsh
*
،
Masoud Neysani
چکیده
(1524 مشاهده)
بررسی مفهوم زمان در سورۀ غافر براساس رویکرد رایشنباخ
ص. 0-379
ناهید اسلامی هنر
،
شجاع تفکری رضایی
،
اسدالله آژیر
،
عامر قیطوری
*
چکیده
(1058 مشاهده)
بازنمایی ویژگیهای کارگزاران اجتماعی در دو منظومهی «آقادار» و «فوخوس» از شیون فومنی براساس رویکردهای جامعهشناختی-معنایی و نشانه-معناشناختی
ص. 0-380
فیروز فاضلی
*
،
امیررضا نیکدل کلاشمی
چکیده
(1239 مشاهده)
بررسی لایه آوایی زبان در کتاب آن سالها نوشته محمدجعفر یاحقی
ص. 0-382
حمیدرضا صادقی
*
چکیده
(1059 مشاهده)
مقایسۀ نقش استعاره در زبان از دیدگاه عبدالقاهر جرجانی و دونالد دیویدسن (با تاکید بر کتاب دلائل الاعجاز جرجانی و جستار “what metaphors mean” از دیویدسن)
ص. 0-383
سید سعید احمدپور مقدم
،
حسینعلی قبادی
*
،
مریم قبادی
،
سعید بزرگ بیگدلی
چکیده
(1234 مشاهده)
پاسخ مغزی به پردازش نحوی متمم پرسشی زبان فارسی در بزرگسالان بر مبنای مدل فریدریچی در برنامه کمینه گرا “
ص. 0-384
دل انگیز دلیر
،
مهدی پورمحمد
*
،
ارسلان گلفام
،
رضا خسروآبادی
،
مهناز کربلایی صادق
چکیده
(1222 مشاهده)
خروج بند موصولی در زبان آلمانی در گونه های نوشتاری و گفتاری
ص. 0-384
کاوه بهرامی
*
چکیده
(1052 مشاهده)
تاثیر آموزش فراشناختی به کمک پادکست بر درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
ص. 0-385
طاهره محمدپور
،
محمودرضا گشمردی
*
چکیده
(1357 مشاهده)
بررسی درزمانی کاربردهای مختلف وند اشتقاقی «ی» در متون نثر فارسی
ص. 0-386
شهلا شریفی
*
،
راحله کریمی فیضآبادی
،
مسعود سالاری
،
امیرمسعود ایروانی
چکیده
(1317 مشاهده)
سطحبندی قواعد زبان عربی برای آموزش مهارت نوشتاری به زبانآموزان فارسیزبان
ص. 0-387
طاهره خان آبادی
،
عیسی متقی زاده
*
،
حیات عامری
،
هادی نظری منظم
چکیده
(1365 مشاهده)
سواد ارزشیابی تکوینی مهارت صحبت کردن مدرسان سطح مقدماتی و پیشرفته زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
ص. 0-388
معصومه استاجی
*
،
مرضیه سادات رضوی
چکیده
(2248 مشاهده)
بررسی طرحواره های ساختی گزاره های فعلی مرکب فارسی در چارچوب صرف ساختی
ص. 0-389
ملیحه فرخنده
،
فائزه ارکان
*
،
محمد جواد حجازی
چکیده
(1183 مشاهده)
دستهبندی معنایی کلیدواژههای برخی از آثار سیمین دانشور و ابراهیم گلستان: پژوهشی در سبکشناسی پیکرهبنیاد
ص. 0-390
10.48311/LRR.75579
معصومه فیجانی
،
امیرسعید مولودی
*
،
سعید حسامپور
چکیده
(1184 مشاهده)
بررسی مشکلات دانشجویان در تولید نوشتاری: مطالعه موردی بر اساس جدول ارزشیابی DELF B1
ص. 0-390
10.48311/LRR.75147
معصومه محمدی کلان
،
سعدی جعفری کاردگر
*
،
علیرضا غفوری
چکیده
(1094 مشاهده)
Gender Representation and Intercultural Competence in Iranian EFL Coursebooks from the 1960s to 2020s
ص. 0-391
Mahdi Dahmardeh
*
،
Poune Mohammadi
چکیده
(1000 مشاهده)
Formal versus Informal Diagnostic Formative Assessment and EFL Learners’ Speaking Fluency and Accuracy
ص. 0-392
Mohammad Mahdi Hajmalek
*
،
Mona Bakhshizadeh
چکیده
(1171 مشاهده)
La place des outils d’aide à la traduction (OAT) dans la discipline Traduction française en Iran
ص. 0-393
10.52547/LRR.70940
Roya Khalasi
،
Marjan Farjah
*
چکیده
(1052 مشاهده)
Analyse de la pédagogie de la compréhension de l’écrit dans les classes de FLE en Iran
ص. 0-394
Seyedeh Yasamin Sajjadi
*
،
Hoda Khayat
چکیده
(886 مشاهده)
تحلیل محتوا و بررسی موازنه صوری و معنایی تمرینهای کتابهای درسی عربی دوره اول متوسطه بر اساس مدل نیشن و مکالیستر
ص. 0-395
فاطمه ایراندوست
،
مریم جلائی پیکانی
*
،
عباس زارعی
چکیده
(1091 مشاهده)
TECHNOLOGY-MEDIATED SYNTAX LEARNING: A QUANTITATIVE STUDY OF TECHNOLOGY ACCEPTANCE, AUTONOMY, AND ACHIEVEMENT AMONG EFL LEARNERS
ص. 0-396
Afif Ikhwanul Muslimin
*
،
Fitrana Harintama
چکیده
(1020 مشاهده)
Au-delà des brouillons : Exploiter la puissance de la réécriture pour maîtriser l’argumentation écrite
ص. 0-397
IMANE KARFA
*
چکیده
(1174 مشاهده)
Connectivity in Written Personal and Fictional Narratives: The Study of Iranian EFL Learners and Native Speakers of Persian and English
ص. 0-398
زهرا یزدان پناه
،
مجید نعمتی
*
،
امیر زند مقدم
چکیده
(1022 مشاهده)
رویکردی نوین به زباهنگ انتظارمندی در فرهنگ ایرانیان
ص. 0-399
رضا پیش قدم
،
شیما ابراهیمی
*
چکیده
(1084 مشاهده)
High-Proficiency EFL Learners’ Pronunciation Learning Toolkit: A Multi-Case Study of Teacher-Directed and Self-Directed Strategies
ص. 0-400
معصومه احمدی
*
،
ناصر صبوریانزاده
،
بیتا مشایخی
چکیده
(1081 مشاهده)
The Role of Psychological Well-being, Foreign Language Teaching Enjoyment, and Work Engagement in EFL Teachers’ Teacher-Class Relationship
ص. 0-401
Mehrnoosh Kazemkhah Hasankiadeh
،
Elham Naji Meidani
*
،
Reza Pishghadam
چکیده
(1023 مشاهده)
بررسی کاربرد و نگرش کاربران زبان نسبت به گونههای زبانی وابسته بر اساس گفتمان قدرت و سکوت
ص. 0-402
10.29252/LRR.1401.0.0.225.7
سولماز ملت دوست
،
محمد رضا احمدخانی
*
،
علی کریمی فیروزجایی
چکیده
(2246 مشاهده)
A Mixed-methods Study of the Interrelationship of Teacher Reflection and Teacher Self-efficacy: Which One influences the Other?
ص. 0-403
Ahmadreza Eghtesadi Roudi
*
،
Hamze Abolhassani
چکیده
(2450 مشاهده)
تحلیل واجشناختی تفاوتهای آوایی در گویشهای عبدالملکی و هورامی بر اساس نظریۀ بهینگی
ص. 0-404
رضا قنبری عبدالملکی
*
چکیده
(738 مشاهده)
EFL Teachers’ Use of Technology in Task-Based Language Teaching in Teaching Reading: Perceptions, Variety and Intensity
ص. 0-405
Bambang Yudi Cahyono
،
Kardi Nurhadi
*
،
Hartia Novianti
،
Maharani Khansa
چکیده
(974 مشاهده)
تحلیل پیکرهبنیاد مشخصات زبانی گونههای ادبی،علمی،خبری و اداری فارسی معاصر
ص. 0-406
محمد دهاقین
،
غلامحسین غلامحسین زاده
*
،
زینب صابرپور
چکیده
(705 مشاهده)
نقش نامگذاری در شکلدهی جهانبینی متون (بررسی مؤلفه نامدهیهای هاج، کرس، ون لیوون و جفریز؛ مطالعه موردی قرآن)
ص. 0-407
گل افروز محبی
،
رحمان نوازنی
*
چکیده
(3360 مشاهده)
Post-Humanist Pedagogies in E-Learning for English Language Teaching: Insights from Indonesian Doctorate Students
ص. 0-408
Joko Slamet
*
،
Siusana Kweldju
چکیده
(865 مشاهده)
EFL Teachers’ Emotional Trajectories in Online Classes: Teacher Identity Development through Dialectical Thinking and Resonance
ص. 0-409
Akram Ramezanzadeh
*
،
Hamid Reza Hatami
چکیده
(883 مشاهده)
Revisiting the Role of Self-efficacy in Music Students’ Academic Achievement in English Medium Instruction (EMI)
ص. 0-409
PEIWEN LI
،
YIJIANG LIU
*
چکیده
(798 مشاهده)
نوج، به سوی شهرسازی نوآورانه
ص. 0-410
محدثه قاسمی
،
حمیدرضا شعیری
*
چکیده
(705 مشاهده)
نشانه – معناشناسی گفتمانی آیه 259 سوره بقره: تأملی در بازنمایی فروپاشی و بازآفرینی
ص. 0-412
نوشین چترچی
*
چکیده
(730 مشاهده)
EFL Learners’ Classroom Involvement: Does Teacher Compassion and Empathy Matter?
ص. 0-413
Hongzheng Ji
*
چکیده
(784 مشاهده)
Unpacking the Language Teachers’ Pedagogical Knowledge Base: Variations Across Levels of Teacher Self-Efficacy
ص. 0-414
Ata Ghaderi
*
،
Shiva Kaivanpanah
چکیده
(705 مشاهده)
Iranian 12th-grade English Language Final Examinations in the Light of Bloom’s Revised Taxonomy
ص. 0-415
زهرا دولتی
*
،
عبدالرضا تحریری
،
سید آیت الله رزمجو
چکیده
(781 مشاهده)
Interaction between Teacher Support, Students’ Academic Burnout, Grit, and Psychological Wellbeing: The Case of Undergraduate English-Major Students in Iran
ص. 0-416
امیر قاجاریه
*
،
محمد امین مذهب
،
حدیثه سادات امیرحسینی
چکیده
(961 مشاهده)
Exploring the frequency of reading strategy use among EFL High School: a case study in Vietnam
ص. 0-417
Tuyet Hanh Le Thi
*
،
Nguyen Thi Dong
،
Tran Thi Phuong Thao
چکیده
(588 مشاهده)
Virtual reality in higher education: Learners’ self-efficacy, foreign language anxiety, and speaking skills in a VR-assisted English oral presentation course
ص. 0-418
Fatemeh Saneie Kashanifar
،
Seyyedeh Susan Marandi
*
چکیده
(603 مشاهده)
بررسی تأثیر کاربست اصول نظریۀ ارتباطگرایی در آموزش ترجمه با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی
ص. 0-419
محبوبه خلیلی
*
چکیده
(1623 مشاهده)
سکوت گفتمانی؛ بلاغت ایجاز قرآن با تکیه بر اصل انسداد در روایتشناسی شناختی (مورد کاوی سوره یوسف)
ص. 0-422
شهرام دلشاد
*
،
محمد مهدی طاهری
،
محمد علی معدلی
چکیده
(568 مشاهده)
کاربست گراف برای شبکه ی معنایی افعال پایه ی فارسی آموزان ترکی آذربایجانی زبان
ص. 0-423
رویاء جدیری جمشیدی
*
،
بلقیس روشن
،
امیررضا وکیلیفرد
،
نازلی بشارتی
چکیده
(753 مشاهده)
Self-Regulation Strategies in Online Education: Phenomenological Insights from Highly Self-Regulated Students
ص. 0-424
مریم علی بیگی
،
Mohammad Davoudi
*
،
سعید غنی آبادی
،
سید محمدرضا امیریان
چکیده
(606 مشاهده)
Vietnamese EFL Lecturers’ Favored Instructional Strategies for Teaching Productive Skills in Online and Face-To-Face Teaching Environments
ص. 0-425
Anh Phuong Dang
*
،
Duy Khang Nguyen
چکیده
(381 مشاهده)
Emotion Regulation, Psychological Well-Being, and Critical Pedagogy among Iranian EFL Teachers: The Mediating Role of Cultural Identity
ص. 0-426
Seyed Mohammad Reza Amirian
*
،
Zahra Bayat
،
Reza Bagheri Nevisi
چکیده
(587 مشاهده)
Exploring Learners’ Emotional Engagement in Text-Driven Task-Based Lessons: Implications from an EFL Setting
ص. 0-427
Sang Truong Huynh
*
،
Loi Van Nguyen
چکیده
(575 مشاهده)
مقایسه درک استعارههای شنیداری و دیداری بدنمند در کودکان مبتلا به اوتیسم خفیف و کودکان عادی
ص. 0-428
مهدی مدنی فرد
،
سحر بهرامی خورشید
*
،
صغرا اکبری چرمهینی
،
حیات عامری
چکیده
(467 مشاهده)
لایۀ معنایی میانجی در پرسشهای بلاغی
ص. 0-429
محمدابراهیم مالمیر
*
،
وحید سجادی فر
چکیده
(475 مشاهده)
شگردهای شخصیت پردازی به عنوان راهبردهای تولید معنا:شواهدی از تعامل دو حوزۀ کاربرد شناسی و سبک شناسی در تحلیل گفتمان ادبی
ص. 0-430
رضا رضایی
*
چکیده
(462 مشاهده)
Generative AI in Modern Education: Exploring Teachers’ Readiness, Benefits, and Challenges
ص. 0-431
Hisham Al-Shahri
،
Badri Abdulhakim Mudhsh
*
چکیده
(535 مشاهده)
Interactive EFL Learning Based on Artificial Intelligence (AI): Enhancing Students' Digital Competence in Higher Education
ص. 0-432
Bagus Waluyo
،
Fadly Usman
*
،
Umi Nahdiyah
،
M Kharis
چکیده
(636 مشاهده)
شناسایی چالش ها و استلزامهای آموزش زبان انگلیسی در نظام برنامه درسی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
ص. 0-433
اکرم خفاجه
،
بهروز مهرام
*
،
بهزاد قنسولی
چکیده
(388 مشاهده)
آموزش وندها و شبه وندهای اشتقاقی فارسی به غیرفارسیزبانان از منظر صرفِ شناختی: مطالعۀ موردی پسوندهای اسم فاعلساز (کار، گر، بان، باز، -َنده)
ص. 0-434
اعظم آژند
،
مهناز کربلائی صادق
*
،
آرزو نجفیان
چکیده
(463 مشاهده)
نقش تداعی معانی در بازشناسی جنبۀ درونیِ زبان؛ بررسی معناشناختی ترجمههای فارسی رمان درِ تنگ اثر آندره ژید
ص. 0-435
علی عباسی
*
،
سارا شریفی
چکیده
(428 مشاهده)
English Language Teacher Professional Identity: Exploring EFL Teachers’ Views
ص. 0-436
Nasrin Ahmadian
،
Shahin Vaezi
،
Mahboubeh Taghizadeh
*
،
Mahdi Saidi
چکیده
(341 مشاهده)
توصیف صوتی به عنوان ابزاری برای بهبود مهارت نوشتاری در زبان فرانسوی به عنوان زبان خارجی: نتایج یک مطالعه در ایران
ص. 0-437
کیمیا مرادی
*
،
محمودرضا گشمردی
چکیده
(360 مشاهده)
تحلیل شِماتیک (طرحواره) نظام گفتمانی شوشی، تنشی و کنشی در قصه «علیمیشزا» از معروفترین قصههای حماسیِ بختیاری
ص. 0-438
پروین غلامحسینی
*
،
علی حیدری
چکیده
(2676 مشاهده)
واکاوی ساختارهای زبانی داستان رسالۀ مموسیاه نوشتۀ احسان عبدیپور از دیدگاه پدیدارشناختی لاندوفسکی
ص. 0-439
خدیجه رحمانی
،
ابراهیم کنعانی
*
،
فاطمه زمانی
چکیده
(559 مشاهده)
بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی و نشاط ذهنی با سرزندگی تحصیلی دانشجویان زبان فرانسه دانشگاه حکیم سبزواری و مقایسه آن با دیدگاه استادان زبان فرانسه دانشگاه های ایران
ص. 0-440
10.48311/LRR.79415
فاطمه بهرامی
،
آزاده فسنقری
*
،
علی رشیدی
چکیده
(389 مشاهده)
بازتاب الگوی شناختی و میزان «امید» در زبان داستانهای فارسی از دهۀ پنجاه تا نود شمسی
ص. 0-441
مهرداد مشکین فام
*
،
مهرداد نغزگویکهن
چکیده
(304 مشاهده)
تحلیل معناشناختی واژۀ تکامد «زنیم» در آیۀ 13 سورۀ قلم با ارزیابی ترجمههای معاصر فارسی
ص. 0-442
علی حاجی خانی
*
،
اسماعیل شعبانی کامران
چکیده
(302 مشاهده)
تحلیل نظام گفتمانی تنشی در خطبه عیادت حضرت زهرا (س) بعد از وفات پیامبر (ص) بر اساس نشانه ـ معناشناسی
ص. 0-443
حسین مهتدی
*
،
فروغ فرهمند هارمی
چکیده
(246 مشاهده)
دوگان سازی در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی
ص. 0-444
شجاع تفکری رضائی
*
،
ناهید اسلامی هنر
،
ام البنین خزائی
،
هدی مردوخی
چکیده
(257 مشاهده)
بررسی تاثیر بافت فرهنگی بر استعارههای مفهومی حوزه شیطان در قرآن کریم: رویکرد شناختی و تاریخی
ص. 0-445
10.48311/LRR.75027
فتحیه فتاحی زاده
،
فاطمه آبادی
*
چکیده
(283 مشاهده)
Exploring the Impact of Time Perspective, and Self-Efficacy on Burnout among Iranian EFL Teachers: A Structural Equation Modeling Approach
ص. 0-446
علی دانشره
،
سعید غنی آبادی
*
،
غلامرضا زارعیان
چکیده
(191 مشاهده)
Teaching Pragmatic Competence among Iraqi EFL Learners through Task-based Approach: The Mediating Roles of Teaching Context and Learners’ Gender
ص. 0-447
ریاسه کریم عقاب اللامی
،
فاطمه کریمی
*
،
حامد گتان جواد
،
ضرغام قبانچی
چکیده
(59 مشاهده)
Pedagogical and Literary Insights of Positive Psychology in Fiction: Applying Seligman’s PERMA Model of Well-being to Murakami’s Norwegian Wood
ص. 0-448
marziehnodeh marziehnodeh
*
،
Amirhossein Bazi
،
Abdolbaghi Rezaei Talar Poshti
چکیده
(72 مشاهده)
The Role of Nativeness and Expertise in Complexifying Noun Phrases in Academic Writing
ص. 0-449
Rajab Esfandiari
*
،
Mohammad Ahmadi
،
Edward Schaefer
چکیده
(68 مشاهده)
Charting AI Integration in English Education: A Bibliometric Analysis of Emerging Trends, Ethical Dilemmas, and Theoretical Transformations
ص. 0-450
Zhou Bo
،
Lim Seong Pek
*
،
Li Jian
،
Fatin Syamilah Che Yob
،
Henry E. Lemana II
،
M. Zaini Miftah
چکیده
(420 مشاهده)
Examining Student Anxiety in Group Work Presentations in English among English as a Foreign Language Students
ص. 0-451
Huong Nguyen Thi
*
،
Tuan Vu
چکیده
(83 مشاهده)
A Comparative Study on the Archetypal Journey of Self-Realization in Paulo Coelho's The Alchemist and Elif Shafak's The Forty Rules of Love
ص. 0-452
Samet Güven
،
Özkan Kırmızı
*
چکیده
(62 مشاهده)
The Effect of Input Flooding and Meaning-Focused Reading on Incidental Grammar Acquisition among Iranian EFL Learners
ص. 0-453
حسین کارگربهبهانی
*
،
رابرت کیرکپاتریک
،
سید آیت الله رزمجو
،
ملیحه یاراحمدی
چکیده
(86 مشاهده)
Separate and Integrated Explicit Pragmatic Learning Strategies-Based Instruction: Effects on Speech Act Production and Pragmatic Learning Strategy Use
ص. 0-454
Mina Akhavan Tavakoli
،
Marzieh Bagherkazemi
*
،
Alireza Ameri
چکیده
(2 مشاهده)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS